Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok, lenne hozátok egy kérdésem,
szeretnék egy Lada szamarába inditásgátlót épiteni, kevés alkatrész igényel, de stabilat. Ötleteiteket várom. Elöre is köszönöm mindenkinek. ![]() ![]()
Egy 555 időzítő +egy relé :működés : indítás - pár másodperc után leáll . aztán nem indul tuti ott hagyja
a lopó !! Úgy is megoldható hogy mindíg elinduljon de az időzítés leteltekor leálljon (gyujtáshibát szimulál) Nem fogja a hibát keresni a tolvaj.
Ez túl egyszerű és könyen felderíthető (nagyáramú kapcsoló kell ami nagy méretű ) hová dugod?
Én terveztem egyet régebben: "Immobilizer III"
A Fiatunkban működik. Ez talán az egyetlen áramköröm amit 100%-ig önállóan terveztem meg. ![]() Csak sajnos az LS7223-at már nem lehet kapni a HQ-ban. ![]()
Konkrét példát tudok,kollégám csinálta:
A gyújtás vezetéke meg van szakítva,egy 6,3-as jack aljazattal.(ez a kormányoszlop borítására volt felfúrva) Mindaddig,míg az indítókulcson levő rövidzár(jack-dugó) nincsen bedugva,az önindító forog,de gyújtás nincsen. A dolog egyszerű,mégis hatásos. Mikor 15...20 éve az ukránok elkezdték lopkodni a Zsigulikat,kétszer is segített. Szétszedte a gyökér tolvaj a gyújtáskapcsoló drótjait és indítózott,de hát nem ment neki. Egyik esetben még a kormányt is eltörte,addig rángatta az ideg.
Azért te is megmondhattad volna pontosabban, hogy mit is szeretnél, mert eddig az összes válaszban volt egy lehetőség.
Maga a kezelőrész sem mindegy; lehet számkódos, rejtett összeérintős, rejtett kapcsolós, de akár kártyás, vagy dugalj-dugasz megoldásos is. Választani kellene egy szimpatikusat. Beavatkozni lehet pl. az üzemanyag elzárásával (kell hozzá egy szelep), a gyújtótrafó tápjának vagy az 1-es pontra menő ágnak a megszakításával, indítómotor tiltásával stb. Mindezek mellé lehet bonyolítani időzített funkcióval, visszajelzéssel, stb. De azzal azért nem árt tisztában lenni, hogy akinek ez elveszi a kedvét a lopástól, az vagy nagyon siet, vagy nem ért hozzá.
Az utolsó mondatoddal vitába szállnék .
Ha egy tolvaj 1 perc alatt nem indítja el az autót az már nem is tolvaj ,1 perc után biztos hogy otthagyja nem kockáztat tovább.
Kollégám rejtett kapcsolós Skodáját a gazdaságos nagyáruház parkolójából vitték el. Megvárták, míg bemegy, feltörték, a kapcsolót nem találták meg, így pár perc alatt, a hátsó lámpákhoz menő vezetékekből kiszaggatva, a generátorról tápot adtak a mágnesszelepnek és a trafónak, aztán már vitték is. Három nap múlva, az útszélén találtak rá jópár kilóméterrel odébb, még mindig ott voltak a vezetékek, nem bajlódtak a kapcsoló keresésével.
Az áruház előtt cigizők tanúsították, hogy ketten szerelték az autót, "szegényeknek nem akart beindulni...", de a lényeg, hogy a bevásárlás ideje bőven elég volt, na meg volt a fickókban virtus ![]()
Szerintem a legtutibb megoldás, hogyha az immobilizer mellett a motorháztető felnyitását megakadályozzuk 2-4db elektromágnessel, amik 1-1 pöcökkel reteszelik az motorháztetőt. Sőt, pontosabban folyamatosan reteszelve van és az elektromágnes reteszeli ki. Az ilyen autót szerintem már tényleg csak a tréler viszi el.
S 130 Rapid, három vagy négy hónapja.
S100-ban még nem is volt (gyárilag legalábbis) mágnesszelep a porlasztóban ![]()
Ezért jó a hiba szimulátor . elindítod - leáll , ujból indítod - ujból leáll . Akármilyen okos a tolvaj nem fog gyujtáshibát keresni ,inkább otthagyja . Sz.r autót nem viszek el -felkiáltással keres egy másikat .
Kérdés, mennyire kell az autó, mennyi idő van, szóval a körülményektől függ. Egy bizonyos népcsoport néhány kiemelkedően bátor tagja (legalábbis errefelé) él-hal a keleti autókért, azoknál meg tehetsz akármiféle szimulátort, két-három szál vezeték kitépése, behúzása után már gurul is.
A kolléga Skodájában azóta a rejtett kapcsolóhoz időzítő is tartozik, annak lejártakor elindul egy astabil, ami két gyújtótrafót hajt a műszerfal mögött, elektródák meg a műszerfal borításán. Mivel a sportkormány elég közel van hozzá, igen rendesen átüt, gyakorlatilag bőrkesztyűben is megfoghatatlan...
legeslegegyszerűbb egy öntartó kapcsolás relével, sorbakötve a gyújtáskapcsolóval
12V os relé az anyósülésnél, egy reedcső a műszerfal mögött valahol (műszerfalra belülről rögzítve).. és egy kikapcsológomb. ennyi ennél több nemis kell. (ja persze egy mágnes a kulcsomóra, meg egykét led visszajezőnek esetleg villogóled, hogy keményebbnek látszon..) addig nem indul, amíg a mágnessel meg nem buzergálod a műszerfalat ott, ahol a reed van (egy zöld led sem árt annak visszajelzésére, hogy az öntartó kapcsolás meg húzott) a lényeg, hogy összevissza legyen drótozva a műszerfal mögött, ne egyhelyen legyen az egész cucc. relének kétérintkezős tipus kell. amúgy motorhibt nem is olyan egyszerű leszimulálni, többől áll, mint hogy X idő után leállítja a motort. egy rutinosabb tolvaj, aki kicsit is ért a motorokhoz rögtön levágja, hogy nem motorhibás ha pöccröf beindul.. ettől több kell!
Szerintem meg kapjon a gép egy távirányítót, a kocsi egy elektronikát, és akkor lehet motort tiltani, váltót reteszelni, akármit. Részemről legalábbis nem nagyon szeretem ezeket a rejtett kapcsolós dolgokat, egy rendszeresen használt parkolóban pl. elég könnyű lelesni a trükköt, legalábbis a matatás helyét, és hamar oda az okosság. Ha valaki ennyire félti az autóját, az a pár ezer forint már nem lehet gond, és a biztonsági rendszer egyik fele mindig a zsebében van.
igaz, de egy relé + reed + ellenállás és LED nem kerül sokba, sőtt kinnt a garázsba is összeszedhető.
nem egy fullos autóba való, de egy skoda 120ba vagy ladáda stb... teszi a dolgát. egyébként egyetértek abban, hogy ha ennyire féli a vasat, akkor egy gyári kütyüt kellene venni. Idézet: „Ennél több nem kell.” Hmm... És ha piros lámpánál (járó motorral) állva megtetszik pár tücsöknek az autó, majd kirángatnak belőle?! Akkor hiába van összedrótozgatva a műszerfal belül meg reed relé akárhol.
Ja :yes: Utána már késő-bánat! Egy tizes egy riogató, ennyit megér a verda. Nem. Tud mindent ami kell.
A gyári cucc szvsz nagyon sok esetben inkább még kevesebbet ér mint valami otthon normálisan és ágondoltan összetákolt dolog. Hiszen a gyári cuccot a tücsök is meg tudja akár venni (vagy az előző prédából kiszedi) és így tudhatja hogy hogyan lehet a legkönyebben hatástalanítani.
Az meg aztán a legjobb, ha az albalkra rágravírozzák hogy húú ebben ilyen meg olyan riasztó van... ![]() nade mennyi is ennek az esélye? fényes nappal, forgalomban? ennyire szar lenen már a helyzet kis hazánban?? mindenféle védelmet lehet csinálni, pénz és idő kérdése. mellesleg nekem az a duplagyújtótrafós tücsöksokkoló tetszik a legjobban ![]()
Pesten nem egy példa volt már hasonlóra: lámpánál motorral belemennek a drága autóba, tulaj sík idegen kiugrik, hátraszalad, közben tettestárs hátulról leszállva beugrik a kocsiba, és már viszi is. Állítólag a kirángatós módszer is előfordult már, szintén lámpánál támadás, fegyverrel kényszerítés járműelhagyásra, majd elhajtás.
Tücsöksokkoló óta más autó gazdája is kedvet kapott hasonlóhoz, ám trafó helyett a védelmi eszköz egy elektromosan indítható, kiürülésig működő könnygázpatron az utastérben, a tervek szerint távirányító pánikgombjáról is lehet majd indítani.
Igy nem csak kirángatnak az autóból ,hanem helyszinen
össze is törik neked . Ha mázlid van kiütöd a lopót! Ha nincs még jól meg is ver ! Inkább vigye a kocsit majd fizet a biztosító .
Annyira sosem törik meg, hogy komoly baja legyen, eladásra megy
![]()
Én nem arra a koccra gondoltam amivel kiszállítanak !
Arra a karambolra amit a könygáz hatására csinál a rabló !! Meg arra amit utána kapsz tőle!!! Aztán a pasi feljelent közúti közlekedés veszélyeztetéséért és pert fog nyerni ellened!!! 1: lesz egy roncs a garázsban 2 : kaptál egy kiadós verést 3: 3évig jársz a bíróságra majd fizetsz (vagy ülsz)
Amúgy meg a távirányító a sofőrök 99.9% -ánál a kulcsra
van ráfűzve !! Járó motornál (vörös köddel a szemem előtt) kiszállok hol a távirányító?
Ha karambolozik a könnygáz miatt, megteheti azért is, mert valami motorhiba-szimulátor éppen rossz időben lövi ki a gyújtást...
Mellesleg nem az én autómban lesz könnygáz, a tulajt meg totál nem érdeklik a feljelentős mellékhatások lehetőségei. Pert nyernek ellene? Hajrá, ennyit válaszolt. Ha egyébként a távirányító deaktiválja a könnygázt, és az az autó feltörése után 5-15 másodperccel indulhat csak be, aligha lehet túl nagy karambolt okozni vele. Ja, a távirányító: nekem mindig a zsebemben van, eszembe se jutna a kulcsra felfűzni. De ez részletkérdés.
Jó csinálja !! Sőt még valami .Én láttam egy Ausztrál találmányt ! Gombnyomásra tűz függöny az autó körül !!
Tuti hogy nem rángat ki senki !! Ezt dobd fel a haverodnak!! Amúgy a szimulátorról csak anyit : ha ugy állítod be 5-10 sec alatt leállítja a motort enyi idő alatt nem kerül a forgalomba!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |