Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Ezt nem nagyon értem, hogy tudsz 6 voltot mérni? Az aksi feszültsége generátor nélkül is 12V fölött van kicsivel.
Akksi nélkül mérem. Nem az autóban, hanem asztalon.
Dióda hidat már 2 szer levettem, remélem nem hibáztam kétszer.
És kézzel forgatod? Miről gerjed?
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
Fúró géppel forgatom, akku töltővel gerjesztem, utána már önmagát gerjeszti.
Szia! De nem úgy van véletlenül, hogy a terhelés függvényében történik a gerjesztés mértéke amit a fesszabályzó állít elő a generátor számára? A generátor a gerjesztéséhez szükséges feszültséget vagy a maga által termelt feszültségből (ekkor öngerjesztő) vagy külső forrásból, akkuról (külső gerjesztés) nyeri.
Szia! De lehetséges. Üres járatban jó is, gerjeszti magát. Csak terhelésnél marad el a töltés. Ha ilyenkor én kívülről gerjesztem, akkor sincsen változás.
Azért nem jó ez , így , hogy fúróval hajtod , met nincs meg a a fordulat ami alaphangon a terhelésnél kellene .Tehát annyira kevés a fordulast , hogyí terhelésnél már a feszültség szabályzó nem képers tartani a töltő áramot.Azt a fordulatot kellene elérned mintha kocsiban lenne . Ugye ott áttétel van az ékszíj miatt . Ha igy sem lenne jó , akkor ott valami hiba van , biztos , hogy a diódák jók ? És belevalók egyáltalán ? Biztos , hogy a fesszabályzó jó ? Nincs véletlenűl menet zárlat , és azért ejti el a gerjesztést stb stb stb .
Ha ez így van akkor valamelyik segéddióda (gerjesztőköri) szakadt, mert nem gerjeszt mind a három fázis ütemében és ha ráterhelsz akkor azonnal látszik ez a hiányosság. Ha adsz a "D+"-ról a "DF"-nek (gerjesztésnek) egy 5W-os izzón keresztül, akkor is ez történik? Ezek a generátorok nem szeretik a külső gerjesztést, lehet hogy már a legelső próba alkalmával elszállt valamelyik segéddióda.
Fúrógéppel is mennie kellene. Suliban így csináltuk. Csak nem ártana egy akkut is rákötni. Aztán ha akkor felgerjed, akkor jó.
Dióda híd új. Azért kikötöttem a diódákat és úgy mértem. Jó volt mind. Aztán feszt engedtem át rajta, nyitottak, zártak. Ha felpörgött elvettem a gerjesztést és maradt a töltő fesz. Szóval magát gerjeszti. A tekercs kivezetéseket mértem, azonos 1.6 ohm mind. Kizárnám a menet zárlatot is.
Jó eséllyel semmi baja nincs. Olyan körülmények között kellene próbálni, amire tervezték. (Akkumulátor+ megfelelő fordulatszám)
Uraim! Volna egy kis problémám hőn szeretett jószágommal. Ő egy pegó306 1.6 kombi, Magnetti Marelli generátorral.
A problémám a következő lenne. Alapjáraton és alacsony (2000 alatt) fordulaton halványan világít a töltés jelző lámpám. Kimértem a töltő feszültséget, de az terheletlenül állandó 14.4V. Világítás, fűtés ventillátor csutkán, hátsó ablakfűtéssel állandó 14.2V. Ez elvileg jó is lenne, de végül is miért világít a lámpám? Na ezt nem értem.... Ha valakinek lenne valami ötlete, szívesen venném... A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2016
Sajnos nem az a helyzet, ha a helyén van, nincsen töltés és pislog a töltés jelző lámpa is.
De akkor mi tartja fenn a gerjesztési áram szabályzását? Mert hogy a fesszabályzó a generátor feszültség függvényében ad gerjesztő áramot a gerjesztő tekercsnek, ami 3A körül szokott lenni teljes terhelésnél.
Passssz, de gerjesztés van, hallom a fúró hangján és érzem , hogy fog a generátor is.
Urak. Ebben lehet cserèlni szènkefèt?
Lehet, hogy neked test problémád van a kocsinál.
Lehet. A szénkefékkel ellentétes oldalról van beforrasztva. Kiforrasztani könnyű, csak megmelegíted és a rugó kitolja a helyéről, a beforrasztás macerásabb, mert először is a szénkefe vezetékét be kell fűzni a lyukba, másrészt megfelelő erővel össze kell nyomni a rugóját. Első kísérletre nem könnyű feladat, de egy kis rutinnal már nem nagy ügy.
Másik generátorral tökéletesen működik. Tanácsatalan vagyok.
Köszönöm szèpen.
Valaki segítsen! hosszútávra készülök az autóval, de így nem igazán merek elindulni. Azóta kikaptam a generátort. a szénkefe még jó, bár a csúszógyűrű eléggé kopottnak tűnik. Nem tudom, ez lehet e a hiba? Én nem vagyok egy elektonikai zseni, inkább gépészetben vagyok jártas.
A parázsló töltésjelző lámpa lehet attól is, hogy bizonytalanul futnak a szénkefék a csúszógyűrűn.
Csak óvatosan, alumínium kivezetései vannak. Ha nem akarsz bonyodalmakat, hagyj meg a régi kefék vezetékéből annyit, hogy ahhoz tudj forrasztani.
(Egyébként ebben a fajtában ritkán kell kefét cserélni, általában az elektronika előbb megadja magát)
Szerintem inkább egy dióda sántít benne. A csúszógyűrű általában egyenletesen kopik, és egész addig nem okoz hibát, amíg teljesen el nem kopik. Ettől függetlenül ha nagyon kopott, érdemes kicserélni.
(Nemrég egy generátor ugyanilyen hibát produkált, a töltőfeszültség megfelelő volt, de egész halványan parázslott a visszajelző. Szétszedve és multiméterrel mérve minden jónak tűnt, aztán próbalámpával is tesztelve az egyik gerjesztődiódánál láthatóan halványabban világított a próbalámpa. A gerjesztődiódák cseréje után megszűnt a parázslás.) A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2016
Ha felkapcsolom a világítást, akkor erősebb lesz valamivel a fénye. Ez nem jelent nagy problémát? Vagy azonnal cseréljek csúszógyűrűt +szénkefét? A töltés terheletlenül 14.4V. Terhelve 14.2V.
Rendben, bár mèg nem látom át, hogy hogyan fogok hozzáfèrni a règi vezetèkèhez.
Kaptam egy generátort, ami volkswagen polon volt eredetileg. Mellékelek egy google-s képet, ugyan ilyen.
Gondolom nem beépített a feszültségszabályzója, továbbá gerjesztőtekercses? Köszönöm.
Be van öntve műanyaggal, óvatosan bontsd le róla, pl. lereszeled, ügyelve, hogy maradjon a kefe rézvezetékéből.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |