Fórum témák
» Több friss téma |
A hálózatra tápláláshoz engedély kell a szolgáltatótól,rendes tortúra,nemcsak napelem vásárlásról szól.A napelem inverter lassú mppt-vel működik és hiába van árnyékban a napelem, az üres járási feszültsége nappal mindig megvan.Ha valami miatt lekapcsol(pl. áramszünet),több perces procedúrával kapcsol vissza,a szél viszont lökésekben jön,hacsak nem valamelyik tengerparton vagy.Ezt úgy kerültem meg,hogy az 50V-os indulófeszültséget pár mA-el biztosítom 1-2m/sec széltől,ami lekapcsolódik,ha a generátor többet ad.Így csak akkor kapcsolódik le az inverter,ha egyáltalán nincs szél.
sajnos a Windiboy nincs köztük, sőt egy szeles sem
![]() A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2017
Valójában mindig az aktuális területi szolgáltató honlapján kell megnézni melyiket engedélyezi,ez szolgáltatónként változó.Ez időben is változhat,nemrég pl. az SMA-kat kitörölték a kínálatból,célszerű közvetlenül megkérdezni,mert a neten sok régi adat van.
Én csak a fizikai használhatóságra gondoltam, elnézést ha másképp "hangzott"!
www.eon.hu/download.php?url=download/Minositett_inverterek.pdf
itt van az aktuális mindenre kiterjedő, melyik szeles?
Egy orosz szecskavágó
![]() A szélirányba fordító mechanika figyelemre méltó! https://www.youtube.com/watch?v=LsUMA3HCY4A
Én a saját listámra mondtam, és azok nem az engedélyezettek, hanem a szelesek.
Könnyen lehet, hogy a szél rapszodikus volta miatt olyat egyáltalán nem engedélyeznek, csak hálózattól elválasztva használhatók az országban. Idézet: „sajnos a Windiboy nincs köztük, sőt egy szeles sem” Örülj neki hogy nincs benn, egy talicska ....khm. Én sikeresen felrobbantottam egyet úgy hogy tudom miről beszélek. Mégis milyen inverter az amiben nincs semmiféle védelem túlfeszültség ellen??? Ha a töltésvezérlő vagy annak a műterhelése bedöglik, az inverterben lévő összes kondi felrobban. huss fél misi....(jó esetben csak ennyi...)
A lényeg a szelesen volt szerintem... a márkát nemigen sajnálja, másodlagos.
Persze a használható napsütés gyakoribb mint a kezelhető szél, nincsenek olyan szélsőséges üzemi tartományai, sőt a dinamikája is töredék, ezért inkább a napelemes cuccokra fejlesztenek. A hozzászólás módosítva: Márc 31, 2017
Hasonlót mástól is hallottam,nekem szerencsém volt,majdnem megvettem,de valami kód miatt nem tudták üzembe helyezni és inkább elálltam.Helyette a nonem kínai(50 ezerért) már öt éve működik,az 100 V-os,de védelem abban sincs.Viszont tettem elé védelmet,80 V-nál 1kW ,100 V-nál 2kW bojler betétet kapcsol a generátorra,persze csak addig amíg az inverter mppt feléled,a szél 1 sec alatt tízszeresére is képes erősödni.Különben a pl. Powerone jó szeles invertereket gyárt,más kérdés,hogy nincs értelme pénzt költeni rá.
Nem ismeretlen ez a megoldás,csak nincs elretjedve a bonyolultsága miatt.
Igen, a rúd végén vitorla megoldástól mindenképp bonyolultabb.
Nekem tetszik, kivitelezésével is meg tudnék birkózni, inkább a szélirányba fordulás precízségének kérdése ami miatt 1 éve ízlelgetem. Ez pl egy hátszeles gép, de vajon működne a szélirányrotor akkor is ha a fő rotoron keresztül érkezne a szél és így kellene irányt változtatni?
Igen működhet,olyat is láttam már.De ott messzebb volt a főrotortól elhelyezve a "kicsi"
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni avagy tájékozódni egy Whisper típusú szélgenerátorral kapcsolatban. A generátor nem termel áramot, kivezetésein nem lehet mérni feszültséget. Milyen megoldással van kivitelezve az "áramszedő" a vitorlarúdnál és lehet-e hozzá esetleg alkatrészt kapni valahol. A forgalmazóval még nem tudtam beszélni (nem veszi fel a telefont) és mielőtt leborítanánk a gépet szerelési magasságba, próbálnék információt gyűjteni, hogy ne érjen túl nagy meglepetés. Ehhez a generátorhoz és napelemhez ki van építve az egész rendszer (digitális kijelző egység, szélerősségmérős, töltésvezérlős egység .... stb.) A napelem az rendben működik. Minden segítséget előre is köszönettel fogadok.
![]()
A szervizmagasság kellene az első legyen, hisz így hiába forog... és ha terhelés nélkül nagy szél jönne, megtépázhatja.
Nem sokat árultál el a kialakításról, fenn van-e a töltésvezérlő, vagy lenn, váltófeszültség jönne-e le vagy a szabályozott egyenfeszültség, hol van a műterhelés.... stb. Az áramszedő valószínűleg csúszógyűrűs, nem tudom mióta van fenn, de ezeknek a keféi, elég sokat bírnak, pláne ha 3-4 db van gyűrűnként. hogy mindegyik érintkezése nulla, nem valószínű. Lehet biztosítva a töltésvezérlő, ami azonnal nulla kimenetet eredményez, a műterhelés hibája jelenthet neki tiltást, sokesélyes a dolog.
A forgalmazó e-mail címet is adott meg:
info[kukac]energiaminusz[pont]hu
Szia! Köszönöm a reflektálást, mert én nem nagyon láttam még ilyet még közelről sem de engem kértek meg, hogy ha lehetséges volna, segítsek már kideríteni, hogy miért nem működik. A működési magassága 12m és drótköteles árbócon van felállítva. A generátortól három vezeték jön le kék, fekete és zöld-sárga. Hát én csak a két vezetéken, kék és fekete szálakon mértem volna feszültséget, persze utólag gondoltam, hogy a zöld-sárga vezetéket is be kellett volna vonnom a mérésbe.
![]() ![]()
Ezzel a leírással tudok a legtöbbet segíteni.
A három vezeték a generátor három fázisa kell legyen, jó esetben csak vezetékszakadás. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2017
Szia!
Melyikről van szó? H100, H200, H500? Javítottam már ilyet, az áramszedő megy tönkre általában, ha gondolod segítek. A gyártó sajnos már megszűnt, illetve felvásárolta egy másik cég, alkatrész szinte nulla, és ami van az is horror áron.Amúgy nagyon jó gépek ismerek olyat amelyik 10 éve teszi a dolgát hibátlanul.
Profi!
![]() ![]() ![]()
... a lényeg már csak ide fért el ahol a szakadt erek jól látszanak. A generátor típusszáma EZ120/1600 és 2004 óta fenn van az árbócon és teszi dolgát. Nem semmi.
![]()
Szia! Köszönöm a felajánlást, közben beszéltem egy hazai forgalmazóval is aki biztosított az alkatrész ellátottság felől, ők Vácon találhatóak. Szerencsénkre nem kellett ledönteni az árbócot, még jó, hogy beleblankoltam a vezetékekbe a tövénél és kiderült a hiba holléte.
![]()
Üdv !
Egy kérdésem lenne a szakemberekhez : hogy lehet bekötni egy asszinkron 380 voltos motort agregátornak ? Kérem csak olyan szóljon hozzá aki ért hozzá Köszönettel
3db kondenzátorra lesz szükséged a kapacitást ki kell kísérletezni működhet csillagban és deltában is az ohmikus terhelést elég jól viseli, viszont ha induktiv terhelést kapcsolsz rá könnyen legerjed! Fontos a minimális fordulat ahol felgerjed! Ez általában szinkronfordulat közelében van, a kondik kapacitásával ez is módosul... Írj konkrétabban az elképzelésedről.!
Egy 7 KW motorom van csak egy része az adattáblának le van kopva és nem látom rajta a / mert 380v és a per nem látszik félek nem e 650 voltos mert ekkora motoroknál a csillag kötés 650 vagy 680 szokott lenni a lágy inditás miatt, pedig csillagba kellene mert 230 volt is kellene,ezt egy golf diesellel szeretném meghajtani
Ha ki tudod deríteni a gyártmányt, esetleg gyári típusszámot, le lehet nyomozni. Ha milliohm pontossággal meg tudod mérni a tekercsek ellenállását, valaki, akinek hasonló motorja van, össze tudja hasonlítani. Ekkora motorok tekercsellenállása elég kicsi.
![]()
Tegyél fel képet (olvashatót). A feszültség elött szokott lenni egy delta/csillag jelölés is, ennek a logikája szerint van a feszültség is írva. Ha a deltához tartozik a 380V akkor a csillag bizony négyzetgyök3 szor ennyi (kb 660V) lesz.
Néhány éve sokat kísérleteztem ilyesmivel de az 1-2kw tartományban, Nem akarlak lebeszélni róla de ez az aszinkron generátor,főleg motorból, nem igazán életképes dolog hosszú távon, Tudom, szegény ember vízzel főz, én is mindig magam akarok mindent megcsinálni,leginkább abból amit itthon találok, de ez nem az a kategória! Azt elmondhatom általánosságban,hogy több száz uf kondenzátorra lesz szükséged (3x) ami nem kevés pénz,főleg ha nem válik be.! A három fázist egyformán kell majd terhelned, mert különben 3 eltérő feszültséged lesz ami nem jó.! (a legjobban terhelt fázisnál lecsökken, a másik kettőn megemelkedik a fesz.! A kondenzátorok miatt ugye jelentős önfogyasztása van a szerkezetnek, tehát akkor is fogyaszt és melegszik mikor nem terheled!! A golf motor meg nagy egy kicsit... Összefoglalva egyszerű mint a szeg, és ennyi is az előnye.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |