Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   2697 / 3608
(#) pjg válasza Stewe hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ma reggel így jártam el. Tornáztattam az akkut. Bár ne tettem volna.
Felkapcsoltam a tompítottat. kb 10-15 másodpercre.
Indítóztam:
Hutyutyu
Hutyu
.
H

Lenullázott mindent. Napi km, óra stb.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2017
(#) nagym6 válasza pjg hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ez a módszer csak jó akkunál működik elvileg. Gyakorlatban nekem sem vált be. Töltés mérése, ha az jó, akkor új akku.
(#) Ge Lee válasza pjg hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
És ezen miért csodálkozol? Az akkuban a nagy hidegben ahhoz is épp csak elég a szufla (vagy már kevés is) hogy az önindítót megforgassa. Ha még előtte veszel is ki belőle, akkor még kevesebb lesz.
Nem csak az akku indítóárama csökken drasztikusan a hőmérséklet csökkenésével (van erre valahol egy táblázat), hanem az olaj is sűrűbb akármilyen jó, így még nehezebb neki megforgatni az egész tömeget.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ott sem, ez egy marhaság.
(#) kowi válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Nem azért hogy állást foglaljak vagy hiszek benne de kresz műszakin is azt tanították hogy hidegben kapcsoljunk lámpát egy kicsit majd csak utána indítózás
(#) pucuka válasza kowi hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ez egy buta okoskodás eredménye. Egyszer hallottam, hogy az áramnak van melegítő hatása, ezért ha felkapcsolod a reflektort, felmelegszik az akku, ezért fog jobban indítani.
Csak azt az apróka tényt felejtik el, hogy ettől nem nő meg az akkuban levő töltés, csak fogy. Ami amúgy is kevés lenne.
(#) Bakman válasza kowi hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ezt is itt olvasom elsőként, soha sehol nem hallottam ilyesmiről.
(#) Ge Lee válasza kowi hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ha azt tanították akkor helytelenül. Tekintsünk most el attól a ténytől, hogy ha felkapcsolod a refit x percre, attól egy tized fokot sem fog változni az akku belső hőmérséklete, és maradjunk csak az elméletnél.
Szóval tegyük fel hogy "felmelegszik" az akku. Igen ám, csakhogy az az energia amit a felmelegítésre fordítottunk még inkább fog hiányozni majd az indítózáskor, még akkor is ha melegebb netán az akku, szóval az energiamérleg még inkább negatív lesz.
Ezt is az az ember kezdhette el terjeszteni aki az önmagába visszadugott hosszabbítót...
(#) kowi válasza Ge Lee hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ezt én is így gondolom. Azért szögeztem le hogy nem akarok állást foglalni és nem hiszek benne de most csinálom a harmadik jogsim és már harmadszorra hallom Tehát azért írtam hogy ezt esetleg másoknak is taníthatták.
(#) nagym6 válasza kowi hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Nekem is azt tanították iskolában, sőt a Banner gyártmányú akku gyári leírásában is ez szerepelt kb. 10 évvel ezelőttit olvastam, ez volt az akkutípus egyik hirdetett erőssége, hogy "belendül".
Tehát a folyamatos begyorsulása nem csak a motor ellenállásnak a csökkenése miatt van.
Gyakorlatban én sem tapasztaltam, ha gyatrán teker, az csak gyengülni fog.
(#) jani1987 hozzászólása Jan 23, 2017 /
 
Tőlem az is kitelne, hogy az akksit hőszigetelném.
(#) zolika60 válasza jani1987 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ezt manapság az autógyárak is sok esetben megteszik. Az én autómon magam csináltam az akkunak egy Polifoam takarót.
(#) pucuka válasza jani1987 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Az sem ér semmit, ha nincs belül valami hőforrás. Ha nincs, akkor előbb utóbb ugyanaz lesz a hőmérséklete, mint a környezeté.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Azért lassabban hűl le. Hőforrásnak meg ott a belsőellenállás. Akár töltés akár merítés van.
(#) pjg válasza jani1987 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
A hőszigetelés nem azt jelenti, hogy sohasem fog kihűlni, csak azt, hogy lassabban.
(#) pucuka válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Az kétségtelen, hogy lassabban hűl le, csak attól függ, hogy mikor kap újra hőt az akksi.
Ha kívűl -40 -50 fok van, akkor bizony elég rövid a hőkiegyenlítés ideje. Az ilyen klímára szánt akkumlátorokat szokás erősen szigetelni, mert meglehet egyetlen éjszaka alatt is kihűlhetnek.
(#) zolika60 válasza pucuka hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Azért ezen az éghajlaton a -40 -50C° elég ritka. Manapság a jelenlegi -10C° környéki is ritkaságnak számít. Egy naponta használt autóban szerintem azért segíthet valamit. Ezért is csináltam az enyémhez.
(#) nyikolaj válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Jól is tetted!
A kezedre is húzol kesztyűt, a lábadra lábtyűt, a testedre testtyűt, a füledre fültyűt, a fejedre fejtyűt.
De a szomszédom még a motorházra is tesz paplant (motorháztyűt)
(#) nagym6 hozzászólása Jan 23, 2017 /
 
Jó akkunál semmi szigetelés egyéb nem kell, -20 fokban szabadban is simán indul. Ha kekeckedik az akku, az csere, csak az elszántabbak kínlódnak még egy kicsit egyéb praktikákkal, utána cserélik.
Nálam Banner akku 5 évet megy mire télen gyengül, csere, ennyi az akkugondom.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2017
(#) zolika60 válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Szerintem az élettartamát hosszabbítja meg ha kíméletesebben bánunk vele. A másik mániám pedig, hogy az amúgy "gondozás mentes" akkuban időnként ellenőrzöm a savszintet és szükség esetén pótlom. Tudom ennek sincs semmi értelme, de azért nálam 6-7 évet él egy akku, van aki meg kétévente cseréli.
(#) nagym6 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Jó akkutípust kell találni, a Banner nekem szuper. Most a 3.-at tettem be 5 évet mentek, még vizet sem kell utántölteni. Legalábbis nem emlékszem ilyenre, de 2-3 éve biztosan nem öntöttem utána, most cserénél rendben volt a savszint a kidobottnál.
Régen más típusok 2-3 évet mentek, és lehetett öntögetni a vizet beléjük, jött ki a sav a saruknál, elmart saru csere időnként.
(#) pjg válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ez is 5 éves. Még egy évet ki fog bírni.
A gyári 12 évig volt jó. Varta.
(#) pjg válasza nagym6 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Jaja!. Olyan régen volt a kezemben az akku töltő, azt sem tudom hol keressem.
Most jött el a szulfátlanító töltő építésének az ideje?
(#) zolika60 válasza pjg hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Ezt a dolgot már én is tapasztaltam. Azokba az autókba amiket javítunk gyárilag Varta akkukat szerelnek. Az első akku 6-8 éves kora körül megy tönkre, a csere hiába ugyanolyan típusú Varta 3-4 évig sem húzza.
(#) Kovidivi válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Gondolom addigra már a motor sem olyan, az önindító is kopott, esetleg a töltő elektronika sem az igazi már. Az akksi egyértelmű, hogy gyengébb, hiszen ha nem így lenne, bezárhatna a Varta
(#) zolika60 válasza Kovidivi hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Akkor valamelyest összefüggésben kéne lennie a futásteljesítménnyel is, de ilyet nem tapasztaltam a sok kilométeres autókra és a keveset használtakra is igaz a dolog. Sőt mintha a keveset használtakban hamarabb menne tönkre, gondolom a nagy állóhelyzeti fogyasztás miatt. Ezekből az autókból az amelyik egy hónapig áll kevés az amelyik beindul töltés nélkül.
(#) zolika60 hozzászólása Jan 23, 2017 /
 
Köbzoli törölve lett?
(#) erdgab válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Micsoda??!! Na ne!
(#) ronin75 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Szerintem nem törölve lett, hanem kérte a törlését, hozzászólásainál (Felhasználó) megnevezés látható.
(#) jani1987 válasza zolika60 hozzászólására (») Jan 23, 2017 /
 
Skype-on elvileg még fent van.
Következő: »»   2697 / 3608
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem