Fórum témák
» Több friss téma |
Multiméterrel mértem és úgy csináltam ahogy kadarist tanácsolta.
Azt megmondanád hogy hol találom és hogy hogyan néz ki az a bizonyos lágyindító (és az a fránya két ellenállás)? ...vagy az már maga a relé lenne?
Bocsánat a tudatlanságomért...
Egy külön panel. Kb így néz ki.A fekete kocka egy relé. A két nagy fehér az ellenállás.
Bővebben: Link
Indulj ki abból,hogy feszt. mértél de keveset. Akkor az ellenállás nem lehet szakadt. A kis fekete relé iktatja ki az ellenállást. Lehet,hogy a relé nem jó vagy a relé működtető áramkörében van a gubac. Egy lakatfogót nem ártana rátenni a betáp kábelre. Alap helyzetben min. 2 ampernek lenni kell.
Körül néztem alaposan , de sajnos sehol sem találom azokat az ellenállásokat amiről te beszélsz. Valószínűleg az én panelom másfajta mint a 'megszokott'. Lefotóztam külön a panelt és mikró teljes belsejét is. Hátha több szem többet lát.
Jó ötlet, de sajnos nincs itthon lakatfogóm.
Amúgy ezt a bizonyos relét ki lehet mérni akár multiméterrel is valahogyan, hogy jó-e? Tulajdonképpen a relé csak a nagyfesz táp miatt fontos, nem?
Úgy látszik a tiédben nincs lágyindítás, így relé sem. Mekkora feszültséget mértél bekapcsolt állapotban a trafó hálózati kivezetésein?
Van benne lágyindítás, mechanikus timer esetén nem hagyható el.
@wanted01: Jelöltem nyíllal, melyik a szóban forgó ellenállás és a relé, először viszont a relét kell ellenőrizni, hogy kapcsol-e?
Hello! Láthatod, hogy egészen más panel van annak a helyén. Úgy tűnik többféle "alváltozat" is forgalomba került (talán a mikró adattáblája alapján kideríthető lenne)....
Mivel ez grillezős fajta, ezeknél a grill fűtőszálát szokták lágyindító ellenállásaként felhasználni... Olyannal is találkoztam, hogy a mechanikus időzítő egyik kapcsolója vezérelte. Idézet: Ez a hsz. elkerülte a figyelmem.... tipikus Samsung hülyeség. A legjobb az volt, mikor bejött egy vadiúj tipusú készülékük és a szervízkönyv már akkor nem egyezett a készülékkel. Ráadásul havonta dobálták piacra az újabb modelleket (szórakoztató elektronika). Persze, hogy tele volt mind hibákkal..„Láthatod, hogy egészen más panel van annak a helyén.” Visszatérve a mikróra, a relé viszont ott van a timert tartó fémlemezen. Az a tipus gyakran bedöglött. Ha nincs elég feszültség a trafón, akkor valószínűleg nem húz be a relé és csak a lágyindító körön keresztül kap áramot a HV trafó.
Igen, sajnos tényleg nincs ebben a fajta 'tákolmányban' ellenállás, csak az a bizonyos 'kis fekete dobozos' (időzítőkapcsoló mellett levő) relé. Na és ezt a relét, hogy lehetne kimérni multival hogy megállapítsam ténylegesen működik-e? Leszereltem és viszonylag könnyen szét is kaptam, de nagyon szemre vételezhető hibát nem láttam benne. Tehát ha jól értelmezem enélkül, még ha át is kötöm nem fog működni a mikró?
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy mikróban a kondiról a házra menő diódát hogy lehet kimérni hogy jó-e? Jelen pillanatban ha multiméterrel nézem, akkor dióda állásban az egyik irányba 852-t mutat, de ha megfordítom a polaritást akkor már 1554-et. Ez egy HV03-09F dióda. Ha alkatrész mérővel nézem, az csak 29pF-ot mutat. Lehet hogy rossz a dióda? Előszőr nem melegített, utána meg kicsapta a benne lévő 8A-es biztit.
Szia! A nagy nyitófeszültsége miatt próbáld nagyobb feszültségen tesztelni (<24V).
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2017
Közben kivettem egy másik mikróból is a diódát, és betettem a helyére. Azon viszont multival nem tudok semmit mérni, működő mikróból való. Viszont így sem melegít. Kondi kapacitása 0,98 uF, a trafó megkapja a 230v-ot, a 3v-os fűtőfeszültség meg van. Magnetron mérésre rendben van, semmi nem látszik rajta. Viszont van benne egy 22 ohm / 11 w-os ellenállás, ami a nagy munkában megszakadt. Mivel ilyenem nincs,ezért ki sem tudom cserélni, lehet hogy csak ennyi a gond. De mechanikus a program kapcsolója, rajzom meg nincs,ezért nem igazán látom át a szerepét.
Ha a trafó megkapja a villanyt, akkor a nagyfeszültségű oldalon van a hiba. Nagyfeszültségű biztosíték jó?
Nincs benne. Szerintem a nagyfesz tekercs jó,mert a kivezetésen 110ohm- ot mérek. Persze a kimenő feszt kellene megmérni, de hogyan? Amúgy ez egy DeLonghi Mw 530.
A mért értékek szerint ez a dióda rossz. A másiknál érdemes a magasabb feszültségű méréssel próbálkozni. Egyik irányban teljesen zártnak kell lennie. A nagyfeszültségű körben kis műanyag tokba rejtik a biztosítékot. Bajonettzáras vagy szétpattintható.
A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2017
Szerintem is rossz, tettem bele másik párost egy működő mikróból, de még mindig nem melegít.Van benne egy szakadt ellenállás, de ilyet még szereznem kell. A nagyfesz biztit tudom milyen, de ebben gyárilag nem raktak. Legalábbis nincs benne.
Szia, ezt a diódát legegyszerűbben 230Volt-ra kell kötni egy sorosan kapcsolt 20- 40 W-os izzóval,
leválasztó trafón keresztül! ÁRAMÜTÉS VESZÉLY! Ha az izzó teljes fénnyel, vagy nem világít a dióda rossz, ha fél fénnyel akkor jó! Mivel nagyfeszültségű dióda, dióda vizsgálóval vagy Ohm mérővel nem lehet egyértelműen kimérni. Megjegyzem, ha ennyire nem vagy jártas a mikrók lelkivilágát illetően, ne barkácsolj! Életveszélyes! Javítás után pedig kötelező a szivárgás műszeres ellenőrzése! Üdv.
Szia, most már érdekelne, hogy miről beszélsz. Milyen páros? Az egyik, ami testre van kötve az a dióda. Amelyik párhuzamos a nagyfesz kondival az a rövidzárvédelem. Hol van benne a szakadt ellenállás? Primer kör? Egyébként lehet a magnetron fűtőszál szakadása vagy az átvezető kondik zárlata is.
Üdv.
Szia!
Nos van egy ami a kondi két kivezetése között van és van egy dióda ami a testre megy. Nos az utóbbi dióda értéke nem tiszta előttem, mert ugye van egy nyitófeszültsége amit dióda állásban multiméterrel 852-t mérek. Viszont ha fordított polaritással mérem, akkor 1500 valamennyit mutat, holott szerintem nem kellene. Tehát gondolom ez rossz. Ha alkatrész teszterrel nézem, akkor nem diódát mutat,hanem 29pF-os kondit. Azért írtam dióda párost, mert amit a másik mikróból kiszedtem, ott össze volt a kettő saruzva és nem akartam szétvágni, vagyis a kondin lévő és a testre menő diódát is kicseréltem. Az ellenállás: az a 22ohm-os ellenállás a magnetronon lévő termosztátról megy el és szakadt. De mivel mechanikus a program kapcsolója így nem igazán tiszta előttem egyenlőre hogy miért és hova megy. Meg közben mást is kellett csinálnom, így egyenlőre félre tettem, majd ha lesz időm és türelmem, akkor folytatom.A magnetront, kondit, trafót kimértem, mérés szerint jók. Javítottam már mikrót, nem egyet, de a tőlem sokkal profibb manusokon is kifog néha valami. Hát most így jártam
Szia, legyél szíves írd le a készülék típusát. Egyszerűbb lenne, lehet hogy megvan a rajza is. Egyszerűbb a konkrét gép ismeretében tovább lépni. Ha igen elküldöm Neked is. A dióda vizsgálatát fentebb írtam. Az egyértelmű.
Üdv.
Szia!
Rendben, köszi. A készülék DeLonghi MW530
Szia, megnéztem. Sajnos a két szervizkönyvben csak az MW15 rajza van.
Találtam viszont egy értekezést a készülékről, ami nem melegít. Azt írja, ha a nagyfesz rész ok és a magnetron is jó a relé panel hibás. Két ellenállás, dióda, elkó és relé van rajta. Ezeket nem nehéz kimérni. A relé 24 Voltos. Ha a relé nem kapcsol, nincs kellő teljesítmény. Sok sikert! Üdv.
Ok, értem én, de nincs benne ilyen panel. Majd holnap lefényképezem a belsejét, ha még időben haza érek.Úgy néz ki, hogy a betáp kábel fázisa rámegy egy 8A-os biztire, onnan rá egy henger alakú beöntött bigyóra, ami szerintem zavarszűrő lehet mert rámegy a nulla és a föld is, majd onnan a fázis-nulla megy tovább az ajtókapcsolókhoz meg a program kapcsolóra. Jobban nem tudom elmagyarázni, inkább majd csinálok róla képet.
A relé kimérését leírnád részletesebben hogyan is kell a négy lába között? Mikor jó és mikor rossz biztosan? Erről lenne szó:
Egy relé méréséhez nehogy már segítség kelljen. A tekercset megméred van e ellenállása. A kapcsoló érintkezőket szintén. Alaphelyzetben szakadást kell mérned.
Szia!
Ha tényleg ennyire nem megy, zolika60 válasza bővebben: Ohm mérővel méred a kivezetéseket. Látszatra a két középső vékonyabb kivezetés a tekercs. Itt valamekkora ellenállást kell mérni. A másik két érintkezőn nem lehet ellenállást mérni, ott szakadás van.(nyitott érintkező). Azon két lábat, melyen mértél ellenállást a 230 Voltra kell kötni leválasztó trafón keresztül! (áramütés elkerülése végett). Ekkor kattanást hallasz, a relé behúzott. A két szabad lábon most Ohm mérővel zárlatot kell mérni. Ha ez így van elvileg jó a relé. Ha nem mérhető rövidzár beégtek az érintkezők, akkor rossz a relé. Üdv. A hozzászólás módosítva: Márc 5, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |