Fórum témák
» Több friss téma |
Ja...ha ok szabjak az arat nem kell csodalkozni.
Ha magad altal nem szerelheto az auto az tul bonyolult. Es raszorulva a szerelore draga is lesz... Nekem nem is kene olyan auto aminel egy relecsere miatt 4 honapig nem tudom hasznalni csak fizettetik velem a fenntartasaval jaro koltsegeket.
1. Nappal visszataplalsz a halozatba, ejjel toltod vele az auto akkupakkot.
2. 2 akkupakkot cserelgetsz. Az egyiket nappal feltolti a napelem. Estenkent kicsereled a merultet a feltoltottre.
Kb ez történik, csak az akkupakkot nem lehet cserélni.
Ha sugarozni akarod a hot akkor sok.
Ha az uleseket es ruhakat futod akkor nehanyszor 10W. Lasd futheto lepedo. Nem a hideg agyra fexel, nem a hideg ulesbe ulsz. A tobbi energia az ablakok jegtelenitese. Hőt forro hotarolo anyaggal vagy forro vizzel celszeru tarolni. Tomege es energiatarolo kepessege hasonlo a Li akkuehoz. Csak a koltsege a toredeke az akkusaramos futesnek. Felrsleges energiapazarlas=kornyezetszennyezes. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
A baj többek között az is, hogy valamilyen elöirások szabályozzák a javitást. A sárga angyal perceken belül megállapitotta a relé hibáját, de nekik nincs tartalék és nem is javithatnak.
A márka szervizben sincs, de nekik meg volt tiltva a kocsi villamos részének a javitása. Erre a koreaiaknak általában 1 emberük van országonként, igy ki kellett várni a sort. Az megrendelte az alkatrészt, majd a következö alkalommal kicserélte. Ezért tartott 4 honapig. Kapott helyette ingyen egy benzinest.
Már erre is kitalálták a megoldást: egy kis méretü és teljesítményü aggregát ( 10Kw) - hatótáv kiterjesztő- de a gyártók nem akarnak ilyen modellt ma piacra dobni!
Nem baj, majd az utángyártók megoldják, és egyszer csak majd fordul a piac is ha az elektromos autók piacán a vevők csak azt a modellt keresik amiben egy szabványos extendernek a helyét előre kialakították, vagy akár csak azzal együtt hajlandóak megvenni. Igenis van amikor a piac diktál! Én ezt hiányolom.
Az ujabb hibrid autokban van már ilyen. Ha üres az akkud és éhes is vagy, akkor a kocsit járo motorral (van rajtuk extra ilyen funkcio) otthagyod a parkoloban és elmész enni. Mire visszajösz már lesz némi delej az akkuban....
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Igen ez rendben is van. A kizárólag elektromos meghajtásu csak plugin konstrukciókhoz olcsó kiegészítő modulról beszélek én, ami alapvetően egy vészhelyzeti +100Km... megoldás lenne.
De attól még a fülkében hideg lesz, és az arcom kezem lábam fejem torkom vesém még fázni fog
Fűtésre szerintem még mindig jobb lenne egy benzinkályha ami kb 0,5-1litert fogyaszt óránként, és szükség esetén ( pl mint 4-5 éve is a nagy havazásban ) ne fagyjon meg az ember ha az úton ragad. Ennyi erővel már mindegy ha lenne benne egy 10kW aggregátor amit fűtésre és ha úgy van haladásra / töltésre is lehetne használni. De ilyen lesz e valaha?
Ez történt a régi munkahelyem 2 Teslájával is. A kis Honda ott van a kofferben, mert vagy 3x maradtak állva a kollegák.
Eberspächert talán be lehet épiteni minden autoba..... az legalább meleget adna.
Ki irt kWh-t?
Én csak kW-t irtam, azaz 22 kW/nap a mi fogyasztásunk. Ehhez jönne az auto töltöje, ami a Tesla esetében 11 kWh, azaz ha 2 orát töltöm naponta az szintén 22 kW lesz. Azért, ha már a Fraunhofer Instituttal vitába akarsz szállni érdemes lenne pontosabban/figyelmesebben olvasni.
Szerintem az autók nagy részébe be lehet építeni, és működhetne használt sütőolajjal is
Egy e-autoba sokkal inkább kell a fedélzeti computer, mint egy dieselbe vagy benzinesbe. Ott annak a fö dolga a fogyasztás optimalizálása és állando figyelése, mert a kocsit idöben, el kell juttatni a legközelebbi töltöhöz. ( azaz térkép is kell, GPS meg minden). Azért van a Teslaban már lassabban nagyobb képernyö mint otthon sok TV-n.
Az áramfejlesztö betehetö, de azzal egy métert sem tudsz mozdulni, csak nagyon lassan tölteni.
Menj inkabb szaunaba.
Nem lesz hideg a fulkeben. Ujra leirom: meleg viz. Ulesfutes.Ablakfutes. Kesztyu.Csizma. Sapka.Sal. A vesedet futi az ulesfutes. Gondolom belsoegesut se furdogatyaban vezetsz telen. A motor veszteseghojet is be lehet vezetni az utasterbe. Benzinkalyha a legelonytelenebb. Draga a kalyha is es a benzin is.
A sutoolaj jo es rossz.
Jo mert elerheto. Jo mert magas az egeshoje. Rossz mert levego oxigenjetol begyantasodik es bontani kell a motort. Rossz mert az egesho nagy reszet a glicerin adja. Ami elegve akroleinne alakul. Erosen raksegito vegyulet.
Nem szuksegszeru.
Akkufelugyelet min fesz max fesz/ cella. Hatotavnovelo 400cm3 10kW. Aramvonalas Trabant szeru karosszeria. 50-90 utazotempo. Lehetne epiteni 5os 7es Bmwbol is elektromost de azt nem hasznalnam ki jelenleg.
Miért kellene benzinkályha? Ott a klíma ami új autókban így is úgy is van. Hőszivattyú módjára hűteni fűteni is lehet. Csak fejlesztés kérdése.
Amikor megy a kocsi addig ugy ahogy van meleg ( a motorbol is meg az akkubol is), csak amikor állsz a dugoban vannak gondok télen.
Ha 4KW teljesítményű az agregát akkor már 40-45Km/h lehet sík úton a max. sebesség, 10KW már 70-80Km/h-t tesz lehetővé. Konkrét gyári mérés: egy 1200Kg-os hibrid 100Km/h-t 14,6KW teljesítményel érte el. Egyébként egy 4KW agregát hulladékhője több mint 5KWh óránként, ezzel egy személyautó már könnyen fűthető.( kb. ennyit tud egy kis autó fűtő radiátora is )
Az lehet, de a baj, hogy ha nincs delej az akkuban csak az agregát van rákapcsolva és meg akarsz mozdulni a felvett áram olyan nagy, hogy az agregát lefullad vagy lekapcsol, meg a töltö elektronika is véd az ellen, hogy elmenj a töltöröl a kábellel.
A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Persze, jogos a csúcsáramokat csak az akkuból lehet megoldani amihez kell hogy legyen benne 1-2 KWh.
Mivel kapcsoló üzemű a motor hajtása, a kis sebesség mellet kis feszültséget de "nagy" áramot igénylő motor árama a nagy feszültségű oldalon kis áramként jelentkezik.
Ha nem vagy barátságban a kapcsoló üzemmel, akkor elég ha csak annyit észben tartasz, hogy jó a hatásfoka, és így a nagyfesz oldalon sincs jelentősen nagyobb teljesítmény, mint a kisfesz oldalon, így az áramnak kicsinek kell lennie. Persze eleve fölösleges volt belekeverni az áramot, és hasraütéssel kijelenteni, hogy az márpedig ilyen vagy olyan nagy lesz a megmozduláshoz. A megmozduláshoz sem kell sokkal nagyobb erő, mint a haladáshoz, (hacsak nem berozsdásodott csapágyakról van szó), márpedig a motor árama a leadott nyomatékával arányos. Hacsak nem soros motor, mert akkor még kisebb áram kell az induláshoz. Vagy elég csak arra gondolni, hogy egy ember is arrébb tudja tolni a kocsit a szánalmas 100-200 W-os izomerejével, akkor nehogy már egy 4 kW-os agregátnak jelentsen ez problémát!
Már megint jön a szöveg. Az akku feszültsége kb 180 V körüli tartományban van. Azaz alig van különbség a nagyfeszültséghez képest.
Különben sem az én ötletem volt, hogy agregáttal kocsikázzon valaki - általában nem is megy mert amint rádugod a kocsit a töltöre, lekapcsolodik az akkurol minden más. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Érdemes lenne pontosabban/figyelmesebben fogalmazni. Össze-vissza kevered a mértékegységeket, így az ember persze, hogy nem tudja értelmezni. És amikor megemlíti az ember akkor ő a hüje, ugye. És ezt még a buta tablet billentyüzetre se foghatod.
" Ehhez jönne az auto töltöje, ami a Tesla esetében 11 kWh, azaz ha 2 orát töltöm naponta az szintén 22 kW lesz." Egy gond van, te a média maszlagot utálod, mi meg a pontatlan műszaki megfogalmazásokat. A szakemberek egyik ismérve úgyanis ez. A hozzászólás módosítva: Szept 7, 2017
Elnézést ha nem volt pontos, a lényeg talán érthetö volt, hogy egy e-auto miatt a fogyasztás megháromszorozodik. ( a jelenlegihez képest).
Idézet: „Már megint jön a szöveg.” Ha netán sértegetés helyett valami értelmes műszaki kijelentést is tennél, sokkal jobb lenne... Idézet: „Az akku feszültsége kb 180 V körüli tartományban van. Azaz alig van különbség a nagyfeszültséghez képest.” Mi köze van ennek bármihez is a leírtakból? A leghalványabb jelét sem látom hogy ez hogyan kapcsolódna szerinted. Megint behoztál egy mennyiséget, aminek semmi haszna, csak téged zavar meg. Nem az akkumulátor feszültsége kicsi az induláskor, hanem a motoré, ahogy le is írtam. Amúgy meg teljesítményben és hatásfokban érdemes gondolkozni. Idézet: „Különben sem az én ötletem volt, hogy agregáttal kocsikázzon valaki - általában nem is megy mert amint rádugod a kocsit a töltöre, lekapcsolodik az akkurol minden más.” Hogy jön az ide, hogy kinek az ötlete volt? Ettől megváltozik a kapcsoló üzemű hajtások fizikája? Vagy a súrlódási erő? Vagy mi? Az hogy lekapcsolódik, nem fizikai törvény, hanem a konstruktőr döntése, és bármikor megváltoztatható. |
Bejelentkezés
Hirdetés |