Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Bojler javítása, kérdések
 
Témaindító: lift, idő: Feb 22, 2007
Lapozás: OK   71 / 134
(#) Mbalika hozzászólása Nov 4, 2016 /
 
Hajdú FT 10 vill. bojler elektromos bekötésénél, a fázisnak kell a hőkorlátozóra mennie, és onnan az egyik fűtőszálra?
Vagy pedig a nulla megy a hőkorlátozóra, és onnan a fűtőszálra?
Ezek szerint akkor a fázis megy a hőfokszabályzóra és a hőfokszabályzórol a fűtőszál másik végére, vagy pedig a nulla??
Ugyanis van két Ft 10-es bojler, az egyiknél így a másiknál pedig amugy van bekötve, és mind a kettő már hosszú évek óta működik!
Csak az egyiknél már kikellet cserélni a fűtőbetétet, mert nem volt már az igazi. Az már vagy 13 éves, és annál volt a fázis a hőkorlátozon.
A másik valamivel fiatalabb , annál viszont a nulla megy a hőkorlátozóra, és a fázis a hőfokszabályzóra!
Tehát melyik lett helyesen bekötve?
(#) kadarist válasza Mbalika hozzászólására (») Nov 4, 2016 /
 
Szia!
Én úgy kötném, hogy a fázis megy a korlátozóra, onnan a szabályzóra és a nulla pedig a fűtőszál egyik kivezetésére. Így el lehet érni azt, hogy ha akármelyik kapcsoló megszakít, ne mehessen fázis (az esetlegesen hibás) fűtőszálra.
(#) Mbalika válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Nov 4, 2016 /
 
Bocs ezt nem értem!
A fázis akkor a csokitól a szabályzóhoz megy és onnan a fűtőszál egyik végére!
De a korlátozóra akkor a nulla megy, és nem a fázis!Már elnézést , ha értetlenkedem, de nem vagyok elektromos szakember! 2 kép a bekötésekről.
az elsőn amelyiken cseréltem a fűtőszálat, a második az ujabb amihez még nem nyultam!
(#) kadarist válasza Mbalika hozzászólására (») Nov 4, 2016 / 1
 
Ennek dugvillás kábelvége van? Mert ha igen, akkor nincs értelme fázisról, nulláról beszélni.
(#) Mbalika válasza kadarist hozzászólására (») Nov 4, 2016 /
 
Tehát akkor mindegy hogy hogyan van bekötve?
Így is jó meg úgy is jó?
(#) Bakman válasza Mbalika hozzászólására (») Nov 4, 2016 / 1
 
Ha dugvillás kábele van, akkor mindegy. Ha jó a földelés és van Fi-relé, akkor nagy baj nem lehet.
(#) Mbalika válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Nov 6, 2016 /
 
Köszi szépen, ezt probáltam volna valahogy megszerezni, de nekem nem sikerült!
De akkor mostmár ez is megvan.
Még egyszer köszönöm!
Viszont mivel ezeket a bojlereket konnektorhoz csatlakoztatom, mennyire probléma ha forditva van például bedugva , és így megfordul a fázis és a nulla?
(#) Bakman válasza Mbalika hozzászólására (») Nov 6, 2016 /
 
A Fi-relé mindenképpen ajánlott, azzal semennyire nem lehet gond.
(#) proli007 válasza Mbalika hozzászólására (») Nov 6, 2016 /
 
Hello! "mennyire probléma ha forditva van például bedugva , és így megfordul a fázis és a nulla?"
Oly annyira, hogy én fixen pont fordítva kötném be, mint ahogy a gyári rajzon be van jelölve. Az oka, hogy "üzemszerűen" a szabályzó termosztát bont le, és a biztonsági folyamatosan zárva van. Vagy, pld. a kikapcsolása is a termosztát kapcsolóval történik. Így viszont ebben az esetben a fűtőtesten a nulla marad nem a fázis. Vagy is a kikapcsolt bojler fűtőbetét és a védőföldelés között csak akkor van feszültség, ha fűtés van. Kikapcsolva pedig nincs. A betét szempontjából ez még mindig jobb helyzet..
(#) diamik hozzászólása Nov 21, 2016 /
 
Sziasztok!

Lehetséges, hogy nem kell egy bojlerbe aktív anód?
Vízkőmentesítettem és sehol nem találtam benne a helyét. A fenéklemezen a két érzékelőnek van hely, illetve egy másik rúd van rajta. Úgy gondolom ez nem az aktív anód, mivel hozzá van heggesztve (forrasztva) a fenéklemezhez.
A bojler típusa Hajdú 1407-1 (egy igen igen régi típus).
(#) erbe válasza diamik hozzászólására (») Nov 21, 2016 /
 
Idézet:
„Egy rózsaszál szebben beszél...”

Na meg egy fénykép. Hajdú 1407-1 nem lehet túl régi, mert a régiekben nem spórolták ki azt az egy csavart. Ha vastag (~25 mm átmérő) a rúd, lehet az aktív anód. Rücskös, fehéres szürke...
(#) levaitamas válasza diamik hozzászólására (») Nov 21, 2016 /
 
Idézet:
„A fenéklemezen a két érzékelőnek van hely, illetve egy másik rúd van rajta. Úgy gondolom ez nem az aktív anód, mivel hozzá van heggesztve (forrasztva) a fenéklemezhez.”

Szia!
Nincs menet annak a rúdnak a végén?
(#) diamik válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 22, 2016 /
 
Szia!

Biztos, hogy ott nem volt aktív anód, mert nyomát se látom. Lefényképezni most nem tudom. De megpróbálom elmondani. Egy fém körhenger volt, mely a hőérzékelők helyével ellentétesen van kivezetve a fenéklemezből és egy hatlapfejű csavar volt a végén (csináltam egy skiccet. Balra a két henger a hőérzékelő helye, és jobbra van a másik kivezetés, ami említetem). Az egész ki volt nyomva sziloplasztal a bojler belseje felől.
Ráadásul meg kell jegyeznem, hogy a drága szaki, aki előzőleg megcsinálta, nem használt gumitömítést sehol, hanem helyette sziloplaszt. (...) Amúgy is eléggé odavan már a fenéklemez, de még oda is van ragasztva.

Jelenleg ott tartok, hogy az a kivezetés letört. De gondolom akkor oda megy az aktív anód. Ha csavaros, akkor nincs gond, mert tömítéssel szépen oda tudom tenni.

bojler.JPG
    
(#) levaitamas válasza diamik hozzászólására (») Nov 22, 2016 /
 
Mostanában szerencsére nem volt ilyen jellegű gond a bojleremmel, de valamelyik nap a villamossági boltban vettek előttem fenéklemezt. Ott láttam meglepődve, hogy az anódot egy kb. 40cm-es szárra kell rácsavarni a fenéklemez helyett, aminek természetesen menetes volt a vége.
(#) kadarist válasza levaitamas hozzászólására (») Nov 22, 2016 /
 
Sőt, olyan megoldás is van, hogy egy anya van felhegesztve a lemezre és ebbe kell belecsavarni az anódot. Ilyenkor csak a szinterezett lemez földelését kell megoldani...
Bővebben: Link.
A hozzászólás módosítva: Nov 22, 2016
(#) levaitamas válasza kadarist hozzászólására (») Nov 22, 2016 /
 
Igen, ilyet ismerek régről én is, azért lepett meg az új kialakítás.
(#) diamik válasza kadarist hozzászólására (») Nov 22, 2016 /
 
Amit linkeltél, az az én bojleremnél csak a felfogató lemez. A bojler aljára egy vékonyabb fémlemez kerül, olyan struktúrában, mint amit lerajzoltam, majd arra a vastagabb felfogató lemez. Természetesen a vastagabb lemez a szükséges helyen ki van vágva. Gondolkodtam, hogy jobb lenne megoldani egy lemezzel, de a hőszenzoroknak a bojlerbe be kell érnie, mindezt ugye vízmentesen. Azt meg le kellene forrasztani, hegeszteni. Ha ez kivitelezhető lenne, örök életű lenne a bojler (no meg persze ha én tenném fel az alját, gumitömítéssel, nem sziloplasztos gányolással).
Szóval. Keményforrasztással meg lehetne oldani a két hőszenzor helyét?
(#) triton78 hozzászólása Nov 22, 2016 /
 
Üdv. Segítséget szeretnék kérni. Adott egy Ariston shape eco80 villanybojler. Kb 3év után ki lett vízkövezve. Összeszerelés után a 80literes bojler kb 20liter meleg vizet adott. A hőfokszabályozón taláható pálca középső kétharmad be volt barnulva. Sikerült beszereznem egy új hőfokszabályozót. Összeszerelés után most kb 30 liter melegvízet ad a bojler. Most már teljesen tanácstalan vagyok mi lehet a probléma.
(#) Hp41C válasza triton78 hozzászólására (») Nov 22, 2016 /
 
A meleg víz levezető cső ép? Ha lyuk van rajta a lyuk feletti meleg vizet nem tudja kivezetni.
Mostanában terjed, hogy ez a cső is műanyagból készül, a használatban megfő és szétporlad. Nekem Hajdu -ban volt ilyen problémám.
(#) triton78 válasza Hp41C hozzászólására (») Nov 22, 2016 /
 
nekem az fémből van de nem látható rajta hogy lenne vele valami.
(#) diamik hozzászólása Nov 22, 2016 /
 
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy két hely van a bojler fenéklemezén, ahova a két szenzort be tudom tenni. Az egyik cső hoszabb, a másik rövidebb. Az egyik szenzor a hőfokszabályzóról jön ,a másik a megszakítóról. Melyik érzékelő melyik csőbe megy?
(#) kadarist válasza diamik hozzászólására (») Nov 22, 2016 /
 
A hosszabb a szabályzóé, neki kell felérnie a meleg térig.
(#) diamik válasza kadarist hozzászólására (») Nov 23, 2016 /
 
Köszönöm, hogy olyan későn is rendelkezésemre álltál!
Ma délután szerelem össze a bojlert.
Arra jutottam, hogy a lyuk, ahol letört az anód rúdja, réz csavarral és hőálló alátéttel ledugózom (remélem kapok).
Aztán nemsokára úgyis cserélve lesz a bojler. Amúgy mint kiderült eddig sem volt benne anód, az előző szaki se tett bele.
(#) gyuszo válasza diamik hozzászólására (») Nov 23, 2016 /
 
Sajnos azt kell mondjam helytelen a döntésed, inkább anódot kell beletenni, mint lecserélni, hajdú bojlernél nem kapsz jobbat.
Az anód a tartály megóvása miatt kell, e nélkül tönkremegy , elkorrodál. A fenéklemez és az alja is ezért kezdett el rozsdásodni, ment nem volt benne az anód. Azt a szakit aki e nélkűl szerelte, felejtsd el.
A többi alkatrészt meg bárhol be lehet szerezni.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
(#) diamik válasza gyuszo hozzászólására (») Nov 23, 2016 /
 
Akkor igyekszem valahogy beleszerelni. Majd írok, mire jutottam!
Köszönöm a segítséged!
(#) gyuszo válasza diamik hozzászólására (») Nov 23, 2016 /
 
Bővebben: Link
Itt megkapsz minden alkatrészt hozzá, például új alaplapot és anódot is
Az alaplapnál és az anódnál nagyon fontos, hogy jól össze legyenek kötve a védőföldeléssel, 2,5 mm2 vezeték, érvéghüvely, rugós, csavaros stabil kötés.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
(#) diamik válasza gyuszo hozzászólására (») Nov 23, 2016 /
 
Ez sajnos nem jó hozzá! Ez lett volna az első ötletem, hogy mindenből új.
Már mindent végignéztem. Az én bojlerem alaplapja egy vékony rézlap (kb.1mm). Kétcsöves. Ezt a vékony lapot fogja fel egy vastagabb (2-3mm-es) lemez, melybe a felrögzítő csavarok mennek. 173mm az átmérője a vékonyabb lemeznek és a felszorító 8 lyuk van.
Ilyet kapni nem lehet!
(#) gyuszo válasza diamik hozzászólására (») Nov 23, 2016 /
 
Ezt a típus bármelyik hajdúra feltehető, én az újabb " tányéros " aljút is ki szoktam cserélni "fazekas" aljúra.
Szerintem számold meg még egyszer a csavarok számát, annak csak 6 db-nak kell lennie.
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
(#) diamik válasza gyuszo hozzászólására (») Nov 23, 2016 /
 
Most épp dolgozok, de tudom, hogy 8db csavar van benne. De ha a lyukak stimmelnének, és a lemez átmérője is, akkor kicserélném (az mindegy, hány csavar tartja).
Ennek mekkora az átmérője és a lyuktávolsága?

A bojler típusa: 1407-1.
(#) gyuszo válasza diamik hozzászólására (») Nov 23, 2016 /
 
Mint írtam 40 éve egyforma, cserélhető, csereszabatos, 6 db csavar rögzíti a tartályhoz, 170 mm az átmérője.
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2016
Következő: »»   71 / 134
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem