Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem "Flamco iszapleválasztó" -m van, így keresd a neten v.Jófogás-on. Látom jól felment az ára. De ugyanilyen a "MOFÉM iszapleválasztó", az talán a legolcsóbb. A mágneses iszapleválasztással kapcsolatban nincs tapasztalatom.
Még ajánlanám mindenféle vízkövesedés ellen egy néhány ezer Ft-os polifoszfátos vízlágyító bekötését is. Persze ivóvíznek, főzésre természetesen ez nem használható, csak fűtőkör feltöltésre, mosógéphez, fürdésre.
Melyik NTC-t cserélted ki, mert a készüléknek mind a kettő értékre szüksége van a (HMV és fűtésire is). Bővebben: Link Az NTC-k értékei is megtalálhatóak.
Csak egy NTC van benne (131) a másik a biztonsági hőfokérzékelő (135).
Azt viszont nem tudom hogy az NTC színjelölése mit takar mert láttam már fehéret, kéket, feketét. Én fekete színüt tettem bele, ezt adták a boltban.
Üdv!
Látom, hogy ez a téma 2011 -es, de nálam most van ugyanez a probléma. Emlékszel esetleg, hogy mi volt a hiba, stb? Kösz!
Az a HMV érzékelője 131, a másik a fűtési a 132, a biztonsági alatt.
Üdv briki!
(SD F30E nyomásesés + KOPOGÁS/KATTOGÁS) Múlt pénteken átmostam a szekunder hőserélőt, kitisztítottam a kondenzlecsapatót, a 3bar-os lefújót (mert csöpögött). El is ketyegett, általában hamar lement 0.8bar-ra de viszonylag sokáig bírta mielőtt lekapcsolt (0.6bart mutat amikor lekapcsol). Viszont tegnap éjjel/ma hajnalban elkezdett kavitálni a kazántestben a víz, erre utal hogy kopogott/kattogott ütemesen, egyre hangosabban. Lejjebb vettem a teljesítményt, fűtési hőfokot, de végül lekapcsoltam. Reggel bekapcsolva 1 perc után kezdte ezt.. szóval eléggé kétségbeejtő a helyzet. (konkrétan nincs fűtés családi házban) Kérdés: Létezik "mobil" átmosásra gyors megoldás? Átmenetileg szerintem az segíthetne a helyzeten, ha a lekötött fűtéskörnél a kazán fűtési elmenő-visszatérő közé egy szivattyú lenne kötve ami egy erre való savat (citromsav?) keringetne kellő ideig egyik majd másik irányba. Ezzel valószínűleg megmozdulna és jó esetben eltávozna ami a dugulást okozza. SOS - HELP szakik! :[
Sziasztok,
Ariston BS II 24 FF turbós cirkóm van, amelyik nem működik megbízhatóan. Fűtés közben és meleg víz vételnél is gyakran előfordul, hogy leáll, ilyenkor villog a 40, 50 és a sárga jelzés, majd kis idő elteltével újra működik. Sajnos kb. hetente előfordul a 40, 50 és piros jelzés is. Garanciális időben több szerelő próbálta a hibát kiküszöbölni, panelcsere is volt, de nem sikerült megoldást találni. Csupán a gáz erősségét csökkentették, amitől nyugodtabb lett az égés és ritkult a hiba, de a teljesítmény lecsökkent (a meleg víz hőmérséklete nagyon alacsony). Kínomban magam kezdtem kutatni a hiba okát. Mivel hosszú a kémény, hat emeletes a ház és mi az elsőn lakunk, (légbevezetés a folyosóról, az elvezetés 100-as csövekkel a kéménybe történik) elégtelen légmennyiségre vagy presszosztát hibára gondolok. Mit nézzek meg, valami ötlet?
100-as??. A szétválasztott is csak 80-as. Egyébként 15m-nél nem tudnak többet emelni szétválasztva sem.
Kedves hozzáértők, nekem egy AEG gkt231 Classic nevű kombicirkóm van. A melegvízzel van gondom, hat éve úgy használjuk, hogy ha félig kinyitom a csapot forró víz jön, ha teljesen akkor csak meleg. Mostanában csak ha teljesen kinyitom a csapot akkor jön a meleg víz, mivel félállásban el sem indul a kazán. A keverőcsaptelepet csak meleg állásban tudom használni, mert ha egy kicsit is a hideg felé tolom, megint leáll a melegvíz készítés.
A fenti cirkó melyik termékre hajaz, mivel szerintem csak az embléma AEG?
Szia!
Nem akarom elkiabálni, de úgy néz ki, hogy sikerült!!! Megszűnt a sípolás , megcsináltam amit javasoltál. Köszönöm! Csaba
Szia! Valószínű, hogy bitermikus a hőcserélője és már savazni kell.
Köszönöm a választ, most már csak abban segíts, hogy melyik az, a hátul, alul levő lemezes, vagy az a "csőkígyós" ami a lángok felett tekeredik és légtelenítő van rajta?
Talán kissé elhamarkodtam a választ ezzel a bitermikus dologgal, mert, hogy nem ilyen megoldású ez a kazán. Azt írod, hogy hat éve így használod ahogyan most. Talán nem is volt karbantartás ennyi idő alatt? A nyomásmérő nullán van, a vízhiány kapcsolón nincs vezeték (ki van kötve?) és elég koszosnak látszik a belseje. A primer hőcserélő volt már tisztítva a közelmúltban, mert az onnan lehulló égéstermék arról árulkodik, hogy időszerű volna újra kitakarítani. A savazás így utólag is meggondolandó, bár eléggé vízköves kiválások láthatóak a kötéseknél.
..folytatás:
Savazás megvolt, fél napig bírta. Gyújtáshibával áll meg (tegnap F4, ma F1). Délután jön vissza a szaki. Nekem gyanús a hőcserélő, de szerint ne hamarkodjuk el, van még ötlete.. Vélemény, ill. info kellene: Ha sikerül is működésre bírni a nagy hőcserélő cseréje nélkül, szerintem lecserélem Viessmannra (Vitodens 100-W 35kW kombit néztem: 365e-) Igaz ez nem tároélós, de a 42L tároló sem sokat ért. (a 111-W Touch meg 200-al többe lenne) Ki tudja, mennyi idő a beszerzése/kiszállítása, ill. ki tud olyan beüzemelőt, aki vállal le-felszerelést is hogy ne kelljen 2 szakit egyeztetni? A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2016
Üdv a Hozzáértőknek!
Mint az már lenni szokott, a legjobbkor mondta be az unalmast a család 12 éves Junkers Euroline kombikazánja. "Lánghiány" hibajelzést az az első és második gyujtásra utána azonban resetelés után "teljes erővel", full lángon melegíti a vizet és fűt is. Úgy néz ki,hogy az előláng(azt hiszem így nevezik a szakemberek) nem indul be. Működés közben meg a lángszabályozás nem megy. Mi a véleményetek? A gázszelep lesz a ludas, vagy a vezérlőpanel? A vezérlőpanelt már átnézte és átforrasztgatta egy műszerész. Az összes csatlakozást átnéztem, megtisztítottam. Van esetleg akinek van tippje, mi lehet a hiba? Előre is köszönöm a segítségeteket! A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2016
Szia! Ha teljes terheléssel indul akkor valószínű, hogy a vízáramlás kapcsolója felakadt. A lánghiány az az elektróda tisztaságán múlna, hogy az ellenőrzést el tudja végezni.
..rájöttem, reggel azért volt F1, mert éjjelre a gázt is elzártam alatta.
Most beindult, de feltöltve 1barra indítva percek alatt 1.5bar volt a kijelzőn, kb 10 perc alatt msot 1.8bart mutat. (még várom a szakit) A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2016
A másodikként linkkelt fekete áramláskapcsoló van benne. A hibatörlő gombja kerek.
Még olyan jelenség is van,hogy szikragyujtáskor egy kicsit "fellobban" a láng,de csak a szikra alatt,de azonnal el alszik. Olyan mintha nem lenne "utánpótlása". A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2016
Mikor csinálja ezt a jelenséget HMV-nél vagy fűtésnél? az vízáramlás érzékelő és működése
Mindkettőnél ezt csinálja. A meleg víznél mintha hamarabb be tudna gyújtani. Sokszor már a második szikránál begyújt. A fűtés kezdetekor nehezebben "kap lángra". Ott mindig resetelni kell és csak a 3. vagy a 4. szikra után lobban be.
Van egy BRAHMA CM31F vezérlőm, valaki meg tudná mondani, hogy a hiányzó szétégett fólia hogyan volt gyárilag ?
A hozzászólás módosítva: Dec 18, 2016
Próbáld meg az ionizációs és a gyújtó elektródák felületeit megtisztítani az égőtér felőli részen és az alsó csatlakozásaiknál szintén, "finom" csiszolóvászonnal (300-tól felfelé). A porcelán szigetelőkkel óvatosan kell bánni nehogy eltörjenek, elrepedjenek.
Köszönöm a tippet,de ezeket már megcsináltam tegnap és nem "jött be". Ellenben észrevettem,hogy az áramlásérzékelőt kiiktatva(csatlakozó széthúzva), ugyanúgy működik,mint eddig. Lehet,hogy az nem megy? Hogy tudnám leellenőrizni,hogy egyáltalán működik-e az áramlásérzékelő?
Előzőleg itt mutattam a videó lentebb van az érzékelőkről és azok teszteléséről. A szóban forgó érzékelő is mágnessel kapcsol egy kontaktust és hozza működésbe a szivattyút. Ha széthúzod a csatlakozót és rálépsz a kapcsokra akkor most zártnak kell lennie, mert rossz helyzetben van a működtető mágnes.
Az érzékelő esetleges szétszedése rád van bízva, hogy bevállalod e, felvállalva a járulékos teendőket is ezzel kapcsolatban. Az érzékelő vízköves lehet és talán vízkőoldóval áztatva lejön róla a szennyeződés és még használható lesz. A videóban úgy közép tájon lesz az a rész ami ezt a típust mutatja működését tekintve.
Kedves VIM, ahogy olvasgatom a segítőkész írásaidat régebbről is, megemelem a kalapom előtted, mindannyiunk nevében köszönöm ezt, ritka kincs vagy a világunkban.
Válaszom alatt ne tépd ki a hajad mérgedben, nálam bevált dologról írok. Egy vegyes kazánnal fűtök általában, nyitott rendszerben. Ehhez párhuzamosan van kötve a az AEG kombicirkó - csapokkal szakaszolva, ha nincs használva -, nyomáskapcsoló rövidrezárva, eddig hat év alatt nem volt gondom a fűtéssel és a melegvízzel sem. Lehet hogy kókler megoldás, de a mai napig nem magyarázta el senki érdemlegesen miért ne működhetne nyitott rendszerben is egy cirkó. Az égésteret szoktam egyedül takarítani a hőcserélőket még senki nem bontotta meg. Tehát a zavaró hibám az, hogy teljesen nyitott csapnál hajlandó csak a melegvíz termelés elindulni, félállásban - ahol eddig forró víz jött - már nem. Sőt, ha a teljesen nyitott melegvíz csap karját a hideg felé húzom egyből leáll a melegítés. Ezt egy hete produkálja. Szerinted mit takarítsak vagy savazzak ki?
Isotwin Condens F 30 E folytatás:
Kopogás megszűnt, működik (gyújtáshiba oka nem derült ki, de tegnap hiba nélkül indult). De a régi nyomásesés hiba jelenleg a következőképpen néz ki: Elindítom 1.5barra feltöltve (az aktuális 0.5barra esés után), innen fűtés közben lassan emelkedik 2.5barig, ahol elkezd a 3baros lefúvató ereszteni. Majd lassan elkezd csökkenni a nyomás, amíg el nem éri a kritikus 0.5bart, ahol kikapcsol. 1-1.5bar -> 2.5bar -> bar kör kb 4-6 óra. A kiegyenlítő nem lyukas, viszont a szelepe szerintem lassa ereszt. De nem látom rajta: - Cserélhető az a motorszelep? - Mi okozhatja a nyomás emelkedését? (van hogy már kb állandó hőmérséklet van a kijelzőn, ennek ellenére növekszik a nyomás (a kijelzőn). |
Bejelentkezés
Hirdetés |