Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 230V/400V-os áramfejlesztők
Témaindító: oregharcos, idő: Jún 19, 2007
Témakörök:
Sziasztok! Egy barátom hozott hozzám egy 2,2 kw-s benzines generátort hogy nem ad ki áramot. nézem rajta a feszültségszabályzót, fel van csattannva a hátujja. Rendeltem bele ugyanolyat, de nem jön ki belőle semmilyen áram. a szénkefék teljesen jók, semmi szaga nincs a gépnek, alig volt még használva.
Amit furcsáltam rajta hogy ne találtam benne diódahidat, de 2 db drótot igen ami nem volt semmire kötve. megköszönném, ha tudna valaki segíteni. Kép: Hivatkozás A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu]1[/url] Kép: Hivatkozás A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu]2[/url]
Sziasztok!
Van a képen látható aggregátorunk. Az lenne a kérdésem, hogy az akkumulátor negatívját, ami a motor fém részére van kötve (és egyben a védőföld) összeközösíthetem-e a DC12V negatív csatlakozójával? Okozhat ez problémát?
Okozhat. Nem tudjuk milyen módon van előállítva az a 12VDC.
Mérni kell - legalább egy próbalámpával - hogy van-e feszültségkülönbség a két negatív pont között. (Ha multiméterrel mérsz, akkor is legyen vele párhuzamosan egy 12V pár W-os izzó, hogy ne mérjél esetleges zavarfeszültséget a nagy belső ellenállású műszerrel.)
Kedves Hozzászólók!
Van egy Einhell kcst 2502 aggregátor nálam, de nem tudom levenni a forgórészt a motor főtengely végéről. Sajnos a robbantott ábrán nem kivehető, hogy menetes vagy egyéb megoldással van a kettő összerakva. A rögzítő hosszú csavart már kivettem. Ha valaki már szerelt ilyet, kérem írja meg a megoldást. Sajnos folyik az olaj, gondolom egy szimeringet kell cserélnem majd. Előre is köszönöm a segítséget! Üdvözlettel: olika76 A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2016
Kedves Fórumosok!
Szerencsére találtam egy képet a tengelyről és csak egy egyszerű kúpos megoldás volt. Lehúztam... Most már nem kell válasz! Üdvözlettel: olika76
Kedves Fórumosok!
Egy gyors kérdésem lenne: egy Einhel kcst 2502 (kínai) aggregátorba milyen olajat érdemes használni? (Tudom: kínait..., de ez csak vicc legyen.) Mivel van eredeti briggs sae30-as olajam, gondoltam az jó lehet bele, mivel ugyanúgy léghűtéses motorokhoz van kitalálva. Előre is köszi, ha valaki hozzászól! Üdvözlettel: olika76
Kedves zolika60!
Elvileg a léghűtéses motorokhoz nem szabad normál motorolajat használni, mert azok magasabb hőfokon (kb. 150-200 Celsius fok), miközben a vízhűtésesek alacsonyabb hőfokon (kb. 80-90 Celsius fok) dolgoznak. Ha mégis ilyet raknánk bele, akkor hamar "megég" az olaj és hamar elkopik minden. A briggs sae 30-nál nem látok semmilyen egyéb jelzést (pl. 10W40 vagy 15W40), mert ezek csak egyfokozatúak. És itt vagyok meglőve, mert nincs gyártói előírás a gépleírásban. Más, hasonló einhell aggregátornál találtam 15W40-et. Lehet, hogy mégis normál olaj kell bele? Hiszen nemcsak nyáron, hanem télen is megy a gép, akkor meg elvileg többfokozatú kellene. Köszönöm, hogy írt és gondolkodott a kérdésemen. Nem látom a megoldást... Üdvözlettel: olika76
Nem a víz, vagy a léghűtés határozza meg milyen olaj kell, hanem a gyártói előírás. A több fokozatú olajajak nagyobb hőtartományban ugyanolyan viszkozitásúak, míg az egyfokozatúak csak egy szűkebb tartományban. A 10W-40-es olaj szerintem nyugodtan használható a 30-as helyett.
Kedves zolika60!
Köszönöm, most már megnyugodtam. Megy bele a 10W40. Üdvözlettel: olika76
Sziasztok. Laci vagyok. új vagyok itt. Egyből van egy témám, amivel kapcsolatban szeretnék tippeket, véleményeket kérni tőletek, amit előre is köszi.
Ötlet: fogok egy 12 V-os autó generátort, egy nagyobb fordulatszámú villanymotort, egy 12-220 V-os áram átalakítót. A generátort és a villanymotort mondjuk ékszíjjal összekötöm, az átalakítót csatlakoztatom a generátorhoz. Kapok 220 V-ot, amit rákötök a villanymotorra és egy konnektorra. A villanymotor tengelyére rászerelem egy benzines fűkasza berántó szerkezetét, ezzel indítom el a rendszert, úgy, mint a fűkaszát. a megállításhoz beiktatok a motor és az átalakító közé egy kapcsolót. Az átalakító és a konnektor közé beépítek 220 V-os állandó üzemű kondenzátorokból álló telepet az áramingadozás kiküszöbölésére. Mielőtt nagyon leteremtenétek, jelzem, ez teljesen csak egy ötlet, elképzelés. Még nem is néztem utána, ezért kérdezlek titeket. Kérdés: Lehetséges-e, hogy ez a rendszer működőképes legyen?
Lehetséges, hogy ha találsz olyan dimenziót amiben nincs veszteség. De itt a földön ez teljesen lehetetlen.
Próbálj meg kodenzátort tenni rá Néhány mikrofarádost. Az öngerjesztéshez kell.
T. Urak!
Esetleg van valakinek információja az EVIG AGS M3-40H típusú gerjesztés szabályzó bekötéséről ? A HAD-8 katonai aggregátorokban használták. Egyik ismerősömhöz került kosárban, életet kellene lehelni bele.
Sziasztok!
Egy kérdésemre nem kaptam eddig sehol választ, az ti tudásotokban reménykedve fel is tenném. Háromfázisú szinkrongenerátor forgásiránya lehet tetszőleges? (EVIG SBX). Meghajtásánál fogaskerékpáros hajtóművel gondolnám az áttételt megvalósítani, azért volna lényeges. Köszönöm előre is segítségeteket.
Köszönöm!
Valamint ennek a generátornak milyen gerjesztése van/lehet? Még nem vettem meg, csak kinéztem, de az eladó nem tud róla semmit.
Sanyikám, egy fotót tegyél fel róla,hogy biztos legyek abban hogy ugyanarra a gerjesztőre gondolok. Nekem van egy EVIG aggregátorom, a HAD8-nak a kistestvére, amelyik egy fázisú. Úgy emlékszem a gerjesztő kapcsolása teljesen azonos, csak a gerjesztőfeszültség trafója és soros áramtrafó teljesítménye nagyobb a HAD8-ban.
Erre ne vegyél mérget. Ha belső hűtésű a generátor akkor nem biztos hogy tetszőleges a forgásirány. Illetve akkor sem mindegy,ha a forgó és az állórész vasmagja tengelyirányban "meg van csavarva" , azaz a hornyok nem párhuzamosak az aggregátor hossztengelyével.
Erről a generátorról kérdeztem a minap. Mi volna szükséges a bekötéséhez?
Ennek igazából mindegy hogy merre forog. Nagyon rövid a forgó és állórész vasmagja.
Értem, köszönöm. És a gerjesztése hogyan történik? A képen a gerjesztőtekercs és a forgódiódák látszanak. A főtekercs nem fért bele a képbe.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2017
Egy pillanat. Butaságot írtam. Most , hogy említed a forgódiódákat tüzetesebben megnéztem a fotót és az amit látni lehet az a gerjesztőgép állórésze nem pedig a generátoré. Ebben a generátorban nincs csúszógyűrű, hanem a gerjesztőgép egy forgótranszformátorként értelmezhető,amelynek a primer tekercse a fotón látható állórész, 6 db tekerccsel. A hagyományos transzformátorhoz képest az eltérés annyi,hogy itt a képen látható tekercs egyenáramú gerjesztést kap, és a forgómozgás alakítja a forgórészben váltóárammá.Ennél viszont számít a forgásirány. A szabályozás valószínűleg fázishasítással történt, tirisztorokkal szabályozták a képen látható tekercsekre jutó feszültséget. A kapocsléc fotón a főáramkör feletti sorkapocs E1-E2 pontjára kellene hogy menjen a gerjesztőtekercs két vége.
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2017
Pár oldallal hátrébb, 2015 tavaszán - nyarán elemeztük, és rajzoltuk vissza a HAD16 kapcsolását, ennek a generátora is hasonló, így a vezérlése is olyasmi lehet. Egy korrekt rajzot tettél fel róla akkor.
Köszönöm a korrekt és gyors válaszokat. A HAD16-ost olvastam, csak én nem tudnám összerakni, sok minden sötét folt a számomra. A készen kapható AVR-ek alkalmasak volnának erre a célra? Vagy inkább ne vegyem meg így a gépet? Mit javasolnátok?
A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2017
OK, intézem.
Igaz nem engem kérdeztél, de válaszolok. Az univerzális AVR-ek nem használhatóak ehhez a típusú generátorhoz. Mekkora teljesítményű ez a generátor? Lehet, hogy tudok hozzá eredeti szabályozót intézni.
Attila, ki emlékszik vissza olyan távoli időre?
Egyébként igazad van, hasonló felépítésű ez a generátor is,de szerintem nagyobb teljesítményű, és az a rajz az SHX16 vélelmezett kialakításáról készült a kérdező által leírtak alapján. Persze ettől még az elv ugyan az. Csak a csokiba kötött vezetékek jelölésében lehet eltérés. Bár szerintem az E1-E2 az a gerjesztés, mivel abban az időben amikor ezek a gépek készültek, inkább a német jelölések voltak a jellemzőek(Erregung1-2). |
Bejelentkezés
Hirdetés |