Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Három lába van az egyik akkor kapcsol a másik akkor bont a középsőhöz képest.
Azért a bekapcsolás pillanatában ennél jóval nagyobb áram folyhat.
És mi van a kapcsoló belsejében, a görgős nyelv milyen módon van szigetelve a kapcsolt pólusoktól?
A pöckös billenőkapcsolók (mint ez) általában csak egy szigetelő kupakkal vannak ellátva. Ezeket én nem használom hálózati feszültség kapcsolására (nem merem, nem bízok bennük).
Megtaláltam, hogy mi lehet a belsejében: adatlap
Jó lesz.
A2 érintkezőre állandó nulla,
A1 érintkezőre állandó fázis, B1 érintkezőre "kapcsolt" fázis (ajtó kinyitás közben fázis / ajtó bezárás közben semmi, magyarán megszakított fázis), 18 érintkezőre állandó fázis, 15 érintkezőre ventillátor egyik pólus állandó nullára ventillátor másik pólus. Attól függően, hogy mikor akarod hogy bekapcsoljon a ventillátor a BE vagy a CE űzemmódot kell használnod. 7.-edik oldal "Vezérlés a B1-re kötött indító kontaktussa" kapcsolási séma. A leírtak 230V -os időzítő relére, és 230V -os ventillátorra vonatkoznak.
Koszi a reszletes leirasert, igy mar ertem
Azért olyan reed relét kell választani, ami elbírja a hálózati feszültséget... A reed relék elég nagy része max. 175-200V DC-t tud kapcsolni. Nemrég kellett nekem is hasonló célra reed relé (nekem a vízmentességet kellett megoldanom nagyon biztonságosan), keresgélni kellett, mert jóval kevesebb van, ami tud 230V AC-t kapcsolni.
Sziasztok!
Vettem 3 db 6800 mah-as lipo aksit. Ketto szepen mukodik a lemezjatszoimmal, de a harmadik eleg fura dolgokat csinal. Amikor rámérek multimeterrel 12v ot ad ki, de amikor radugom a lemezjatszra, hirtelen leesik 3,6V -ra a feszultseg. Leveszem es megint 12v. A dolgot bonyolitja hogy csak az egyik lemezjatszonal (500mah) csinalja a feszultsegesest, a masiknal szepen mukodik (300mah) . A masik ugyanilyen ket aksi szepen uzemel. Imax b6 Balance chargerrel tolttottem fel. Koszonom!
Sziasztok!
Szerintetek ér ez a termék valamit? Vagy gagyi? Nem tudom eldönteni, hogy ez most resetelhető -e vagy csak egyszer használatos a védelme (bár én az utóbbira tippelnék...) Túlfeszültségvédő elosztó... Lehetőleg olyan szakmabeli mondjon véleményt, aki ért is hozzá, mert a "lehet, talán, esetleg" válaszokkal nem vagyunk kisegítve. Köszönöm.
Többet sajnos én sem tudok róla, csak amennyit "írtak", az meg még annyi se...
Ha resetelhető, akkor a védelem fizikai mozgással szakítja meg a feszültséget, ergo rövid tüskék ellen nem véd meg. Ha nem kell reszetelni, akkor szikraköz van benne, ami egy bizonyos túlfeszültséget megenged. Ha nem lehet reszetelni, akkor gyors, szupresszorszerű alkatrész adja a védelmet, de csak egyszer.
Akkor ezt előbb látni kellene élőben úgy érzem...
Hasonlót láttam szétszedve. Szikraköz a fázis és a földelés, valamint a nulla és a földelés között. Ennyi, nem több. Csak ennyiben bízni nem szabad.
Ami konnektorba dugható, az eleve "D" osztály.
Semminél több, és még kapcsoló is van rajta. És még világít is Nyolc lyukút 3ért meg szerintem megéri... Csak elosztónak is. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2017
Az, hogy milyen osztály, nekem nemsok mindent mond...
Azért nem annyira rossz, mint ahogy elsőre tűnik. Nekünk ilyen elosztó védte már meg a PC-t és tévét is. Valahol bevágott a villám a városban, a lökéshullám pedig végigszaladt a hálózaton. A konnektorba bedugott kapcsolóüzemű tápegység megadta magát, viszont a PC is még a tévé is túlélte. Mind a kettő ilyenen keresztül volt a hálózatra csatlakoztatva (két külön védelem). Csak annyit vettünk észre, hogy egy pillanatra elsötétedett a kijelző, mert amikor átütött a szikraköz akkor ugye kiesett a hálózati feszültség. A túlfeszvédős hosszabbító is túlélte és még csak ki sem kapcsoltak a készülékek. De ahogy Gafly is írja, ez csak az utolsó fokozat a villámvédelemben. Nagyobb áramok lévétésére az elosztószekrényekbe kell beépíteni túlfeszültségvédelmet. Ezek általában egyszer használatos eszközök és egy nagy varisztort tartalmaznak.
Például mink a nyáron ezeket építettük be egy nagy gyár raktárának főelosztójába: OEZ. Illetve ezek párhuzamosan (dupla védelem) kerül felszerelésre LEGRAND-os is. De ez is csak két fokozat.
Akkor ha arra gondolok, hogy rendelek mondjuk a felkelő nap országából néhány varisztort, és minden konektorokba kötök egyet, akkor ugyan ott vagyok de kb 10 -ed áron, mintha az említett kapcsolós elosztót venném meg, sőt még tartalékba is marad szerintem...
Igaz nem lesz kapcsolós elosztóm, de hát az már úgyis van. Varisztor...
Amit belinkeltél azok kicsik, ma már szinte minden elektronikus berendezésben benne vannak. Villámvédelmi szempontból szinte semmi. Nem láttam sehol leírva, hogy hány kA levezetésére alkalmas, de a méretéből kiindulva nem sok. Azokat amiket az elosztószekrényekbe szerelnek fel minimum 25mm2-es vezetékkel kell bekötni, és a lehető legrövidebb úton kell leföldelni őket, hogy minél kisebb legyen az ellenállása a rendszernek. Ha az OEZ-seket megnézed 25kA környékén mozognak ezek a kalapsínes változatok.
Na jó de én most nem az elosztószekrényes változatról beszéltem...
Ha kihúzod a találkozóig, akkor viszek egy marékkal
Nem hinném, hogy jelen leszk a "találkozón", feltéve, ha tudnám mikor és hol lesz, de gyanítom akkor is kb 250km -re lennék tőle, így tárgytalan...
Gyanítom augusztusban és a két tannyelvűben Budapesten lesz a találkozó (mint 2016-ban).
De akkor így jártál. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2017
Egy rezgőkör által előállított szinuszhullámnál módosítható-e a hullám kezdete, vagy időbeli pozíciója?
Azaz adott T időpillanatban a hullámnak adott szögpozícióba kéne lennie. |
Bejelentkezés
Hirdetés |