Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
A kezdőknek pedig ezt a kész konvertert ajálom,drágább de rajta van minden és nem kerül egy Pacsirta árába.
Bővebben: Link
Tüzetes átnézés után nyilvánvalóvá vált, hogy nem Pacsirta. Bolgár (ha jól tudom), Budapest a neve. A Pacsirta kávámba nem építhető bele, de az ellenütemű végfoka menthető, a kimenőtrafója jónak tűnik. Hálózati trafót majd tekerek vagy tekertetek hozzá, mert az nincs meg. A maradékot meg majd továbbadom valakinek, donornak még elmegy.
Sorry, akkor mindhárman tévedtünk (az is, akitől kaptam; vagy én emlékeztem rosszul ). Tedd fel az elvihetőbe, hátha lesz "kapás".
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2016
Sziasztok!
Nem rég egy Philips 404A Jóbarát került hozzám. 4 éven keresztül egy pincében állt. A következő hibák lettek rajta kijavítva (nincs restaurálva): be volt szorulva a skálameghajtás, el volt szakadva a skálahúr (véletlenül én szakítottam el), kontakthibák lettek javítva, egyes csőfoglalatok lettek cserélve, ki lett "nagyjából" tisztítva. Rövidhullámon be lehet vele fogni több külföldi rádióadót is 2m antenna dróttal. Középhullámon meg a Kossuth-ot lehet befogni. Szerintem igazán gyönyörű darab, gondoltam veletek is megosztom a képeket (egyes képek a húgom szobájában készültek, mert ott jobbak a fényviszonyok).
És még képek:
Az egyenirányító csöve még jó? Furcsán fehéres a szine a kép alapján. Egyéb iránt szép kis project,mindigis szerettem az olyan rádiókat amiben EM4 vagy társai a hangolásjelző cső.
Hát remélhetőleg jó, de ez nekem is feltűnt már. Amikor megmozgatom az AZ1 egyenirányító csövet akkor nagyon picit mozog a búra a foglalatban.....kezdtem én is arra gyanakodni, hogy esetleg levegős, de működik a készülék, bár középhullámon nem olyan tiszta a vétel, viszont rövidhullámon nagyon szépen szól. Egy RTV műszerész (elektroncsöves rádiók javítását is vállalja) javította a készüléket 10000 Ft-ért....remélhetőleg nem vert át.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2016
Érdekes. A Philips mikor tűnt el Magyarországról, 1945-ben, amikor a ruszkik bejöttek?
Sziasztok!
Valaki segítsen legyen szíves! Ismerős hozott javításra egy "Böhm-Verstarker Regent 30" típusú gitárkombót, ez ugyebár csöves készülék... A jelenség az, hogy bekapcsolás után, amint felfűtenek a csövek borzasztóan búg a végfok, lehúztam róla az előfokot, úgy is búg. Ahogy melegszik még egy kicsit, alábbhagy a búgás, de nem múlik el, viszont az erősítő érzékenysége az bajos, ha bemenő jelet adok rá, csak suttogást lehet hallani. Az alkatrészeket multiméterrel mértem hibát nem találtam (de mégis van valahol) az anódfeszültség 320V körül van. Valaki már matatott az erősítőben korábban, az anódfesz biztosítéka 4A-es van betéve a 0.8A helyett. Az átfolyó áram 350mA körül van, betettem egy 0.8A-est és eldurrant, bár lehet hogy gyors kioldásút tettem bele. Valaki tudna mondani valamit mi lehet a hiba, merre induljak el? A csövek mintha túl lennének terhelve, de lehet hogy csak nekem tűnik úgy, borzasztóan melegszik több mint 100C fokosra felmelegszenek a végfokban (2X EL34). Előre is köszönöm a segítséget! Szerk.: Először nem találtam kapcsrajzot, de most igen, így könnyebb lesz a dolgom Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2016
Valószínüleg a szűrő elkók hibásak, csak 450V-os jó bele!
A nagy, csavaros elkók?
A kapcsrajzon is +360V ot mutat, de nekem csak 320 körül van, plusz vannak odabent olyan ellenállások amik a rajzon nincsenek.... kókányolás.... Innen szép győzni Normális hogy a csövek ennyire melegek? A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2016
A PHILIPS cég magyarországi érdekeltsége 1931-ben kezdte el a rádió gyártást, és az egyik legjelentősebb gyártó volt a II. világháború végéig illetve az államosításig (1948) az ORION mellett. Az államosítás után még néhány évig működött RÁVA (Rádiótechnikai Vállalat) néven, így fordulhat elő hogy a Mestermű és a Jóbarát mindkét "felségjelzéssel" megtalálható..
Igen a nagy csavaros elkók. Mai "modernet"is lehet bele rakni, de csak nagyfeszültségűt, a 350V-os nem használható, fel fog robbanni. A csövek melegek, ameddig nem piros az anód lemez, nincsenek túlhajtva.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2016
Köszönöm a választ!
Van itthon nekem vadonat új, ugyan ilyen csavaros elkó a 70-80 as évekből, mikor utoljára nézegettem őket kiváló állapotban voltak, megnézem, hátha van ilyen kapacitású is..
Ugyanezekkel a csövekkel működött a vasúti hangos erősítő rendszere, csak ott 840 V volt az anódfesz. A 80-as években javítottam ott őket. Emlékeim szerint rengeteg elkót elhasználtunk, csövet csak főleg akkor kellett kidobni, ha valamiért vörösen felizzott az anódja, vagy nagyon torz volt a kimenő jel. Mindig oszcilloszkóppal néztük, műterheléssel teljes kivezérlésig hajtottuk. Amúgy ezek a csövek eléggé fűtenek akkor is, ha jók.
Köszönöm a válaszodat!
Ennyire fűtenek, a hőterelő lemezből én is gondoltam hogy fűtenek, no de ennyire?
A katód kb. 800-1000°C-on izzik. Azért ebből a melegből jut mindenhova. Plusz az elektronáramlás is melegedést okoz. Szóval egy cső tud meleg lenni, ezen ne lepődj meg.
Milyen csövek voltak amik 840 volttal működtek?Én a legnagyobb csöves erősitőt 807-sekkel épitettem ,4 darab és 200 W,azok meg 640 volttal üzemeltek.Aztán az EL34 úgy tudom,hogy 840-et nem bir ki.
A hozzászólás módosítva: Szept 17, 2016
Kösd le a két 47nF egyik végét. Lehet hogy átvezetnek.
Közös katód ellenálláson mekkora a feszültség (azaz nyugalmi áram)? Végcsövek hogyan néznek ki? Nem gázosak (2x470 KOhm rövidre zárva)?
Köszönöm a tippeket, ma DU fogok bűvészkedni kicsit vele.
A végcsövekben a vákuum megfelelő, nincs elfeketedve sem, ha erre gondolsz.
Közös katód ellenállás, az a 140 Ohm os amire gondolsz?
Idézet: „nincs elfeketedve sem,” Annak feketének kell lennie, fehér szélének viszont nem. Idézet: „Közös katód ellenállás, az a 140 Ohm os amire gondolsz?” Igen. Az első csövet pedig nyugodtan kihúzhatod, a próbák idejére. Akkor szólni ugyan nem fog, de a "mitől búg" kérdésre többlet információt adhat...
Rosszul fogalmaztam, a vákuum benne van a cső ezüstös feketés, de úgy nem feketés hogy agyon lenne használva.
Itt egy kép róla, az idő nem kímélte, poros koszos, de még működik
Valami használhatóbb formátumba tedd fel a képet, kérlek. Az a guglis akármi nem a legjobb.
Csatold be inkább a hozzászólásod mellé.
Most vettem észre, hogy hibás a 3V4-fetron rajza! A BS170 gate-je és a G2-es pont közé be kell tenni egy 1,1 Mohm-os ellenállást. Remélem nem sok fet-et reptettél el.
A másik nem hiba, fejlesztés: A BF245 source-a és a katódpont közé 820 ohm kötendő. Így egy hangyabokányival kisebb lesz a hangerő, de megszűnik a hang fokozat gerjedékenysége. A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2016
De azok annyiról mentek az EL34-ek Nem tudom miért, talán így bírtak 80 W-ot kihozni belőlük 100 V-os kimeneten. 2 db 450 Voltos elkó volt sorba kötve, és ellenállásokkal áthidalva. Szerintem még ma is azok üzemelnek, a vasútnál nem csereberélnek olyan sűrűn dolgokat.
Az elkók cseréje megvolt? Azokon kívül minden más, ami okozhatja a búgást, pl. fűtés-katód zárlat valamelyik csőben, stb. kimérhető. Kapcsolási rajz meg van hozzá, a többi rajtad múlik.
Üdv! Rég foglalkoztam ezzel a témával, de most a kezem közé akadt egy készülék, épp színesfémhasznosítás céljából akarták szétverni. Nos elég rossz állapotban van, de nincs fizikai sérülés, kivétel a hangszóróselyem. A beazonosítás nem ment zökkenőmentesen, mivel nincs meg a hátlap. Nekem Orion 331-re hasonlít a legjobban, 1953.novemberi dátum van benne. Elektronikailag épnek tűnik. Egy gomb és a hátlap hiányzik, skálaüveg fele lekopott, még a hálózati kábele is eredeti szövetburkolat (kivétel a dugasz). Egy első csiszolást elvégeztem, ahogy az egyik képen látszik. Hogy érdemes fényezni? Csak politúros módszerrel ? Esetleg valami más? Ha valaki megerősítené, hogy ez tényleg Orion 331 akkor az nagy segítség lenne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |