Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Gondolom a DFM kihagyható. Ellenőrzőlámpa hány wattos legyen?
Akkor "b1"-et az akku "+"sarkával kötöm össze, "L" egy izzón keresztül az akku "-" sarkával.
A generátor fém részét pedig az akkun a negatívhoz. Miért ban B1+ és B2+?
L egy izzón keresztül(kb 5W) az akku + sarkával!
Köszönöm a segítséget mindenkinek! Tölt a generátor, viszont azt nem gondoltam, hogy ekkora erő kell egy generátor forgatásához, amikor már van gerjesztés. Egy 350w-os fúróval hajtottam meg és eléggé erőlködött. Ez 150A-es generátor. Egy 50A-est mennyivel lenne könnyebb hajtani?
Nem attól függ, hogy mekkora teljesítményű, hanem, hogy mekkora teljesítményt vesz fel a rá kötött fogyasztó. Jelen esetben az akkumulátor. A generátor teljesítménye csak azt határozza meg, hogy mennyi áramot tud leadni maximum. Tehát ha az akkud csak 10A-t vesz fel, akkor ugyanolyan erővel kell meghajtani az 50A-es és 150A-es generátort is.
És okozhat-e bajt, ha előbb fölpörgetem a generátort, majd ezután kapja meg a gerjesző áramot?
Még egy kèrdés. Látom, nagyon vágjátok a témát! Számít-e, hogy hány vattos a kontroll lámpa?
Igen. 5W-os izzót tegyél. Ha túl kicsi, akkor nem biztos, hogy felgerjed.
Üdv! Írtad, hogy a 350W-os fúró erőlködött. Nem csoda. Ha a 150A-es generátort max teljesítményen szeretnéd használni, az ugye 14V×150A=2100W!! , tehát legalább ekkora motor kell, de inkább nagyobb, mert a hatásfoka nem 100%. A motort szerintem a max teljesítményre méretezd, mert ha akkut akarsz tölteni vele, akkor egy lemerült akkut először igyekszik a max árammal tölteni. A forgásirányra is figyelj! Töltés szempontjából mindegy, de a generátor ( benne a diódák) hűtése szempontjából nem mindegy merre forog. A ventilátora általában csak az egyik irányban hűt megfelelően.
Üdv Urak! Nem tudom mennyire látszik a képen, a belső szénkefe gyűrűn egy kb 2mm mély vájat van. Ennyire elkopott volna? Cserélhető? B Corsa, 94-es X14Xe motor. Köszönöm.
Igen, normális és cserélhető.
A gerjesztést lehet vajon csökkenteni? Nem baj, ha kevesebb áramot termel a generátor, csak könnyebben lehessen forgatni. 0.5 LE a motor teljesítménye, egy hajszálnyival gyengébb mint amennyi a generátornak kellene.
A gerjesztő tekerccsel tegyél sorba egy diódát, esetleg kettőt. De a generátor terhelését is csökkentheted, hiszen terheletlenül nem kell teljesítmény a meghajtásához.
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2016
És ez hogyan néz ki a gyakorlatban? A kontroll lámpa és a generátor közé tegyek egy vagy két zener diódát? Mekkorák legyenek?
Nem. Valamelyik szénkefével sorba egy megfelelő áramú egyenirányító diódát. Azon esik 0,6-0,7V, emiatt csökken a gerjesztő áram. De mint írtam egyszerűbb a kivett teljesítményt szabályozni.
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2016
Köszi szèpen. Ha normális akkor marad így.
Üdv!
Szerintem arra mondták, hogy aszimmetrikusan kopik. De ha már "vasat fog" az nem igazán egészséges! Én cseréltetném. Te tudod, tied a gép, eladásra jó ez!
Köszi. Kicsit több mint 1év műszaki van még rajta, ha elfogy, akkor megy a levesbe.
Egy évet még akár el is mehet (nehéz így megállapítani, hogy pár század, vagy pár tized mm réz maradt-e még ott. Bár ha már így szét volt szedve, könnyen ki lehetett volna cserélni (kb. egy ezres az alkatrész)
Az egyik kefe bekötését szétforrasztod és beteszed a diódát.
Urak. G Astra. 1.4benzin. Dióda híd hiba miatt merülhet állóhelyzetben az aksi? Ha igen, hogyan lehet legegyszerűbben beazonosítani a hibát? Csak kiforrasztva?
Merülhet. De ezt könnyen kiszűrheted, akár többféleképpen is, pl. lekötöd az egyik sarut , közékötsz egy ampermérőt, megméred, aztán lekötött generátorral is.
Biztosat meg szétszedve, szétforrasztva fogsz megtudni.
Így gondoltam, csak nem voltam benne biztos, hogy van neki áramfelvételi jele. Több is lehet mint 10Amper? Kössek sorba egyből izzót?
Lehetséges. Izzóval is kipróbálhatod, lekötöd a piros vezetéket, közéraksz egy izzót (próbalámpa is jó), ha felizzik, már szerelheted is le a generátort.
Sziasztok! Lenne nekem is 1 kérdésem. Bosch generátor a páciens. Dióda híd új, fesz szabályozó is. állórész tekercsei 1,6 ohm, mindegyiken ennyit mértem, forgórész 6,4 ohm. Szóval elvileg minden jó. Terhelés nélkül van is töltő feszültség, de ha kap 1 kis terhelést, pl 20W-os izzót, akkor leesik a feszültség 6 Voltra. Lenne valakinek valami ötlete, hogy mi a vihar lehet vele? Köszönöm.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |