Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátoros fúró
Ez a tuchel ez nagyon jó ötlet, köszi! Nekem is lapul pár darab a fiókban. Ezzel ki van küszöbölve a fordított csatlakoztatás veszélye, és tudok készíteni egy csatit, ami 1S-től 4S-ig tud tölteni bármit (5 pinessel). A vizes fű remélem nem fordul elő sűrűn, de jogos a felvetés! Igazából egy rendes balanszer áramkörrel lehet tölteni az akksikat sorban is, csak találni kell (vagy készíteni) egy kapcsolást, ami 11.6-12V-ig áramgenerátorosan tölt mondjuk 1-2A-rel (normál és gyors töltés), ezután pedig fesz. generátorosan egészen 12.6V-ig, és le is kapcsol ha az áram lecsökken. Ez pont egy uC-nek való feladat. Bár őszintén megvallva egyszerűbb venni 3-4db TP4056-ot és 3-4db 5V 1-2A-es tápot
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2016
Én itt vettem lg he4 típusú cellákat, folyamatosan lehet őket 20 A-rel terhelni.
http://epitkezes-kert.vatera.hu/barkacs_szerszam_ipari_gep/ipari_gep_barkacsgep/akkumulator_tolto/lg_he4_ipari_18650_li_ion_2500mah_akkumulator_akku_2411034971.html Inr cellákkal csak óvatosan, nagyon érzékenyek a rövidzárra, akár robbanás is lehet egy óvatlan zárlatból. amit én ajánlok, az imr, ott ez kevésbé igaz.
Megjött az akkumulátor védelem. Azt jósoltam, 10A-ra elég beállítani az áramkorlátot. A tesztek azt mutatják, hogy a 15A-es korlát kell... A nyomatékszabályzó az utolsó előtti fokozatig működik, az utolsónál már nem a gép korlátoz, hanem a védelem. Ez természetesen még a fúrás állás előtt van. Két gépnél is azonos az eredmény. Mindkét fúró kapott 3S2P pakkot, 15A védelemmel. Sikerült valami szürke cellát szereznem, mérve 1A-rel 2500mAh-t teljesítettek, 300Ft volt db-ja (alkalmi vásár). Tehát kb. 48Wh-s pakkot kaptak. Azt sajnálom, hogy 8 cella nem fért bele a régi akksik helyére. Kíváncsi lettem volna, 4 soros cellával mennyire lesz fürge a gép. Maximum spéci cellával lehetne kipróbálni, átlag cellát nem terhelnék 10-15A-rel. Jelenleg megoszlik az áram, egy cellára max. 7.5A jut, de átlagban inkább 1-3A.
Van ez a védelem: Bővebben: Link Ebay, 3.56$, ez azért tetszik, mert az áramkorlát söntcserével módosítható, minimális módosítással az IC tudja kezelni a 3S cellapakkot is, nem csak a 4S-t. Töltést nem tud szabályozni.
Annyi hibát vétettem, hogy csak a gyorsabb fokozatban próbáltam lefogni a fúrót, ami sikerült is könnyen, és próbálgatni a nyomatékhatárolást, aminél meg a legutolsó fokozatnál már a védelem korlátozott. Átállítva a fokozatkapcsolót lassúra, kicsavarja az ember csuklóját a gép, de nem korlátoz a 15A-es védelem, tehát szuper, úgy működik, ahogy kell, a nyomaték fokozatok is szépen recsegnek, ha lefogom a tokmányt, az áramkorlát még nem lép közbe.
Bosch PSR 12 VE-2-m van, meglepően halk kis gép, ereje is van bőven. Érdemes megvenni használtam, hibásként pár eFt-ért, és felújítani. Ezeket a gépeket nem tudja a tulaj 3 évnél tovább használni, tehát jó állapotban is vannak! A hozzászólás módosítva: Jan 16, 2017
Végül is 4db He4 akkut rendeltem, meg csipogós jelzőt, és egy imax b6 80w töltőt is rendelek. Nem tudom, ehhez az akkuhoz kell-e egyáltalán ilyen is? Ha jól gondolom ez lekapcsolja az akkukat 20A terhelésnél, és nem engedi 2,5V alá merülni azokat? A töltőt azt hová kell csatlakoztatni a P+ P- hoz? Vagy ki kell vezetnem külön a B+ B- t?
Sziasztok!
Szerintetek át lehet alakítani egy Bosch ixo-t, hogy nagyobb legyen a fordulatszáma? Jelenleg kézzel gyorsabban kicsavarom a csavart, talán 200ford/perc-et tud. Ilyen bolygómű van benne: Bővebben: Link, 3db is, ezek lassítják le a motor eredetileg magas fordulatszámát. Arra gondoltam, hogy egy bolygóművet kivennék, de túl rövid a motor tengelye, hogy meg tudjam olyan mélyen hajtani. Hogyan lehetne pl. az első bolygóművet lefixálni, h ne a kis fogaskerekek forogjanak, hanem az egész "tárcsa"? Arra gondoltam, talán eltörném a műanyag fogaskerekeket, hogy a motor még hozzájuk tudjon érni, viszont a szélső koszorúkerékhez már ne, és pillanatragasztóval lefixálnám őket oda. Vagy meg lehetne hosszabbítani a motor tengelyét, ha egyáltalán ez lehetséges, és akkor a középső bolygóművet hajtanám egyből. Az a baj, hogy ezeket a 10.8V-os kétsebességes csavarbehajtókat (Bővebben: Link) nem árulják olyan olcsón, mint a szuper NiCd akkus gépeket, amiben csak az akksit kell kicserélni lithiumosra, és már használható is. Köszi.
Hali!
csak ötlet, valaki 3d nyomtatóssal csináltass bele olyan adaptert/kereket, ami szerinted jó, és akár vissza is alakíthatod ha nem jön be...
Valószínűleg így van csak elég ereje a csavarozáshoz, nem?
Sajnos nem. Fába nem tudja becsavarni a 40-es csavart se... Kötöttem párhuzamosan második cellát is az eredtivel, hátha nem tud elég áramot adni, de nem segített. Terhelés nélkül 1.5A-t esIk a kicsike... Inkább használnám csak az egyszerűbb csavarozási munkákhoz, de akkor meg kellene a sebesség. Lehet kap egy kòztes keményfa elemet, amibe belemegy a motor fogaskereke, és közvetlenül hajtja meg utána a középső fokozatot. A 3D-s nyomtatás jó ötlet volt, de jelen esetben könnyebb elkészíteni fából a szükséges darabot.
Hello! Igen, Trabival nem lehet szántani! Ne vicceljél már! Ez egy bukott projekt.
Gyorsabban forgasson meg erősebb legyen? Ez egy kis játékszer, hogy szereléskor ki-be csavarozgatni lehessen vele. Munkához szerszám kell..
Tőlem lehet gyengébb, csak gyorsabban forogjon Teszek egy próbát, hátha. Szegény ixo-t még érdemi munkára nem tudtam befogni. Ha megszorul kicsit a csavar, máris fulladozik, megáll. Lehetséges, hogy az én gépem motorja le lett égetve előző tulaj által, de igazából kétlem, nincs semmi szaga, semmi jel nem utal rá.
Barátomnak van egy ilyen gépe, igaz még az elsőkből. Én parkettszegélyt csavaroztam neki fel vele, 6-os tiplikbe menet a csavar. De semmi gondom nem volt vele. De egy ilyen "magnómotortól" mit lehet várni? Kb. ennyit..
Akkor fordítva...mekkora ereje marad a kevésből, ha kiveszel egy áttételt?
Értem mire akartok kilyukadni... Mivel jelenleg sem használom, eladni nem tudom, csak foglalja a helyet a polcon. Akkor inkább használom dísznek, és keresek valami értelmesebb behajtót!
Dugd a töltöbe, majd simán felrobban ( mint az enyém) és utánna kisöpörheted....
Az a része már át van alakítva. Nem is értem, miért a csavarbehajtóba rakták a töltő áramkört, mikor a töltő "dobozában" millió hely van...
Sikerült szert tennem további két akkumulátoros csavarbehajtó/fúróra. A Bosch-t nevetséges 3eFt-os áron adták el, dobozostul, szinte nem is volt használva. A Festo (vagy Festool) gépen már látszódnak a külsérelmi nyomok, de cserébe az akksija még használható! Megtetszett a formája, a mérete, és hogy két sebességes (0-380 és 0-1100ford/perc), tehát tud erős, és gyors is lenni, ami fontos. A lithium ion cella természetesen pont belefér a régi akksik helyére, maximálisan 6db, de lehet csak 4db-ot kap. A kicsi Bosch is a mérete miatt jött, a nagyobb tesója miatt már van hozzá átalakított akksim, 12V 4Ah-s (3S2P), a másik akksit átalakítom 16V 1.5-2Ah-ra (4S1P), ne legyen olyan nehéz. A kis gépnek már van lámpája (narancssárgán világít, nem valami erős), és csak egy sebességes, de cserébe halkan reccsen nyomaték állítás közben.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2017
Ma kézbe vettem a fúrókat kicsit. Ez a Festo nagyon kényelmetlen, rossz a súlyelosztása, nem lehet egy kézzel forgásirányt váltani (nem ér oda az ember ujja), a csuklóm 10 perc tartás után megfájdult. Viszont szuper a két sebességes üzemmód, 1100-as fordulat már elég gyors. A kis Bosch maximum 700-at tud forogni, amivel nincs is olyan nagy gond, mivel csak egy sebessége van. Viszont mindkét csavarbehajtónál a tokmány úgy van megoldva, hogy kézzel el tudom forgatni a motort is. Már a kicsi Bosch ixo-nál is volt bent egy szerkezet, ami megakadályozta ezt, a nagytestvér Bosch is tudja ezt. Ez az extra tulajdonság szerszám cserénél nagyon szuper. Nem a motorral kell meghúzatni/lazítani a gyorstokmányt, hanem ez kézzel is megoldható. Plusz problémát jelent, hogy ha 4-es nyomaték fokozaton húzom meg a tokmányt, akkor a kilazításhoz már 5-ösre fel kell tekerni, 4-esen csak kattog... Felesleges mozdulat. A fene se gondolta volna, hogy csavarbehajtónál ennyi dologra oda kell figyelni.
Idézet: Ezt kellene tenni. Nem tudom mire szeretnéd használni, vagy milyen feladatra nem felel meg, de ezek ránézésre is játékszerek. Nekem csak egy Powermaster nevű meg egy Kinzo nevű olcsóság van, de ezek méretre is vagy kétszer háromszor akkorák mint ami a képeden van, és mindkettőbe olyan erő van hogy képtelenség kézzel lefogni a tokmányt, mert előbb tépné le a bőrt a kezemről. „Akkor inkább használom dísznek, és keresek valami értelmesebb behajtót!” Nem is gond vele akár egy 60-as pozdorjacsavart sem betekerni a deszkába, és nem a lapjába hanem az élébe... Raktam vele össze fiókokat (ragasztás utáni összehúzás és tartás), és 4,5-ös vastagságú csavarokat kellett vennem mert volt hogy a 3,5-ös csavart eltépte a feje alatt amikor a csavarfej elkezdett beleülni a fába.
Üdv Mindenkinek!
Vagy így is lehetBővebben: Link
Lehetne, csak többed magammal én sem szeretem a kesztyűt, ezt a fajtát meg pláne nem, mert egy idő után nem csak a kezem izzad tőle, hanem melegem is lesz tőle munka közben ami zavaró.
Aztán azt sem tudni hogy mennyi időnek kell eltelni ahhoz, hogy eléggé oxidosak legyenek az érintkező felületek. Aranyozva biztos hogy jó lenne. Nekem egyébként semmi bajom a kábellel, az enyémen van 3 méter, az ha leteszem a műhely közepére a trafót mindenhova elér. Amelyiknél meg valóban szükséges volt hogy hordozható maradjon, abba sikerült vennem olcsón combos lion cellákat, sokkal kisebb súlyban mint amilyen az NiCd volt.
Hello!
Szereztem egy Einhell akkus csavarbehajtót, RT-CD 18Li vagy hasonló, tehát 18V-os és lithium ion cellás. A hirdetésben az állt, az akksi gyenge. Kézbe véve kicsit nézegetve nem is csodálkozok, az akksipakkon 3 csatlakozó van, + - és T (hőmérséklet valószínű). Azt hittem, lesz egy 5 soros cellához való rendes töltőm, de nem így lett Se balansz, se a cellák feszültségének egyenkénti figyelése. Nem bonyolították túl, az biztos!
Ne a külső után ítélj, nézd meg mi van belsejében!
Hello! Nagyon meg fogsz lepődni az elektronikán, amit majd az akkupakkban találsz... Bővebben: Link
A töltőben is van egy uC, az akksipakkban levő elektronikát még egy műanyag borítás fedi, nem tudtam alánézni. Nem akar elindulni a töltés, pedig a feszültség megvan, csak nem adja ki a kapcsokra. Most kívülről feltöltöm korrekten, egyesével a cellákat, majd jöhet a kapacitás mérés. Rárakom a töltőre az akksit, elkezd futófényt játszani a 4 töltöttséget visszajelző LED, közben merül az akksi, majd mikor a cellák feszültsége túl alacsony, lekapcsol a védelem teljesen.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2017
Megszívatott engem is az Einhell ezzel az 1.5 Ah aksival tényleg nagyon gyenge._A csavar az egészben, hogy a töltőt csak ilyen 1.5 akkupakkal áruljak, én egy sarokcsiszolóhoz szerettem volna használni de nem lehetett egyáltalán vele dolgozni._Megoldásként vásároltam egy 5.2 Ah akkut de drágább volt mint maga a sarokcsiszoló!...a xar 1,5 akut szétcsavaroztam és mindegyik akku kapott párhuzamosan meg egy laptop (18650) akkut._Kicsit rusnya az akku kinézete így megpatkolva. de legalább műxik!
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2017
1.5A-rel töltve 1 óra alatt feltölt, az bőven jó. 10perc töltéssel is elmegy sok ideig, még vészhelyzetben is. Cigiszünetet meg azért csak kell tartani néha Egyébként értem mire gondolsz. A céges Hilti gépeinkben majdnem 100Wh-s akksik vannak. Ez a 18V 1.5Ah pedig csak 27Wh-nak felel meg. Mondjuk nem is kell sűrűn tölteni a Hiltiket, és összesen 4 akksiból gazdálkodhatunk (egy a lámpában, és egy pót) egy ütvefúróhoz és egy csavarbehajtóhoz.
A hozzászólás módosítva: Ápr 21, 2017
Sziasztok!
Hogy lehet megállapítani, hogy egy csavarbehajtó le van-e égetve valamennyire? 20V-on 13A-rel indul, üresjáratban 4A-t eszik, kicsit szagos a motorja, de simán lehet zsírszag is, nem az a tipikus füstös szag. Megmértem a Bosch behajtómat, hasonlóan erős motorral szerelt, csak 12V-os, ott is indulási áram 11A körüli, üresjáratban 3.2-3.5A. Erősnek tűnik a 20V-os is, csak gyanús a szaga. Van (volt) egy ütvefúróm (Black&Decker) is, azt is hasonló szaggal (hagyma talán?) szereztem meg, működött is rendesen, mígnem egyszer megterheltem rendesen 2-4 percig, ami a csövön kifér, és leégett a motorja, ezután már üresjáratban is füstölt. Arra gondolok, hogy már alapból le volt égetve kicsit, de még működött, én meg túlterheltem, és ez a kicsi hiányzott, hogy majdnem teljes zárlatba menjen a motor. Van ezzel valakinek tapasztalata? Erősnek tűnik egyébként a behajtó, csak a szag a gyanús. A Bosch-t akárhogy szaglászom, teljesen más "szaga" van, és sokkal gyengébb.
Attól függ milyen motor van benne. Ha 550-es (3.17mm tengelyátmérő) akkor 1A alatt van az üresjárati árama, ha pedig 755/775 (5mm-es tengely), akkor 3-4A. Parkside fúrókalapácsom is 4A-t vesz fel 755-ös motorral.
A hozzászólás módosítva: Ápr 22, 2017
Szervusztok!
Van valakinek bevált megoldása: Bosch 9,6 v -s kézi behajtó akkucserére? (A gyágyi az Ncd, 18650 Li-ion van kinézve, nyílván más töltő is lesz hozzá) A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |