Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Ha 1,5 KW- ot veszünk figyelembe, akkor indítókondenzátornak 300 mikró kell, üzeminek meg 80 mikró. Ez hozzávetőleges érték! Lakatfogóval mérni kell az áramfelvételét az üzemi tekercsnek, és közel ugyanakkorára kell beállítani a segédfázis tekercsen átfolyó áramot. Az indítókondenzátort nem vesszük figyelembe a mérésnél. Az üzemi kondenzátor értékének növelésével,vagy csökkentésével tudjuk az áramot beállítani.
A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2017
3 (6) db. egyforma tekercs van (3~ú motor), tehát mindegy melyiket nevezzük ki segéd, ill. főfázisnak. Ahogy épp bekötjük. Nem 3 kW-ot fog tudni, csak 1.5-2 kW-ot. Ehhez kell számolni a kondenzátorokat. A témában található leírás(ok) alapján.
Egyszer már feltetted ezt a kérdést, és választ is kaptál rá.
Sziasztok.
A képen látható kompresszor motorral találkozott már valaki? (2.2kw 2800) Kondi nélkül szétszedve került hozzám. Tettem rá egy 70mf állandó üzemű kondit. Így terheletlenül elindul de bizonytalan és melegszik a motor. Egy bekötési rajz sokat segítene.
Szia! Volt már ITT egy hasonló motorral ilyen probléma. Ha végig olvasod, talán választ kapsz a kérdésedre, én meg nem szaporítanám a szót.
Szaporítsd csak nyugodtan a szót mert sajnos nem lett meg a probléma oka! 200mf indító 70mf állandóval próbáltam, és a röpsúly időben kiold.
A bekötése az talán ilyen volna. ... a 70µF az nem lesz kicsit sok?
A hozzászólás módosítva: Júl 15, 2017
Azt gondoltam kicsit jobban megnézed majd az előző link képeit, ott a 2.2kW-os géphez 40µF állandó/200µF starter volt bekötve.
Igen láttam és ez a gondom mert ezekkel az értékekkel nem igazán akar működni.
Azok a kondenzátorok ki voltak mérve? Találkoztam olyannal, hogy az állandó kondenzátor 40 helyett, csak 28 mikrós volt, kapacitásvesztés miatt.
Szerintem azoknak a tekercseknek egyforma értékűeknek kellene lenni ahhoz, hogy az áthidalásokkal megvalósítható legyen a forgásirány, márpedig a méréseid alapján ez nem így van. Az egyik tekerccsel sorban van kötve egy PTC vagy hőkioldó ami a tekercsfejben van elhelyezve ami ki lehet melegedve vagy az érintkezője be lehet égve.
heló megint
Az hogyan lehetséges hogy lekötve a barna tápkábelt ,a képen látható U2-es pontra téve a szakadásvizsgálót az összes másik ponton(u1,v1,v2,W1,W2) jelez a műszer...?Megnéztem mert nem csinált semmit a motor. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2017
Vedd le az áthidalásokat is! Így minden tekercs mindennel össze van kötve deltába.
Háromfázisú motorok bekötése
Ez nem 220V/380V tipusú hanem csak 380V van az adattáblán,és ezt kötötte 220V-ra.Nemlehet hogy rossz helyen vannak a hálózati kábelek?
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2017
Laikusként is úgysejtem az u2-v1-es áthidalás nem érhetne hozzá a v2-w1-hez és a w2-u1 áthidaláshoz,mostmeg jelez a szakadásvizsgáló,mit nem csinált jól ez az ember.
(reménykedem hogy nem egy zárlatos motort kaptam)
Nem a feszültség a lényeg, hanem a tekercsek elrendezése. Csillagban minden tekercsnek egyik vége van összefogva. Deltában az ábrákon látható elrendezés szerint kezdet-vég, kezdet-vég... van összekötve, gyakorlatilag körben. Ettől függetlenül szakadásvizsgálóval ellenőrizve csillagban is, deltában is minden mindennel sípol.
A szakadásvizsgáló nem műszer, hanem csupán ellenőrző eszköz. A motorodat a képed szerint jól kötötték be. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2017
Elvileg azt mondták itt rá hogy ez jól van bekötve 220V-ra.
Most meg is csináltam, 200uf indító volt a legnagyobb az üzletben meg 80uf üzeminek. És semmi nem történik se zúgás se semmi.Áramot biztosan kap vezeték nem szakadt.Zúgnia kellene nem? A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2017
A kép szerinti bekötéssel mennie kellene. Ha nem is zúg, valami hiányzik.
Már írtam. Vedd le az áthidalásokat és úgy vizsgáld meg, mi mivel sípol. ehhez műszer se kell. A tekercseknek a rajz szerinti elrendezésben kell sípolniuk. Ha nem is búg, nem jut el a motorba a feszültség.
Szép napot! Magyarországon kb. 25 éve nincsen 220V. Üdv.: Joe
Hello! És? A régi motorokon még mindig ez fog állni. Ez a meghasonulás, most már így marad. Kár ezen lovagolni, ráadásul mindenki érti, így lényegtelen a dolog..
Valaki kitörölte a válaszomat/kérdésemet,szóval a rajzod alapján nem passzolnak a tekercsek piros/kék kivezetései,de megvan mindnek a párja,csak simán kössem őket a helyükre és kész?És a tekercsek egyformák tehát mindegy melyik melyik helyre kerül....?
biztos ami biztos megkérdem,holnap tesztelem,köszönöm. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2017
Betűjelzés szerint kell bekötni. Egyik vége U1, másik vége U2 és így tovább. Azonos szín egy oldalon.
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2017
Üdvözlet. A szakember érti és ne használja, a laikusnak köze nincsen hozzá, és nem érti. Éppen ezért írom nem, pedig lovagolás. Másrészt az illető nem szakember.Tovább is fűzhetném a gondolatot, de az nem itt fog történni. Kérem ne válaszoljon, csak személyes üzenetben.
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2017
Kösz ezt értettem,csak hogy egyformák a tekercsek elvileg(és nincs indító tekrecs stb..) tehát bármelyik lehet W,U,vagy V ez ami kérdéses de biztos így van.
Pont ahogy írod. Bármelyik bárhova kerülhet. Egy a fontos. Az a kettőt jobbra, egyet balra tánclépés.
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2017
Igen, nálam általában csak 190v.
Kapsz itt több tanácsot, amik mind valamilyen cél felé visznek, de az alapfeltevésed a fő probléma. Az 1 és a 3 fázisú motor belső tekercselhelyezése/kiosztása eltérő. E miatt a 3 fázisú motorok 1 fázison való működtetése szinte sosem vezet értelmes eredményre.
A teljesítményviszonyokra vannak saccolások, de mit sem érnek, mert az esetek többségében a házi felhasználás során nem az üzemi teljesítmény kell, hanem az indító nyomaték. Éppen itt a baj, mert általában csak üresen tudnak a motorok forogni, a hajtott gépek fel sem tudnak pörögni. A másik nagy baj a feszültségekben van. Ez egy 400 V-os delta motor, amit sehogyan sem lehet értelmesen 230 V-ról járatni. Van olyan motor, ami csillagban 3x400 V és deltában 3x230 V (a tiéd nem ilyen!!). Ezeknél lehet ügyeskedni, de csak komoly engedmények árán. Ha a 400 V-os tekercsre 230 V-ot kötsz, akkor töredéke mértékű indukciód lesz, ami nagyon nem jó. Összefoglalva, kár időt pazarolni erre. A motort el kell adni (ez egy népszerű méret, csak alacsony a fordulata faipari felhasználásra), és venni az árán egy 230V-os típust. Kieg: Felmerülhet a kérdés, hogy akkor minek gyártanak ilyen 3 fázisú motort. Ebben a méretben tényleg nincs sok értelme, de nagyobb motoroknál, pont ez a kialakítás kell a csillag-delta indításhoz. Csillagban az elvileg 690 V-os tekercsre kerül a 400 V, így az induláskor elmarad a durva áramlökés egy része, aztán beindulás után átkapcsolható deltába, ahol aztán már jól bírja a terhelést. Talán felfigyeltél rá, hogy éppen a 400 / gyök3 adja a 230-at, és a 400 x gyök3 a 690-et. A hozzászólás módosítva: Júl 20, 2017
Idézet: „A teljesítményviszonyokra vannak saccolások, de mit sem érnek, mert az esetek többségében a házi felhasználás során nem az üzemi teljesítmény kell, hanem az indító nyomaték. Éppen itt a baj, mert általában csak üresen tudnak a motorok forogni, a hajtott gépek fel sem tudnak pörögni.” Ezzel a megállapítással nem értek egyet. A legtöbb házilag használt gép nem igényel extra indítónyomatékot. Ha vidéken benézel egy udvarba, leginkább a következőket látod: Körfűrész, daráló (kalapácsos), ezek mindegyike üresen indul, relatíve kis nyomatékkal felpörgethető, mikor munkára fogják, akkor van szükség nyomatékra. Elvileg a kompresszor is ellennyomás nélkül indul, ha jól van kialakítva. Erre a célra jól megfelelnek az 1f motorok is. (Azoknak sincs ám eget-verő indítónyomatékuk!) Idézet: „Felmerülhet a kérdés, hogy akkor minek gyártanak ilyen 3 fázisú motort. Ebben a méretben tényleg nincs sok értelme, de nagyobb motoroknál, pont ez a kialakítás kell a csillag-delta indításhoz.” Egy normál háztartásnál már ez is "nagyobb motorok". Jelenleg 1x32A "jár", vagyis 3f-re lebontva 3x10A a bejövő, ami után még nem kell komoly összegeket fizetni. Ez 2,2kW-ig biztosít biztos indulást, felette már "trükközni kell". Ezért a 3-4 kW-os gépek között már találni ilyen kivitelt. Szerencsére nekem ilyen gondom nincs, a képen látható 7,5kW-os gép is direktbe indul. A hozzászólás módosítva: Júl 21, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |