Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok, lenne hozátok egy kérdésem,
szeretnék egy Lada szamarába inditásgátlót épiteni, kevés alkatrész igényel, de stabilat. Ötleteiteket várom. Elöre is köszönöm mindenkinek.
Egy 555 időzítő +egy relé :működés : indítás - pár másodperc után leáll . aztán nem indul tuti ott hagyja
a lopó !! Úgy is megoldható hogy mindíg elinduljon de az időzítés leteltekor leálljon (gyujtáshibát szimulál) Nem fogja a hibát keresni a tolvaj.
Ez túl egyszerű és könyen felderíthető (nagyáramú kapcsoló kell ami nagy méretű ) hová dugod?
Én terveztem egyet régebben: "Immobilizer III"
A Fiatunkban működik. Ez talán az egyetlen áramköröm amit 100%-ig önállóan terveztem meg. Csak sajnos az LS7223-at már nem lehet kapni a HQ-ban.
Konkrét példát tudok,kollégám csinálta:
A gyújtás vezetéke meg van szakítva,egy 6,3-as jack aljazattal.(ez a kormányoszlop borítására volt felfúrva) Mindaddig,míg az indítókulcson levő rövidzár(jack-dugó) nincsen bedugva,az önindító forog,de gyújtás nincsen. A dolog egyszerű,mégis hatásos. Mikor 15...20 éve az ukránok elkezdték lopkodni a Zsigulikat,kétszer is segített. Szétszedte a gyökér tolvaj a gyújtáskapcsoló drótjait és indítózott,de hát nem ment neki. Egyik esetben még a kormányt is eltörte,addig rángatta az ideg.
Azért te is megmondhattad volna pontosabban, hogy mit is szeretnél, mert eddig az összes válaszban volt egy lehetőség.
Maga a kezelőrész sem mindegy; lehet számkódos, rejtett összeérintős, rejtett kapcsolós, de akár kártyás, vagy dugalj-dugasz megoldásos is. Választani kellene egy szimpatikusat. Beavatkozni lehet pl. az üzemanyag elzárásával (kell hozzá egy szelep), a gyújtótrafó tápjának vagy az 1-es pontra menő ágnak a megszakításával, indítómotor tiltásával stb. Mindezek mellé lehet bonyolítani időzített funkcióval, visszajelzéssel, stb. De azzal azért nem árt tisztában lenni, hogy akinek ez elveszi a kedvét a lopástól, az vagy nagyon siet, vagy nem ért hozzá.
Az utolsó mondatoddal vitába szállnék .
Ha egy tolvaj 1 perc alatt nem indítja el az autót az már nem is tolvaj ,1 perc után biztos hogy otthagyja nem kockáztat tovább.
Kollégám rejtett kapcsolós Skodáját a gazdaságos nagyáruház parkolójából vitték el. Megvárták, míg bemegy, feltörték, a kapcsolót nem találták meg, így pár perc alatt, a hátsó lámpákhoz menő vezetékekből kiszaggatva, a generátorról tápot adtak a mágnesszelepnek és a trafónak, aztán már vitték is. Három nap múlva, az útszélén találtak rá jópár kilóméterrel odébb, még mindig ott voltak a vezetékek, nem bajlódtak a kapcsoló keresésével.
Az áruház előtt cigizők tanúsították, hogy ketten szerelték az autót, "szegényeknek nem akart beindulni...", de a lényeg, hogy a bevásárlás ideje bőven elég volt, na meg volt a fickókban virtus
Szerintem a legtutibb megoldás, hogyha az immobilizer mellett a motorháztető felnyitását megakadályozzuk 2-4db elektromágnessel, amik 1-1 pöcökkel reteszelik az motorháztetőt. Sőt, pontosabban folyamatosan reteszelve van és az elektromágnes reteszeli ki. Az ilyen autót szerintem már tényleg csak a tréler viszi el.
S 130 Rapid, három vagy négy hónapja.
S100-ban még nem is volt (gyárilag legalábbis) mágnesszelep a porlasztóban
Ezért jó a hiba szimulátor . elindítod - leáll , ujból indítod - ujból leáll . Akármilyen okos a tolvaj nem fog gyujtáshibát keresni ,inkább otthagyja . Sz.r autót nem viszek el -felkiáltással keres egy másikat .
Kérdés, mennyire kell az autó, mennyi idő van, szóval a körülményektől függ. Egy bizonyos népcsoport néhány kiemelkedően bátor tagja (legalábbis errefelé) él-hal a keleti autókért, azoknál meg tehetsz akármiféle szimulátort, két-három szál vezeték kitépése, behúzása után már gurul is.
A kolléga Skodájában azóta a rejtett kapcsolóhoz időzítő is tartozik, annak lejártakor elindul egy astabil, ami két gyújtótrafót hajt a műszerfal mögött, elektródák meg a műszerfal borításán. Mivel a sportkormány elég közel van hozzá, igen rendesen átüt, gyakorlatilag bőrkesztyűben is megfoghatatlan...
legeslegegyszerűbb egy öntartó kapcsolás relével, sorbakötve a gyújtáskapcsolóval
12V os relé az anyósülésnél, egy reedcső a műszerfal mögött valahol (műszerfalra belülről rögzítve).. és egy kikapcsológomb. ennyi ennél több nemis kell. (ja persze egy mágnes a kulcsomóra, meg egykét led visszajezőnek esetleg villogóled, hogy keményebbnek látszon..) addig nem indul, amíg a mágnessel meg nem buzergálod a műszerfalat ott, ahol a reed van (egy zöld led sem árt annak visszajelzésére, hogy az öntartó kapcsolás meg húzott) a lényeg, hogy összevissza legyen drótozva a műszerfal mögött, ne egyhelyen legyen az egész cucc. relének kétérintkezős tipus kell. amúgy motorhibt nem is olyan egyszerű leszimulálni, többől áll, mint hogy X idő után leállítja a motort. egy rutinosabb tolvaj, aki kicsit is ért a motorokhoz rögtön levágja, hogy nem motorhibás ha pöccröf beindul.. ettől több kell!
Szerintem meg kapjon a gép egy távirányítót, a kocsi egy elektronikát, és akkor lehet motort tiltani, váltót reteszelni, akármit. Részemről legalábbis nem nagyon szeretem ezeket a rejtett kapcsolós dolgokat, egy rendszeresen használt parkolóban pl. elég könnyű lelesni a trükköt, legalábbis a matatás helyét, és hamar oda az okosság. Ha valaki ennyire félti az autóját, az a pár ezer forint már nem lehet gond, és a biztonsági rendszer egyik fele mindig a zsebében van.
igaz, de egy relé + reed + ellenállás és LED nem kerül sokba, sőtt kinnt a garázsba is összeszedhető.
nem egy fullos autóba való, de egy skoda 120ba vagy ladáda stb... teszi a dolgát. egyébként egyetértek abban, hogy ha ennyire féli a vasat, akkor egy gyári kütyüt kellene venni. Idézet: „Ennél több nem kell.” Hmm... És ha piros lámpánál (járó motorral) állva megtetszik pár tücsöknek az autó, majd kirángatnak belőle?! Akkor hiába van összedrótozgatva a műszerfal belül meg reed relé akárhol.
Ja :yes: Utána már késő-bánat! Egy tizes egy riogató, ennyit megér a verda. Nem. Tud mindent ami kell.
A gyári cucc szvsz nagyon sok esetben inkább még kevesebbet ér mint valami otthon normálisan és ágondoltan összetákolt dolog. Hiszen a gyári cuccot a tücsök is meg tudja akár venni (vagy az előző prédából kiszedi) és így tudhatja hogy hogyan lehet a legkönyebben hatástalanítani.
Az meg aztán a legjobb, ha az albalkra rágravírozzák hogy húú ebben ilyen meg olyan riasztó van...
lol az már rég rossz ha pár tücsök ököllel beköszön az autóba..
nade mennyi is ennek az esélye? fényes nappal, forgalomban? ennyire szar lenen már a helyzet kis hazánban?? mindenféle védelmet lehet csinálni, pénz és idő kérdése. mellesleg nekem az a duplagyújtótrafós tücsöksokkoló tetszik a legjobban
Pesten nem egy példa volt már hasonlóra: lámpánál motorral belemennek a drága autóba, tulaj sík idegen kiugrik, hátraszalad, közben tettestárs hátulról leszállva beugrik a kocsiba, és már viszi is. Állítólag a kirángatós módszer is előfordult már, szintén lámpánál támadás, fegyverrel kényszerítés járműelhagyásra, majd elhajtás.
Tücsöksokkoló óta más autó gazdája is kedvet kapott hasonlóhoz, ám trafó helyett a védelmi eszköz egy elektromosan indítható, kiürülésig működő könnygázpatron az utastérben, a tervek szerint távirányító pánikgombjáról is lehet majd indítani.
Igy nem csak kirángatnak az autóból ,hanem helyszinen
össze is törik neked . Ha mázlid van kiütöd a lopót! Ha nincs még jól meg is ver ! Inkább vigye a kocsit majd fizet a biztosító .
Annyira sosem törik meg, hogy komoly baja legyen, eladásra megy De képzeld el, te hogy szállnál ki az autóból, vörös köddel a szemed előtt, ha a tízmillás géppel várnád a zöldet, egyszer csak egy erős fékhang után egy motor meglengeti a légfrissítőt a belső tükrödön... Olyankor nem gondolkodik az ember.
Én nem arra a koccra gondoltam amivel kiszállítanak !
Arra a karambolra amit a könygáz hatására csinál a rabló !! Meg arra amit utána kapsz tőle!!! Aztán a pasi feljelent közúti közlekedés veszélyeztetéséért és pert fog nyerni ellened!!! 1: lesz egy roncs a garázsban 2 : kaptál egy kiadós verést 3: 3évig jársz a bíróságra majd fizetsz (vagy ülsz)
Amúgy meg a távirányító a sofőrök 99.9% -ánál a kulcsra
van ráfűzve !! Járó motornál (vörös köddel a szemem előtt) kiszállok hol a távirányító?
Ha karambolozik a könnygáz miatt, megteheti azért is, mert valami motorhiba-szimulátor éppen rossz időben lövi ki a gyújtást...
Mellesleg nem az én autómban lesz könnygáz, a tulajt meg totál nem érdeklik a feljelentős mellékhatások lehetőségei. Pert nyernek ellene? Hajrá, ennyit válaszolt. Ha egyébként a távirányító deaktiválja a könnygázt, és az az autó feltörése után 5-15 másodperccel indulhat csak be, aligha lehet túl nagy karambolt okozni vele. Ja, a távirányító: nekem mindig a zsebemben van, eszembe se jutna a kulcsra felfűzni. De ez részletkérdés.
Jó csinálja !! Sőt még valami .Én láttam egy Ausztrál találmányt ! Gombnyomásra tűz függöny az autó körül !!
Tuti hogy nem rángat ki senki !! Ezt dobd fel a haverodnak!! Amúgy a szimulátorról csak anyit : ha ugy állítod be 5-10 sec alatt leállítja a motort enyi idő alatt nem kerül a forgalomba!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |