Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Jah... sima mobiltelefonos kommunikáció.
Persze, az működik. Van térerő a motorok mellett is... ha erre gondolsz.
Sziasztok
Elég láma kérdés de inkább megkérdezem mielőtt költekeznék.Adott egy 9.6 voltos 1.3Ah fúrógép akku ami már elég gyenge.Mivel pont szabvány baby méret így ha kicserélném a cellákat 2900mah-ra akkor jól gondolom,hogy több mint duplázódna a teljesítménye? Csak utángyárott akkut lehet hozzá kapni már,és nagyjából azonos áron van mint 8db cella de ugye elég kis kapacitású.Előre is köszönöm a válaszokat.
Én egyszer csináltam ilyet csak annyi a gond, hogy tovább tartott feltöltenie a gyári töltőjének, ha egyáltalán feltöltötte rendesen, Ezt sajnos nem tudom mert semmilyen mérést nem végeztem ezzel kapcsolatosan.
2.6 amperral tud tölteni a gyári töltője... nem tudom elég e ennyi... az nem gond ha tovább tart a töltés ha viszont tovább bírja így az akku
Az én véleményem szerint az jó lehet, de azért várj másra is amíg hozzászólnak mert se hülyeséget nem akarok írni, se nem akarlak félrevezetni. Nekem működött és tovább is bírta, de a töltésről nem tudok véleményt alkotni mert nem mértem semmit. Vagyis most jut eszembe, hogy én utána nem is a gyári töltőjével töltöttem hanem egy okos töltővel azon meg azt állítok be amit akarok egészen 6A-ig.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
Szeretném ha gyári szerű maradna a cucc,a cellák cseréje nem gond a gyári töltője 7-14 voltig jó,elvileg egész jó kiss cucc ha feltölt átvált csepptöltésre... makita gépről van szó egyébként.
Idézet: „Az elektronikának a vezeték nélküli témaköreiben már egyáltalán nem vagyok jártas. ” Akkor óvatosan kéne nyilatkoznod ilyen dolgokról. A vezeték nélküli szórt spektrumú kommunikáció viszonylag új (kb 30 éves) technológia, a lényege a többutas adatátvitel révén a sávok jobb kihasználása, gyorsabb adatátvitel, nagyobb zavarvédettség. Eredetileg a titkosítás növelésére fejlesztették ki, de a mai jelfeldolgozás révén ez már nem annyira lényeges. Természetesen vannak berendezések, (történetesen nem egy, hanem néhány nagybonyolultságú IC, DSP) amivel elő lehet állítani, és dekódolni is lehet ilyen típusú jeleket. Zavarok: Azok vannak. léteznek vezetett, és sugárzott zavarok. A vezetett zavarok ellen szűréssel, a sugárzottak ellen árnyékolással lehet védekezni. A zavarforrás helyén ez kötelező is, a megengedett értékeket szabványok írják elő, külön az ipari, külön a lakossági területre. (persze ilyenekről sokaknak fogalma sincs, aztán jön a gányolás) Ha az árnyékolt kábel is sugároz, akkor földhurok is van, ami az eszement, minden földeljünk le hozzáállás következménye. Ezekért a legkevésbé felelősek a 3 fázisú motorok. A szabályozott hajtásoknál sem a motor maga a zavarforrás, hanem a frekvencia váltó. A háromfázisú motorokban ritkán van keferendszer, az is csúszógyűrű, ami normális körülmények között nem szikrázik. Max az indítási áramlökés okozhat közvetett zavarsugárzást. A kefés motorok általában a legnagyobb zavarforrások, a szikrázás miatt, mint mini szikra távírók működnek. Ezek a zavarok leginkább a 0 - 30 MHz -es tartományban okoznak gondot. Magasabb frekvenciákon nem annyira, mert a 100. harmonikus szintje már elég elenyésző.
Én Pl. ezeket használom TTL Uart -ra, Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2017
Szerintem itt erre a stílusra semmi szükség nincs, sőt. Segítséget kérni jöttél és segíteni próbáltak (próbálnak, próbálunk) neked, mi kérünk elnézést!
Egyébként elsőre nekem is az optika jutott eszembe. Lehet hogy drágának tűnik, de ha forintosítod azt az időt, amit ezzel töltesz (és mások is ezzel töltenek hasznos, pénztermelő munka helyett), akkor lehet hogy máris nem olyan drága az. Ha jól tudom 200 Ft/m körül kezdődik a kábel ára, persze kell még a két végére 1-1 aktív eszköz és a csatlakozó szereléséhez se elég egy csavarhúzó, de _annyira_ azért nem drágra. Persze a megoldandó problémát nem osztottad meg velünk, ha rövidebb távot kell áthidalni és a tákolás is belefér, akkor akár a toslink is megoldás lehet. Van olcsó 30 méteres kábel (Bővebben: Link), a két végére megveszed a legolcsóbb toslink csatlakozós dobozkát (pl. ilyesmit), a nyákon kultúráltan elvágod és valahogy illeszted a saját adó és vevő áramkörödhöz. De ha elvetjük az optikát, akkor marad a sávszűrő és az árnyékolás, szigorúan csak az egyik végén földelve. A csavart érpárnak jobb a zavarvédelme, ezért is van ez az UTP kábelben, 100 méteren 100 Megabitet átvisz 1 érpáron a legolcsóbb cat5 kábel is. Zajos környezetbe persze valami durvábban árnyékolt kábelt választanék, mondjuk SFTP, aztán még ezt is behúzhatod egy árnyékoló csőbe. Földelni csak az egyik oldalon szabad, de ezt már írtam.
Sziasztok!
Szükségem lenne egy egyszerű változtatható feszültségű nagyfeszültségű tápegységre, és ebbe botlottam. Ránézésre nekem jónak tűnik. Kérdésem az lenne hogy szerintetek ez mennyire bírja az esetleges rövidzárat, illetve mennyire ajánljátok ezt a kapcsolást? Köszönöm !
A kimeneti feszültségről nincs visszacsatolás, terhelésre leesik. Hogy mennyire, azt nem tudom megsaccolni, ki kell próbálni. Az biztos, hogy a gate feszültség állításával a kimeneti feszültség terhelés nélkül nagyob magas lesz, terhelésre beáll valahova, aztán ahogy melegszik a FET, úgy mozdul tovább. Áramkorlát van benne, rövidzárban 30W-ot fog fűteni a FET.
A rövidzárat szinte biztosan nem bírja. Egy rövidzár esetén a Q2 bázis és emittere közé nyitóirányban rákerül 0-300V. Igaz, csak addig, amíg a Q2 ki nem nyit, meg a Q1 le nem zár. Kis kimenőfeszültségnél van esély, hogy életben marad a táp, de ha nagy feszültségre van állítva, akkor hamarabb tönkremegy, mint mielőtt le tudna szabályozni.
Bocsánat, ha közönséges ill. kellemetlen voltam. Elnézést kérek!
Nem állt szándékomban ez sem, sem trollkodás, sem a szakmai sértegetés. Tény, hogy cinikus jellem vagyok, s emiatt párszor melléfogok. Hülye voltam, kezdőként megesik, elismerem, elnézéseteket kérem. Legalább majd ha ugyanígy ellenzi valaki nekem az optikai kábelt, tisztában leszek ezekkel a pro-contra-kal is.
Nem fogja ellenezni senki. Az optikai kábelnek is vannak előnyei más átviteli módokhoz képest, persze vannak hátrányai is. Az adatok (vagy bármilyen információ) elektromos úton történő átvitelére többféle mód létezik. Mindegyiknek megvannak a sajátosságai, ahhoz kell igazítani az eljárást. Lehet rézvezeték, lehet optikai, lehet levegős (rádiós). Ha érdeklődő vagy utána járhatsz az interneten, mindegyiknek. Itt részletesen leírni, nem lehet, ráadásul komoly előképzettség kell hozzá.
De ha az irodalmat olvasgatva kérdésed támad, azt felteheted, válaszolunk is rá, de így általánosságban, érzésekre támaszkodva nem érdemes vagdalkozni. Azzal, csak égeted magad. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2017
Teljességgel igazad van.
Ennek (az optikai megoldásnak) akkor majd mielőbb utána járok. HÁTHA....
Alapvetően két nagy előnye van pl. a rézvezetékhez képest. Kisebb a csillapítása, és nem érzékeny az elektromos zavarokra. Hátránya nem sok, a mechanikailag sérülékenyebb, problémás a csatlakoztatása.
Rövid távon is használatos, ha két berendezés elektromos elszigetelését kell megoldani földhurok veszélye, vagy villámvédelem miatt. A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2017
Idézet: „problémás a csatlakoztatása” Ezt úgy érted, hogy pepecs munka, vagy úgy hogy úgy amblock nehéz kivitelezni a fény át-/visszaalakítását? Az nem hátránya, hogy egyenes szakaszokon lehet/kell átvezetni, hogy ne törjön meg?
A bontható csatlakozójának nagyon precíznek kell lenni, ha a két felület nem érintkezik jól, jelentős csillapítást, jeltorzulást vihetsz a rendszerbe. Sajnos az ilyen problémát még a hegesztéskor (nem oldható csatlakozás) is el lehet követni.
De ugye ez nem azt jelenti a gyakorlatban, hogy neki kell állni esztergályoskodni, s minden egyedi esetre saját csatlakozót kitalálni?
Az optikai kábelek elektronikára való összeköttetésében ugye azért van valami szabvány csatlakozás már kitalálva?
Természetesen nem, csak a gyári csatlakozók szereléséhez célkészülékek vannak, természetesen drága pénzért. Egy ilyet beszerezni azért a néhány csatlakozó megfelelő szerelésére nem biztos, hogy megéri. De ezt már neked kell eldönteni. Például:
Bővebben: Link Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2017
Sziasztok! Hőfokszabályzó mellé szeretnék építeni egy állapotkijelzőt. Erre a bargraph-ra gondoltam, de a ledeknek más a nyitófeszültsége ( gondolom, mert adatlap nincs ), de biztos hogy más.
Az LM3915 el bír vele így is?
Már csak azt kellene tudni, hogy mekkora a tápfeszültséged, és mennyi ezeknek LEDeknek a nyitófeszültsége. Ha közös anódos, vagy különálló LEDekből áll, és a LEDek nyitófeszültsége nem éri el a 25V-t (ami valószínű), akkor jó lehet.
A hozzászólás módosítva: Jan 30, 2017
12V a tápfeszem, külön ledekből áll, mint az egyszínű bar. A kék led nyitófeszültsége 3,2V, a többié, 2,2V, mint a hagyományos ledeknek.
Megbírkózik a feladattal (részben), mert áramgenerátoros "kimenetei" vannak az IC-nek. A trükk ott lehet, hogy azonos áram mellett különböző fényerővel világítanak a LED-ek.
Az áramfelvételük megegyezik, az minden színnek max.20mA.
Hello! Az ML3915 kimenetében áramgenerátor van, Mindössze annyi a kritérium, hogy a Led-ek nyitófeszültségégénél a tápfesz 2..3V-al legyen magasabb. Hogy az áramgenerátor tudjon miből működni. A BAR üzemmód mellett figyelni kell tápfeszültség értékére, hogy az áramgenerátorra jutó feszültség és a Led-ek áram, ne haladja meg a tok disszipációját.
Azért az az eszköz nagyon "lakossági".
Nekem is van ilyen, használom is, de a dugasztáp és a műanyag ház garantálja azt, hogy a kimenetnél lesz zaj dögivel. És nem tudom, hogy toslink kábel szerelést vállal-e valaki.
Sziasztok.
Megérkezett a multiméterem és kellene valaki aki megtanítana a használatához. Dt830D típusú kínai jóság tanulógépem. Voltokat tudok mérni és szakadást. De lényegében ennyit is tudok. Meg van egy négyszögjel hullámra hasonlító vonal az mire való? Transistort hogy kell mérni?(bár ez számomra még nem annyira fontos.) Köszönöm tankönyv nem kell az nekem túl száraz anyag. Életszerű tanácsok kellenek. Köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |