Fórum témák
» Több friss téma |
Nem venném ki a gyárit, több okból sem.
- a gyáriak működnek rendes kp zárként, gombbal, kulccsal is, a vezeték nélküli utólagosak 99%-a nem (eddig egy fajtát láttam, amiben ez is benne volt) - mert gyári és minek vesződni a kiszereléssel - rá lehet kötni az utólagost és szépen együtt működnek, csak a riasztót nem használod Persze ez csak akkor igaz, ha a kp zár működtethető külön gombbal/kulccsal. Azt is jó lenne tudni, hogy a működtető motorok milyen állapotban vannak, meg az átvezetések az ajtók és a kaszni között... Suzukiknál a zár kulcsos részének kopása sajnos széria hiba, ha így használják. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2017
Még ennyit derítettem ki a leírásból:
"A „kettős-lezárt” autó felnyitása Ezt a műveletet kizárólag a vezetőoldali ajtó, kulcsos zárával kezdeményezheti. Amikor a kulcs elfordul balra a „kettős-zárt” állásól, akkor kioldja a földelést a "nyitás-tiltás" mikrokapcsolónál. (Amennyiben ez megtörtént, akkor a csomagtartó zár is használható az autó kinyitására.) Ha a kulcs elfordul újra 90 fokkal balra, akkor mechanikusan kinyitja az ajtó zárat, felemeli a zár gombot, és az ajtó zárat abba a pozícióba mozgatja, ahol testeli a nyitó kapcsolót. A „NYITó” relé működik, és kinyitja az összes ajtót. (A "NYITÓ" relé működésekor, 12V megjelenik a második "irányító diódánál", amely lehetővé teszi a "kettős-zár" motorok működését.) Az aktuális visszaút földelése az összes zár és kettős-zár motoroknak, a használaton kívüli "ZÁRÓ" relé "NC" csatlakozóján keresztül történik. A kettős zár motorok elég gyorsan működnek, hogy lehetővé tegyék a zár motorok működését." Lehet nem túl szakszerű a fordításom, de ezekből az infókból kiindulva már tudok méregetni, meg tudom merre keressem a gondot. Hétvége fele lesz időm, ha kiderítettem valamit írok.
Szia, ma szereltem egy adagot megint. Több mint valószín a gyári vezérlővel van baj. Vagyis részben azzal biztos. Tegnap ahogy próbálgattam a zárat aktiválódott a "kettős-zár" funkció, de olyan szinten, hogy a vezető oldali ajtón kívül az összes ajtó lezárt és kézzel nem lehetett kinyitni, se kulccsal se sehogy,aksi le, úgy sem...kicsit agybajt kaptam. Utánaolvasva, a motorokban van egy plusz záró motor, ami, ha aktiválódik, akkor nem lehet elmozdítani a motort, így nem lehet nyitni az ajtót belülről. Ma szétszedtem a vezető ajtót, a többi ajtó dupla zárva maradt, kiszedtem a mikrokapcsolót, teszteltem, és kapcsolásra testelt, ahogy kell. Kiszerelve sem működik a nyitás. Azzal nincs gond. Aztán a gyári vezérlőről leszedtem a burkolatot. Két relé van benne, a vezeték nélküli zárásra működött az egyik, nyitásra ugyanúgy semmi. Aztán gondolta kipróbálom mechanikusan zárni őket, vagyis amelyik nem működött. Összezártam és kinyílt az összes ajtó...végre...aztán a másikat is kézzel zártam és bezárt, ahogy kell. Utána úgy voltam vele, hogy a test lábat testelem külön. A záró oldal működött így. Aztán a nyitó oldalt is testeltem. Ott semmi. A záró oldalt újra megpróbáltam, de rosszul, így szikra és "amper" szag (tudom béna vagyok). Utána már a zárás funkció sem működött, csak ha kézzel mozdítom el a relét. Egyik láb testelésére sem reagálnak már. Aztán megmértem a nyitó-záró vezetéket és mind a kettőnél folyamatos test volt. Innen gondolom, hogy zárlatos lett a relénél valami. Csatolok pár képet a vezérlőről. Nem tudom külön kapható-e ilyen relé, utána nézek. Minden esetre egy másik gyári vezérlő beszerzése folyamatban van. Kíváncsi leszek mit mutat. A reléket azért akartam külön testelni, hogy hátha be tudom kötni a vezérlő szálra külön-külön őket, így test adására biztos zárnak. De már lehet kézzel működtetni a karokat legalább.
A test lábat hiába testeled, attól nem fog történni semmi, az valami más lehetett.
A relénél ne testelj semmit, hiszen ott +12V és test van a NO és a NC lábakon, és általában testen van a COM kivezetés (hogy váltott polaritással tudjon 12V-or kapcsolni a motorokra). Mindkét relé azonos helyzetben van alapból, így kapcsolt test van a motorokon, mindkét kivezetésükön. Kézzel mozdíthatod a relé érintkezőjét, de csak az egyiket egyszerre, így működtethetőek motorok manuálisan. Vezetékes szikrapiktorkodásnak csak költség és bosszúság a vége, jobb esetben csak a biztosíték megy ki. Amit mértél a motor kivezetés lehetett, azon testnek kell lennie mindkettőn, előtte is így volt. (más mérnöki elképzelésnél +12V mindkettőn, ez a ritkább) A nyitó/záró vezetékek nem ezek, hanem a két motor állapotát jelző szál (beépített mikrokapcsoló), ami bemenet és a vezérlő logikai áramkört segíti.
Köszönöm a segítséget újból
![]()
Oké. Semmiképpen ne érintgess vezetékeket sehova! Mint ahogy már többször írtam, a testet egy autós, izzós próbalámpával próbáld, azzal nem tudsz nagy zárlatot okozni tévedés esetén sem. Meg kellene nézni azt a régi vezérlőt, hogy mi füstölt, lehet, hogy csak elégett egy fólia a NYÁK-on.
Nézd meg az ajtóátvezetéseket is, lehet ott is törött vezeték...
Üdvözlöm.
Kia ceed bal első ajtót nem tudom távirányítóval becsukni csak kulccsal kinyitni már kinyitja a 4.5.kulcsos zárás után működik távirányítóval is párszor. Előre is köszönöm a segítséget. Németh Balázs
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne ,hogy valaki kötött e már be utólagos központi zár vezérlőt Renault Grand Espace be? ( 2000.06 hó évjárat) Ha van ilyen akkor kérem segítsen már abban, hogy hova kell rákötni azt a két vezetéket ami a központi vezérlőből jön, mivel a leírás alapján a vezető oldali ajtóban lévő központi zár motorjának a 2 vezetékre kell kötni, de úgy nem működik. A válaszokat előre is köszönöm!
Rendben. Már tanultam ebből az esetből
![]()
Testet kapcsol a mikrokapcsoló? Autós, izzós próbalámpával adj testet arra két szálra felváltva (nyit/zár)! Ha így működik, akkor nem jól kötötted az utólagos vezérlőt.
Blabla...: az ajtózárak általában csak csukott ajtónál működnek, ezt elérheted úgy is, hogy az ajtó élén levő pogácsát egy csavarhúzóval bekattintod. A belső nyitóval vissza kell a végén ugrasztani a helyére, addig ne akard becsukni...
Ha nem tudod becsukni az ajtót, akkor felesleges a kp zárral bíbelődni, előbb azt kell megoldani...jah, te arra gondolsz, hogy bezárni?! Írjatok már rendesen legyetek szívesek! Ne kelljen külön értelmező szótár...írásjelek?
Ez gyári, vagy utólagos?
Sziasztok!
Szeretnék egy kis segítséget kérni, volvo s40-ről lenne szó, sima centrál zár van benne amiben elromlott a mikrókapcsoló, ha minden igaz akkor ez a kapcsoló annyit tesz, hogy össze zárja a két vezetéket amikben test van, vagy testet továbbit egyikből a másikba, viszont ha adok neki testet, csak az egyik vezetékkel zár, ha leveszem rola akkor pedig vissza nyit. A kérdésem az lenne, hogy egy sima univerzális vezérlővel és egy két vezetékes zárral tudom e helyettesíteni és egyben távirányítással működtetni? A cél az lenne, hogy zárásnál oldja, nyitásnál pedig összezárja a két vezetéket és úgy is tartsa, mert a centrál zár reléje addig kapcsol elméleteim szerint. A két vezetékes zárat be tudom kötni de a továbbiakat nem tudom miként lenne a legegyszerűbb megoldani, illetve nincs kéznél vezérlő amin tudnék mérni, csak holnapra lesz, a sajátomat pedig nem szívesen bontanám ki ezért, de a bekötési rajza megvan, amin ránézésből az a baj, hogy ha negatív niggerrel működne is a többi ajtó, a két vezetékes zár nem működne, vagy pedig fordítva... A válaszokat köszönöm előre is!
Üdv!
Segítséget szeretnék kérni, F astra közponi zár témában. A szürke az a gyári vezérlő lehet? A relé kattan, a led felvillan de nem nyitja -csukja az ajtókat Vásárolnék újat csak nem tudom melyik mehetett tönkre. A biztosíték ép... Előzmény: bal hátsó ajtó vezetéknél zárlat volt.
Szerintem nem a szürke, hanem a fekete doboz lesz az. Ott van rajta a 433MHz felirat, ami a távvezérlő frekvenciája. Valamint a 2 relé és körítés is beszédes.
Igen a távirányító működtetésekor villog a led és a relé is kattan, de néztem F astrahoz vezérlőt és az a szürkéhez hasonlított, egyezett meg. Nem lehetséges, hogy a távvezérlő modul kiegészítés utólag? A fura hogy a biztosíték előtte jó mégsem kapcsol.
Szia. Szerintem, csak a színekből kiindulva a szürke egy utólagos beépítés. A zöld,kék-fekete,fehér,barna színek jellegzetesen a központizár motorok vezetékei. Egy próbalámpán át, ha a barna és fehér vezetékre adsz testet elvileg nyitni zárni kell neki.
Másik megoldás ha követed az adott vezérlők vezetékit, akkor fellelhető, hogy pl a tápellátás a gyári biztosíték táblába van kötve, vay csak egy valahol megkopasztott vezetékre van ráakasztva ![]()
Szerintem a szürke van közelebb a gyárihoz,(lásd a csatolt képen) [mondjuk a kép nem saját a netről lőttem, de az enyém pont ugyanez a multkor kellett cserélnem mert megadta magát] a fekete biztos hogy utolagos, viszont az a távirányitós.
Pont ezzel kapcsolatosan szeretnék én is kérdezni. F Astra gyári központi van bennt nekem is (mint a képen) de ezt csak a vezető és utasoldali ajtókról kulcsal nyitható/zárható. Mi lenne a legegyszerübb módja annak hogy távirányitóval is megoldott legyen a nyitás/zárás? Gondoltam arra, hogy egy utolagos kp vezérlőt beleteszek (ami távirányitós), és csak delejt kap meg jelet ad gyárihoz. Utolagos vezérlő sac 3-4ezer két távval..... Egyszerübb olcsóbb megoldás?
Azt nem értem miért van kettő, mindkettő utólagos, ugyanis a vezetőoldalon vannak kábelkötözővel rögzítve. Próbalámpával a szürke egységnél próbáljam a barna-fehér vezetéket? Találtam kapcsolási rajzot is. Köszi.
Ahogy leírted kell egy vezérlő a két távirányítóval. Nálunk 6-7E ft ez, plussz autótól függően 3-5E a beszerelés.
Az egyik a központi zár vezérlője a másik a távirányítóé.
Igen a központi vezérlő lehet a rossz nem a távirányítós, kulccsal sem zárja az ajtókat, csak az aktuális zárt. Biztosítékot sem találtam előtte. Kell egy bontott kp vezérlő, sajnos az F astra gyári lábkiosztás nem egyezik meg.
A távirányitó melletti az kp zár vezérlő vagy illesztő lehet?
Sziasztok!
Tudom erről szól a topic és volt róla szó de egyértelmű választ nem találtam a problémámra. Adott egy Mitsubishi Galant 1995 1800 glsi. Gyári központi zárral és vettem hozzá egy univerzális (carguard) távirányítós szettet. Ugye kábelköteg,2db táv,kézikönyv(pffff) és a vezérlő a tartalma. Mivel motor nem járt hozzá és nem is volt rá szükségem mivel a kocsiban van gyárilag így a bekötésnél elakadtam. A kábelek színei: piros-12v fekete-test pink-sziréna zöld-ablakkomfort(nemtudom van-e a kocsiban sztem nincs) fekete/piros-csomagtartó 2db barna-index És amit egyáltalán nem értek a maradék 6db kábel: fehér,narancs,sárga illetve ugyanezek a színek de fekete csíkkal. Ezeket gondolom nem közvetlenül a kp.motorba kell kötni.Vagy a gyári vezérlőt kell megkeresnem? Küldök képet és előre is köszönöm.
A 6 vezeték "titka" sokadjára...
A hozzászólás módosítva: Ápr 20, 2017
Haladok.
Narancs nem kell,sárga test,feher a nyitó-záró impulzus. Megtaláltam a kocsiban is a két kábel de az ajtóban konkrétan az ablakkapcsolóknál van a reléje. De a kábelkorbácsban a kormány alatt nem találom de ez gondolom már egy másik topik. De ha mégis valaki ismeri a Mitsubishi elektronikáját megköszönöm.
Hihetetlen, hogy lassan egyetlen jó rajz sincs a riasztók kp zár bekötéséhez...
![]() A "Nincs bekötve" kicsit sokszor szerepel. Ha negatív vezérlésű a kp zárad, akkor a negatív trigger szerint kell, de inkább ezt a rajzot nézd: átrajzoltam egy másik rossz rajzot. Narancs és narancs/fekete nem kell (a NC nem a Non-Connect rövidítése, hanem a Normally Close-é). Testre kell kötni a sárga és a sárga/feketét. A fehér a záró és a fehér/fekete a nyitó kimenet. Ha nem negatív vezérlésű a zárad, akkor nem fog menni.
Mostmár értelmeztem a bekötést köszönöm.
A problémám csak megtalálni azt a fránya két kábelt a kocsiban. Az ajtoban megvan de amint bejut a kocsiba elvesztem.
Csak meg kellene legyen ott, ahol bebújik...
Ez is megvan!
A zár már működik csak az index nem villog. Rátettem a vezérlő 2 barna index kábelt az autó index reléje (2 zöld és egy fekete kábel) elé de nem működik. Ezután rájöttem, hogy én hülye az egyik zöld az 12v a másik az index. De akkor miért van 2db barna index vezeték a vezérlőn? Mind2-őt kössem rá arra az egy zöldre a relé előtt? |
Bejelentkezés
Hirdetés |