Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Beépített a feszszabályzója, továbbá gerjesztőtekercses.
Urak, most jutottam oda, hogy boncoljam a G astra bosch generátorát bronzkefe csere ügyben. Érdekes, hogy nem volt semmi féle forrasztás. Egyszerűen a műanyag szorította oda a vezetéket az alu pálcákhoz.... Annyit reszeltem le a tetejéből, hogy ki esett a két darab tartó, aminek neki veszül a rugó, valamint ez vezeti meg a kefe vezetékét is. Így gyerekjáték lesz össze rakni
Nem a műanyag szorította azt oda, csak lereszelted a lényeget. Ha tudsz aluhoz forrasztani, nincs gond, ha nem, vehetsz egy új szabályzót.
Valami majd csak lesz
Sziasztok,
Rengeteget olvasom jelenleg a generátoros fórumot, mert én is töltésproblémával küszködök. Sajnos az utóbbi időben elég sok probléma lett a kocsimmal, ami sok pénzbe is került és legutóbb a generátorom töltéshibája miatt került szerelőhöz. Nekem egy Mitsubishi Colt 1.3-asom van 4G13-as motorral, 2000-es gyártmány, CJ1A típusú pontosabban... Már régebben is, majd mostanában újra előjött a töltéslámpa jelzés így rászántam magam, hogy akkor jöjjön, aminek jönnie kell. Elvittem, majd közölték, hogy olyan állapotban van, hogy ha felújítanánk, akkor majdnem kijönne egy új generátor, ezért úgy voltam vele, hogy akkor inkább új legyen, persze a régit elhozom, aztán egyszer felújíttatom. Szóval a lényeg, hogy elvileg megcsinálták, gyakorlatilag nem egészen. A generátor láthatóan új benne,DE.... a töltés nem az igazi. Pontos diagnosztika: Beindításkor minden ok, megvan a töltőfesz, majd egy idő után eltűnik és nem is tölti, csak, ha 2500 fölött pörög, viszont észrevettem, hogy akkor is elkezd tölteni pár pillanatra, ha menet közben elveszem a gázt, de újra abbahagyja. 4 pólusú a generátor csatija. Azt tudom, hogy 14,4V-nak kell lennie, akármi is van és ehhez ragaszkodom is, mert régen, amikor jó volt, akkor alapjáraton és nagyobb fordulaton is ilyen volt, szóval ez a gyári beállítás rajta. A kérdésem az lenne, hogy van-e esetleg ilyen 4 pórlusú generátorról kapcsirajz, vagy hasonló részletes leírás, hogy például ebben már benne van-e a feszültségszabályzó, stb, vagy nincs, mert az egy dolog, amit a szerelő magyaráz nekem, de nem mindent hiszek el neki? Ő szerinte elég lenne alapjáraton 13,8V is, szerintem, mivel régen is 14,4V volt a fesz, nem elég, hanem igyekezzünk a gyári tulajdonságokat követi. Az is érdekelne, hogy a 4 póluson mit kellene mérnem, mert ő magyaráz ezt-azt, de ebbe sajnos nem tudok érvelni, mert ennyire nem mélyedtem bele soha. Ő valami olyasmit magyarázott, hogy ha leszedi az egyik 12V-os pólust, akkor megvan a 14,4V-os töltés, de szerinte ez előbb-utóbb tökreteszi a generátort. Na itt fagytam le......
Az autók tipusa alapján általában nem sokat lehet megtudni a benne található generátorról, ugyanolyan tipusba többféle generátort is szerelhetnek, ahogy ugyanolyan generátor is kerülhet több tipusba. A generátorszám az, ami alapján be lehet azonosítani, és lehet keresgélni róla információkat.
Alapjáraton, pláne ha van némi terhelés is, nem feltétlenül rossz az a 13,8, ahogy a 14,4-hez sem kell feltétlenül ragaszkodni, mert nincs semmi gond mondjuk a 14,1-gyel sem. Ha valóban ennyi a hiba, az nem hiba. Milyen generátor került az eredeti helyére? Új utángyártott?
Tegnap új feszszabályozóval betettem. Indítás, minden jó, 2-3 gáz fröccs leesett a fesz 13.2-re melegedett a generátor, jött a szag, meg a füst..... ☹
Ha tudnám a generátor típusát, azt is megírtam volna, de mivel egyenlőre még nincs itthon az autó, így nem tudom megnézni.
A hiba nem az, hogy 13,8V jön ki alapjáraton, hanem amit az elején írtam, hogy konkrétan nem tölt semmit, csak 2500 fordulat fölött, meg ha elveszem a lábam a gázról akkor kb 1 másodpercig. A visszajelző led ritkán világít, de az is csak akkor ha esik a fordulat és az is csak kb 1 másodpercig. Csak olvasgatva a fórumot gondoltam felteszem a kérdést, mert ha jól értelmezem, akkor a generátor kap egy előgerjesztést az akksiról egy kábelen, ami a leden keresztül megy. Ez az egyik ér. Egy másik ami visszafelé jön az akksihoz, a töltés. És még van kettő másik, amit nem tudom, hogy mik? Az ECU-nak ehhez nincs köze, ugye? Magyarul a generátor és a feszszabályzó önmaguk végzik a dolgukat, senki nem kap jelet senkitől?
Akkor félreértettelek, úgy értettem, alapjáraton 13,8, de te minden körülmények között 14,4-et szeretnél.
A generátor típusa nélkül nehéz megmondani a bekötést, sokféle rendszer létezik. Annak ismeretében már biztosan lehetne találni infókat.
Legyen hozzá szerencséd, szerintem szükség is lesz rá, mert az alucsíkok másik végén ott a szabályzó elektronikája, ami nem biztos, hogy ki fogja bírni azt a hőt, amivel ez jár.
Majd írd meg a végeredményt, mert kíváncsi vagyok rá.
Nem jött össze. Kevés a hely, nem lehet normálisan hozzáférni. Kap egy új szabályzót. Viszont néztem, hogy lehet kapni alu forrasztó pálcát. Kíváncsiság kedvéért rendelek, és megnézem azzal.
Szerintem akkor leegyszerűsítve a dolgokat, egyenlőre maradjunk annyiban, hogy nincs töltés alapjáraton, csak magasabb fordulat fölött és akkor, ha elveszem a lábam a gázról, de ilyen esetben is csak pár pillanatig.
A kérdésem akkor így az lenne, hogy ezt okozhatja-e bármi más a motortétben, vagy mindenféleképpen a generátornál keresendő a hiba?
Régebben volt pár indítómotor is, aminek aluból tekerték az állórésztekercsét. Azokban sem volt öröm bronzkefét cserélni.
Jó kérdés, nem tudom, szerelőnél van az autó még mindig.
Itt a generátor típusa:
https://drive.google.com/file/d/0B2z_2VhpMX-FN1k5RmZZZlpZOW8/view?u...haring Sajnos nem tudták megcsinálni, még a villanyász sem, csak valahogy úgy, idézem: Megszüntették a PC-ből kijövő jelet, mert az zavart be és így most van 14,4V töltés, és ezt tartja! Hazajöttem, rámértem és láss csodát van töltés, csak mégsem 14,4V, ahogy ő állította, hanem 13,5V és a töltésjelző lámpa a kulcs elfordításakor halványabban világít, mint eddig, indulás uán nem világít. Szóval adtak a sz...rnak egy nagy pofont. Ezt nem akartam! Kókánymunkát! Vihetem egy hozzáértőhöz legközelebb. Én nem értem, hogy akkor miért nem mondja azt, hogy nem tudja megcsinálni.................. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2016
Ilyenre gondolsz?
Üdv!
Az Alfa 156-ban megint vacakol a töltés. 13,6V max Új akksi fél éves , a generátor(301807310781) is. Cseréljek fesz szabályzót? A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2016
Szia, Nézd át előbb a földeléseket. Kicsi korrózió is levesz pár tizedet.
Köszi! Az volt. Akksi kábel a testre cserélve.
Tisztelt Fórum
Segítséget kérnék. A rajzon szereplő 24 v-os beépített fesszabályzós generátort, milyen megoldással lehet automatikusan felgerjeszteni, hogy elkezdjen áramot termelni, mint például az autóknál a motor beindítása után azonnal működik. Köszönöm
Szia! használj akkumulátort és töltésjelző lámpát a + és a 61 között.
Helló !
Köszönöm a gyors választ.
Sziasztok
A generator jo a fesz szabalyzo is de az a csati ami a genaratora megy nincs venne aram az mittol lehet ? Vagy nem is kell ?
Pedig meg lehet csinálni. Én ezzel foglalkozom, javítom a generátorokat. De ezt jól kinyírtad..
Nem igazán értettem mi is a gondod..? De ha még nem oldódott meg, keress meg bátran e-mailben és segítek. steew09090@azet.sk
Sziasztok friss vagyok itt! Kérdésem a következő adott egy benzines 4-es Golf amiben a generátor nem gerjed fel csak 2000 1/min körül gondolom az előgerjesztésnek kaput,de ha a remanenciától felgerjed akkor már alapjáraton is van töltés,visszajelző elalszik!Csúszógyűrű kefék cserélve !A töltés elindulása után 14,3-14,4V kapocsfeszültség mérhető az aksin!Mi ment gallyra,hol keressem a hibát?Előre is köszi!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |