Fórum témák
» Több friss téma |
Ebben az esetben azt tudom elképzelni, hogy a be gombon keresztül nagy áram folyhatott, mivel a szigetelő szalag folyamatosan nyomva tartotta a nyomógombot. Ez esetben javaslom mindkét gomb cseréjét.
Igen, most már látható, hogy a relé egy öntartó kapcsolás. Ha nem marad úgy, akkor vagy a relé kontaktusa nem jó és így addig a nyomógombról kap feszültséget az áramkör.
Vagy a feszültség lesz kicsi ahhoz hogy meghúzzon a relé. Vagy is mikor megnyomod a gombot feszültséget kap a transverter, csak épen ennyit fogyaszt, hogy az USB táp leesik, és ezért nem marad úgy a relé. Viszont akkor várhatóan nem is világít úgy a cső, mint eredetileg. Mert vagy a tranyó(k) vagy a tekercs rossz és ezért van túláram. Rosszat nem tennél, a gomb nyomva tartásával, de ha melegszik a dolog, akkor már nem jó a transverter.
Ha tudsz mérni, akkor ezt kell tenni, nem teóriákat felállítani. Mérd meg a mikrokapcsolókat ellenállás mérésben, természetesen a lámpa áramtalanítva. Az egyik mikrokapcsolónál a COM-NC, a másiknál a COM-NO érintkezők vannak bekötve, a forrasztási oldal képén látszik. Tehát a kikapcsoló, ahogy Zoli_bácsi is írta alapból zárt, a két bekötött láb között zárlatnak kell lennie, 0-4ohm, mérőműszere, zsinórja válogatja. Ha benyomod szakadás lesz, de mivel hibás, alapból is lesz nagyobb ellenállása, vagy szakadt. A bekapcsolónál alapból szakadás, ha megnyomod zárlat, de nem az a két láb lesz, mint a másiknál. A NYÁK-on le tudod követni, melyik lábuktól megy fólia. Ezek a gombok képesek leoxidálódni, megfeketedik az érintkezőjük, nem a nagy áramoktól, csak pl. a levegő páratartalmától.
Én is írtam már neked, hogy egerekben van ilyen gomb. Ónszippantó kellene, mert mindhárom lábuk be van forrasztva. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2016
Összeollóztam a rajzát, kb. ez lesz benne..
Na lemértem. A "BE" kapcsoló alapból kikapcsolt állapotban van, vagyis nincs folytonosság, ha benyomom, 2,1-2,2 ohmot mér. A "KI" kapcsolónál alapállásban van folytonosság és 1,2-1,3 ohmot érek. Ha benyomom, akkor nincs folytonosság.
Akkor maradt a jelfogó érintkezője, ha nem zár össze akkor nem lesz öntartó az áramkör.
Azt meg hogy mérjem le? Akkor mégsem a kapcsoló(k) a ludasok? Nem baj, ha eltérő értékűek?
Heuréka, emberek
![]()
Nem jól látod. A mérésed és a próba után az látszik, hogy a relé körül lesz gond. Vagy nem húz be - szakadt/zárlatos tekercs (utóbbi esetben lehet szaga is), mechanikai hiba -, vagy nem ad át az érintkezője, vagy valamiért mégsem jut el a reléhez a tápfeszültség, stb. Ezért kell neked a be gombbal működtetni, ami párhuzamosan van vele kötve.
Gombcserével ugyanott leszel, ahol eddig. A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2016
Hm. Akkor mit lehetne tenni? Behúzó relét keressek hozzá? Az viszont nehezebb lesz, mint egy standard mikrokapcsolót, hogy pont akkora legyen, találjanak a lyukak is stb.
Habár igaz, a mikrokapcsoló csak egy impulzust ad, erre húz be a relé és azért enged is el, ha megszakítom az összeköttetést. Nem a kapcsolóval van a baj. Akkor mi mást lehetne csinálni? Ha kiiktatnám a mikrókapcsolókat és a relét, egy sima mezei kapcsolóval nem lehetne megoldani? Átfúróm a műanyag borítást és egy lámpakapcsolóval kapcsolnám? Ha viszont így használnám, hogy rövidre van zárva a kapcsoló és állandóan dugdosom be és ki, akkor valószínűleg megint jelentkezik az égett szag??? Most már rájöttem, hogy ez az áthidalás ugyanaz, mint amikor leragasztottam szigszalaggal. Adtam a sz...k egy pofont ![]() ![]() A hozzászólás módosítva: Szept 22, 2016
No akkor nagy valószínűséggel - ezen tapasztalatok fényében - ahogy Inhouse kolléga mondja, szakadt a relé tekercse. Kell bele venni egy pont ugyan ilyet.
Relé
Ha a be gomb helyére raksz egy kapcsolót, akkor ugyanaz, mintha a relé kapcsolná. Csak így nem lesz be és ki gomb, csak egy kapcsoló.
Vagy marad a relé csere és minden marad a régiben. Ez utóbbi az egyszerűbb és megbízhatóbb neked, egy ónszippantóval együtt is kijöhet 1xxxFt-ból.
Megvásároltam a kapcsolót és fel is szereltem,180 forintomba és kb. húsz perc munkámba került. Szóval megérte.
KÉP. Idézet: „Ha a be gomb helyére raksz egy kapcsolót, akkor ugyanaz, mintha a relé kapcsolná. Csak így nem lesz be és ki gomb, csak egy kapcsoló.” Valóban, csak te sem számoltál valamivel, ahogy én sem. Ez csak akkor volna igaz, ha a relé teljesen rossz lenne, és sosem húzna be. Mivel azonban nem teljesen rossz, a kapcsolóval, amit felszereltem, csak úgy lehet kikapcsolni, hogy előbb kikapcsolom a kapcsolót - a lámpa azonban nem alszik el - és utána a "ki" mikrokapcsolót is megnyomom. És csak most lesz bontva az áramkör. Bekapcsolni viszont csak az új kapcsolóval kell. De így is jobb, mint semmi. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2016
Miért így oldottad meg? Nem elegáns.
Ha már ennél a megoldásnál maradtál, akkor mindenképp úgy kellett volna megoldani, hogy azzal az egy kapcsolóval be-ki lehessen kapcsolni. Az öntartást megszüntetni és a relé tekercsét kapcsolni a kapcsolóval.
Szakítsd meg a relét a panelon. De valami nem tiszta. Ha ilyenkor kell a ki gombot nyomni, akkor mégis jó a relé. Itt valami árulás van. Alattomos kontakt hiba lesz, ami most elmúlt?
A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2016
Idézet: „Alattomos kontakt hiba lesz, ami most elmúlt?” Valóban az van, mert most kapcsoló nélkül is működik, mind a be-, mind a kikapcsolás. Ha elenged a relé, akkor majd ott a kapcsoló, oszt jó napot ![]() KÉP. Idézet: „Ha már ennél a megoldásnál maradtál, akkor mindenképp úgy kellett volna megoldani, hogy azzal az egy kapcsolóval be-ki lehessen kapcsolni. Az öntartást megszüntetni és a relé tekercsét kapcsolni a kapcsolóval.” Azért oldottam meg így, mert nem vagyok elektronikus. Ha az lennék, nem itt érdeklődnék. Tudok pár dolgot, de az még a komoly tudástól messze van. A boltban relé is lett volna, de mintha picit nagyobb is lett volna (szemre megállapítva), csak 5 lába volt (az enyémnek 6) és a lábak elhelyezkedése sem talált az enyémen lévővel (legalábbis nem az összes). Ezért maradtam a kapcsoló mellett. Azonban itt sem adtak más tanácsot, csak vegyek egy kapcsolót és szereljem be. Utólag, amikor nem tudtam kikapcsolni, már rájöttem, hogy azért nem lehet, mert a relé be van húzva és az új kapcsoló nem tudja bontani az áramkört. A hozzászólás módosítva: Szept 24, 2016
Amúgy ez a szerkentyű élő példája annak, hogyan lehet valami egyszerű dolgot minél jobban elbonyolítani. Nem lett volna észszerűbb és tartósabb, ha kihagyják a relét, a mikrokapcsolókat és egy sima mezei kapcsolóval oldották volna meg? Kevesebb hibalehetőséget hordozott volna magában. A másik, amit nagyon nem értek, hogy miért csak laptopokhoz árulnak ilyen lámpákat. Vagy már csak én használnék egyedül PC-t? Azt kétlem. Több helyen is keresgéltem, de csak olyan típusokat láttam, amik a laptop USB dugaszához kapcsolódnak, csak egy flexibilis csőből és a világítótestből állnak. Ha USB hosszabbítóval meg is oldom, nincs mihez rögzítsem. Láttam viszont egy 220 voltról működő modellt, ennek az ára viszont közel 7 ezer forint. Picit sokalltam.
Az egy öntéshibának tűnik a csévetesten, nem a tekercs túlmelegedése okozta szerintem.
Javaslat:
Forraszd ki a relét, és a "Be" gomb helyére kösd be a karos kapcsolót.
Idézet: „Forraszd ki a relét, és a "Be" gomb helyére kösd be a karos kapcsolót.” Az már be van, csak mikrokapcsoló két lábára. Ha még szarakodik a relé, kiforrasztom. Vettem ónszippantót is, komoly eszköztáram van most már ![]()
Még csak annyit, hogy eleve így kezdődött kb. egy hete, hogy egyszer csak kattant (mintha kikapcsoltam volna) és a lámpa elaludt. Visszakapcsoltam, működött. Másnap már 2-3 alkalommal kapcsolt ki, de minden alkalommal még vissza lehetett kapcsolni. Ám aznap ,amikor kiírtam a kérdést, már nem lehetett visszakapcsolni, csak ha benyomva tartottam a gombot. Következő nap megint be lehetett kapcsolni, de pár perc után megint kikapcsolt. Az ilyen hibák a legalattomosabbak, amikor nem tudsz pontos diagnózist felállítani, csak gyanakodsz valamire.
Télen jártam így, hogy valaki elhozott egy elektromos láncfűrészt azzal problémával, hogy valami van a kapcsolóval, mert hol indul, hol nem. Szétszedtem a gépet, kitisztítottam, megvizsgáltam a kapcsolót mérőműszerrel, megvizsgáltam a biztonsági kapcsolót (szétszedni nem lehetett, mert egybe volt öntve) a csatlakozó papucsokat megtisztítottam. Szinte atomjaira szedtem az egész gépet. Összeraktam, beindult. Letettem, tíz perc múlva megint nem. Akkor jött egy olyan ötlet , hogy nézzem meg a szénkeféket. Naná, hogy itt volt a kiskutya elásva ![]()
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne hogy ha veszek egy bistabil relét, akkor problémát okoz ha egyik vagy másik lábon folyamatosan van a feszültség?
Hello! Elvileg nem okozhat neki gondot. Csak a bistabil (polár) reléket pont azért hozták létre, hogy ne legyen szükség a folyamatos tartóáramra.
![]()
Szia
Ezt a kondi + ellenállás kombót kicsit kifejtenéd bővebben!
Attól függ, miről van meghajtva a dolog. A kondi kapacitását úgy kell megválasztani, hogy feltöltődési ideje alatt meg tudjon húzni a relé. (Ezt, legegyszerűbb egy próbával megejteni.) Az ellenállás pedig a kondi kisütéséhez kell, amennyiben mondjuk egy kapcsoló működteti a relét ami nyilván csak kontaktust és "szakadást" képes adni, nem úgy mint egy logikai akármi. Az ellenállás értékét pedig úgy célszerű megválasztani, hogy a következő működtetésig ki tudja sütni a kondit..
Hello! Norbi kérésére 3sec nyomásra bekapcsoló, 1sec nyomásra kikapcsoló áramkör, de inkább ide tettem le a rajzot.
Működése: - A nyomógomb megnyomása és elengedése után, a C3 egy "H" szintű impulzust ad a C és D kapuáramkörnek. A jelet az a kapuáramkör engedi tovább, amelyiknek másik bemenete is épp "H" szintű. - Ha röviden nyomtuk meg a nyomógombot, akkor ez alatt C1 nem tud feltöltődni, így a D kapu bemenetén "L" szint, míg a C kapu bemenetén "H" szint van. Így a C kapu engedi tovább a jelet, és az NE555-ből készített RS tároló SRT bemenetén keresztül törlődik. - Ha hosszan nyomtuk meg a gombot, akkor ez alatt a C1 fel tud töltődni, így a helyzet megfordul. A D kapu bemenete lesz a magas és az 555 Trigger bemenete bebillenti sz RS tárolót. - A hosszú-rövid nyomás időzítését, az R2 és C1 időállandója határozza meg. Az R4 és C2 a nyomógomb prellmentesítése, nehogy megnyomáskor vagy elengedéskor több impulzus képződjön. Tulajdonképpen ha a megnyomási idő R2*C1 ideje alatt van, azt "rövid megnyomásnak", ha felette van akkor "hosszú megnyomásnak" tekinti az áramkör. - Ha az 555 2 és 4-es lábát felcseréljük, akkor fordítva is tud működni. - Tápfesz bekapcsolására automatikusan a "Ki" helyzetet veszi fel. Mert a C3 ekkor is ad egy impulzust, viszont mivel a C1 sincs feltöltődve, így a C kapun keresztül a Reset impulzus jut tovább. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2016
Megrajzoltam, a nyákot is, hátha valakinek "ihletet ad"..
Nagyon köszi
Én sajnos nem tudok panelt gyártani ,én csak próbapanelon tudom összerakni ![]() De ha műxik jövök neked egypár sörrel !
Tökéletesen működik.
Jöhet a cím,megy a sör ![]() Köszönöm szépen! |
Bejelentkezés
Hirdetés |