Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   12 / 302
(#) proli007 válasza oatis hozzászólására (») Márc 17, 2008 /
 
Szia!
Idézet:
„Kérdezném tőled, hogy az áramelőválasztó kapcsolós megoldásnál a shunt ellenállások értékét hogyan határoztad meg?”


Te most az UC3906 töltőprocesszoros rajzról beszélsz, mert számomra ez nem egyértelmű. Ha igen, akkor a shunt ellenállásokon, mindig 250mV feszültséget állít be az IC, maximális töltőáram esetén. (elviekben, mert a gyakorlatban úgy látom, hogy ez kicsit kevesebb)

Természetesen számítható a teljesítmény
P=U*I vagy P=U*U/R vagy P=I*I*R képlettel.

üdv! proli007
(#) oatis válasza proli007 hozzászólására (») Márc 17, 2008 /
 
Igen, erről beszétem!
Köszönöm a segítségedet!
(#) oatis válasza proli007 hozzászólására (») Márc 17, 2008 /
 
Szerinted érdemes fokozatkapcsolhatóvá tenni az áramkört, vagyeredeti állapotában sem fog mondjuk egy 45Ah-s akkura ráereszteni 10A-t mert ekkorára szeretném csinálni?
(#) proli007 válasza oatis hozzászólására (») Márc 17, 2008 /
 
Nem igazán értem a kérdést!

Azt, hogy mennyivel fog tölteni, alapvetően a trafó, egyenirányító shunt ellenállás értéke, és a tranyók béketűrése fogja meghatározni. Tehát a Te szándékod és az alkatrészek képessége szerint.
A töltőnek fogalma sincs a rákapcsolt aksi kapacitásáról. Ezt Te határozod meg úgy, hogy a töltőáramot kb. a kapacitás 1/10-re állítod.
Ha azonos kapacitású aksikat töltesz, akkor felesleges a fokozatkapcsoló. Beállítod az IC-re menő shunt értékével az általad kívánt töltőáramot és kész.
Megjegyzem, 10A mellett, már méretes, kis átmeneti ellenállású és üzembiztos kapcsoló szükséges.

Eredetileg a kapcsolás kis zselés aksikhoz készült, ahol a kapacitás akár 1 és 12A között változhat. Ezt vedd figyelembe.

üdv! proli007
(#) oatis válasza proli007 hozzászólására (») Márc 17, 2008 /
 
Én olyan jellegűre szeretném átalakítani, hogy a 45Ah-s akkut és a 120Ah-s akkut is tudjak vele tölteni. Ezért kellene ezekszerint a fokozatkapcsoló bele nekem. Úgy gondolom, hogy a 120Ah-s aksihoz lehet kevés lenne a 4,5A, ami a 45Ah-shoz kell, és nem akarok 2db akutöltőt gyártani csak egyet, ami mindent visz.
(#) proli007 válasza oatis hozzászólására (») Márc 17, 2008 /
 
Hát Én egyszerűsíteném a helyzetet, az ábra szerint.
A potival kb. 3 és 10A között beállíthatod a kimenőáramot. A dióda, csak azért kell, mert ha a poti kontakthibás lenne, akkor sem menne a töltőáram 12A fölé. Így nem kellenek külön shunt ellenállások.

üdv! proli007

Darling.jpg
    
(#) oatis válasza proli007 hozzászólására (») Márc 19, 2008 /
 
Szia Proli!

Köszi a segítséget, ez nagyon tetszik! Így mostmár az R2-es shunt ellenállást is elhagyhatom ugye?
Szerinted az áromkörbe szükséges a C1-es pufferkondi, mert valahol azt olvastam, hogy a savas ólom akku kedvel ha lüktető egyenfeszt kapcsolnak rá? A 18V-os trafó nem nyagy egy kicsit, hogy lesz ebből ~14,8V?
Mégegyszer hálás köszönet a rajzért!
(#) proli007 válasza oatis hozzászólására (») Márc 19, 2008 /
 
Szia!
Igen, az R2-es ellenállás tulajdonképpen a darlingtonban van. (minek kettő vacak) A trükk, csak az, hogy mivel a kapcsolás elosztja az áramot a 3 tranyó között, csak az egyiket figyeljük, és várjuk a jószerencsét, hogy az áram, tényleg háromszor annyi lesz. Biztonsági okokból tehetsz mind a három tranyóhoz emitterhez diódát, de az anódokat az elsőhöz kösd.

Sajnos kell a 18V, legalább is 12V-os aksinál. A veszteségek miatt. Egyen meg az IC miatt kell legfőképpen. (A végtranyók járhatnának lüktetőről, de ezt igen át kell gondolni, hogy merre folynak és mekkora áramok.)

üdv! proli007
(#) Ricsi89 hozzászólása Márc 20, 2008 /
 
Helló
Kellene nekem egy olyan töltő rajz amit lehet használni 12 és 24V-os aksi töltéséhez is. Hoztak egy ilyen univerzális töltőt csak a szabályzása tönkrement és ezt kellene helyettesíteni. A trafó középkivezetéses és a primer tekercset kapcsolja, amikor átállítom 12 vagy 24V-ra. Ehhez kellene valami egyszerű 10A-es szabályozható áramkör. Ha valaki tud valami működő rajzot az tegye már fel.
Előre is kösz.
Ricsi
(#) gtk válasza proli007 hozzászólására (») Márc 20, 2008 /
 
Gratulalok a cikkhez, I. rangu munka !
Mindig irigyeltem a jo analog szakertoket
(#) kobold válasza proli007 hozzászólására (») Márc 21, 2008 /
 
Most olvastam a cikket, gratulálok, nagyon korrekt lett
(#) proli007 hozzászólása Márc 23, 2008 /
 
Köszönöm mind Kettőtöknek!

A való világ is analóg körülöttünk, és ha egy PIC nem csak önmagában akar beszélgetni, akkor egy kis analóg kézimunka mindenképpen szükséges a ki-bemenetén.

üdv! proli007
(#) ini hozzászólása Márc 24, 2008 /
 
egy rendes töltőt mennyiből lehet kihozni??
olyan ami tölti a 12v 4 ah és a 72ah akkut is
(#) hummer hozzászólása Márc 24, 2008 /
 
Sziasztok ! Mekkora egy rendesen feltöltött 6V-os "zselés" akksi kapocsfeszültsége ?
(#) Dudus válasza hummer hozzászólására (») Márc 24, 2008 /
 
6.4~6.5V
(#) proli007 válasza Dudus hozzászólására (») Márc 25, 2008 /
 
Tegyük hozzá, töltés és pihentetés után.
(#) Dudus válasza proli007 hozzászólására (») Márc 25, 2008 /
 
Ezek szerint, ahogy a kérdés, úgy a válasz sem volt egyértelmű.
(#) proli007 válasza Dudus hozzászólására (») Márc 25, 2008 /
 
Persze tegyük hozzá, hogy lehet csak számomra.
(#) sector99 válasza proli007 hozzászólására (») Márc 25, 2008 /
 
Szia !

Ha szabad egy szófordulatot tennem:
EZ NEM CSAK PROLI MUNKA HANEM ELSŐSORBAN PROFI MUNKA !!!!

Én is csak gratulálni tudok ! És persze megköszönni, hogy megosztottad velünk. Tényleg egy minden apró részletre kiterjedő alapos szakmai munka.

KÖSZÖNJÜK !

Üdv: sector99
(#) ini hozzászólása Márc 27, 2008 /
 
esetlegesen tudna valaki előállítani valami rendes töltőt?
töltse a 4ah és a 72ah akkut is (max 10a felé)
(#) kaqkk válasza ini hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Hali proli 007 két tapcsolást is tett fel ide .
egy vetérlő,és egy nagyáramú tranzisztor fokozatot.
A kettő összekapcsolásával (Szerintem ) nagyon !!!
jó töltőt lehet készíteni. Az elektronika Kb 2-3 ezer ft
ehhez jön a trafó és a doboz .
(#) durkonorbi hozzászólása Ápr 14, 2008 /
 
Hali!

Szeretnék érdeklődni, hogy szerintetek meg lehet-e oldani, hogy ha van egy napelemem, ami olyan tipikusan 13-18 (max 24) V-ot ad le olyan max. 1 A mellett, az ugy tudjon tölteni egy zselés aksit, hogy a folyamatos üzem miatt egy gyári, automata zselés aksi töltőt (220V-os) szétkapok, kiveszem a trafót, és az egyenirányítót, és oda bekötöm a napelemből kijövő áramot?
(#) Dudus válasza durkonorbi hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
Elvileg lehet jó. Látni kéne a napelem paramétereit és a töltő rajzát. A gond akkor van ha a kimenő feszültség+drop alá esik a napelem feszültsége.
(#) Atis57 válasza durkonorbi hozzászólására (») Ápr 14, 2008 /
 
szia!
nem biztos .hogy érdemes szétkapni . a napelemes töltés esetén nem kell stabilizátor --kel 1 dióda + fesz korlát ha nincs elég kisütés .
(#) durkonorbi hozzászólása Ápr 14, 2008 /
 
Értem! A fesz korlátot hogyan lehet egyszerűen megoldani? Illetve a zselés aksinak nem fogja nagyon lerövídíteni az élettartamát, ha nem "intelligensen" van töltve? Uis ez az okos kis töltő folyamatosan figyeli az aksi feszültségét és attól függően tölti ... 3 féle karakterisztikával (erős áram, lecsengő fázis, csepptöltés) tölt, igy folyammatosan rajta lehet hagyni az aksit (mint egy szünetmentes tápnál...) ...

Mi a véleményetek?
(#) HSanyi63 válasza dudzsi hozzászólására (») Ápr 30, 2008 /
 
Üdv!

Hol lehet beszerezni ezta szimpatikus IC-t?
(UC3906)

Előre is köszi
(#) Remci válasza HSanyi63 hozzászólására (») Máj 1, 2008 /
 
A RET-nél az UC3906N 1462.50 Huf nettó
(#) ini hozzászólása Máj 13, 2008 /
 
hali
szereztem egy 1000éves orosz akkutöltőt
szép nagy trafója van 14.5v váltóáram jön ki belőle
tök dizájn tekerős áramszabályzós 10A ampermérő stb
az a gáz hogy csak 11v egyenáram jön ki belőle
gondolom a dióda hidat kissé megsütögették
a kérdésem:
mit lehetne beletenni a dióda híd helyére?
valami olyan kellene ami bír minimum 20A-t
és nem túl drága

köszi!
(#) proli007 válasza ini hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
Szia!

Körül kell nézni, sokszor olcsón kapható komplett híd 25A-es. (pár száz forint)
De biztos, hogy rossz? mert ha csak a műszert simán ráakasztottad, biztos, hogy nem jó értéket mutat.
Egy aksit kell rátenni, és úgy megnézni, folyik-e áram és mennyi. Az aksitöltő, nem táp, ott szűretlen a feszültség. Célszerűbb egy hideg analóg műszerrel mérni.

üdv! proli007
(#) ini válasza proli007 hozzászólására (») Máj 13, 2008 /
 
aksira rátéve 11v
és így 14,5 a híd előtt
amúgy üresen 18 v felé van a váltóáram
ilyen esetleg jó?
http://elektronika.neked.eu/index.php?productID=13991
ebből 4db
vagy inkább autóét?
bár az autóé kb 2-5 ezer (az olcsóbbak)
Következő: »»   12 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem