Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   22 / 42
(#) jocka0012 hozzászólása Feb 1, 2017 /
 
Köszönöm a segítséget!Sikerült megcsinálni!
(#) vargaf válasza jocka0012 hozzászólására (») Feb 1, 2017 /
 
És ezzel a hőkioldó hiba is megoldódik, nem lesz túlmelegedés.
(#) jocka0012 válasza vargaf hozzászólására (») Feb 2, 2017 /
 
Hát igen reméljük.Azóta nem volt gond vele.
(#) Bazs09 hozzászólása Feb 20, 2017 /
 
Üdvözletem!

Egy Kenwood Major KM600 konyhai robotgéppel küzdök. Legutóbbi használatnál (dagasztás) égett szagot éreztem, majd leállítottam. Ezután elindítva nagyon hektikusan járt a motor: volt, hogy legkisebb fokozaton el sem indult csak búgott, illetve maxon pörgetve is ingadozott a fordulatszám.

Átvittem édesapámhoz, ahol adott minden szerszám a szétszereléshez. Ott is elindítottuk, hibátlanul járt. Azért belenéztünk, mi lehetett a gond.

A vezérlést nemrég újítottuk fel (végeztünk egy teljes generált a gépen, közel 20 éves), most műszerrel kimértünk minden egyes alkatrészt, de nem találtunk hibát. Szénkefék (~3 mm-t koptak eddig, nem ebben az évtizedben fognak elfogyni), tekercs ránézésre rendben.

A motor tengelye viszont ~2 mm-t mozog vertikálisan, illetve alul, a ventilátornál horizontálisan is ~1-1,5 mm-t. Úgy sejtem ez nem jó így. Okozhatja ez az egyenetlen járást, időszakos hibát? Ha igen, akkor megpróbálom kicseréltetni a csapágyakat, egyéb esetben elgondolkodok egy motorcserén (csak végső esetben). A motor egyébként 800W-os, a szabályzás triacon keresztül megy.

A segítséget, tippeket előre is köszönöm!
(#) ezermester1 válasza Bazs09 hozzászólására (») Feb 20, 2017 /
 
Helló! A leírtak alapján csapágyas a készüléked. Írtad,hogy közel 20 éves. Ha sűrűn volt használva nem kell csodálkozni rajta.
(#) Bazs09 válasza ezermester1 hozzászólására (») Feb 20, 2017 /
 
Köszönöm a választ, akkor nekiesünk. Már csak abban bízom, hogy cserealkatrész is lesz.
(#) Bazs09 válasza Bazs09 hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Szinterbronz siklócsapágyak vannak benne, nem cserélhető...
(#) granpa válasza Bazs09 hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
A szinter-csapágyat is csak beletették, tehát cserélhető. Ha nincs nagyon oválisra kikopva, javítható összesajtolással. Persze ki kell hézagolni utána (vagy után-állítani).
(#) Bazs09 válasza granpa hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Egy helyi (Kaposvár) szervizben érdeklődtem, ott azt mondták ezt gyárilag préselik bele. Google sem dob találatot cserét/javítást végző cégre. Annyit tudnának tenni, hogy átalakítják golyóscsapágyasra, viszont elmondásuk szerint hangosabb lenne, az esztergályos munkával a költség pedig már közelíti egy új motor árát.
(#) granpa válasza Bazs09 hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Ha már ennyire..., akkor (ha szét tudod szedni) nyomd/préseld össze tengelyirányban (érzéssel!) egy kicsit, egy ideig még jó lesz. A lyukat finoman ki lehet dörzsölni, akár saját tengelyével, vagy más alkalmas eszközzel.
(#) ezermester1 válasza granpa hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Nem ajánlom! Nagyon rideg anyag és könnyen reped! Csak csere ha lehetséges.
(#) Bazs09 válasza ezermester1 hozzászólására (») Feb 22, 2017 /
 
Teszek egy próbát a cserével, rosszabb nem lesz. Ránézésre egy ehhez hasonló biztosító alátéttel van rögzítve egy gömbölyű, peremes szinterbronz csapágy.
(#) ezermester1 válasza Bazs09 hozzászólására (») Feb 22, 2017 /
 
Az úgy jó! Lehet esztergályozni,csiszolni. Sokat javítottam konyhai robotgép motorokat. Azért gömbölyűek ezek a sikló csapágyak mert önbeállós csapágyak. Meg kell nézni a motor tengelyt is nem-e be van rágva. Ha be van rágva csak köszörülni szabad/érdemes mert vékony és esztergáláskor elnyomja a kés a tengelyt. Akkor viszont eldobható.
(#) Bazs09 válasza ezermester1 hozzászólására (») Feb 22, 2017 /
 
Mondjuk ha tudnátok ajánlani szakembert, aki ezt el is tudja végezni, akkor inkább nem ekecselnék otthon, nincs ebben rutinom. Egyébként az erősebb, 1000 W-os cseremotor 21e forintért van itt Angliából.
(#) granpa válasza ezermester1 hozzászólására (») Feb 22, 2017 /
 
Nálam nem repedt el (egy sem).
(#) Babita hozzászólása Máj 2, 2017 /
 
Üdvözletem.

Rövid üzemelés közepette megállt az egy fázisú kompresszorom és csak búg.Nem szorul a tengely simán indulnia kellene,de nem megy neki.Cseréltem üzemi kondit,ugyan az a hiba.Jól gondolom ,hogy valami menetzárlat,vagy szakadás lehet a tekercselésében?
(#) ezermester1 válasza Babita hozzászólására (») Máj 2, 2017 /
 
Bele kell mérni műszerrel a tekercsekbe. Az majd megmutatja mi a hiba.
(#) Ktomi666 hozzászólása Jún 14, 2017 /
 
Szaisztok! A következö lenne a kérdésem: adott egy Expert XLS5052 típusú hasítógép. Egy egyfázisú, 1,5 kW-os villanymotorral van meghajva egy hidraulikus munkahenger. Egy 30 µF-os kondi van rákötve. A hibajelenség az hogy egy konkrét pozícióban megállva a motor nem indul, csak búg és kézzel sem mozdítható semerre sem. A kérdéses pozíciótól kicsit elforgatva (mindkét irányba) kicsit nehézkesen de elindul. Ezen a tartományon kívül kifogástalan. A tengelyt kézzel megforgatva nem érezhető semmi mehanikus probléma, szorulásnak vagy csapágy gondnak nyoma sincs. Diagnózis?
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2017
(#) erbe válasza Ktomi666 hozzászólására (») Jún 14, 2017 /
 
Forgórészben menetszakadás. A beöntött alumínium rudazat valahol eltörött. Ha szétszereled, a hibás ponton elszineződik a vasmag. Kör alakban vagy kicsit hosszabban kékes árnyalatok láthatóak.
(#) Gafly válasza erbe hozzászólására (») Jún 14, 2017 /
 
Akkor logikusan jön a következő kérdés: Hogyan javítható?
(#) erbe válasza Gafly hozzászólására (») Jún 14, 2017 /
 
Forgórész cserével.
Valamikor réges-régen... kiköszörülték vagy fúrták a hiba helyét, AWI-val összeolvasztották. Ha több hiba volt és nem lehetett beszerezni forgórészt, kifúrták vagy kimarták a hornyokból az alumíniumot és rézrudakkal helyettesítették. Ma már nem szokás az ilyesmi.
(#) Gafly válasza erbe hozzászólására (») Jún 14, 2017 /
 
Ez még akkor lehetett, amikor emberek akár trafót és motort is tekercseltek

Köszönöm, erre nem gondoltam
(#) Ktomi666 hozzászólása Jún 14, 2017 /
 
Van a környéken egy öreg szaki. Ő még szokott villanymotorokat feltámasztani, majd meglátjuk hogy mi lesz. Köszönöm az útbaigazítást, így legalább tudom, hogy őt kell molesztálni ezzel.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2017
(#) VIM válasza Ktomi666 hozzászólására (») Jún 15, 2017 /
 
Szia! Mennyit használtad már ezt a gépet? Ki légtelenítetted használat előtt?
(#) gebasz hozzászólása Júl 1, 2017 /
 
Tiszteletem!
Van egy IMI MA 90 LB tipusu villanymotorom ami rezonál, de nem a csapágy hiba vagy tengely egyenetlenség miatt, mert ahogy le veszem az áramot és terhelés nélkül forog nincs rezonancia. Mitől lehet ez. Előzmény kondenzátor beadta a kulcsot és az indító relé is elég ramaty állapotban van .Kapott új kondit a relé érintkezőket fel pucoltam.
(#) granpa válasza gebasz hozzászólására (») Júl 1, 2017 / 1
 
Lehet, zárlatos lett/leégett a segédfázis tekercse. Mérj ellenállásokat a tekercseken. Próbáld csak főfázis bekapcsolással, berántással indítani. Ha elindul, segédfázis hiba.
(#) gebasz válasza granpa hozzászólására (») Júl 1, 2017 /
 
A főfázis tesztelésnél nem elég csak a tengelyt kézzel megpördíteni? Mert úgy csak vánszorog.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2017
(#) granpa válasza gebasz hozzászólására (») Júl 1, 2017 /
 
Nem minden motor bír attól a kis "lökettől" felpörögni. Madzag ráteker, megránt (pörget). Ha úgy sem indul el, akkor a főfázisnak is megártott, vagy ha nagyon zárlatos a segédfázis, akkor lefogja.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2017
(#) VIM válasza gebasz hozzászólására (») Júl 2, 2017 / 1
 
Szia!
Idézet:
„Előzmény kondenzátor beadta a kulcsot és az indító relé is elég ramaty állapotban van.”
Valószínű, hogy a motor többször túl lett terhelve és emiatt a relének mindig be kellett iktatni a kondenzátort az üzem fenntartásához, ezért a kondenzátor tönkremehetett a túlzott igénybevételtől, a relé pedig kimelegedett és már alacsony áramfelvételtől is húzva marad, mert a lágyvas nyelv (ami az érintkezőt működteti) visszatérítő rugóján keresztül van megoldva az áram bevezetése a relé tekercséhez. Ha nincs "amper szaga" a tekercsnek akkor a működéspróbát úgy kellene megoldani, hogy relé nélküli, nyomógombos indításra kellene bekötni a motort. Ebből kiderülne, hogy a relé okozza e a problémát vagy menetzárlatos lett a motor. A továbbiakban a tekercsfej szétbontása és átvizsgálása jöhet mégy szóba, HA ott melegedett volna össze valamelyik két egymástól elkülönített tekercs menete a fő vagy segédfázisban.
(#) gebasz válasza granpa hozzászólására (») Júl 3, 2017 /
 
Köszi a segítséget .
Következő: »»   22 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem