Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Hajdú FT 10 vill. bojler elektromos bekötésénél, a fázisnak kell a hőkorlátozóra mennie, és onnan az egyik fűtőszálra?
Vagy pedig a nulla megy a hőkorlátozóra, és onnan a fűtőszálra? Ezek szerint akkor a fázis megy a hőfokszabályzóra és a hőfokszabályzórol a fűtőszál másik végére, vagy pedig a nulla?? Ugyanis van két Ft 10-es bojler, az egyiknél így a másiknál pedig amugy van bekötve, és mind a kettő már hosszú évek óta működik! Csak az egyiknél már kikellet cserélni a fűtőbetétet, mert nem volt már az igazi. Az már vagy 13 éves, és annál volt a fázis a hőkorlátozon. A másik valamivel fiatalabb , annál viszont a nulla megy a hőkorlátozóra, és a fázis a hőfokszabályzóra! Tehát melyik lett helyesen bekötve?
Szia!
Én úgy kötném, hogy a fázis megy a korlátozóra, onnan a szabályzóra és a nulla pedig a fűtőszál egyik kivezetésére. Így el lehet érni azt, hogy ha akármelyik kapcsoló megszakít, ne mehessen fázis (az esetlegesen hibás) fűtőszálra.
Bocs ezt nem értem!
A fázis akkor a csokitól a szabályzóhoz megy és onnan a fűtőszál egyik végére! De a korlátozóra akkor a nulla megy, és nem a fázis!Már elnézést , ha értetlenkedem, de nem vagyok elektromos szakember! 2 kép a bekötésekről. az elsőn amelyiken cseréltem a fűtőszálat, a második az ujabb amihez még nem nyultam!
Ennek dugvillás kábelvége van? Mert ha igen, akkor nincs értelme fázisról, nulláról beszélni.
Tehát akkor mindegy hogy hogyan van bekötve?
Így is jó meg úgy is jó?
Ha dugvillás kábele van, akkor mindegy. Ha jó a földelés és van Fi-relé, akkor nagy baj nem lehet.
Köszi szépen, ezt probáltam volna valahogy megszerezni, de nekem nem sikerült!
De akkor mostmár ez is megvan. Még egyszer köszönöm! Viszont mivel ezeket a bojlereket konnektorhoz csatlakoztatom, mennyire probléma ha forditva van például bedugva , és így megfordul a fázis és a nulla?
A Fi-relé mindenképpen ajánlott, azzal semennyire nem lehet gond.
Hello! "mennyire probléma ha forditva van például bedugva , és így megfordul a fázis és a nulla?"
Oly annyira, hogy én fixen pont fordítva kötném be, mint ahogy a gyári rajzon be van jelölve. Az oka, hogy "üzemszerűen" a szabályzó termosztát bont le, és a biztonsági folyamatosan zárva van. Vagy, pld. a kikapcsolása is a termosztát kapcsolóval történik. Így viszont ebben az esetben a fűtőtesten a nulla marad nem a fázis. Vagy is a kikapcsolt bojler fűtőbetét és a védőföldelés között csak akkor van feszültség, ha fűtés van. Kikapcsolva pedig nincs. A betét szempontjából ez még mindig jobb helyzet..
Sziasztok!
Lehetséges, hogy nem kell egy bojlerbe aktív anód? Vízkőmentesítettem és sehol nem találtam benne a helyét. A fenéklemezen a két érzékelőnek van hely, illetve egy másik rúd van rajta. Úgy gondolom ez nem az aktív anód, mivel hozzá van heggesztve (forrasztva) a fenéklemezhez. A bojler típusa Hajdú 1407-1 (egy igen igen régi típus). Idézet: „Egy rózsaszál szebben beszél...” Na meg egy fénykép. Hajdú 1407-1 nem lehet túl régi, mert a régiekben nem spórolták ki azt az egy csavart. Ha vastag (~25 mm átmérő) a rúd, lehet az aktív anód. Rücskös, fehéres szürke...
Idézet: „A fenéklemezen a két érzékelőnek van hely, illetve egy másik rúd van rajta. Úgy gondolom ez nem az aktív anód, mivel hozzá van heggesztve (forrasztva) a fenéklemezhez.” Szia! Nincs menet annak a rúdnak a végén?
Szia!
Biztos, hogy ott nem volt aktív anód, mert nyomát se látom. Lefényképezni most nem tudom. De megpróbálom elmondani. Egy fém körhenger volt, mely a hőérzékelők helyével ellentétesen van kivezetve a fenéklemezből és egy hatlapfejű csavar volt a végén (csináltam egy skiccet. Balra a két henger a hőérzékelő helye, és jobbra van a másik kivezetés, ami említetem). Az egész ki volt nyomva sziloplasztal a bojler belseje felől. Ráadásul meg kell jegyeznem, hogy a drága szaki, aki előzőleg megcsinálta, nem használt gumitömítést sehol, hanem helyette sziloplaszt. (...) Amúgy is eléggé odavan már a fenéklemez, de még oda is van ragasztva. Jelenleg ott tartok, hogy az a kivezetés letört. De gondolom akkor oda megy az aktív anód. Ha csavaros, akkor nincs gond, mert tömítéssel szépen oda tudom tenni.
Mostanában szerencsére nem volt ilyen jellegű gond a bojleremmel, de valamelyik nap a villamossági boltban vettek előttem fenéklemezt. Ott láttam meglepődve, hogy az anódot egy kb. 40cm-es szárra kell rácsavarni a fenéklemez helyett, aminek természetesen menetes volt a vége.
Sőt, olyan megoldás is van, hogy egy anya van felhegesztve a lemezre és ebbe kell belecsavarni az anódot. Ilyenkor csak a szinterezett lemez földelését kell megoldani...
Bővebben: Link. A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2016
Igen, ilyet ismerek régről én is, azért lepett meg az új kialakítás.
Amit linkeltél, az az én bojleremnél csak a felfogató lemez. A bojler aljára egy vékonyabb fémlemez kerül, olyan struktúrában, mint amit lerajzoltam, majd arra a vastagabb felfogató lemez. Természetesen a vastagabb lemez a szükséges helyen ki van vágva. Gondolkodtam, hogy jobb lenne megoldani egy lemezzel, de a hőszenzoroknak a bojlerbe be kell érnie, mindezt ugye vízmentesen. Azt meg le kellene forrasztani, hegeszteni. Ha ez kivitelezhető lenne, örök életű lenne a bojler (no meg persze ha én tenném fel az alját, gumitömítéssel, nem sziloplasztos gányolással).
Szóval. Keményforrasztással meg lehetne oldani a két hőszenzor helyét?
Üdv. Segítséget szeretnék kérni. Adott egy Ariston shape eco80 villanybojler. Kb 3év után ki lett vízkövezve. Összeszerelés után a 80literes bojler kb 20liter meleg vizet adott. A hőfokszabályozón taláható pálca középső kétharmad be volt barnulva. Sikerült beszereznem egy új hőfokszabályozót. Összeszerelés után most kb 30 liter melegvízet ad a bojler. Most már teljesen tanácstalan vagyok mi lehet a probléma.
A meleg víz levezető cső ép? Ha lyuk van rajta a lyuk feletti meleg vizet nem tudja kivezetni.
Mostanában terjed, hogy ez a cső is műanyagból készül, a használatban megfő és szétporlad. Nekem Hajdu -ban volt ilyen problémám.
nekem az fémből van de nem látható rajta hogy lenne vele valami.
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy két hely van a bojler fenéklemezén, ahova a két szenzort be tudom tenni. Az egyik cső hoszabb, a másik rövidebb. Az egyik szenzor a hőfokszabályzóról jön ,a másik a megszakítóról. Melyik érzékelő melyik csőbe megy?
A hosszabb a szabályzóé, neki kell felérnie a meleg térig.
Köszönöm, hogy olyan későn is rendelkezésemre álltál!
Ma délután szerelem össze a bojlert. Arra jutottam, hogy a lyuk, ahol letört az anód rúdja, réz csavarral és hőálló alátéttel ledugózom (remélem kapok). Aztán nemsokára úgyis cserélve lesz a bojler. Amúgy mint kiderült eddig sem volt benne anód, az előző szaki se tett bele.
Sajnos azt kell mondjam helytelen a döntésed, inkább anódot kell beletenni, mint lecserélni, hajdú bojlernél nem kapsz jobbat.
Az anód a tartály megóvása miatt kell, e nélkül tönkremegy , elkorrodál. A fenéklemez és az alja is ezért kezdett el rozsdásodni, ment nem volt benne az anód. Azt a szakit aki e nélkűl szerelte, felejtsd el. A többi alkatrészt meg bárhol be lehet szerezni. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
Akkor igyekszem valahogy beleszerelni. Majd írok, mire jutottam!
Köszönöm a segítséged!
Bővebben: Link
Itt megkapsz minden alkatrészt hozzá, például új alaplapot és anódot is Az alaplapnál és az anódnál nagyon fontos, hogy jól össze legyenek kötve a védőföldeléssel, 2,5 mm2 vezeték, érvéghüvely, rugós, csavaros stabil kötés. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
Ez sajnos nem jó hozzá! Ez lett volna az első ötletem, hogy mindenből új.
Már mindent végignéztem. Az én bojlerem alaplapja egy vékony rézlap (kb.1mm). Kétcsöves. Ezt a vékony lapot fogja fel egy vastagabb (2-3mm-es) lemez, melybe a felrögzítő csavarok mennek. 173mm az átmérője a vékonyabb lemeznek és a felszorító 8 lyuk van. Ilyet kapni nem lehet!
Ezt a típus bármelyik hajdúra feltehető, én az újabb " tányéros " aljút is ki szoktam cserélni "fazekas" aljúra.
Szerintem számold meg még egyszer a csavarok számát, annak csak 6 db-nak kell lennie. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
Most épp dolgozok, de tudom, hogy 8db csavar van benne. De ha a lyukak stimmelnének, és a lemez átmérője is, akkor kicserélném (az mindegy, hány csavar tartja).
Ennek mekkora az átmérője és a lyuktávolsága? A bojler típusa: 1407-1. |
Bejelentkezés
Hirdetés |