Fórum témák
» Több friss téma |
Általában a fát bevonják valamilyen pólustömítővel előtte. Bővebben: Link
Maga a ragasztó is ad egy filmréteget, de minden bizonnyal a sima faanyag rostjai felhúzódnak, keménységtől függően.
Van akiknek tetszik. (a matricás előlap számomra pl. nagyon otthon csináltnak hat, pedig sokaknak bejön.) Számunkra a transzfertechnika az ami itt érdekes. Alumínium előlapra pl. nem tudom milyen eredményt adna?
Szia!
Szinte bármilyen sima felületre működik a (nyák) vasalásos technika. Fotópapírra lézeres nyomtatóval való nyomtatás és átmelegítés (vasalás). Régebben 1,5mm-es rozsdamentes anyagra próbáltam, működött.
Nem, de ha kivésed reliefnek szép is lehet.
Olyan, mint a seregben volt a pirográfos díszítésű fali lámpa, kotonos doboz, képkeret stb. Mind rétegelt lemezből, technokollal összeragasztva.
Akkor már lézeres gravírozás Persze az égetés könnyebben megvalósítható egyszerűbb alakzatoknál.
A lézeres gravírnak is van az a hátránya fémnél, hogy bizonyos szögekből látható csak jól a felirat, ábra. Rozsdamentes lemezre készíttettem így, és igen halovány volt a felírat, a rávetődő fénytől függően.
A lézert a fára gondoltam, lemezre ott van a vasalás.
Sziasztok!
Ötleteket szeretnék kerni feliratozásra! Az anyag foliamatricázott furnér és plexi! A folia miatt a gravirozás ha jol gondolom kilőve! Kaptam tippet hogy esetleg cimkéző, átlatszo alapon a kivánt szin! Csak nemtudom ott betüméretet lehet e állítani! Esetleg probaljak meg rányomtatni?
Szerintem olvass vissza kicsit.
Én annyira nem vagyok oda ezért a matricázásért. Akármilyen színt sem kívánhatsz, csak amit kapni lehet. A nyomtató tud betűtípusokat és különféle effektusokat, grafikákat is nyomni, többféle szalagszélességre.
Nem tudom pl. ilyen oldattal milyen eredmény születhet.
Ha nyomtatni akarsz, akkor felesleges ez az oldat, akármi is van benne. Gyakorlatilag a fele festék úgyis a papíron marad, ahogy a videóban is látszik. Ez így nem nyújthat tökéletes minőséget. Szerintem csináld simán műnyomó papírral, és átvasalással, mintha panelt készítenél, azzal kb ugyanezt eléred jobb minőségben. Aztán lakkozd le. A dolog hátulütője, hogy plexire nem kivitelezhető, mert az nem bírja a meleget...
A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2017
Tegnap és ma, készítettem egy ívmaró asztalt. Egész szép "Tenor" előlapot lehet vele gyártani házilag.
Bővebben: Link
Profi! Látom,hogy nem ma kezdted a famunkát. Gratulálok hozzá!
István
Sziasztok!
Átlagos, általános műszerdoobozt hogy lehet alakítani? Pl. ezt: http://lomex.hu/hu/webshop/#/search,47-01-27/stype,1 Szeretnék rá lyukat csavarnak, illetve téglalap alakú réseket kapcsolóknak. Hogy lehet ilyeneket csinálni, anélkül, hogy a doboz tönkremenne? Pl. jól sejtem, hogy fúráshoz először kis átmérőjű fej, nagy fordulatszámon és kicsi előtolással? Majd ezt a lyukat lehet folyamatosan bővíteni nagyobb fejjel? Köszi előre is!
Normál furat, vékony anyag -> lépcsős fúró.
A téglalap alakúnál vékony (pl. 2 mm) fúrószárral körbemész egyszer úgy, hogy a furatok szorosan egymás mellett legyenek, majd kicsit vastagabbal (2,5mm). Ha minden jól megy, kb. kiesik a közepe, a maradékot reszelővel eltávlítod.
Szia! Sokféle megoldás létezik. Az is egy ha te magad oldod meg fúróval, reszelővel, tűreszelővel, vagy éppen rezgővágóval stb. De az is megoldás, ha megszerkeszted szépen és egy cnc-ssel kimaratod - mondjuk a fórumtársak közül. A lyukak egyszerűbbek, mert arra tényleg sokféle körkivágó és lépcsős fúró létezik. A szögletes nyílásoknál méretfüggő, mert lehet sok apró lukkal is bíbelődni, vagy dremmel mini flextárcsákkal, csiszolókkal. A többi kézügyesség kérdése. A cnc precízebb és kisebb az esélye, hogy megkaristolod az előlapot. Ráadásul a bonyolult szögletes nyílások sem okoznak problémát.
Legegyszerűbb a szögletes nyílást, átellenes furat> szúrófűrész >reszelővel elkészíteni.
Tegnap épp ezt csináltam, 1,5mm vaslemezbe. A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2017
A négyszögletes lyukra van még egy jó módszer amit csak kevesen ismernek
(én is csak szakmámból kifolyólag), de ez csak inkább vékonyabb fém alapanyagon működik. A kivágandó négyszök négy sarkát kifúrod 3-4-es fúróval (ha nagyon vékony az anyag, lehet kissebbel is fúrni), aztán a két átlós lyukat összevágod laposvágóval vagy vékony vágókoronggal egyenesen. Így kapsz egy X -et, az alaplemezt befogod két szögvas közé, és minden oldalát behajtod 90 fokra. Aztán továbbhajtod 180 fokra (már szögvas nélkül), és az élét finoman elkalapálod. Annakidején az üstháznak az ajtaját készítettük ezzel a módszerrel. Előnye, hogy némi plusz tartást is ad a szerkezetnek. Nem kell reszelni, és ha ügyesen hajtassz, nyíl egyenes lesz az oldal (amit reszelésnél nem mindig sikerül kivitelezni)... Ui.: Annyit még hozzátennék, ez inkább csak a vas vagy acéllemeznél (sima, festett, horganyzott az mindegy) működik tökéletesen. A lágyalumínium lemezzel is meg lehet csinálni, de az ötvözött alulemeznél már nem biztos, hogy kibírja a 180 fokos visszahajtást, az lehet már inkább elreped... A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2017
Köszönöm a válaszokat. Annyival egészíteném ki, hogy itt most kizárólag csak műanyag dobozról van szó.
Az anyagvastagságot viszont bele kell kalkulálni a visszahajtásba, különben kisebb lesz a luk.
Illetve nem minden nyílás engedi meg, hogy a sarkoknál ne derékszögű kivágás legyen, lekerekítés nélkül. A szögvasas megoldás jó, én is használom, ha lemezt kell egyenesre reszelni.
Ez így van. Ha figyelembe veszed a hajlítás sugarát, meg lehet azt csinálni pontosan is. Sőt, ha a furatot mondjuk 1mm -es fúróval készíted, az simán belefér a derékszögű sarokba is.
(A furat amúgyis csak azért kell, hogy ne vágd túl az anyagot, egyébként furat nélkül is meg lehet csinálni, ha elég pontos vagy.) És ha egy olyan panelműszert akarsz betenni, aminek mind a négy oldalán pereme van, ez tökéletes módszer szerintem... A hozzászólás módosítva: Aug 31, 2017
Műanyag doboznál esetleg lehet hődrótos vágóval is dolgozni, esetleg pillanatpákába megfelelő formára hajtott hegyet befogni és "kicuppantani" a nyílást. Utána már csak egy kis sorjátlanítás kell.
Fémnél esetleg lehet dolgozni hidegvágóval is, én szoktam, de arra fel kell készülni, hogy az anyag görbülhet, horpadások keletkezhetnek rajta így ezt inkább ott lehet alkalmazni, ahol takarva lesz a nyílás melletti felület.
Én szikével vágom. Igaz, nem megy egy menetben, de elég elfogadható vágásképet ad.
Sajnos csak a szike méreténél nagyobb nyílás vágható.
Nagyon ügyes szerkezet! Minden elismerésem!
Csak nem titokban leszerződtél a Tenorral??? Vagy Te vagy maga a Tenor? A hozzászólás módosítva: Szept 3, 2017
Én is nyúltam az ötletet, egy hangszerkészítőtől.
Sajna figyelmetlenségemben túltoltam, és egy csavar lenullázta a kést a marófejben. Megrendeltem a másikat, és tervem egy exóta zebrano-fa előlap, ami már önmagában is exkluzív kivitelt kölcsönöz majd a következő erölködőnek. Sajna lassan haladok a dobozolással, mert elég bonyolult a több darabból való összeállítása egy doboznak házilagos módszerekkel.
Szilvafából dolgoztál már, én a ~20. kérdező után árultam el, hogy nem egzóta; mindenki ledöbbent.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |