Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Sziasztok!
A rádióm egyszer csak egyszerűen nem kapcsolt be, semmire se reagált. A biztosítékoknál az autórádió illetve az autó saját központi órája egy körön van, és az óra hibátlanul működik, tehát a biztosítékkal nem lehet baj, de ettől függetlenül kihúztam, megnéztem hogy nem égett-e le, és visszadugtam. Ezután nagy meglepetésemre működött a rádió, de sajnos csak pár napig, amikor is újra eljátszotta, hogy nem kapcsol be. Az egész folyamatot megcsináltam még egyszer, biztosíték ki-be, rádió ezután működött, majd egy pár nap múlva ugyan úgy nem kapcsolt be. Létezik erre valami megoldás?
Kontakt hiba? Nem oxidos a biztosíték, vagy a foglalata? Esetleg laza a kontakt?
Én is ezekre gondoltam először, de a biztosíték teljesen jónak néz ki és amikor a rádió nem kapcsol be, az óra ugyan úgy megy, és egy körön van a kettő.
Ha meg maga a rádiónál lenne laza a kontakt, attól még hogy a biztosítékot ki-be húzom nem "szabadna" megjavulni.
A biztosíték foglalat forrasztását nézd meg.
Ja, nem a rádió biztijét vetted ki, hanem az autó ide menő köréből? A rádió fenekén nézd meg a biztosítékot...hátha!
Helló Mindenki!
Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2000-es évjáratú Fiat Punto 2 amiben gyári blaupunkt rádió van gyári aktív "mély ládával". Néha olyan furcsaságot vettem észre h bekapcsoltam a rádiót, maga a készülék áram alatt volt világított, kereste a csatornát stb de semmilyen hang nem jött ki a hangszórókból. Kikapcsoltam, majd következő alkalommal ismét bekapcsoltam és mintha semmi sem történt volna lett hang és szólt is. Letudtam azzal, h 17 éves az autó biztos haldoklik a gyári magnó. Ettől függetlenül le akartam cserélni a gyári rádiót egy másik usb-s mp3-as rádióra, ezt meg is tettem, vettem bele egy SAL VB3100-t. Tudom olcsó kína stb, de számomra a célnak bőven megfelel. A hangszóró, táp csatlakozók mivel iso szabványúak volt a gyáriban is így csak összedugtam az újjal és már is működött az új fej ![]() Véleményetek szerint mivel lehet a gond mi okozhatja ezt a jelenséget problémát? Amire még felfigyeltem, hogy napon áll sokat az autó és rettentő meleg volt a műszerfal és maga a kivet rádió is, alig állta el a kezem.... Létezik az h az új rádió és a régi is a melegtől letiltott? Van ezekben egyáltalán védelem? Esetleg maga az antenna kábelnek ehhez lehet köze? Válaszotokat és a segítséget előre is köszönöm!
Nincs/nem volt benne egy kihangosító, ami a rádió hangszóróit használta?
Nem testel véletlenül a tel. mute szál az ISO csatlakozóban néha?
Helló!
Gyári kihangosító nem volt benne, hogyan tudok megbizonyosodni arról hogy a tel. mute szál testel-e az iso csatlakozóban? Multiméterrel mérjem ki testhez képest a szálakat? Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Jún 20, 2017
Ezek a hangszóró megszakítósok inkább utólagosak.
Megnézed a rádió fenekén az ISO csatlakozóban, elvileg egy barna szál, a kettes számú kivezetésen. De ezt elvileg jelezné a rádió a kijelzőn. Nagy valószínűséggel nincs bekötve, csak azt nézd meg, hogy ne érhessen testhez.
A biztosítékokat kicseréltem, de sajnos továbbra is csak egy darabig működik, és a sokadig indítás után feladja.
Még mindig nem vagyok biztos, hogy egy az autó biztosítéktábláján, vagy a rádió hátulján levőre gondoltál. A csere nem sokat hoz a konyhára, ha nem oxidos az érintkezője.
Mind a kettőre most, de ezek szerint nem ért semmit.
Kérdésem lenne, vajon miért veszti el az elmentett rádiókat a kulcs kivétele után az új pioneer rádió?
A piros és sárga is be van kötve gyárilag előkészített csatlakozóval.
A sárgára a kulcs kivétele után is kell menjen feszültség.
Meglett a hiba, megkellett cserélni a sárga és piros vezetéket. Astra g-ben fordítva vannak.
Sajnos valamiért néhány autógyártó egyedien gondolkodik. Ezért a legtöbb rádiónál ma már felcserélhető a két szál, ill. vagdosás nélkül egyesíthetőek is.
Azóta az történt, hogy visszavittem a rádiót, mert még garanciális volt, kicserélték, kaptam egy teljesen újat, és ezzel is ugyan az a helyzet, hogy ideig óráig bírja, aztán egyszerűen nem kapcsol be.
Viszont a nagyon régi rádióval semmi baja nem volt.
Na, ilyenkor kellene megnézni, hogy kap-e áramot! Gyújtás ráadás után sem tudod bekapcsolni?
Úgy volt bekötve, hogy amúgy is csak gyújtás ráadása után kapott áramot, úgyhogy nem.
Olvasgattam a sárga piros felcseréléséről, de a memóriájával nem volt gond, azt megjegyezte. (Nyilván addig amíg valamelyik biztosítékot ki nem húztam)
Továbbra is az kellene, hogy megnézed, amikor kikapcsol/nem lehet bekapcsolni, hogy kap-e áramot. Ha nem, akkor a tápellátás szűnik meg, ha igen, az érdekes, mivel cserélted a rádiót, esetleg rövidzár közeli hangszóró lehet és arra kapcsol ki, de ilyenkor nem ez az általános. Viszont más kapcsolat nincs azzal, hogy mindkét rádióval ezt csinálja...
Sziasztok.
Miután rövid távokon használom az autómat, előfordul, hogy nem használom a rádiót. Egyik alkalommal, mikor bekapcsoltam, kicsit halkabbnak tűnt. Akkor jöttem rá, hogy azért mert nem szólnak az első csipogók. Egyszerre hallgatott el mind a két oldal. A 8 hagszóróból 6 (első ajtókban+hátsó ajtókban+hátsó csipogók) működik. Lenne valakinek ötlete, hogy mi lehet a gond? A fejegységben mehetett valami tönkre? Kicsi esélyt látok, hogy egyszerre szakad a két oldal kábele. Az első csipogó különösebb bontás nélkül hozzáférhető. Ha lenne valami mód letesztelni csak azokat, az nagy könnyebbséget jelente, mert akkor nem bontanék sehol semmit. Előre is köszönöm, ha valakinek lenne valami ötlete, hogy mi történhetett, ill. hogyan tudom a csipogókat letesztelni. Üdv
Szerintem ha ki tudod venni a rádiót, akkor a csatlakozón keresztül meg tudod mérni a "csipogókat", és ez még nem jár bontással.
Ugyanígy a rádiót is tudod tesztelni. Persze ehhez nem árt, ha van csatlakozód, stb...
A rádió felől igen nehéz egyszerű módon (multiméter) a csipogókat megmérni, hiszen soros kondenzátoros leválasztással vannak szerelve túlnyomó részt. Ellenben a csipogók felől sanszosabb.
Sziasztok!
Segitségetek kérném Audi A6 1998 évjáratú /nem canbus-os / autómban ezidáig gyári kazettás Concert fejegységet cseréltem ki a gyári audi cd-s fejegységre Concert 2. Csatlakozók stimmeltek,de a gomboknak nincs háttérvilágitása, gyújtáskulcs kivételére nem kapcsol ki. A gyári iso csatlakozóban a "háttérvilágitás "bekötésénél az új fejegységnél már nincs is saru,de más lábnál van canbus felirat /.Korábban láttam már sokkal újabb gyári navis fejegységet is régi autóban Hogy lehetne áthidalni,hogy az emlitett hibákat kiküszöböljem?Előre is köszönöm.
Sziasztok,
Van egy AKAI CAU-7120 autós erősítő amiben a végfok IC kiment de annyira hogy az érték nem látszódik rajta, esetleg nincs valakinek kapcsolási rajza hozzá, vagy nem tudja valaki az IC típusát? Előre is köszönöm, Üdv Bubu54
Sziasztok! Van egy Ford 7000-es fejegységem. Az lenne a problémám, hogy a ki-be kapcsoló gomb fordítva működik, és nem reagál semmire csak a kijelzője világít zölden. Lenne valakinek esetleg kapcsolási rajza róla, vagy ötlete, hogy mi lehet?
Előre is köszi.
Asztalon próbáltad vagy be van téve kocsiba a gyári helyre?
Mindenféle pozícióban, és testhelyzetben. De sajna az orálig jutottunk, csak rossz oldalon vagyok. A Viccet félretéve: Hibásnak vettem, hogy nem kapcsol be. Viszont megnéztem a paneleket szemrevételezéssel épnek láttam. Tápegységgel próbáltam minden test testen volt és minden táp 14.4V-on. A Kocsiban is ugyan az a tünet. Viszont a CD tárat sem vezérli, csak a kijelző zöld háttérrel és ennyi semmire nem reagál és ha kiveszem a billentyűzetet akkor se kép se hang. Csak zölden világít.
Hali!
Lenne egy fejegységem(clarion drx5575r) amit szeretnék egy ládába beszerelni. Az lenne a probléma hogy a világítás +12 is rá van kötve de így sem világít csak halványan. A képen van az iso csatlakozója: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |