Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
Szia Zsolti!
Az IGBT-k bázisán van egy pár alkatrész,fet,tranyó ilyesmi. Azokat. Cső! Pistike
Szia
A két zárlatos pnp-npn pároson kívül a jókat is cserélni, értem. Köszi Üdv
Egyébként nézegetem ezt a kapcsolási rajzot, aminek nagyon örülök, nem is gondoltam volna, hogy publikus.
A ventilátor szabályzása mi alapján történik? Mert ha jól értem egy szekunder oldali tekercsről kapja a kraftot Mert én úgy emlékszem új korába nem ment mindig, viszont már régóta all time pörgött. Ez normális ?
Ott van a rajzon. A trafón van még egy szekunder amire tettek egy áteresztőtranyós stabilizátort és arról megy a venti.
Még érdekesebb a snubber áramkör, na az hogyan működik?
Még mindig a CEMONT-al kínlódok és itt is hasonló a snuber csak ebbe mind a két oldalon van fojtótekercs.
Fejlemények vannak !
Sajna csak a bsr14 et kaptam , a pnp párja nem volt így rögtönöztem, MMBT 2907A,-el. Kicseréltem és a 10-ohmosokat is átcseréltem 0,1 ohmosokra, lámpán keresztül élesztettem, aztán vasaló betéten keresztül. Szépen pörög a venti és a hegesztő pólusain és mérhető feszültség. Föltételezem hogy oké a dolog. Mi a véleményetek, próbálhatom élesbe? ![]()
Az egy dolog hogy mérhető a feszültség de mennyi a mennyi ?
30 V volt amíg szét nem durrant ismét
![]() Most kb ott tartok ahol voltam az elején, az összes igbt zárrlatba, ellenállások szakadva. Gondolom az ic-k is oda vannak. Azt nem értem, hogy már direktbe ment jópár percig 220-ról, csak amikor kikapcsoltam egymás után egy párszor, akkor durrant el amikor kapcsolt a relé. A két RS1 és RS2 szakadt meg ezért nem történt meg a lágyindítás. Szerintetek ez okozhatta -e ezt a üzemi balasetet? Másik kérdésem, hogy ti honnan szerzitek be az igbt-ket? Mert hq-nál vettem, egy tizesbe van . Biztos létezik olcsóbb forrás, mert ez mostmár nem pirruszi hanem inkább anyagi csőd kezd lenni.
Sajna viveo nem készült a csattról, mert csak az első inditást kameraztam le. abból kiindulva, hogy ha a kapcsoló felkattintásásval lehúzok a wc 10 rugót legalább maradjon valami amin lehet röhögni.... de hát még ez se jött össze
![]()
Én Aliexpressz.com+ebay.com+elektrokontha+hestore-ból szoktam ár összehasonlítást készíteni, aztán amelyik nyer azt veszem.
+Megnézem a többiek a fórumon milyen IGBT-ket használtak és ha az adatlapja/ára alapján érdemesnek találom felkerülhet az étlapomra. Találkoztam olyan IGBT-vel, ami úgy néz ki lehet vele dolgozgatni és ha melegszik annyira csökkenik csak a terhelhetősége, hogy még lehet vele dolgozgatni. Találtam viszont olyan vadállatfélét ami hidegállapotába, csúnyán megveri a kisebbet, melegen viszont a kicsi veri meg (ezért próbálok valami jó hütést összehozniXD). Az a bajom, hogy külföldről lassan jönnek meg az alkatrészek még hetekbe tellhet mire mindenem megjön ![]()
Köszi
Szétnéztem, de sajna ez a 15N60 csak HQ-nál van, ahonnan rendeletem, netto 530/db, ami nem lenne gáz, de ezt szorozzuk be 8-al. Közbe rájöttem, hogy mivel csesztem el az egészet, a lágyindító ellenállás értéke 470 ohm, én meg valahogy 47 ohmnak mértem (mivel a színkódot nem bírtam kinézni, mert meg volt pörkölődve és akkor még sajna ezt a kapcsolási rajzot se láttam) Miután megszakadt az egyik a nagy tarheléstől a következő lágyindítást már nem tudta megcsinálni, a relé meg az üres kondikra rákapcsolta a 220-at. Jól sejtem, hogy ez eredményezheti valamiért az igbt-k halálát? Üdv
Szerintem nem ott van a hiba, ill. az oka nem ez. 47 Ohm, az teljesen megfelelő érték. Ennek a tízszerese már nem, lassan töltené vagy inkább nem töltené az alapterhelés alatt álló puffert. Mikor valamely okból elmennek zárlatba az IGBT-k akkor a segédtáp is megzuhan, a relé elenged, a teljes zárlati áram megpróbál átfolyni a töltő ellenálláson, ettől az elég - megszakad. Szakadt töltőellenállás esete az több esélyes, mert vagy el sem indul az egész, vagy irgalmatlan áramlökéssel kínozza a relét a puffert a diódahidat,... Egy ilyen javítás sajnos nem mellőzheti az összes alkatrész ellenőrzését. Még a jónak látszó alkatrészek, főleg a félvezetők teljes cseréjét is érdemes megejteni, mert üzemi helyzetben már lehet, hogy nem mennek jól, ez főleg a diódákra igaz.
Ha nem akarod magad költségekbe verni, akkor le mondasz ennek a javításáról. Az alkatrészek cseréje is már nehéz, hiszen a réz fólia rá van integrálva alu hűtőlemezre, ráadásul azt a sok feketeséget mind le kéne tisztítani,-
![]()
Szia
Köszi, de nem vagyok az a feladós fajta ![]() Egyébként amiket felsoroltál ellenérveket, pont, hogy nem akadály: Vasalótalpont nagyon pengén megy a forrasztás, a feketeséget meg leviszi a nitro hígító + egy kis polírpaszta átdörzsöl és hirmondója nem marad. Üdv
Szia
Pedig a rajzon is ott van 2db 470 ohmos ellenállás és megmértem a nem szakadtat, valóban 470 ohm, jópár másodpercre kapcsol a relé, tehát van ideje feltöltödni. De annyiból igazad van, hogy működött volna ezzel a 47 ohm-al, de teljesítményileg alul lőttem, mert a szakuzletbe nem volt nagyobb teljesítményű ![]() Közbe keresgéltem, nem tudom mi a véleményetek erről: Bővebben: Link A félvezetőkre szekunder egyenirányítókra gondolsz, vagy a graetz-re? Bővebben: Link
Ami kell egy ilyen vásárláshoz, az a türelem és a szerencse!
A képen levő alkatrészek, mire megérkeznek nem biztos, hogy így néznek ki, mivel elég lazán kezelik az eladók a dolgot. Ha az alkatrészen a név megegyezik , őket már nem érdekli, hogy a kép épp egy másik gyártó termékéről készült, el is küldik. Ez van amikor jó (ritkább eset) és persze van amikor nem tudható mi lesz, füst-e vagy öröm. Több hét is elmúlhat mire kézhez kapod.
Igen, látom. Most jobban megnézve, ráadásul sorosan kettő, még durvább a töltődési idő. Szerintem ez ott a rajzon valami huba lehet, de ha valóságban is ennyi van betéve gyárilag, akkor méginkább dilettánsnak érzem magam. Ha nem kapható a megfelelő teljesítmény valamiből, akkor nem kell visszariadni a duplázástól akár a négyszerezéstől, soros - párhuzamos kapcsolástól, csak hely legyen hozzá. Félvezető esetében a graetz és a snubber diódákra de az összes ebbe a körbe tartozóra gondoltam.
Egyszerű a képlet, ezt választom és várok, vagy a hazait és nem éri meg
![]() Nem dobok rá megint egy tizest 1 darab próbára.
Az ezzel a baj hogy már gyárilag sem egy jó megoldás. Javítás gyanánt én inkább megpróbálnék valahogy odabiggyeszteni valami hűtést (proci cooler vagy hasonlót) és tennék oda normális IGBT-t, és nem ezeket a DOPAK tokokat kötözgetném párhuzamosan. Még talán olcsóbb is lenne. Nem tudom mennyit tud a gép, de 90A-nél ritkán kell több ház körüli munkáknál, ahhoz meg elég összesen 2db normális IGBT, ami kellően nagy áramú és gyors. Nem az IRG4PC50U mert az lassú, nem hegesztőbe való, max. 10kHz-ig. Pláne nem a mostanában gyártott gépekbe amik 100kHz-en mennek.
Én nyitott vagyok minden újításra, csak az a gáz, hogy nincs semmilyen tapasztalatom inverteres hegesztő javításba, szóval nem ismerem ezeket az igbt-ket, nem tudom, hogy melyik mivel jobb ide, ezért is próbálok a kapcsolási rajz alapján eljárni.
Kb 10 éves a masina és sajna semmilyen info nincs rajta, mert már lekopott, szóval azt se tudom mennyi árammal tud. 10 év alatt sokat fejlődött a technika, olvastam itt a fórumon, hogy megküldi nagy fesszel, amíg ki nem alakul az ív aztán vált át, szóval ezektől elgondolkozok, hogy csak venni kéne egy újat, de ezt nem dobom ki, mindenképpen meg akarom csinálni. Tudtok ajánlani bevállt tipust, ami ár érték arányba versenyképes és ennek az alternatívája lehet? Üdv
Ha már ez van akkor javítsd meg, én pont ezért (meg az árak miatt) építettem annak idején sajátot. A gyárira nem tudok okosat mondani mert azok kevés kivételtől eltekintve 2T forward elrendezésűek és azzal én nem szimpatizálok.
Persze, megcsinálom és jó lesz tartaléknak, meg itthonra, de egy kenyérkereső eszköz most ne múljon már ilyen bizonytalansági tényezőkön, nagyun tud ám fájni, ha hétvégén valahol melóba durran el megint (mondom ezt úgy, hogy nem én használom, hanem apám)
Üdv
Sziasztok,
Előszedtem a félbemaradt 494-es hegesztőt.Első körben kellet csinálnom egy főtrafót ami megint egy kicsit más lett mint amik itt a fórumon találhatók.A ferrit gyűrűket(36x22x16) az E..y-en vettem a 10db kb 2500Ft volt. pár kép
én HGTG30n60A4D 75A-el akarok szaggatni, bevagyok sózva mikor érkezik meg, mert már egy hónapja várom a kis szemetet, amúgy Tubival egyetértek abban, hogy egy saját építésűvel pl abból a szempontból, hogy tehetsz bele normális méretű alkatrészeket (én inkább beválalok egy kis +súlyt, hogy ne kelljen SMD javítással vacakolnia jövőben).
De ha sikerül rájönnöd mi volt a baj (égett lakk miatti zárlat, sorjadarab alkatrészlábak közé esve, segédtáp szakadása) az nagyon érdekelne.
Hasonlókkal még nagyon régi PC tápokban is találkoztam (csak azok sárgák és 38* nem tudom mennyi volt még az adatuk-folytónak akartam betenni őket a gépbe)
Aranyos kis szörnyike ![]()
Szervusz,
Kérlek írj a menetszámokról, átmérőkről, és mihez készül. Az egyik fényképen látható a készülő gép alja. Láthatnánk többet is belőle? A trafó ötletes, annyit tennék hozzá, hogy jól lehessen rögzíteni készítenék egy "U" alakú nem mágnesezhető fémből(biztos ami biztos alapon) kivitelezett rögzítőt. Az U két szára megmenetelve utána pedig hosszanti irányba beragasztva azzal a szürke ragasztóval.
Idézet: „én inkább beválalok egy kis +súlyt, hogy ne kelljen SMD javítással vacakolnia jövőben” Meglepődnél mennyire gyorsan megvan az igbt-k cseréje, a legnagyobb macera az a 20 db előtét ellenállás bepozicionálása, ott is az, hogy amikor kiveszem a szalagból az újat meg kell fordítani, mert pont fejjel lefele van, a vasaló talp tökéletesene bevállt előmelegítésre. Az a gond, hogy az eredeti hiba okára se jöttem rá, tehát engem nem az zavar leginkább, hogy melózni kell rajta meg pénzbe kerül, hanem az a sok bizonytalansági tényező ami a rendszerbe van és ezeket nem láttam amikor belekezdtem a javításba. Most szépen félre van téve és rendelem hozzá a cuccot aliról, 1-2 hónap és újabb próba. Egyébként ezt veszem ma : Bővebben: Link
Az a röhej,hogy még egy ilyen durranás parti,és ott vagy anyagban,mintha vettél volna egy ilyet.
Azt a szürke ragasztót hol vetted amivel gyűrűk vannak összeragasztva?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |