Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kisgépek gyújtása
Sziasztok!
Abban kérném segítségeteket hogy honnan lehet szerválni ilyen típusú motorba SEM tekercset (állórészt)és lendkereket .Vagy melyiket lehet felszerelni helyette(ami müködik is) A linkben van kép is!
Hát talán mert nem lehet kapni bontottan,ja és ujjonan az állórész 50000Ft+lendkerék 50000Ft=100 000Ft
Bocs de most nincs ennyi pénzem! Ennyi
De miért akarod azt kicserélni? Vagy talán rossz az állórész?
Hát igen rossz sajnos, a jeladóján 164 ohm-ot mértem(az jó) de a tekercsén 16 ohm-ot mértem (sztem ez nem jó)mert azt írták hogy a SEM gyujtásnál a tekercsnek kb 3000 ohm-nak kéne lennie.
Az egy más tipusú tekercs. Egyáltalán nem biztos,hogy ekkora ellenállású kell legyen a tiéd is. Összehasonlitási alap kellene. Abszolút nincs szikra?
Szerintem is ez egy másfajta tekercs lesz. Ha SEM gyújtótekercs lenne akkor már nagyon összekellet volna durrannia hogy csak 16Ohm-ot mérj annak már nyoma is lenne, az biztos
![]()
Hát a szerelő azt mondta nincs de majd én is megnézem.
Amúgy van a trafóról és a digit kontrolról is kép
A trafó és D kontrol-ról kép
Na jól belenyúltál... Emlékeim szerint ez a tipus a párszáz voltos feszültséget az elektronika segitségével állitja elő,úgyhogy a próba idejére kellene egy cseredarab,még mielőtt nagyon szétvernéd a tekercset. A digirészhez nem tudok hozzászólni,de gondolom a tápfeszültséget ellenőrizted. Egy ilyen gyújtást javitottam,szerencsére csak a hall jeladó volt hibás. Gondolom a közelben nincs szakszerviz,illetve nagyon drága,igy sajnos marad a bontóbeli próbálkozás..
Sajnálom,hogy elkeseritő dolgokat irok,de ezzel a gonddal nagyon sok Sem gyártmányú gyújtással szerelt motoros szembesült. Még mielőtt bárki hitelrontással vádolna: a gyújtás ameddig működik addig kiválóan teszi a dolgát,de ha elromlik akkor nagy macera újra életre kelteni. Persze ha van rá fedezet akkor egyszerűbb újat beépiteni.
Hy
igazából azt mondta a szerelő hogy csak a tekercs lehet a rossz. De lehet hogy ennek a fajta tekercsnek(álló résznek) az értéke 16 ohm vagy nem lehetséges? mer a jeladóé meg 164 ohm
Lehet.
Amit javitottam abban is volt jeladótekercs mégis külön a dekni belső oldalára épitett (gyárilag) hall jeladóról működött,persze a tiéd nem biztos,hogy ilyen.
Hy mex!Látom te nagyon benne vagy ezekbe a dolgokba !
Az a kérdésem lenne hogy hogyan lehet megnézni hogy a trafó jó-e?Mer amit vettünk hozzá uj állórész tekercset azzal sincs szikra! Vagy a digit kontrolal lehet gond? Válaszaitok előre is köszönöm!
Ja és nem tudom hogy a jeladón mért 164ohm érték jó lehet-e?
Helló. Mint már irtam a dolog sokesélyes.
Ha jól értettem vettél új állórésztekercset,de továbbra sincs szikra. A régi tekercs jeladó ellenállása megegyezik az új tekercsével? Magában a trafóban valószinűleg lapul némi elektronika is,ezért nem tudok pontos leirást adni,itt is egy cseredarab segithet a próba idejére. Ha ez is jó,akkor kizárásos alapon marad a digikontroll.
Hy
Belevágtam egy nagy dologba! Úgy döntöttem megtekercselem én az állórészt mer amit hoztunk nem volt jó!(ezért nem volt szikra) Csak azt nem tudom hány menet lehet rajta vagy hány V(volt)-ot adott le! A huzal vastagságát megmértem : 0.31mm Rakok fel képet!
Ha már szétszedted akkor alaposan nézd át a menetirányokat.és rajzold le a vasmagot,jelöld be a kezdő tekercset,számold le egy szegmensen a menetszámot,(nem lehet nehéz,ha ilyen vastag a huzal). Igyekezz a meglévő szigetelésekből a lehető legtöbbet megmenteni. A tényleges huzalvastagságot csak akkor tudod meg,ha a zománcszigetelést kiméletesen eltávolitod. Érdemes minél magasabb hőfoktűrésű huzalt beszerezni. A tekercselést pontosan,menet -menet mellé kell elvégezni,és ha lehet soronként szigetelőlakkal lekenni. A jeladó tekercset ne szedd szét,mert azt jóval nehezebb újratekerni.
Sok sikert.
Hy
az a baj hogy nem tudom megszámolni a meneteket mer eléggé össze vannak gyógyulva. Arra gondoltam hogy tudom az ellenállását mennyinek kéne lennie(3 K ohm meg) a keresztmetszetét (0.31mm) és hátha ki tudom számolni a vezeték hosszát azt elosztani a parcellákra és kész is hány menet kell egyre tekernem! Csak nem tudom a képletet! Ha vki nek van ötlete szivesen fogadom !
Hello
Jobban jársz ha fogsz egy hőlégfúvót és megmelegíted vele a tekercset és akkor szépen letudod számolni a tekercset ![]()
Azt irtad,hogy a huzal átmérője 0.31mm,nem pedig a keresztmetszete! Most melyik a helyes definició?
Egyébként meg mindegy,mert akár az egyik,akár a másik méret a helyes egyikből sem tudsz olyan mennyiséget feltekercselni a rendelkezésre álló helyre,hogy az 3kohm ellenállású legyen. Valóban van ilyen KTM alaplap ami ilyen ellenállású,de az sokkal vékonyabb huzalból készült,mint amit te irtál. Arról az alaplapról egyébként itt valamelyik topicban bővebb infót is találsz,a gazdája sikeresen megtekerte,és közzé is tette a munkamenetet. Még mindig a menetleszámolást javaslom,mert gyári adatokhoz kizárt,hogy hozzájuss,az ellenállásmérés pedig sok hibát hozhat be a pontos menetszám megállapitásánál.
Sok ismeretlen tekercsnél számoltam le a huzal menetszámát...
Nem a többezres 0.1mm alatti huzalra kell gondolni,a 0.31 átmérőjű nem lehet gond(ha valóban olyan). Ha végképp nem jön melegen sem le,inkább szakad akkor a tekercset föl kell vágni,széthajtani és a lakkot leégetni róla. Ezután már szálanként könnyűszerrel számolható. Ilyen művelethez én 4x4-es keresztmetszetű gyorsacélból készült nagyon élesre köszörült vágókat használtam. Ha meg pontosan számol,esetleg 100 menetenként húz egy vonást akkor a végeredmény is pontos lesz. Több RM tipusú motortekercs készült 0.18-0,224 átmérőjű huzallal (évjáratfüggő) ezeket lehetetlenség volt lehajtani az impregnálásuk egészen speciális volta miatt-igy maradt a vágó,utána az égetés és végül a pontos számadatok is kiderültek.
Én is úgy gondoltam hogy mindenféleképpen le kell számolni, nem pedig ki kell számolni ahogyan pinter18 írta
![]() ![]()
Hy
A tekercset mikro méterrel mértem, szóval a 0,31-et az átmérőre kell érteni!Megfogadtam a tanácsot és levágtam a tekercseket ahogy a képen láthatók,a lemezelt vasmagon a szigetelés nagyjából ép.(Érdemes lakkal javítani? Szerintetek ha az egyik parcellán lévő tekercsnek a menetszámát meghatározom akkor az annyi lehet a többin is?Vagy ennyi eltérés belefér? Mert volt olyan rész ahol nem jött le vmi szépen a tekercs meg már a burkolat levételénél megsérült!
Itt tarok
A vasmagra öntött műanyag a cséve szigetelése?
A menetszámok egyformák általában. A tekercselési irányokat lerajzoltad? Megszámolta a meneteket már? Ha nem lötyög a vasmagon a műanyag cséve akkor sárga szinű 3M márkájú hőálló szalaggal lehet a sérült rész javitani. Ennek hiányában pl FBS szilikonkaucsuk is alkalmas a vágó nyomainak kitöltésére. Abban az esetben ha lötyög a cséve érdemes újat késziteni,az alsó szigetelés triflexil,vagy hasonló szigetelőanyag az oldalfalak pedig vékony nyák,vagy bakelitlemezből készüljenek. Keresek képet hasonló javitásról,azon jobban látszik a lényeg.
Itt vannak a képek:
Még egy:
A csévetestet előzőleg műgyantával kikentem,majd a tekercset is igy rögzitettem (ahogy a gyári kivitel is készitve volt).
Hy
Hát amikor szédszedtem eléggé megroncsolódott. És a menetirányok nem egészen tiszták de sztem csak simán sorba van,mert csak két vezeték jött ki belőle. Amúgy hallottam olyat is hogy lehet hogy használható még az ujonnan vásárolt tekercs (ami látszólag sérült),mert nem szakadt és az értéke 12 ohm szted lehet hogy jó?
Ezt igy nem lehet megmondani,az ellenállás értéke alapján. Lehet menetzárlat is amit mezei multiméterrel nem lehet kimutatni,viszont működésképtelenséget okoz.
A menetirányokról pedig csak annyit: mindenképpen fontos az irányok felvétele,a kezdet és a vég pontos meghatározása! Nagy valószinűséggel az egyes "parcellákon" (szegmenseken) a menetirányok váltakoznak,és ha egyfelé tekered meg mindet a keletkező feszültségek nem összegződnek,hanem kivonódnak,igy aztán megintcsak működésképtelen lesz a cucc. Ne vedd sértésnek,de ha ennyire gyakorlatlan vagy talán jobb lenne egy tekercselőhöz vinni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |