Fórum témák
» Több friss téma |
Olyan hídam nincs , viszont van 1n4007 diodám négy db ezzel megoldható a dolog?
és még kérdés mekkora kondi kellene hozzá?
Hello! Tekintve, hogy nem írtad meg mihez használnád, vagy a terhelő áramot sem írtad, nem lehet erre válaszolni. Az 1N4007 dióda maximum 1A áramot tud egyenirányítani. De..
Egy ilyen trafó speciális helyre készül. A tekercseket nem úgy méretezik, hogy bármely feszültségen ki lehetne venni a trafóból a maximális teljesítményét, hanem az össze feszültség összeterhelésére számolják a trafót. Így ne tudható, melyik tekercsek milyen keresztmetszetű vezetékkel van tekerve. Avagy melyik feszültséget mekkora terhelőárammal lehet terhelni. Maximum próbával tudod eldönteni. De a kép alapján ez nem egy bika trafó. Tehát ha az volt a terved, hogy pld. egy erősítőt fogsz rákötni, akkor azt várhatóan nem fogja elviselni. De megpróbálni úgy lehetne, hogy a diódákból egy híd-egyenirányítót készítesz, és azt rákötöd a 42,8V feszültségre. Így a 20,4V kivezetésen lenne a GND és ehhez képest az egyenirányító + és - pontján a kb. +-27V tápfesz. Lévén hogy a dióda 1A-es, két 4700µF/35V kondi kellene hozzá. (Amennyiben ez erősítő lesz, mert általában a szűrés amperenként 2200..4700µF a szokásos szükséges szűrés.) Persze amennyiben a 20,4V-os kivezetéshez képest tudsz mérni a 42,8V-on is 22V feszültséget. Ugyan nem lesz teljesen szimmetrikus a feszültség, de meg lehet próbálni..
Bocs hogy kevés az infót adtam.
Nagyon amatör vagyok de ilyen elképzelés lenne: Igen erösitöhöz kellene a táp ehez és gondoltam elé egy hangszinszabályzot is.
Szia! Úgy a TDA7294-nek mint az LM1036-nak van saját témája, melyekből minden szükséges információt beszerezhetsz.
Ha már építenél valamit, akkor érdemes elolvasni is, amit írnak. Pld. a tda7294-2-es képen amit felettél. Ott vannak a válaszok a kérdéseidre. Egyébként pedig számtalan erősítős topik van.
De.. egy trafóval kapcsolatban, első dolog, hogy kikapcsolt állapotban OHM méréssel meg kell állapítani az egymáshoz tartozó kivezetéseket. Mert lehet hogy amit az ember két láb között mér, az csak kamu. Mert nem egymáshoz tartozó kivetések között is mér a műszer feszültséget. Másik, hogy a vasmag mérete és súlya alapján célszerű megítélni a trafó várható teljesítményét. Majd kideríteni a tényleges feszültségeket és az ehhez tartozó huzalvastagságokat. Terheléssel pedig elég nehéz megmondani, mit bír egy szekunder, mert minden trafónak van feszültségesése, amely a típustól, teljesítménytől és tekerés módjától (számítástól hogy mire kell) függhet. És így nehéz megállapítani mi a "normális" és mi ami már nem feszültségesés területén. Tehát ez, messze nem az az egyszerű dolog, mint amilyen elsőre látszik vagy egy fényképről megítélhető..
Ha LM1036-al hangszínszabályzót szeretnél, akkor szívesen adok egy kész darabot... Működő, kész darab. Van rajta előfokozat (NE5532), (Gain szabályzás is) és kivezérlés mérőnek kimenet is. (Alkotó féle verzió picit tovább gondolva)
Köszi, nagyon kecsegtetö az ajánlat de a saját kéz varázsa így nem lenne meg sajnos.
A másik igy legalább tanulok belöle igaz nagyon sokat kell mert elégé sok dolgot nem értek.
Sziasztok!
Kérdés: Egy szimmetrikus táp nagy mennyiségű pufferjét hogyan lehet kisütni, hogy kikapcsoláskor a led világítások, stb. stb. az erősítőben még ne világítsanak 20-30 másodpercig?
Párhuzamosan kell kötni velük ellenállást, ők majd kisütik.
Tíz kiloohm... A konkrét ellenállás nem releváns. Arra ügyelj, hogy ne fogyasszanak többet, mint az erősítőd.
Szia! A LED-ekhez használj külön kisebb puffert, ha csupán a fény zavaró.
Szia! Az a gond, hogy minden a stabilizált tápról van megtáplálva, azon pedig van 47000uf + 10000uf puffer. A végfokba nem szól bele, mert a koppanásgátló lebontja a kimenetet, de a fények azok nyomulnak tovább... szóval a puffert kéne kisütni
Csinálj külön tápot a LED-es dolgoknak, úgy, hogy külön egyenirányítót és puffert kapjanak.
Próbáld ki 1-2k-s teljesítményellenállással a kisütést. A puffer és a kisütő ellenállás szorzatát 100 másodpercre szoktam választani a TDA-s tápjaimban.
A LED-ek milyen funkciókat látnak el? Hátha adódik kevésbé veszteséges eljárás.
Leginkább a deprez műszer világítása ( 2x8db smd led 48mA), és a bekapcsolás led (1x8mA).
Akkor ezt a tanácsot fogadd meg! A szekunderről 1N4007-tel egyutasan egyenirányítasz, a puffer 100-470uF, éppen csak amennyi a LED vibrálást megszünteti.
Sziasztok!
Segitseget szeretnek kerni. Szimmetrikus tapot csinalnek ket darab kapcsolouzemu tapbol. Sorba kotottem oket es megvan a feszultseg. A ket tap kozotti kabel a 0V. Ezt rakothetem a gnd re? Vagy ez zarlatot okoz?
Igen, rákötheted. Mire gondolsz a zárlatnál?
Ha rákötöm akkor az egyik táp pozitívja a földre lesz kötve. Vagy a táp kimenete teljesen földfüggetlen?
Idézet: Nagy valószínűséggel igen de a tápegység ismerete nélkül nem lehet megválaszolni. Milyen tápegységről van szó? „a táp kimenete teljesen földfüggetlen?”
egy noname 24vdc tápegység. Olyan mint egy Meanwell ipari táp.
Üdv Mesterek!
Korábban készítettem egy kis tápegységet (?) csengőtrafóból. Az működik is, simán ad hullámos egyenfeszültséget, terhelni nem lehet, de megy. ... Annak van középkivezetése, így lehetett belőle szimmetrikus kimenetet készíteni. A kimenő jelalakot nem tudom megnézni, mert COVID van, minden be van zárva ahol megtudnám nézni. Jött az ötlet, hogy egy nagyobb teljesítményű trafóból és egy egyenirányító hídból készítek másikat. (simítva) Ezzel kapcsolatban lenne pár kérdésem: (Lehet már volt hasonló kérdésem, de kiment a fejemből hol van, ha így van akkor bocs!) Itt egy kapcsolás: Bővebben: Link Ezt meg tudtam csinálni kondenzátorok nélkül a kis csengős megoldásomban. Bár jó lenne tudni milyen a kimenet alakja. Kérdés: Az általam mellékelt fotón látható egy trafó, aminek két szekunder köre van. Úgy gondoltam, hogy a két szekundert kötöm az egyenirányítóba (mint a képen) és a két középkivezetést egybe kötve kapom a GND-t a szimmetrikus táphoz. (Lehet ezt így?) Mindkét kimeneti ágon (+/-) egy egy biztosíték 2A-el, látható is a képen az egyik foglalat, de még nincs betéve. Ez nagyon hasonlítana a fenti linken lévő megoldáshoz, ha meg szabad ilyet tenni. Ezt a két kimenetet szeretném a kondenzátorokkal simítani, de nem tiszta az egy híddal kapott kimenetek jelalakja. Nem tudom, hogy ebben az esetben minden félperiódus jelenik-e meg pl a + és a GND közötti kivezetésen, vagy csak minden második. Természetesen ugyanez ez a problémám a - ágon is. Ez most jutott eszembe, mert fontos lenne tisztázni, mekkora hiányt kell a kondiknak áthidalnia. Szóval ez így 1db híddal és megfelelő simítással is jó, vagy van jobb, mondjuk két híddal és a simítással, de akkor nem teljesen tiszta mi lesz a közös GND. (Van ötletem nem írom le, inkább hallgatok a hozzáértőkre!) Valaki egy jobb rajzot tudna készíteni nekem, ha a fenti nem jó? Köszönöm!
Hello!
Nyugodtan össze kötheted a két szekunder végét közösítésnek. Ha helyes az összekötés, akkor az összekötött ponthoz képest 2*12V-ot fogsz mérni. A két vége között pedig 24V-ot. Ha a 24V nulla lenne, akkor valamelyik 12V kivezetését fel kell cserélni. Mert a fázishelyes összekötésnek meg kell lenni. Et a tekercselés kezdet-vég-kedet-vég sorrendjét jelenti a valóságban. Mert akkor adódik össze. Egy egyenirányító is megfelelő, nem kell kettő. A szűrőkondikat polaritás helyesen kell csatlakoztatni. Az egyenirányított és szűrt feszültség majdnem 1.42-szer több lesz mint a váltó. A jelalak kétutas, a hullámosság 100Hz lesz, terhelve. A hullámosság nagysága arányos a terheléssel és fordítottan arányos a pufferkondenzátor értékével. A fórumon van segédlet ennek kiszámításához. Kettős híd-egyenirányítót is lehet használni, ekkor az egyenirányított feszültségeket kell összeadni. Vagy is egyik + és másik - pontját kell összekötni, ez lesz a közös pont. Az "egyhidasnak" kisebb a vesztesége és zavar szempontjából is kedvezőbb. Mert így a közös pont fixen kapcsolódik a trafó tekercséhez, a két egyenirányítónál pedig a híd kapcsolgat a trafó és a DC között. Bekötni a kondit úgy kell, hogy az egyenirányító és a terhelés is a kondi lábán találkozzon. Az egyenirányító vezetékeit célszerű vastag vezetékkel bekötni, mert ott jelentős impulzus áramok folynak. Ez nagyságrenddel nagyobb lesz, mint a terhelőáram, ha a puffer értéke nagy.
Üdv!
Akkor úgy lesz ahogy leírtad, pontosabban maradok az egy Graetz-hidat tartalmazó megoldásnál, illetve cserélem a híd kábeleit kicsit vastagabbra. Idézet: „Bekötni a kondit úgy kell, hogy az egyenirányító és a terhelés is a kondi lábán találkozzon.” Ez az információ is jól jött, köszönöm! Találtam néhány leírást a búgófeszültségről és a kondenzátorokról, így már tudok számolgatni is. Bővebben: Link Köszönöm még egyszer! A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2021
Üdvözletem!
A linket köszönöm, eltettem az előzményekbe. Lehet készítek egy ilyen oldalt én is a későbbiekre. Azonban volna még egy kérdésem. Elég nagy kondenzátoraim vannak, 22.0000 µF-osak, amiket egyelőre nem is tudok beletenni a dobozba, még kell valami tartót szereznem, vagy készítenem. (csatoltam képet róla) Írtad, hogy a Graetz és a terhelés egy pontban találkozzon a kondenzátor lábával. Mivel ilyen nagy a kondi és a lábai kicsik, arra gondoltam, hogy lecsupaszítok egy rézkábelt (olyat ami a falban is van, nem sodrottat) és annak a végére központosítom a két illetve három kábelt. Ezután forrasztom minél gyorsabban a kondenzátor megfelelő lábára, hogy ne kapjon nagy hőt. Erre van jobb megoldás? A központosítást is úgy szeretném megoldani, hogy egy a kereskedelemben kapható hármas- négyes egyszer használatos gyors (WAGO) csatlakozót használok fel, de nem tudom, hogy sodort rézkábelhez is létezik-e ilyen. Ez a megoldási mód azért lenne jobb, mert a gombóc forrasztásokat és a túlzott hősokkot a kondenzátornak el szeretném kerülni. (Elektrolit kondenzátorok, nem szeretném, ha sz arcomba robbanna.) Ez működhet, vagy van valami, ami ellene szól? Maradjak a forrasztásoknál? Bár az nem lesz szép... (Először központosítom a kábeleket, és a végén a kondi megfelelő lábár a forrasztás.) Köszönöm!
Nem tudom mit is készítesz, de "túllihegni" nem kell a dolgot. Ezek a kondik nyomtatott áramkörbe készülnek, ott is vastagon be vannak forrasztva és nem robbannak fel. Ha vezetékkel kötöd be Őket, akkor arra előzőleg rá lehet forrasztani a többi vezetéket, majd a végére a kondit. Ha rátekered a vezetéket a merevre, nem fog rosszul kinézni a forrasztás. Ha a kondi lábánál a merevből egy kis szemet hajtasz, akkor szépen beforrasztható a kondi lába.
Nagy hőtehetelenségű vastag (Pld Weller pattogós 7-es) fejje kell forrasztani, előónozni és akkor nem tart a végtelenségig a művelet. A Wago sorkapcsokat én hanyagolnám, az villanyszerelésre való. Egy kondi akkor robban fel, ha fordított polaritású feszültséget kap vagy ne adj ég váltófeszültséget. Ha lesz terhelés is akkor az egyenirányítónak célszerű némi hűtőfelületről gondoskodni. Attól hogy "nagyáramú", még fűteni fog, ha folyik az amper! A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2021
Összeraktam, de nem lett jó.
Azaz működik, de még teszek bele hűtést az egyenirányítónak, ahogy javasoltad. Tettem bele biztosítékokat, forrasztottam eleget, elvileg azért megy, ha nem is jól egyelőre. A mért feszültség 35.9V a +/- között illetve annak a fele a GND és a két kivezetés között. Ezzel nincs gond. Azonban: A kondenzátorok feltöltődnek, utána a rákötött 18V motorok még mennek vagy 4 másodpercig, (jó nagyok kondenzátorok) ezért kellene bele valami ami kikapcsoláskor kisüti őket. Lesz benne még két LED de, az kevés lesz, világítani fog még vagy 10 percet tutira. A legnagyobb gond: A multimétert rákötve kikapcsoláskor 18V helyett egy pillanatra 86-110V jelenik meg. Erre kellene egy megoldás, gondolom egy fojtótekercs, vagy műterhelés. (1 fojtótekercs elég lenne, vagy kettő kell aszimmetria miatt? Még nem tudom... ) Sajnos tekercsem nincs itthon, és nem tudom milyen kellene (Mekkora önindukcióval rendelkező és milyen vastag kábelezésű az áram miatt) és hol lehet venni. A motorokat ha rákötöm, akkor jó, terhelés nélkül okoz problémát. Ha beletennék egy hűtő ventilátort, annak a tekercselése nem lenne elég elfojtani ezt a kikapcsolási jelenséget? Teljesítmény ellenállásom van itthon, de meg kell néznem mekkora fejből nem tudom. Nem bántom egyelőre, míg ki nem küszöbölöm ezeket a hibákat. Most kicsit elszomorodtam, bár szerintem a végén jó lesz, legalábbis reménykedem, nem adhatom fel, kelleni fog, illetve beleraktam pár órát és Forintot is. (A linkelt rajzon nem volt tekercs... A tekercs beszerzésében és bekötésébe tudnál még segíteni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |