Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Az átvezetéseket meg fogom nézni. Cseréltem a feszstabot, a C162-est, felette a 470µF-ost, és a c162-től jobbra a két nagy kondit
Üdv!
Használj leválasztó trafót, vagy ha rendelkezel kellő szekértelemmel, a táp GND-t ne a tápcsatlakozónál kösd be a vevőbe, hanem a jelkimeneti GND-nél, ugyanis földhurkod van.
Valami bontásra ítélt panelen gyakorolhatnád egy kicsit a forrasztást, mert ez így elég gyatra.
A forrasztóón segédanyagát mosd le denszesszel, vagy nitróval! A C162-t feltétlen ellenőrizd mielőtt áram alá helyeznéd a panelt, nekem nagyon gyanús, hogy összeérnek a lábai.
Valóban nem a legszebb munkám . Ellenben mi van ha már áram alá lett helyezve? Merthát ugye valahonnan tudom hogy nem működik!
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2017
Bízzunk benne, hogy rosszul látom, vagy nem jut el oda az áram. Lehet a lyukgalván pótlása után következne be a zárlat.
Esetleg a feszültségstabilizátor lábainál is mérjél rá, hogy összeérnek-e. Nekem az is nagyon gyanús. Forrasztópákát használtál?
De miert anyira vacak?
Azt néztem már. Nem érnek össze. Igen normális állomásos forrasztóm van
Akkor ha jó értem az erősitőre a tápot simán bekötöm és a bluetooth vevőre ugyanazt a tápot úgy kell bekötnöm, hogy a pozitivat bekötöm a tápja pozitivjába, a gnd-t meg bekötöm az audio átvezető szalagkábel (erősitő-bluetooth közötti jelátvezetés) gnd-jére?
Rendszeresen visszatérő probléma, a rajz ebben a formában szokott nálunk megfordulni.
Nincs nyugalmi áram, kellemetlen keresztezési torzítás jellemzi az erősítő hangját. Aki eddig megépítette, mindenki rossz véleménnyel volt róla. Ezzel a kapcsolással találkoztál már? Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam róla.
A jelkábel már eleve összeköti a két egység testpontját, csak vékony a keresztmetszete. A vevő áramfelvétel-ingadozásainak hatását tápkábelnyi vezeték-keresztmetszettel már elég jól el lehet nyomni. A jel testvezetőjén eső feszültség ugyanis hozzáadódik a jelhez.
Szia! Régebben szívtam ilyesmivel, amikor autórádióhoz csatlakoztattam olyan hangforrást, ami a szivargyújtóból kapta a tápot. Most van egy saját készítésű tápleválasztóm, de kapható gyáriban is.
Nekem is van BT-s modullal szerelt kompakt maszek erősítőm, az is kerregett még viszonylag rövid vezetékekkel is. Abban hasonló, de 5V kimenetű átalakító van. DC-DC izolátor Egy ilyesmi megoldaná a problémát. Előtte meg kellene mérni az áramfelvételt, hogy elég-e neki. Meg lehet próbálni egy pár ezer mikrós kondit közvetlenül a BT-s vevő tápbemenetéhez forrasztani, aztán a + tápot egy ellenálláson keresztül vezetni be. Mivel valószínűleg 9V-ról is elmenne a vevő, akkora ellenállás kell, hogy azon 2V körül essen. Értéke az áramfelvételtől függ. Ilyen nagyon változó áramfelvételű hangforrásokhoz jó a söntstabilizátor. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
Megnéztem, több helyen volt gond a lyukátvezetéseknél, megforrasztottam mindkét oldalon ami olyan volt, viszont ha ez nem jó nem lehet valahogy kiváltani mással ezt a panelt? Teszem fel nyomógombokkal vagy bármivel. Ha pl az aux bemenet lenne a fix, csak azt használná, a hangerőt meg nyomógombokkal állítanám.
Valamennyi szabályzóját, így a bemenetválasztót, surround dekódert, hangerőt a processzor vezérli, átkötéssel aligha tudnád életre kelteni.
A panelről az aktív hangváltót hasznosíthatod, felelve a bemenetét, hagyományos potival szabályozhatnád a hangerőt.
Ezt ki tudnád fejteni kicsit részletesebben? Milyen poti, hova kötve? Hova adjak áramot? Hova kössem a bemeneti hangot? Esetleg valahogy a mélyet is életre kelteni....
Tehát ott tartunk, hogy legjobb tudásod szerint helyreállítottad a vezérlőpanelt és nem hajlandó működni?
Sziasztok(!) tudnatok ajanlani valami kapcsolast 2x17v AC 150VA-es trafohoz?_Mind1 milyen csak ne ic-s legyen._Jaj es ne legyen bonyolult._Koszonom elore is.
Mi meg azt köszönnénk meg neked, ha nem lennél igénytelen az írásaidban. A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2017
A legjobb tudásom szerint helyreállítottam, ma délután kiderül hogy működik e, de én már nem fűzök hozzá nagy reményeket azért kérdeztem h mi a következő lépés
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Üdv! Pár napja kaptam egy ilyen válasz, erősítő elhalkulás problémára:
"A potenciométer pálya hogy áll? Rá kéne mérni. Ha poros takarítani, ha szakadt cserélni kell. Ha nem szűnik a hiba a relé környékén esetleges forrasztási hibákat kell keresni." Kérdésem ,hogy mi köze lehet a poti állapotának a kimeneti relék esetleges érintkezési problémájára. (Melesleg a poti nem 100-as, érzékeny, össze-vissza állítgatja a hangerőt(de nem recseg) ha tekergetem, de a távírányítóval jól működik)A poti, nem tuodom hogyan hívják ezt a fajtát, de nincs végálása, folyamatosan lehet tekerni jobbra-balra. Évek óta küszködök ezzel a gondal, és a kondik már cserélve voltak. Lehet mégis valami köze a potinak a hibához??? Köszi A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Szia! A hangerőállítódat enkódernek hívják, ha a tisztítás nem segít, cseréld ki. Ez közösen szokott hatni valamennyi csatornára, ettől még lehet hibás reléd is.
Valami nem oké mert a feszstab hűtője éget, a feszstab meg kiolvad a panelból annyira meleg.
Áramkorlátozás nélkül élesztesz?
Mérj ellenállást a stabilizátor kimeneti pontja és a test között!
Feszstab ic re amúgy létezik valami mérési módszer?Vagy vagy működik vagy nem alapon?Diódákat kel mérni elvileg az in-out nál a testhez képest.
Összeraktam az egész 5.1-et és úgy próbáltam ki. Miért hogy kellett volna? Csak a helyén tudom megnézni hogy működik e nem?
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Ja mert szerinted hallottam már ezt a szót valaha is az előző pár hozzászólás előtt? Nem nagyon... Nem vagyok ennyire benne hogy ismerjem a szakma csínján bínját, ezért is kértem tanácsot. Az élesztéssel kapcsolatban annyit hogy a felét nem értem mert olyan szakszavakkal van tele, oszcilloszkópom és társai gondolom gyanítjátok hogy nincs, alap dolgaim vannak, multi, forrasztó, egy oldalas nyákokat csináltam már, de ennyi. Nincs egy berendezett laborom ahol akármikor rá tudom tenni egy szabályozható tápra ezt az egészet. De amúgy köszi
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
köszönöm, valószínű ezt a "DC-DC izolátort" kipróbálom(.) (valami hasonlót kerestem én is de más kulcsszavakkal és nem találtam)
A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
Ez azért van, mert te instant szeretnél kapni mindent. Fokozatosság, alapismeretek elsajátítása, megértése, majd ezek gyakorlatra való átültetése, kísérleti alapáramköröktől haladva az egyre bonyolultabbak felé. Ez lenne az út. Nagyon sokan manapság, pont fordítva csinálják.
Előszörre akarnak építeni, ( s ami a legborzasztóbb, egyesek elsőre életük fő művét, "me nem olyan nehéz az") majd utána annak hibáiból úgy gondolják tanulnak. Sajna ez nem így megy, mint ahogy látszik is a kérdéseken. A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
A hálózati feszültség egyik ágába beiktatott izzó remélem kivitelezhető.
Most az első lépés ellenállásmérés a stabilizátor GND és OUT lába között. A mérést a tapogatócsúcsok felcserélésével is végezd el, hacsak nem 0Ω az első eredmény.
Ez így igaz,bár a kezdeti sikerélmények után én is volt hogy elszántabb lettem,de elsőként olvasok,utánakérdezek,most kisebb áramköröket építek,és azoknak működését "fedezem" fel,hogy meg is értsem ne csak felületesen hogy jó bedobok egy diódát azt kész,hanem az mit csinál,mi történik azzal a feszültséggel amit az stabilizál,egyenirányít vagy kompenzál...Elsőre könnyűnek tűnt,de rájöttem hogy ez azért összetettebb jóval.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |