Fórum témák
» Több friss téma |
Szia Atti!
Akar egy platos mopedauto is jo lenne 50km hatotavval. 2-20kW motor, vezerlo. Milliokert tul draga.
Csokken a legszennyezettseg.
Felfut a napelemgyartas. Felfut az akkugyartas. Fejlesztenek a halozaton, toltoallomasokat alkalmaznak...akar a benzinkutat alakitjak toltoallomassa. Az emberek mindig hoborognek. Ma is csomoan elvesztik a munkahelyuket. Dolgoznak mashol, mast. Ma is felesleges napi 8-16orat dolgozni. Van ertelmesebb tevekenyseg. Egeszsegmegorzes, gyogyulas, tanulas, alkotas, csalad, baratok.
Valami konnyu tutktuk-szeru elektromos gep is jo lenne.
A 30%os elektromos auto hatasfok hogy jott ki?
Napelem-vezerlo-motor-ut eseten mennyi? Belsoegesu 40+%a hogy jott ki? Koolaj felpumpalasa, szallitasa, leparlasa, adalekolasa, uzemanyagkutra szallitasa, motor, nyomatekvalto, differencialmu, kerekek ut mennyi? Ha olyan jo hatasfoku lenne nem melegedne a huto es a kipufogo. Letezik folyekony levegos motor...annak jo lenne a hő. Egyutt alkalmazni a kettot...es az elektromost is. A kis nyomasu legmotorhoz a nagy ES konnyu nyomasbiro tartalyokat kellene megepiteni. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2017
Szerintem is kb 18-20% a benzin motor hatasfoka, mire a kerekhez er kb15%alatti
Elektromos legalabb 80% hatasfok, persze a sok attetel meg kopo alkatresz mind kimarad a hajtaslancbol,nem futik a levegot feleslegesen , allo auto nem fogyaszt, ezt nem tudja a belsoegesu moci... A neten latni hatasfok novelo megoldasokat benzines \dizeles motorhoz, egy sincs hasznalatban,pedig ha 5% hatasfokot javitananak a motoron(kb15% most) harmadaval csokkenne a fogyasztas ami siman megoldhato hokuszpokusz nelkul ...
Nagyon egyszerüen, ugy, hogy az elektromos áramot is valamilyen energiahordozobol kell elöteremteni, nem kis veszteséggel. Ezt hasznalja fel az e-auto 80-90% hatásfokkal.
A belsöégesü motor viszont egyenesen az energiahordozot hasznositja 35-40% hatásfokkal. ( ezt irja egy hivatalos német tanulmány). A baj az, hogy ha ezt komplexen vizsgálod és pl. minden jelenlegi autot e-autoval helyettesitenéd az országos energiaigény azzal a különbséggel nöne.
Véleményem szerint a tisztán elektromos autó konceptje ma még több sebből vérzik. ( Akkor is ha mi is tervezünk hozzá alkatrészeket).
Valóban igaz az, hogy a városban nincs kipufógógáz a használata során. - De máshol elő kell állítani azt az energiát , ami sok esetben környezet szennyező. - Az akkumlátor gyártása szintén kevésbé környezet barát, az ujrahasznosításáról ne is beszéljünk. - A töltési idő jóval hosszabb a fosszilis üzemanyagot használóknál. Itt képbe jöhet a cserélhető akku, de korábban valamelyik h.sz. _ben olvastam, hogy kaphat esetleg sokkal elhasználtabbat cserébe. Ezt ugye korrektül mérni és árazni nehéz. Illetve én els sem tudom képzelni, hogy menne ez korrekt módon.
A Gm EV1-es órriási siker volt, a felhasználók imádták!!! CSak azért nem terjedt el mert csak bérbr adták, egyet sem adtak el és ezért vissza tudták venni az emberektől még akaratuk ellenére is. Vagyis az olajlobbi győzelét példázza ez is.
Egy ötszemélyes kis autó utólag átalakítása 100Km hatótáv akkupakkal csak konektorból tölthetően műszakilag csak 2-3MFt. De az engedélyek további milliókba ( típus engedély 100Milliókba fáj ) kerül. Azért sok mini autó helyettesítő felhasználásra optimalizált konstrukció fog megjelenni a piacon mert kereslet már lenne rá, pl. akinek még nincs jogosítvány vagy idős és már nincs jogosítványa, egészség károsultak...stb. , persze tömeges igény csak a megfizethető ár esetén lesz, és mivel kínában tudják a legolcsóbban gyártani, valószínüleg ott fog először robbani a piac.
Leirtam. Napelemrol hajtas.
A nyersolajat csak a hajok hasznaljak. Azok tudnak 50% hatasfokot 2,5m lokethosszal es gozturbinaval egyutt. Szamold ki hogy egy liter benzin 8-9kWh. A gazolaj meg tobb. 1-1,5 litert szqbadna fogyasztani egy szemelyautonak. Nem kell minden autot helyettesuteni. Nem kell ennyi auto sem. Inkabb lelegeznek mint autoznek. Sot nekem se kene auto ha a tomegkozlekedes nem lenne logikatlanul tularazva. Ha 4 szemelynek olcsobb lenne a 4 buszjegy az autonal minek autoznek?
Ne hasznalj 90kg ember mozgatasara 1500kg szerkezetet. Energiatakarekossag.
Napelem, szelgenerator, csalos generator. A koolajipar se a kornyezwtbaratsagrol hires. Toltesi ido? 1-3ora. Akkucsere percek alatt. Az autoban is van 42 literes tank. Nem epitenek bele 200 literest hogy oda vissza Munchent megjarjam.Nincs ra szukseg.
Akkor uljenek ra az engedelyre es oboazzanak.
En meg elhuzok egy elheto helyre ahol kepesek logikus gondolkodasra es termeszetvedelemre az emberek.
Ha valóban beleolvasol a létező elektromos hajtású autók történetébe, akkor tudnád hogy a posta elektromos kisteherautókat még ólom akkukal is tudott gazdaságosan üzemeltetni. A piaci árak, és a müszaki tartalom sokszor köszönő viszonyban sincsenek, nem ebből kell kiindulni.
A Gm EV1 már akkor jó koncepció volt, azóta az akkuk fejlődtek csak kétszer jobbra, a többi műszaki megoldást akár 4...6 szor kisebb tömegben tudják gyártani ma. pl. a Hajtás 100Kg helyett 20Kg, a motor 100Kg helyett 25Kg. A szennyező energia előállítás csak a hibridnel van, de ott is csak a fele. Az akku mérése a pakkban lévő chippel megoldott ( a mobil telód akkujában is van!), és mint már írtam a mobilod egy ehhez készült alkalmazással mindent kijelezhet: töltöttség azonosítók, várható élettartam stb.
Termeszeti katasztrofa esetere erdemes tartalekolni mechanikus adagolos dizelmotorokat is. Aramproblema eseten is mukodokepes marad.
Ne velem számoltasd ki, hanem hivd fel a leghiresebb német egyetemet, akik az általam közzétett adatokat mérték és számolták ki.
Amig a népgazdaságok az autokbol és az üzemanyagokbol élnek (az azok áraban levö adokbol), aligha lesz érdekük az autok számának a csökkentése. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2017
Na akkor számoljunk mi mennyi. Egy új autó itthon az adókkal együtt 2MFT-tól kapható. A motor és a váltó kb. ennek a 40%-a, vagyis marad 1,2MFT a hajtás nélküli autó. A villanymotor nyomatéka nagyobb mint a benzinesé ezért bőven elég a 20-25KW, és akkor már elég is az egy milla a moror +hajtásra. A Li akkuk 1KWh ára nemzetközi szinten jelenleg 130EFt, ebből kalkuláltam a 10KW-os pakkot 1,3MFt-ra. Töltő, segédberendezések bőven 500EFt-alatt is megoldhatók. Tehát egy városi pugin 4MFt-ért szériában forgalmazható lenne. Ha a menő.... divatos kategória lenne ennyiért vinnék mint a cukrot, akár második autónak is.
Ez lesz a közeljövő! Remélen magyarországon is.
Mérget azért ne vegyél rá. Az elkövetkező 20-30 évben én inkább a hibridek térhódítására fogadnék, a villany csak abban a formában működne ahogy leírtam. Nem véletlenül nem ölnek temérdek pénzt a fejlesztésekbe, mert látják hogy sosem térülne meg. És most eltekintettem az olajlobbitól is.
Hát a hozzászólásodból csak azzal értek egyet, hogy a piacra nem azt dobják ami a tömegnek kell, hanem a 10-30MFt-s luxus kategóriát. " Nem véletlenül nem ölnek temérdek pénzt a fejlesztésekbe, "- ezt honnan vetted? Ma a fejlesztést minden autógyártó az elektromos és a hibrid meg az önvezető autóba irányba viszi hiszen sok ország 15-20év távlatban a jelenlegi autókat betiltja!!!
És talán ha számolsz akkor jelenleg az árammal autózás energia költsége kb.5Ft/Km a jelenlegi benzinesé pedig kb. 20FT/Km. ( tudom a fele adó, és a villanyautóst is lehet sarcolni...) Persze az akku amortizáció az jelenleg 6-12Ft/ km, ami 10 év alatt a felére csökkenhet. Tehát nagyon is megtérül már 10 éves távlatban. Az olajlobbi meg már vesztett és ezt tudják csak még kapálóznak a szakadék felett. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2017
Igen, segítettek a számolásban, és nem csak elméletben, mert fut itt a környéken is egy kettő. Náluk az az 5Ft az inkább olyan 8-9Ft, natúrban, tehát nem megy sem a fűtés sem a klíma! És az autó ára a duplája egy benzines árának (de inkább a triplája ha a kategóriájával vetjük össze)! Valamint az sincs ebbe beleszámolva hogy hány évet bír az akku. Akkor mennyi is lesz az az 5Ft?
Valóban elő kell állítani az energiát, de még ha ugyan abból az energiahordozóból is termeled, nem mindegy milyen hatásfokkal termeled, és mennyit szennyezel. Az autók motorjai egyébként sem a hatásfokukról híresek, be kell melegedniük, idővel sok vállalkozó szellemű ember kiszedi a katalizátort, részecskeszűrőt, de legalább átfúrja, mert drága lenne cserélni, stb.
Egy erőművet sokkal könnyebb ellenőrizni, olcsóbb nagy tételben csökkenteni a károsanyag-kibocsájtását, és mellesleg a hatásfoka is sokkal jobb, mint az autó motorja. Továbbá a benzin-, gáz- és dízelmotorok mindenképpen széndioxidot fognak eregetni, míg a konnektorban töltött autó esetén legalább az energia egy része megújuló energiaforrásból lett nyerve. Továbbá, ha minden parkoló tetejét az országban lefeded napelemmel, ez lehet garázs teteje, vagy csak szimpla lábon álló tető, ami már csak azért sem hülyeség, hogy ne ázzon az autó, illetve kevesebb uv érje, nagyjából helyben megtermelted a személyautókhoz szükséges energiamennyiséget. A cserélhető akksik korrekt árazása sem valami hatalmas tudomány, a standard akksiknak van egy karakterisztikája, amit töltés közben le tudsz mérni, hasonló alapon működik az IBS is. Ez alapján pontosan meg tudod mondani, mennyi energiát tudsz belőle kinyerni, ez lenne az árszabás alapja. Az akkumulátorokat manapság is újrahasznosítják, folyamatosan finomítják a technológiát, elég nagy potenciál van ezen a területen is.
Az akupakk kb. 30% kapacitás csökkenéssel számolva 200ezer kilóméter futásteljesítményt tudnak, és ezt a pakkot még évekig lehet szolár házi rendszerhez tárolőnak használni mert ott nics szükség 10-20Kw teljesítmény leadására, elég ha tud 3-4Kw-ot. Mutass már nekem olyan plugin villanyverdát (nem hibridet)amit nem 50-100KW-os motorral, 20-40KWh akupakkal forgalmaznak. Ha háromszoros a motor tömege, háromszoros az akupakk súlya meg még egy hagyományos motor plusz váltó 200-300kg tömeget is cipelni kell akkor a közel dupla tömeg mozgatásához persze hogy kb. kétszres energiafogyasztás tartozik. Meg persze az ár is dupla. Ezt magyarázom, olyat adnak el ami látszólag sokkal több, a valós szükséglet a fele is elegendő. Miért mindjárt nem kamionnal szaladgálunk, hiszen az tízszer hatékonyabb ha a tonnánkénti hasznos teher kilóméterenkénti üzemanyagfogyasztását nézzük? Ja az más. Nem a mai társadalom hozzászokott a szükségteken pazarláshoz.Az EV-1re visszatérve: az akkupak tömege 500-600Kg. a motor 103Kw-os a tömege kb. 150Kg. váltó van min. 50 kg, hajtás modul akkor kb. 100kg, ez összesen 800kg.A hatótáv ólom akkuval 100Km, nikkel akkuval 260km. És sikeres volt! Ma is túlzottak a teljesítmény adatok, de mint tudjuk az amerikainak a 8másodperc alatt 100km/h gyorsulást lehet eladni, ezért imádták, hangtalanul úgy gyorsult, hogy a legtöbb autót otthagyta a lámpánál Egy egyedi feltupírozott példány 295Km/h-t ért el! Sajnos ma is még ilyen és ennél is durvább szörnyeket fejlesztenek.
Azért ne felejtsük el hogy a mostani benzines, dízel atóknak is azért annyi az ára mert tömegtermelésben az évek alatt a minimálisra tudták optimalizálni a kültségeket + a használt autópiacon is nagy a kínálat ami beleszól egy új autó árába.
Az elektromosról ez még messze nem mondható el. Egyrészt mint minden a piacon ami még "új" és csak egy szűk réteg engedheti meg addig annak magasabb is az ára. Használtan még nem igen kapni belőlük. Gondolj csak bele az LCD tv-kbe újonnan mennyi volt és most. Régi használt LCD tv pl már a kutyának nem kell amikor poton pénzért kap újat szemben 5-10 éve mennyi is volt az ára 5-10x ennyi??? A kaszni és a motor árában sok változás nem lesz csak ha tömegesen kezdik el gyártani és viszonteladni. Az akkukat viszont folyamatosan fejlesztik biztos vagyok benne hogy a mostani árak idővel drasztikusan zuhanni fognak. + ott van egy teljesen másik irány a hidrogénmeghajtású elektromos járműveké ami szintén igen bíztató. Rossz lóra teszel a hibridekel. Én hosszú távban gondolkodom nem 5-10 évben. A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2017
Én már semmilyen lóra nem teszek, mert most olyanon ülök amiben van úgy 175-180LE között valahol (azaz úgy ahogy megy), és ha nagyon spórolni akarok akkor tudok vele csinálni 5,6-os átlagfogyasztást is, akár hihető akár nem. Szeretném megtartani ameddig csak lehet, de ha mégsem lehet, és még élek, akkor ettől csak jobbat szeretnék, rosszabbat már nem.
[quoteAz akkukat viszont folyamatosan fejlesztik biztos vagyok benne hogy a mostani árak idővel drasztikusan zuhanni fognak.][/quote]
Nos ebben voltak az emlitett egyetemnek a legnagyobb kétségei, ugyanis szerintük már nem lehet növelni az akkuk jelenlegi kémiai összetételében és kivitelében növelni az energiasürüséget. Más anyagok meg egyelöre nem állnak rendelkezésre ( akkunak). Ez hasonlo jelenség mint a PC-k processzorai. Néhány éve még szinte évente 1 gigahertzcel növelték a sebességet, de tovább már nem lehet, mert az anyagok méretei elérték a minimumot és tovább nem lehet a méreteket csökkenteni, azaz a sebességet sem lehet növelni, ezért kell duplázni stb. (több mag) az uj berendezésekben.
Hát a mai trendeket figyelve lehet hogy előbb lesz a piacon olyan hibrid ami a te autódnál is jobban megy és fele fogyasztást ér el, csak a dupla ára miatt persze nem megtérülő beruházás, de ha pl. Brüsszel betiltlja a mai verdákat pl, városban használni, akkor muszály lesz váltani. Persze még ma is futnak trabantok is. De az egészségtudatos ember számára a kölségek, a profit stb. nem szempont.
Sokszor szóbajött itt is, erőművek és a hálózat közel sem bírja ha összes autó akkus lenne.
Napelem, nappal legtöbb autó nincs otthon. Szerintem már itt elakad a dolog, illetve a hibrid, de az is benzines ha erőmű és hálózat kevés.
Nem tudni kik is voltak az ilyet állító idióták, amikor még az ólom akkukat is többszörösen feljavították, és kb. tucatnyi a jelenleginél hatékonyabb akku fejlesztése már minimum igéretes. A litium is létezik már nanotechnológiás változatban duplázott energia sűrűséggel.
A mai fejlesztések fő szempontja a gyors feltöltés és kisütés melletti élettartam növelése, és a gyártási technológiák költségeinek csökkentése. Mivel a piaci potenciálja az elekromos energia tárolásnak talán a legnagyobb lesz a jövőben, sejthető hogy a chippekhez hasonlóan nagy fejlődés lesz. A chippek új generációi a katonai cucokban már 10GHz felett is működnek nem Si alapu hanem más félvezetőkkel, csak persze drága meg titkos mint húsz éve az Si chipp is.
Na mindegy, tipikus magyar hozzáállás az hogy "mi mért nem lesz jó" és ne is kezdjünk neki. Pár embert itt már csak emiatt tuti nem vennének fel állásinterjún.
Azok az idioták véletlenül a litium akkukat fejlesztik, s nem egy garázsban. Igy talán tudják, hogy mit lehet még rajtuk javitani.
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |