Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   91 / 100
(#) pucuka válasza Petyaa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
A metán a cellulóz bontásából származik. Szerencsére az emberi szervezet nemigen tud mit kezdeni a cellulózzal, bár tény, hogy az ember a legnagyobb környezet szennyező. Azt is érdemes tudni, hogy a fára nem vezet vissza út. Úgyhogy lehet filozofálni, elmélkedni, de sok értelme nincs.
(#) Petyaa válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Sokan vannak kis bugyuta emberek, akik akkor érzik magukat menőnek amikor beködölik a mögöttük haladókat amikor jól kihúzatják...

Ezért is lenne jobb egy elektromos roller, akár támogatással is 10-20e forintért. Az ember beviszi a munkahelyére és akkor megmarad, plusz azt az 50 wattnyi tőltőáramot is elviselné a hálózat ha sokan járnának úgy.
(#) V L válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Igen 500Kg+ az egy liter többlet fogyasztás és fordítva is igaz. Ezért lenne lényeges, hogy 500kg akkupak helyett csak 100kg legyen, a 200kg motor +100kg váltó helyett is csak fele akkora hajtás+ motor+generátor legyen egy városi használatú e autóban. ha 1600kg helyett csak 800kg az bizony 1.6literrel kisebb fogyasztást eredményez.
(#) Petyaa válasza szsrobert hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Kínában már így is sokan megfulladnak a szmogban. Persze a legkönnyebb olyan helyen gyártatni az alkatrészeket ahol ez nem számít...
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) V L válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Azért itt európában is tudjuk mekkora a kirakat a mi a valóság mögötte. Azt is tudjuk az észemberek nagyrését importálták... még az becsülendő legalébb a munkafeltételeket jobban biztosítják. De sajnos a politikai , katonai, petrol és egyébb gazdasági lobbik igen sok dfisznóságot művel.
(#) nagym6 válasza Petyaa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Idézet:
„Ezért is lenne jobb egy elektromos roller”
Öregek már elhasalnának vele. Mamika 130 kilójával hasít rollerrel. Ez csak fiataloknak.
(#) Petyaa hozzászólása Szept 11, 2017 /
 
Egyébként ha olyasmi autókat gyártanának mint pl a Volkswagen xl1, valószínű többre mennének mint a villany autókkal. Főleg ha a szuperkondenzátor irányába kicsit elindulnának.
Persze nem 100e Eur. árakon.
(#) weend hozzászólása Szept 11, 2017 /
 
Nem tudjátok elengedni a benzinkutakat, az akkuk nem benzinkutakon töltődnének, tárolnánk őket, hanem erre kiépített töltő, és csere állomásokon. Az akkucsere mehetne önműködően, akár alulról beemelve, vagy oldalról, hátulról, egy robotkar segítségével. Bár ennek feltétele, hogy ennek kivitelezését ne a Metrovagonmas végezze . Ehhez, és a folyamat zavartalan lebonyolításához elég egy ember, és a töltési folyamat ellenőrzéséhez is. Meg aztán számolgatjátok a béreket, megtérülést, hasznot, de ebben is a mostani állapotokat veszítek figyelembe. Ezért mondtam az elején, hogy felsőbb szinteken is megkéne érteni miről van szó, és ezt mivel nulláról kezdjük, nagyon nagy támogatást igényelne a mindenkori kormányok részéről. De idővel, egyre több pénz maradna erre a célra, és így felgyorsulhatna az átállás is. És én sem akarok akku tulajdonos lenni, csak bérelném az akkukat és cserélném, mint a gázpalackot. És így a jármű is nagyságrendekkel olcsóbb lehetne.
(#) nagym6 hozzászólása Szept 11, 2017 /
 
Bővebben: Link
Komáromban kínai elektromos busz gyártás indul, már elkészült az első kettő.
Pár éve egy Merci hibrib busz sokáig próbaüzemelt helyijáratként Komáromban, majd eltűnt.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) Massawa válasza V L hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Ma láttam az osztrák statisztikai hivatal jelentését az autoeladásokrol. Juniusig majdnem 10% -l több kocsit adtak el mint tavaly ugyanilyen idöben. A benzinmotorosok száma 4%-l növekedett a tavalyihoz képest de a dieselek fölénye még mindig elsöprö - nincs kedvem számolgatni, mert az arány nem volt a listán (70% körül van). Az e-autok még mindig mindössze 1% körül vannak.(kb. 2600 darab).
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) V L válasza nagym6 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Na,érdekelnének a műszaki paaméterei a kínai busznak. ( egy üresn csarnok fotó volt csak a megnyitóról.)
(#) V L válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Na a sógorék is addig környezetvédók mig nem kerül pénzbe.
(#) Pafi válasza V L hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Idézet:
„Igen 500Kg+ az egy liter többlet fogyasztás”

Mármint úgy érted hogy a hagyományos technológiával annyi volt...

Igen, visszatáplálás nélkül fékezéskor ennyivel többet fűt el, illetve a pazarló gumikat és csapágyakat is közvetve benzinnel fűtik. Viszont ennek nem az az ellenszere, hogy az aksi és motor súlyán spórolva a megnövelt belső ellenálláson fűtsük el ugyanazt, hanem kisebb súrlódású gumikat és csapágyakat kell beszerelni/fejleszteni! Könnyű, kemény kerék, jó felfüggesztéssel, vagy jó utak kellenek, nem pedig továbbra is ragaszkodni a pazarláshoz.

A magasabb tömeg miatt fékezéskor felszabaduló plusz hő pedig ugyebár elektromos járműnél eleve töredék értékű.
(#) Massawa válasza weend hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Nem értetted, a benzinkutakat csak azért irtuk, mert még nincs jobb kifejezés az akkucserére, meg arrol volt szo, hogy miböl is élne meg egy ilyen cseretelep.
Nyilvánvalo, hogy csak abbol indulhatunk ki ami ismert, senkinek nincs kristálygömbje a jövöre vonatkozoan.
Itt csak az arányokkal van (de nagyon) komoly baj. Addig amig 5000 Ftnyi energiát egy millios akkuban tárolsz, nincs az a vállalkozás a világon, aki ebböl üzletet tudna csinálni. Ha meg a közpénz menne rá, akkor meg joggal háborogna a többség, akinek semilyen autora nem futja, hogy ö miért fizesse ezt az uri huncutságot.
Gondolj bele, mi lenne ha ma a benzint kizárolag egy millio forintos kannában árulnák? Valakinek meg kell vennie azt a kannát!
(#) weend válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Idézet:
„Ha meg a közpénz menne rá, akkor meg joggal háborogna a többség, akinek semilyen autora nem futja, hogy ö miért fizesse ezt az uri huncutságot.”

Azért, mert neki is, és leszármazottjainak is, súlyos árat kell majd fizetni a mostani pazarló nemtörődöm magatartásért. De már óvodás korban kellene kezdeni a nevelést, és akkor a jövő generációjának ez a probléma fel sem merülne.
(#) goreny válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Varázsgömböd neked sincs, mégis számokkal dobálozol. Honnan tudod, hogy akkor mibe fog kerülni egy akku? Ne mostani árakon számolj mindent.
(#) sirály12 válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Nem érdemes egy országot kiemelni, ami esetleg statisztikailag is tetszik neked.
Nézd meg Németországot például, vagy Kínát. Nem kicsit nőttek az elektromos autók eladásai, és estek vissza a dízel autóké.
Németország
Minden autógyártő még csak most éledezik, eddig rút kiskacsa szindrómában szenvedtek, Ha volt is elektromos autójuk az kicsi, csúnya, gagyi volt. Most, hogy látják érdemes ilyet is gyártani, fognak jönni jó modellek, és többen fogják venni. Kicsit lemaradtak.

Állandóan az akkut emlegeted, hogy milliós tétel. Hát legyen, számolgassunk kicsit.
Egy ilyen akku minimum 800 feltöltést bír. (De lehet, hogy jóval többet is, mert akkor már ha összeszedik nem kell ám gyorstölteni, lehet lassan is, akkor nem amortizálódik olyan gyorsan)
Ha az akku 1 millióba kerül, akkor ez cserénként 1250Ft lesz! Nekem nem tűnik igazán soknak. De ha az akku 2 millió, akkor 2500Ft az amortizációs veszteség.
Lesz az még olcsóbb is mint 1 milla, ha beindul a tömegtermelés.
Tehát az 5000Ft-nyi energiához hozzájön még ez az 1250Ft vagy 2500.
6250 vagy 7500Ft ami elég mondjuk 400km-re, vagyis 100km az 1600-1800Ft/100km.
Nem több mint egy benzinessel, és kíméli a környezetet is.
Ha még tesznek is rá valamennyi sarcot akkor sem lesz igazán több mint most egy benzinessel. Akkor mi is a probléma? Nekem ennyit megérne.

Arról nem is beszélve, hogy mivel egy elektromos autóban harmad annyi alkatrész van, ezért a több százezer kilométeres futásteljesítményeket szinte szerviz nélkül nyomják le. Akkor miért is érné meg dízelt vagy benzines venni? Kicsit nem értelek, egy elektromos autós topikban vagy, és csak a negatív dolgokat látod benne. Legalábbis Én még csak ilyen hozzászólásokat olvastam tőled.
(#) Massawa válasza weend hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Megint az arányokkal van a gond.
Amig Németországban 10 millio belsöégésü auto van üzemben és az e-autok száma minden igyekezet ellenére sem igen nö 30000 ezer fölé ( Merkel mama 100000-röl álmodott 2016ra) addig fütyül az adofizetö arra, hogy hogyan jut el egy e-auto tulajdonos A-bol B-be.
És ráadásul ilyen elözmények után már abban sem biztos az adofizetö, hogy az e-auto valoban javit valamit a környezeten vagy csak reklám az egész meg lenyulás, és pár év mulva derül majd ki az ellenkezöje. ( ne feledd a klasszikus autonak már 120 éves története van, meg azt sem, hogy ki a fenét érdekli, hogy mibe fulladnak meg a nagyváros lakoi. "Ne lakjanak ott - és már nincs gond". ).
A lakosság 2/3-a sehol sem igen él nagyvárosokban (kivéve talán Kinát), igy öket csak marginálisan érdekli a dolog.
Ez a másik dolog - föleg hazai viszonyokra jellemzö. Nálunk minden média föváros centrikus. Hidd el a kutya sem foglalkozna az üggyel, ha a TV-k, rádiok pl Veszprémben vagy Pécsen székelnének. Németországban is föleg a stuttgartiak morognak, mert a város egy katlanban van semmi szellözés csak a piszok meg a füst van ott. Igaz, hogy 50-60 éve tizszer ennyi szennyezés volt a levegöben ( rengeteg gyár okádta a füstöt, és átélték).
Berlin sokkal szétszortabb, nincsenek hegyek csak erdök, igy a levegö sokkal tisztább igy korlátozni sem kell semmit.
(#) nagym6 válasza V L hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Itt Komáromban semmit nem tudunk róla, csak amit neten találunk.
(#) sirály12 válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
"ne feledd a klasszikus autonak már 120 éves története van, meg azt sem, hogy ki a fenét érdekli, hogy mibe fulladnak meg a nagyváros lakoi. "Ne lakjanak ott - és már nincs gond". )"

Elektromos autó hamarabb volt mint belsőégésűek.
(#) Petyaa válasza sirály12 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Ez így igaz, akkoriban a benzines autók úgy okádták a füstöt mint egy Wartburg 1:25 ös keverékkel kb.
Az elektromosak pedig nem, de valószínű az olajlobbi kiszorította őket. Akkoriban, bő 100 éve voltak olyan elektromos járművek amik elérték a 100km/h sebességet. Persze eléggé léghajó kinézetűek voltak de akkor is.

Elektromos autó 1881 ből!!!
(#) Massawa válasza sirály12 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Tudod némelyik szám engem nagyon emlékeztet néhai Hruscsov elvtárs statisztikáira, amikor 100%al növelte a cementgyártást ( sikerült 2 zsákot szereznie ).
Ha megnézed a 80 millios országban 10000 e-autot adtak el, ugyanabban az idöszakban Ausztrában ( 1/10-e a lakosok száma) 2600-t - azaz a sogoréknák 2,5-szer többet egy lakosra számitva mint a vezetö europai autos országban.
A számitásod az akkura abban sántit, hogy nem tudjuk valoban mibe is kerül. A millios szám csak példa volt s nem számitási alap. Nekünk azt mondták, hogy 7 év mulva az akkucsere többe fog kerülni mint most az auto. (VW UP), esetleg ebböl indulj ki.
Az is egy jo mese, hogy az e-autoban harmad annyi alkatrész van - ami igaz, ha a mechanikai alkatrészeket számolja valaki, de 3x annyi elektronika van benne, annak meg talán, mi itt az HE forumon tudjuk, hogy mennyi az erkölcsi meg a valos élettartama. És ezek felujitásához már nem lesz elég a kumstja Jano bacsinak meg a többi muzeális készülék felujitonak. Egy 40/50 éves merci ma érték, egy 20-éves meg érett a bontora. Ha kimulik az elektronika, akkor mehet az auto az nagyolvasztoba. Ez ma sajnos érvényes minden kocsira, az e-autora meg duplán.
(#) sirály12 válasza Massawa hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
"Az is egy jo mese, hogy az e-autoban harmad annyi alkatrész van - ami igaz, ha a mechanikai alkatrészeket számolja valaki, de 3x annyi elektronika van benne, annak meg talán, mi itt az HE forumon tudjuk, hogy mennyi az erkölcsi meg a valos élettartama. És ezek felujitásához már nem lesz elég a kumstja Jano bacsinak meg a többi muzeális készülék felujitonak."

Igen több benne az elektronika, de melyik mai autóban van kevés elektronika? A dízelben, vagy a benzinesben? A motorvezérlés miből van ezekben, csak nem elektronika? Elektronika nélküli autót akarsz? Olyat már nem fogsz kapni, mert elavult!

"Ha kimulik az elektronika, akkor mehet az auto az nagyolvasztoba. Ez ma sajnos érvényes minden kocsira, az e-autora meg duplán. "
Hogy lehet duplán valami totálkáros?

Mellesleg szerintem könnyebb kicserélni egy modult, vagy vezérélőt, mint egy komplett motorgenerált megcsinálni egy dízelen.

Ha Neked a régiségek tetszenek, azzal nincs semmi baj, de attól még nem kell itt téríteni.

Amit számoltam, azt is azért, hogy lásd még így is megérné! Ettől csak olcsóbb lesz! Azt hittem átmegy a lényeg.


"Nekünk azt mondták, hogy 7 év mulva az akkucsere többe fog kerülni mint most az auto. (VW UP), esetleg ebböl indulj ki."

Aki ilyet mondott neked az egy idióta! (Elnézést, de kijött)
Ez az autó 6 milla támogatással és kb 8 támogatás nélkül.
Hol lesz egy akku 6 vagy 8 millió? Már most is sokkal kevesebbe kerül. Nevetséges! Bocsáss meg, de eddig tudtalak komolyan venni!
(#) Massawa válasza sirály12 hozzászólására (») Szept 11, 2017 /
 
Abbahagyom, mert mindent félremagyarázol meg kiforgatsz. Ugyanazt irtam mint te, hogy ma minden auto tele van elektronikával, csak az e-autoban 2x-3x annyi van. Ahhoz meg mem kell tul nagy josnak lenni, hogy megmondjuk, hogy a bonyolultabb, nagyobb elektronika hamarabb romolhat el.

Az e-auto ( föleg az ilyen olcsok esetében) az akku a kocsi árának a 70-80%-a lehet. Ha korábban olvastál volna, akkor azt is irtam, hogy vajjon ki ad ma garanciát arra, hogy 6-7 év mulva lesz olyan akku, mint amilyen ma van abban a kocsiban. És akkor mi van?
Mindenki mossa majd a kezét, hiszen az alkatrészek gyártási kötelezettsége 7 év. És egy akkut suffniban aligha lehet majd összetákolni az engedélyekröl ne is beszéljünk.

A számitásodhoz még csak annyit, hogy ugy neked, mint autosnak megérné, de nem annak aki a szolgáltatást ( csere akkut) nyujtaná. ahhoz viszont, hogy egy üzleti modell müködjön a másik oldalnak is meg kell belüle élnie. És ez az egyik legnagyobb gond az akkuk esetében.

Na további jo vitát.
Azt hiszen minden elmondtunk amit ebben a témaban manapság el lehet. Mindenki elgondolkodhat kinek és mit higgyen. Mi már megvettük az elsö e-autot, a hibridet viszont nem, mert az ma egy átverés.
A hozzászólás módosítva: Szept 11, 2017
(#) kobold hozzászólása Szept 12, 2017 /
 
Talán befér még ide egy csendes kis off...
Azt hiszem, az elektromos autózás pro- és kontra feszegetése kifejezetten olyan vitatéma, amiben minden oldalnak egyszerre tud igaza lenni. Valamiben, részletekben. A kollégákkal néha mi is belegabalyodunk ilyen jövőidéző dolgokba, és bár élőben azért csak könnyebb ütőkártyákat villogtatni, az egész végső haszna mégsem az, hogy bárki bárkit meggyőzne.
Ha csak az elektromos autók terjedését nézzük, akkor most volt hír, hogy Kína (ha jól tévedek) 2025-től kezdve már nem szeretne belsőégésű motoros járműveket üzembe helyezni; terv szintjén, ámde állami terv szintjén már létezik náluk egy ilyen szándék. Németországról 2040-re olvastam hasonlót, de ha Kína 2025 táján ezt meglépi, akkor a németek sem fognak még tizenöt évig húzódozni a váltástól.
Ár-érték arányban a Model 3 bevezetésével a Tesla akkorát rúgott a járműipari ágazatba, hogy a többieknek a fal adta a másikat. Aki arrafelé 35000 USD környékén új autót szeretne venni, annak hirtelen "kinyílt egy új világ kapuja", és a konkurrens járműgyártók ezt már reális veszélyként értékelhetik, mármint a hosszútávú terveik, piaci részesedésük tekintetében.
Technológiailag, én a magam részéről legfeljebb a teherjármű-szegmensben tudom elképzelni a töltőállomásokon (de inkább útközbeni céges telephelyeken) cserélhető akkukat, mert a kompatibilitás még soká lesz a gyártók erőssége, és mert a garantált cserekapacitás kérdése lényegesen komplexebb egy nagy tartályra ültetett kútfejnél, és így tovább. Viszont, a haladás nem állt meg, sőt. Világszerte kutatók tízezrei vacakolnak mindenféle vegyületekkel és módszerekkel, és pont úgy benne van a pakliban, hogy holnap jelentenek be hatalmas áttörést az akkukat illetően, mint az, hogy húsz év múlva mikrogravitációban sorozatgyártanak valamit, ami azt a bizonyos áttörést mindenhová el tudja majd vinni.
Szintén technológia a mennyi elektronika - mennyi szoftver kérdés is, felmerülésekor szokott eszembe jutni, hogy miről is írogatunk kommenteket, mivel szerkesztünk áramköri terveket, min készülnek a szoftvereink? Olyan gépeket használunk naponta, amikben egyes alkotórészek már simán az anyagtechnológia határait feszegetik, emellett nyomul be az életünkbe az IoT annak minden vonzatával egyetemben, és akkor most nézzük ezt az egészet onnan, hogy egyre több hibalehetőséggel élünk együtt? Nézhetjük éppen, de minek? Úgyis ezek lesznek, ezek jönnek. Tekintsük inkább új kihívásoknak a lehetséges gondokat, és aszerint alkalmazkodjunk.
Néhány lehangoló(bb?) szó a végére.
Az elektromos autók terjedése, illetve a csühögő-brummogó, alapjárattal megáldott, sornégy-véhat-stb. ágazat haldoklása - mindkettő elkezdődött. És bár törekszenek rá, de nem, senki nem fogja garantálni nekünk, hogy egy töltéssel vígan elszaladunk majd Nyíregyházától Passauig; sem azt, hogy meg fog maradni az ötperces "tankolás" intézménye; sem pedig azt, hogy mindenkinek, akinek ma autója lehet, annak a jövőben is tutira lehet. Nem csak az autók jellege, de a közlekedéshez való hozzáállásunk is változni fog, jobban mondva muszáj lesz változnia, mert ha nagy világégés nélkül megússzuk, akkor ezen a bolygón száz év múlva partizánként kezelve kergetik majd a hatóságok azokat, akik valami eldugott cuccokból kipufogógázokat termelnének, vagy nem hajlandók maximális mértékben tömegközlekedni.
Mindeközben pedig az automatizálás, a robotizálás (az elektromossággal karöltve) átalakítja azt, amit a munkáról, szakmákról, megélhetésről gondoltunk, az összes mindenségen pedig még egy újabbat csavar az ezerarcú mesterséges intelligencia folyamatos fejlődése és beépülése, szóval valami olyasmi felé robogunk, ami még sosem volt, és sokkal gyorsabban, mint amilyen sebességgel mondjuk a kerék ismerete két szomszédos hegylánc között elterjedt.
Ebben az egészben az elektromos autó csak egy állomás, de akármilyen(nek is látjuk a mai autókhoz viszonyítva), igen fontos állomás. Mert ha nem késtünk még el végleg, akkor távoli leszármazottainknak ehhez a bolygóhoz adunk ezekkel egy esélyt; ha pedig elkéstünk, akkor az emberiség egy részének a világűr egyéb területeihez. Mert idő kérdése csak, és úgyis elindulunk "kifelé", és csak annyi a kérdés, hogy mennyire lesz sürgető az az indulás.
Nade jól elkalandoztam megint, visszaadom a szót az építőknek
(#) Petyaa válasza kobold hozzászólására (») Szept 12, 2017 /
 
Azért a bolygót elég nehéz lenne szétverni hogy ne élhessenek rajta Az ember is nyilván belesegít, de a viharok stb klíma, ez egy ciklus ami pár ezer évente ismétlődik.
Végtelen százalék hogy nem lesz semmiféle Mars és egyéb bolygóra való belakoltatás, ez csak mese jó nagy habbal aki meg elhiszi azt sajnálom.

Még akár az is lehet hogy a gőzautót valaki újra feléleszti. Víz pedig mindenhol van.


Végszóként pedig ajánlok mindenkinek egy nagyon jó cikket:
Bővebben: Link
(#) sirály12 válasza Massawa hozzászólására (») Szept 12, 2017 /
 
Bocsáss meg, melyik résézt is forgattam ki a mondandódnak?
Ha megmutatod elismerem, és elnézést is kérek érte!
(#) V L válasza Massawa hozzászólására (») Szept 12, 2017 /
 
"HA kimúlik az elektronika"- amit ha akarják simán lehetne 40000 űzemórára is méretezni ami kb. kétmillió Km-nek felel meg, persze tudjuk nem ez a gyártók érdeke hanem a nagyszériás robotizált tömeg termelés. Azért a tisztességes e- autó konstrukciók tovább bírhatják majd mint a belsőégésűek. És valóban, az akkupakot az üzemanyag költséghez praktikus számolni.
Az oldtímer meg egy másik műfaj.-van aki csöves rádiókat gyűjt és nem akatjuk összehasonlítani egy pendrive-ban lévő rádióval.-
Ha 20 év lenne a normál élettartama egy tartós cikknek én boldog lennék.
(#) Petyaa válasza V L hozzászólására (») Szept 12, 2017 /
 
A cégünknél ilyen targoncák üzemelnek már úgy 30-40 éve és szerintem amilyen balkáni állapotban néznek ki, akkukon kívül semmit sem cserélhettek rajta. Biztosan lehetne a mostaniakba is ilyen puritán elektronikát tenni, ha pl csak a nyersanyag 1/10000 része lenne elérhető, vagy ha a környezetvédelem valóban fontos lenne. Tudom a hatásfoka valószínű alul maradna a mostanitól, de egy emberöltőt kibírna.
Mint ahogyan a nikkel-vas akku is kibírna több évtizedet, vagyis a priusokban ki is fog.

balkancar.jpg
    
(#) szsrobert válasza Pafi hozzászólására (») Szept 12, 2017 /
 
Dupla tomeg fekezese elektromossal is dupla tomeg.

2,5 tonnat szallitani kepes 1t onsulyu jarmu jo lenne.
Következő: »»   91 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem