Fórum témák
» Több friss téma |
És ezzel a hőkioldó hiba is megoldódik, nem lesz túlmelegedés.
Hát igen reméljük.Azóta nem volt gond vele.
Üdvözletem!
Egy Kenwood Major KM600 konyhai robotgéppel küzdök. Legutóbbi használatnál (dagasztás) égett szagot éreztem, majd leállítottam. Ezután elindítva nagyon hektikusan járt a motor: volt, hogy legkisebb fokozaton el sem indult csak búgott, illetve maxon pörgetve is ingadozott a fordulatszám. Átvittem édesapámhoz, ahol adott minden szerszám a szétszereléshez. Ott is elindítottuk, hibátlanul járt. Azért belenéztünk, mi lehetett a gond. A vezérlést nemrég újítottuk fel (végeztünk egy teljes generált a gépen, közel 20 éves), most műszerrel kimértünk minden egyes alkatrészt, de nem találtunk hibát. Szénkefék (~3 mm-t koptak eddig, nem ebben az évtizedben fognak elfogyni), tekercs ránézésre rendben. A motor tengelye viszont ~2 mm-t mozog vertikálisan, illetve alul, a ventilátornál horizontálisan is ~1-1,5 mm-t. Úgy sejtem ez nem jó így. Okozhatja ez az egyenetlen járást, időszakos hibát? Ha igen, akkor megpróbálom kicseréltetni a csapágyakat, egyéb esetben elgondolkodok egy motorcserén (csak végső esetben). A motor egyébként 800W-os, a szabályzás triacon keresztül megy. A segítséget, tippeket előre is köszönöm!
Helló! A leírtak alapján csapágyas a készüléked. Írtad,hogy közel 20 éves. Ha sűrűn volt használva nem kell csodálkozni rajta.
Köszönöm a választ, akkor nekiesünk. Már csak abban bízom, hogy cserealkatrész is lesz.
Szinterbronz siklócsapágyak vannak benne, nem cserélhető...
A szinter-csapágyat is csak beletették, tehát cserélhető. Ha nincs nagyon oválisra kikopva, javítható összesajtolással. Persze ki kell hézagolni utána (vagy után-állítani).
Egy helyi (Kaposvár) szervizben érdeklődtem, ott azt mondták ezt gyárilag préselik bele. Google sem dob találatot cserét/javítást végző cégre. Annyit tudnának tenni, hogy átalakítják golyóscsapágyasra, viszont elmondásuk szerint hangosabb lenne, az esztergályos munkával a költség pedig már közelíti egy új motor árát.
Ha már ennyire..., akkor (ha szét tudod szedni) nyomd/préseld össze tengelyirányban (érzéssel!) egy kicsit, egy ideig még jó lesz. A lyukat finoman ki lehet dörzsölni, akár saját tengelyével, vagy más alkalmas eszközzel.
Nem ajánlom! Nagyon rideg anyag és könnyen reped! Csak csere ha lehetséges.
Teszek egy próbát a cserével, rosszabb nem lesz. Ránézésre egy ehhez hasonló biztosító alátéttel van rögzítve egy gömbölyű, peremes szinterbronz csapágy.
Az úgy jó! Lehet esztergályozni,csiszolni. Sokat javítottam konyhai robotgép motorokat. Azért gömbölyűek ezek a sikló csapágyak mert önbeállós csapágyak. Meg kell nézni a motor tengelyt is nem-e be van rágva. Ha be van rágva csak köszörülni szabad/érdemes mert vékony és esztergáláskor elnyomja a kés a tengelyt. Akkor viszont eldobható.
Mondjuk ha tudnátok ajánlani szakembert, aki ezt el is tudja végezni, akkor inkább nem ekecselnék otthon, nincs ebben rutinom. Egyébként az erősebb, 1000 W-os cseremotor 21e forintért van itt Angliából.
Nálam nem repedt el (egy sem).
Üdvözletem.
Rövid üzemelés közepette megállt az egy fázisú kompresszorom és csak búg.Nem szorul a tengely simán indulnia kellene,de nem megy neki.Cseréltem üzemi kondit,ugyan az a hiba.Jól gondolom ,hogy valami menetzárlat,vagy szakadás lehet a tekercselésében?
Bele kell mérni műszerrel a tekercsekbe. Az majd megmutatja mi a hiba.
Szaisztok! A következö lenne a kérdésem: adott egy Expert XLS5052 típusú hasítógép. Egy egyfázisú, 1,5 kW-os villanymotorral van meghajva egy hidraulikus munkahenger. Egy 30 µF-os kondi van rákötve. A hibajelenség az hogy egy konkrét pozícióban megállva a motor nem indul, csak búg és kézzel sem mozdítható semerre sem. A kérdéses pozíciótól kicsit elforgatva (mindkét irányba) kicsit nehézkesen de elindul. Ezen a tartományon kívül kifogástalan. A tengelyt kézzel megforgatva nem érezhető semmi mehanikus probléma, szorulásnak vagy csapágy gondnak nyoma sincs. Diagnózis?
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2017
Forgórészben menetszakadás. A beöntött alumínium rudazat valahol eltörött. Ha szétszereled, a hibás ponton elszineződik a vasmag. Kör alakban vagy kicsit hosszabban kékes árnyalatok láthatóak.
Akkor logikusan jön a következő kérdés: Hogyan javítható?
Forgórész cserével.
Valamikor réges-régen... kiköszörülték vagy fúrták a hiba helyét, AWI-val összeolvasztották. Ha több hiba volt és nem lehetett beszerezni forgórészt, kifúrták vagy kimarták a hornyokból az alumíniumot és rézrudakkal helyettesítették. Ma már nem szokás az ilyesmi.
Ez még akkor lehetett, amikor emberek akár trafót és motort is tekercseltek
Köszönöm, erre nem gondoltam
Van a környéken egy öreg szaki. Ő még szokott villanymotorokat feltámasztani, majd meglátjuk hogy mi lesz. Köszönöm az útbaigazítást, így legalább tudom, hogy őt kell molesztálni ezzel.
A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2017
Szia! Mennyit használtad már ezt a gépet? Ki légtelenítetted használat előtt?
Tiszteletem!
Van egy IMI MA 90 LB tipusu villanymotorom ami rezonál, de nem a csapágy hiba vagy tengely egyenetlenség miatt, mert ahogy le veszem az áramot és terhelés nélkül forog nincs rezonancia. Mitől lehet ez. Előzmény kondenzátor beadta a kulcsot és az indító relé is elég ramaty állapotban van .Kapott új kondit a relé érintkezőket fel pucoltam.
Lehet, zárlatos lett/leégett a segédfázis tekercse. Mérj ellenállásokat a tekercseken. Próbáld csak főfázis bekapcsolással, berántással indítani. Ha elindul, segédfázis hiba.
A főfázis tesztelésnél nem elég csak a tengelyt kézzel megpördíteni? Mert úgy csak vánszorog.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2017
Nem minden motor bír attól a kis "lökettől" felpörögni. Madzag ráteker, megránt (pörget). Ha úgy sem indul el, akkor a főfázisnak is megártott, vagy ha nagyon zárlatos a segédfázis, akkor lefogja.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2017
Szia!
Idézet: Valószínű, hogy a motor többször túl lett terhelve és emiatt a relének mindig be kellett iktatni a kondenzátort az üzem fenntartásához, ezért a kondenzátor tönkremehetett a túlzott igénybevételtől, a relé pedig kimelegedett és már alacsony áramfelvételtől is húzva marad, mert a lágyvas nyelv (ami az érintkezőt működteti) visszatérítő rugóján keresztül van megoldva az áram bevezetése a relé tekercséhez. Ha nincs "amper szaga" a tekercsnek akkor a működéspróbát úgy kellene megoldani, hogy relé nélküli, nyomógombos indításra kellene bekötni a motort. Ebből kiderülne, hogy a relé okozza e a problémát vagy menetzárlatos lett a motor. A továbbiakban a tekercsfej szétbontása és átvizsgálása jöhet mégy szóba, HA ott melegedett volna össze valamelyik két egymástól elkülönített tekercs menete a fő vagy segédfázisban. „Előzmény kondenzátor beadta a kulcsot és az indító relé is elég ramaty állapotban van.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |