Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Több generátor egy autóba autóhifi, SPL versenyre
Témaindító: music man, idő: Jan 30, 2017
Témakörök:
Sziasztok!
Versenycélra szeretnék 3 generátort beépíteni a kocsiba, minimum kettőt, mert nem akarok töltővel járni a versenyekre. A fizikális kivitelezést megoldom, +fogyasztás a zenélés miatt nem újdonság. Körülbelül 300-500 Ampert akarok kivenni folyamatosan a generátorokból 3000es fordulat alatt. Több száz amperóra kapacitású akkupakk biztosítva lesz a rendszerhez. Azt sejtem, hogy egyforma generátorokat kell használnom, de ennyi az össz infóm. Nem tudom milyen generátorokat érdemes keresnem (computer szálast, vagy izzóst). Minden generátor külön biztivel kapcsolódik az akkukhoz ennyit biztos. Kell külön egyesítő áramkör? Vagy másik fesszab kell? Minden Építő javaslatot köszönök előre is! Idézet: „de az okoskodást rosszul viselem.” Taníts mester
Egyedi biztosítékot mindenképpen raknék, egyéb áramkör (gerjesztés) típustól függően kiépítendő.
Hirtelen nem jut több tennivaló eszembe, mert az álló generátorra is rá van kötve az akku, tehát kap feszültséget, az meg kb. mindegy, hogy a feszültség honnan érkezik. Azért még ezt át kell gondolni! Üdv: StMiklos
Csak erre utalt. Egyébként ez csak mechanikai kérdés akárhány belső feszültségszabályozós generátort felszerelhetsz minden egyéb kütyü nélkül.
Ez csak az egyforma generátorokra érvényes? (A mechanikai részét megoldom üzembiztosan)
Nem. Csak az a lényeg mindegyiknek külön kontrollámpája legyen.
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2017
Álló akkumlátorra nincs rákötve az akku (elektromosan), mert a diódahíd visszirányban zár. Ilyen még a régi dinamókban is volt, ott a fesz szabályzóban levő visszáram relé töltötte be ezt a feladatot. Ha rá lenne kötve, akkor álló helyzetben a generátor lemerítené az akkut. Így viszont csak akkor lesz a akku rákötve a generátorra, ha a generátor feszültsége a (+ a dióda nyitóirányú feszültsége) nagyobb lesz, mint az akku feszültsége.
Generátorok összekötésénél óvatosan kell eljárni. Általában szükséges, hogy a kapocsfeszültségük, belső ellenállásuk egyforma legyen. Ebből az is következik, hogy a terhelhetőségüknek is egyformának kell lenniük. A gerjesztéseket külön külön úgy kell szabályozni, hogy mindegyik generátor minden fordulatszámnál ugyanakkora teljesítményt adjon le, mint a másik. Ez azt is jelenti, hogy a legkisebb teljesítményt leadó generátor (ha nem egyformák) fogja meghatározni a leadható össz teljesítményt.
Amennyiben ez a feltétel nem teljesül, gondoskodni kell az egyenletes áramelosztásról, ami többnyire veszteséges megoldás, vagy speciális elektronikus vezérlőt igényel.
Úgy vélem az eddigiekből, hogy a lámpás generátorokat bizti után párhuzamosan bekötöm. Egy állandót kiválasztok, és a többi égőjét kapcsolóval kapcsolom a rendszerbe. Ennyi elég a generátoroknak leválasztás gyanánt vagy az álló tekercset is meg kell szakítanom(ugyebár ha ott nincs zárva az áramkör, nincs állórész mágnesestér)?
Az imént értesültem, h egy barátomnak két generátora lesz, egy 90es és egy 70es akkor neki 2*70A-e lesz csak?
Elég ha a kontrollámpát kapcsolod anélkül nem gerjed fel. Az állórészen meg ott vannak a diódák.
Szerintem ez nem így van. A teljesítmény nem csak attól függ a generátor mekkora áramra képe maximum, hanem attól is, hogy mekkora a fordulata és az ahhoz tartozó teljesítménye. ivel a beépített szabályzó csak a feszültséget figyeli, szerintem próba közben derül ki melyik generátor mennyi áramot tud adni.
A computer szálas generátorokat hogy tudom csatasorba állítani? Lehet izzós üzemben használni? Ha igen akkor mi kell hozzá?
Az oké h van egy fordulat, ahol képes a maximumára. De afelett történik bármi? Arra gondolok h az egyik gen 2200on tudja a maxot a másik mondjuk 3000en, akkor 3000en tartva mindkettő képes a maximumára?
Mivel ezek autó generátorok belső feszültség szabályozóval a gerjesztést egyenként maguknak kapcsolják. Ha az akku feszültsége alacsonyabb mint a feszültség szabályozó által beállítandó érték (általában 14,4V) akkor bekapcsolja a gerjesztést, ha eléri az értéket akkor meg ki. Legtovább az a generátor tölt amelyik magasabb feszültségen kapcsol ki. De szerintem ennek nincs jelentősége, ha ilyen nagy áramkivétel van, mert sosem érik el a generátorok azt a feszültség szintet és a fordulathoz mért maximális áramon fognak üzemelni.
Azokhoz valamilyen vezérlő elektronika kéne. Szerintem az túl bonyolult ide.
Ahogy közben már írtam amíg az akku feszültség kisebb mint a szabályzó által kívánt maximális érték addig a fordulatszámhoz adott maximális árammal tölt amit csak feltud venni a rendszer.
Értem. Így már oké... Te tudsz valamit esetleg a comp. szálasokról?
Azok a motorvezérlőből kapják a vezérlést. A feszültség értékét is a vezérlő állítja be. Nem folyton teljes töltés van mint a belsőszabályozóson. Sok minden tényezőt figyel. Az aktuális fogyasztókat, motorhőfokot fordulatszámot még a sebességet is. Némelyik autó hirtelen gyorsításkor kikapcsolja a gerjesztést, ha nincs a feszültség egy kritikus szint alatt, motorfék üzemben meg magasabbra engedi a feszültséget.
Ez így van, de az áramot az a generátor fogja elvinni, amelyiknek nagyobb a feszültsége, a kisebb feszültségű, mintha ott sem lenne. Én nem hiszem, de nem tudom, hogy az egyedi szabályzók ennek megfelelnek-e.
kb. 30 éve küzdöttünk egy mérőkocsi hasonló problémájával, ott is a műszerek nagy teljesítmény felvétele volt a gond, szintén két generátor, de két akku. A mérőrendszer akkuja 2×120 Aó. A vége az lett, hogy mindenki töltötte a saját akkuját.
Vagyis computer szálasat csak akkor tudok használni az én esetemben, ha építek hozzá hagyományos fesszabot ezekszerint? Mert 200Aos generátorokat akarok, de azokat eddig csak computerszálasban találtam. :'(
Nálam ez sajnos nem megoldható mert sok akku lesz több különböző fogyasztású eszközzel, és a fogyasztók fogyasztási aránya folyamatosan változik.
Ez csak a feltöltött akkunál van így, mert különben az akku visz az áramot. Ha már feltöltődött akkor egy generátor is bőven elég.
Igen egyedileg kell szabályozni őket.
Vajon mennyiből jön ki egy szabályzó egy 200as generátorra? Nem vagyok benne otthon.
Minden computerszálas generátor felejtős egyedi fesszab nélkül?
Ki kellene próbálni egyet, mert ECU nélkül is töltenek azok általában, beállnak valami konstans feszültségre.
Simán párhuzamosan köthetsz akár különbözőeket is, viszont ha kapcsolni akarod őket, nem elég a lámba (gerjesztő) vezetékét megszakítani, mert általában anélkül is felgerjednek csak nagyobb fordulatszámon.
A kipróbálás sajnos nagyon körülményes, viszont találtam egy boltot, elvileg bármilyen generátort beüzemelnek nekem izzós-működésűre.
Szevasz!
Én ezt írtam: "álló generátorra is rá van kötve az akku, tehát kap feszültséget", mármint ott az akku feszültsége. Egy legalább ceruzányi vezetékkel van összekötve a generátor az akkuval. Nem állítottam, hogy folyik is áram valamerre. Természetesen a nagyáramú diódahíd és kisebb áramú (gyakran 3) segéddiódák zárnak, max. a visszáram (autónál szóra sem érdemes) folyik. Én erre gondoltam, de nem hiszem, hogy félreérthető voltam. Üdv: StMiklos |
Bejelentkezés
Hirdetés |