Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Indításgátló
 
Témaindító: papy, idő: Márc 27, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 2
(#) papy hozzászólása Márc 27, 2008 /
 
Sziasztok, lenne hozátok egy kérdésem,
szeretnék egy Lada szamarába inditásgátlót
épiteni, kevés alkatrész igényel, de stabilat.
Ötleteiteket várom. Elöre is köszönöm mindenkinek.
(#) kaqkk válasza papy hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Egy 555 időzítő +egy relé :működés : indítás - pár másodperc után leáll . aztán nem indul tuti ott hagyja
a lopó !! Úgy is megoldható hogy mindíg elinduljon
de az időzítés leteltekor leálljon (gyujtáshibát szimulál)
Nem fogja a hibát keresni a tolvaj.
(#) kiszebra hozzászólása Márc 27, 2008 /
 
Az akksi elé tegyél egy kapcsolót.
(#) kaqkk válasza kiszebra hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Ez túl egyszerű és könyen felderíthető (nagyáramú kapcsoló kell ami nagy méretű ) hová dugod?
(#) Attila86 válasza papy hozzászólására (») Márc 27, 2008 /
 
Én terveztem egyet régebben: "Immobilizer III"
A Fiatunkban működik.
Ez talán az egyetlen áramköröm amit 100%-ig önállóan terveztem meg.
Csak sajnos az LS7223-at már nem lehet kapni a HQ-ban.
(#) ha6pc válasza papy hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
Konkrét példát tudok,kollégám csinálta:
A gyújtás vezetéke meg van szakítva,egy 6,3-as jack aljazattal.(ez a kormányoszlop borítására volt felfúrva) Mindaddig,míg az indítókulcson levő rövidzár(jack-dugó) nincsen bedugva,az önindító forog,de gyújtás nincsen.
A dolog egyszerű,mégis hatásos. Mikor 15...20 éve az ukránok elkezdték lopkodni a Zsigulikat,kétszer is segített.
Szétszedte a gyökér tolvaj a gyújtáskapcsoló drótjait és indítózott,de hát nem ment neki. Egyik esetben még a kormányt is eltörte,addig rángatta az ideg.
(#) papy válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
egykicsit bonyolúlt.
(#) kobold válasza papy hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
Azért te is megmondhattad volna pontosabban, hogy mit is szeretnél, mert eddig az összes válaszban volt egy lehetőség.
Maga a kezelőrész sem mindegy; lehet számkódos, rejtett összeérintős, rejtett kapcsolós, de akár kártyás, vagy dugalj-dugasz megoldásos is. Választani kellene egy szimpatikusat.
Beavatkozni lehet pl. az üzemanyag elzárásával (kell hozzá egy szelep), a gyújtótrafó tápjának vagy az 1-es pontra menő ágnak a megszakításával, indítómotor tiltásával stb.
Mindezek mellé lehet bonyolítani időzített funkcióval, visszajelzéssel, stb. De azzal azért nem árt tisztában lenni, hogy akinek ez elveszi a kedvét a lopástól, az vagy nagyon siet, vagy nem ért hozzá.
(#) kaqkk válasza kobold hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
Az utolsó mondatoddal vitába szállnék .
Ha egy tolvaj 1 perc alatt nem indítja el az autót
az már nem is tolvaj ,1 perc után biztos hogy otthagyja
nem kockáztat tovább.
(#) kobold válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
Kollégám rejtett kapcsolós Skodáját a gazdaságos nagyáruház parkolójából vitték el. Megvárták, míg bemegy, feltörték, a kapcsolót nem találták meg, így pár perc alatt, a hátsó lámpákhoz menő vezetékekből kiszaggatva, a generátorról tápot adtak a mágnesszelepnek és a trafónak, aztán már vitték is. Három nap múlva, az útszélén találtak rá jópár kilóméterrel odébb, még mindig ott voltak a vezetékek, nem bajlódtak a kapcsoló keresésével.
Az áruház előtt cigizők tanúsították, hogy ketten szerelték az autót, "szegényeknek nem akart beindulni...", de a lényeg, hogy a bevásárlás ideje bőven elég volt, na meg volt a fickókban virtus
(#) Attila86 hozzászólása Márc 28, 2008 /
 
Szerintem a legtutibb megoldás, hogyha az immobilizer mellett a motorháztető felnyitását megakadályozzuk 2-4db elektromágnessel, amik 1-1 pöcökkel reteszelik az motorháztetőt. Sőt, pontosabban folyamatosan reteszelve van és az elektromágnes reteszeli ki. Az ilyen autót szerintem már tényleg csak a tréler viszi el.
(#) kaqkk válasza kobold hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
skoda s 100 ? Mikor történt ?
(#) kobold válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 28, 2008 /
 
S 130 Rapid, három vagy négy hónapja.
S100-ban még nem is volt (gyárilag legalábbis) mágnesszelep a porlasztóban
(#) kaqkk válasza kobold hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
Ezért jó a hiba szimulátor . elindítod - leáll , ujból indítod - ujból leáll . Akármilyen okos a tolvaj nem fog gyujtáshibát keresni ,inkább otthagyja . Sz.r autót nem viszek el -felkiáltással keres egy másikat .
(#) kobold válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
Kérdés, mennyire kell az autó, mennyi idő van, szóval a körülményektől függ. Egy bizonyos népcsoport néhány kiemelkedően bátor tagja (legalábbis errefelé) él-hal a keleti autókért, azoknál meg tehetsz akármiféle szimulátort, két-három szál vezeték kitépése, behúzása után már gurul is.
A kolléga Skodájában azóta a rejtett kapcsolóhoz időzítő is tartozik, annak lejártakor elindul egy astabil, ami két gyújtótrafót hajt a műszerfal mögött, elektródák meg a műszerfal borításán. Mivel a sportkormány elég közel van hozzá, igen rendesen átüt, gyakorlatilag bőrkesztyűben is megfoghatatlan...
(#) gulyi88 hozzászólása Márc 29, 2008 /
 
legeslegegyszerűbb egy öntartó kapcsolás relével, sorbakötve a gyújtáskapcsolóval
12V os relé az anyósülésnél, egy reedcső a műszerfal mögött valahol (műszerfalra belülről rögzítve).. és egy kikapcsológomb.
ennyi ennél több nemis kell.
(ja persze egy mágnes a kulcsomóra, meg egykét led visszajezőnek esetleg villogóled, hogy keményebbnek látszon..)
addig nem indul, amíg a mágnessel meg nem buzergálod a műszerfalat ott, ahol a reed van
(egy zöld led sem árt annak visszajelzésére, hogy az öntartó kapcsolás meg húzott)

a lényeg, hogy összevissza legyen drótozva a műszerfal mögött, ne egyhelyen legyen az egész cucc.
relének kétérintkezős tipus kell.

amúgy motorhibt nem is olyan egyszerű leszimulálni, többől áll, mint hogy X idő után leállítja a motort.
egy rutinosabb tolvaj, aki kicsit is ért a motorokhoz rögtön levágja, hogy nem motorhibás ha pöccröf beindul.. ettől több kell!

(#) kobold válasza gulyi88 hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
Szerintem meg kapjon a gép egy távirányítót, a kocsi egy elektronikát, és akkor lehet motort tiltani, váltót reteszelni, akármit. Részemről legalábbis nem nagyon szeretem ezeket a rejtett kapcsolós dolgokat, egy rendszeresen használt parkolóban pl. elég könnyű lelesni a trükköt, legalábbis a matatás helyét, és hamar oda az okosság. Ha valaki ennyire félti az autóját, az a pár ezer forint már nem lehet gond, és a biztonsági rendszer egyik fele mindig a zsebében van.
(#) gulyi88 válasza kobold hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
igaz, de egy relé + reed + ellenállás és LED nem kerül sokba, sőtt kinnt a garázsba is összeszedhető.
nem egy fullos autóba való, de egy skoda 120ba vagy ladáda stb... teszi a dolgát.

egyébként egyetértek abban, hogy ha ennyire féli a vasat, akkor egy gyári kütyüt kellene venni.
(#) Attila86 hozzászólása Márc 29, 2008 /
 
Idézet:
„Ennél több nem kell.”


Hmm...
És ha piros lámpánál (járó motorral) állva megtetszik pár tücsöknek az autó, majd kirángatnak belőle?!
Akkor hiába van összedrótozgatva a műszerfal belül meg reed relé akárhol.
(#) aflmor válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
Ja :yes: Utána már késő-bánat! Egy tizes egy riogató, ennyit megér a verda. Nem. Tud mindent ami kell.
(#) Attila86 válasza gulyi88 hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
A gyári cucc szvsz nagyon sok esetben inkább még kevesebbet ér mint valami otthon normálisan és ágondoltan összetákolt dolog. Hiszen a gyári cuccot a tücsök is meg tudja akár venni (vagy az előző prédából kiszedi) és így tudhatja hogy hogyan lehet a legkönyebben hatástalanítani.
Az meg aztán a legjobb, ha az albalkra rágravírozzák hogy húú ebben ilyen meg olyan riasztó van...
(#) gulyi88 válasza Attila86 hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
lol az már rég rossz ha pár tücsök ököllel beköszön az autóba..
nade mennyi is ennek az esélye?
fényes nappal, forgalomban?
ennyire szar lenen már a helyzet kis hazánban??

mindenféle védelmet lehet csinálni, pénz és idő kérdése.

mellesleg nekem az a duplagyújtótrafós tücsöksokkoló tetszik a legjobban
(#) kobold válasza gulyi88 hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
Pesten nem egy példa volt már hasonlóra: lámpánál motorral belemennek a drága autóba, tulaj sík idegen kiugrik, hátraszalad, közben tettestárs hátulról leszállva beugrik a kocsiba, és már viszi is. Állítólag a kirángatós módszer is előfordult már, szintén lámpánál támadás, fegyverrel kényszerítés járműelhagyásra, majd elhajtás.
Tücsöksokkoló óta más autó gazdája is kedvet kapott hasonlóhoz, ám trafó helyett a védelmi eszköz egy elektromosan indítható, kiürülésig működő könnygázpatron az utastérben, a tervek szerint távirányító pánikgombjáról is lehet majd indítani.
(#) kaqkk válasza kobold hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
Igy nem csak kirángatnak az autóból ,hanem helyszinen
össze is törik neked . Ha mázlid van kiütöd a lopót!
Ha nincs még jól meg is ver ! Inkább vigye a kocsit
majd fizet a biztosító .
(#) kobold válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 29, 2008 /
 
Annyira sosem törik meg, hogy komoly baja legyen, eladásra megy De képzeld el, te hogy szállnál ki az autóból, vörös köddel a szemed előtt, ha a tízmillás géppel várnád a zöldet, egyszer csak egy erős fékhang után egy motor meglengeti a légfrissítőt a belső tükrödön... Olyankor nem gondolkodik az ember.
(#) kaqkk válasza kobold hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Én nem arra a koccra gondoltam amivel kiszállítanak !
Arra a karambolra amit a könygáz hatására csinál
a rabló !! Meg arra amit utána kapsz tőle!!!
Aztán a pasi feljelent közúti közlekedés veszélyeztetéséért és pert fog nyerni ellened!!!

1: lesz egy roncs a garázsban
2 : kaptál egy kiadós verést
3: 3évig jársz a bíróságra majd fizetsz (vagy ülsz)
(#) kaqkk válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 30, 2008 /
 
Amúgy meg a távirányító a sofőrök 99.9% -ánál a kulcsra
van ráfűzve !! Járó motornál (vörös köddel a szemem előtt) kiszállok hol a távirányító?
(#) kobold válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Ha karambolozik a könnygáz miatt, megteheti azért is, mert valami motorhiba-szimulátor éppen rossz időben lövi ki a gyújtást...
Mellesleg nem az én autómban lesz könnygáz, a tulajt meg totál nem érdeklik a feljelentős mellékhatások lehetőségei. Pert nyernek ellene? Hajrá, ennyit válaszolt. Ha egyébként a távirányító deaktiválja a könnygázt, és az az autó feltörése után 5-15 másodperccel indulhat csak be, aligha lehet túl nagy karambolt okozni vele.
Ja, a távirányító: nekem mindig a zsebemben van, eszembe se jutna a kulcsra felfűzni. De ez részletkérdés.
(#) kaqkk válasza kobold hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Jó csinálja !! Sőt még valami .Én láttam egy Ausztrál találmányt ! Gombnyomásra tűz függöny az autó körül !!
Tuti hogy nem rángat ki senki !! Ezt dobd fel a haverodnak!! Amúgy a szimulátorról csak anyit : ha ugy állítod be 5-10 sec alatt leállítja a motort enyi idő alatt
nem kerül a forgalomba!!
(#) kaqkk válasza kaqkk hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Talán ezt a vitát abba is hagyhatnánk nem azt kérdezte a
téma nyitó hogy ki mit szól a másik ötletéhez (és hogy szólja le)

őazt várja hogy felkerül ide sok-sok variáció
és majd Ő választja ki a neki tetszőt!
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem