Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Bekötöttem az indító kondít is (egyébként elindul nélküle is), az üzemivel párhuzamosan. Az a helyzet, hogy az indítókondi rákapcsolásakor felpörög a motor rendesen, aztán ha az indítókondi köre meg van szakítva akkor visszaesik annyira a fordulat mint egyébként, indító kondi nélkül. Ez esetben kicsi lenne az üzemi kondi kapacitása? Most egy 30µF 450V van rajta.
Szia! Nem akarok nagyon beleszólni a fűrészelésbe de ennek a számításnak a figyelembe vételével, mire lesz elég az a 230W ami ezek után áll a rendelkezésedre?
Hello! Az a számitás nem csak akkor érvényes, ha nincs csillag/delta átkapcsolás?
Nem. Ha eleve csillagba van kötve (és nincs kihozva a 6 vég), akkor még gyengébb lesz.
Én most csak emiatt kérdeztem, vagy hogyis van?
380/220 V 5/8.65A 2.2Kw Csillag kapcsolás: P=1.73 380 5 0.8=2629 Delta kapcsolás: P=1,73 220 8.65 0.8=2633 szorzás jelet nem tudtam tenni, meddő meg ilyen olyan teljesítményektől most tekintsünk el, most csak az alap számitási mód a lényeg vagy van különbség a delta és csillag kapcsoláskor a teljesitmény számitásban? A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
Szia! Ezek a feszültség adatok nem a hálózatra vannak megadva hanem a motor tekercsére. A teljesítményből kell kiindulni és kivenni belőle a három fázisra vonatkozó szorzót, mert nem egyezik meg a vonali és a fázis feszültség értéke a tekercsre nézve. Mindig a kisebb feszültség érték jelenti a tekercs feszültséget.
Ez rendben van, de ha 3x220V -ra van kötve a motor deltában. akkor mennyi lessz a teljesítménye?
Mert ugye, gyök3-mal kisebb vagy nagyobb feszültségre be lehet kötni a tekercs átkapcsolásával
Ezt az írást egy szakirodalomból ollóztam ki:
"Alapvetően négy vezeték alkotja a háromfázisú rendszereket. Ezek közül három úgynevezett fázisvezeték, ezek feszültségei a referencia-, vagy nulla vezetékhez képest 230 V effektív értékűek, és csak fázisban térnek el egymástól. A fázisvezetők egymáshoz képest 400 V effektív értékű feszültségben különböznek. Ezeket vonali feszültségnek nevezik, és ezek is 120 fokkal térnek el egymástól. A fázisfeszültség mindig valamelyik fázisvezető és nulla vezeték, a vonali feszültség pedig mindig két fázisvezető között értendő. A fázisvezetékben folyó áramot vonali áramnak nevezzük. A nulla vezetéket legtöbbször összekötik a földeléssel." Talán nem kell külön elmagyarázni, hogy akkor a vonali/fázisfeszültség-(áram) egy fázis esetén hogyan alakul.
A megoldás/magyarázat: 5 A, ill. 8.65 A ; nem mindegy, ha ezt csak 1 fázison bírja felvenni.
Ezt értem, hogy a hálózatban vonali, meg fázisfeszültségek, meg egymástól eltolva, de a motor adattábláján lévő adatok nem a hálózatra vonatkoznak (ezt te is leírtad). A motoron két feszültség, két amper, és két kapcsolási adat van, meg egy teljesítmény. Az én értelmezésem szerint, be lehet kötni 3x380 Y-ba, és 3x220 deltába. 3X220V-nál 3 különböző fázist kell érteni, 3x220 vonali. Tehát nem a hálózatról van szó, mert ott ilyen nincs.
(lehet pl. 3x380/3x220 trafó) Én nemis a hálózatról érdeklődtem, hanem a motor adatainak számitásáról, jelentéséről.
A számitásodban a csillagkapcsolásnál szerintem nem teljesen korrekt a számitási mód, lehetne jó ha 3 egyfázisu motor teljesítményeit adnád össze, vagyis szoroznád 3-mal.
Ha egy motorban a 3 fázisnál a tekercsekben folyik pl.3-3-3A, ez nem azt jelenti, hogy egyfázison 9A-t bírna, ott már szépen leégne, mert a vasmag túl van gerjesztve. De lehet tévedek, rosszul logikázok, ezért kérdeztem.
A villamos forgógépek tekercselése cimű könyvben is 2 nyomda hibát találtam, ez az egyik, innentől kezdve, mi a garancia hogy nincs benne több, le van e írva minden képlet korrekt módon hibátlanul.
A nyomdászok biztos nem vették észre, ha valamit nem jól nyomtak. Igaz hogy csak egy 0 hagytak le, de ha egy képletbe nem az kerül ami kellene, akkor mi van? lehet számolgatni A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2017
Egy picit megégett OZF 90C 4ND-t rakok össze, és ebben a 2010-es hozzászólásban szerencsémre látszik, hogyan áll össze a doboz belseje.
https://www.hobbielektronika.hu/forum/getfile.php?id=115947 Viszont a hálózattól a két derót melyik két pontra kerül? Jól sejtem, hogy a jobb (relé felőli) oszlopban középre és felülre? A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
Ez a rajz talán segíthet... (De jó a sejtésed is) A bekötődoboz fedelében kéne lennie egy rajznak is...
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
Köszi, beindult. A hatlábú csavaros bakelitet lehet még kapni? Az egyik tövestül hiányzik (egy szenes odú maradt a helyén), úgyhogy kapocsléc és irányváltás nélkül, öt csavarral kellett megoldanom.
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
Úgy tűnik, lehet kapni: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2017
Sziasztzok!Van egy egy FVIII-64-es háztáji termény darálóm ami a következőt produkálta.kapcsoló 1-es állás majd zöldgomb semmi megnyom mégkétszer beindul majd leáll.következő próbálkozás ugyan ez.Szétszed mindent jónak látok(ellen állásos mérés alapján nem érzékeltem szakadást a tekercsekben).bimetális hő kapcsolót nem láttam sehol.tehát az nincs rajta.Hol lehet a probléma.Neten már nem találtam sem ilyen típúsú kapcsolót sem nyomó gombot.Ezeket szeretném kiváltani egyetlen kapcsolóval ha lehet.Vagy milyen megoldás lehetséges.
Szia! Lenni kell benne egy hővédelemnek ami valahogy így néz ki. Ez ment tönkre, elfáradt, kimelegedett és az indulási áramfelvételre már ki is old, majd visszahűl és újra zár, lehetővé téve az újra indítást. Ha a kapacitás érték (a kondenzátor µF értéke) megfelelő, akkor átköthető ez a hőkapcsoló DE ezek után különös figyelmet kell fordítani az esetleges melegedésre és a motor terhelésére az üzem közben.
sSzia.!_Nem találtam semmi ilyesmit. Nnincs ckondenzátor,A_a csapágyakat cseréltem. Mmég a motor tekercsén sem láttam hő kioldót.,_külön._A kapcsolóktól csak vezetékek vannak._A hozzá szólásom második felére is kellene egy ötlet._Ggondolok olyan kapcsolóra, ami 1-es álásban adja a feszültséget, a egy kicsit tovább fordiítva meg indiító funkciót produkál. Eelengedve pedig vissza áll egyes állásba,v. Volt ilyen kapcsolóval dolgom, csak a tiípusát_(kKonkrét_nevét) nem tudom._Ami benne_van, a főkapcsoló és az indiító gomb is 10_A-oes.
A hozzászólás módosítva: Okt 9, 2017
Moderátor által szerkesztve
Szia! Amit keresek kapcsolót az EZ (vaterás beszrzés tokkal)volna. Ha nincs semmi járulékos indítási segély, akkor a tekercselés van úgy kialakítva (alu vezetékkel), hogy a nyomógombbal ezt kell csak bekapcsolni induláskor. Talán a kamrás kapcsoló és a nyomógomb el van már koszolódva a lisztszerű lerakódástól és az miatt van átmeneti kontaktus hiba az érintkezőknél ami most a folyamatos üzemet bizonytalanná teszi.
Sziasztok!
Van egy CZ894T7c 1100W-os 1445-ös 9A-es IMI villanymotorom. A bekötésben szeretnék kérni egy kis segítséget. Mit hova kössek, mert semmi nem volt rákötve és az indító relé sincs benne. Köszönettel: Jantsika
Szia! A régebbi motorok kapocsdekni rejtelmeit nem biztos, hogy fejből tudnám mit, hová kell kötni de ha mutatsz róla képet mutatni, akkor talán tudnék segíteni. A képek között találsz hasonló motor kapocsléc bekötést.
Sziasztok
Szerintetek egy imi 750w 2900 ford egyfazisu motor elég lehet Egy 200 mm es gyalutengely hajtásához kb 5000 fordulaton?
Szevasztok.
Adott egy IMI OZF-90C-2ND 1500W motor. Régen átlett kötve nyomógombos indításra. Egy körfűrészen van. Na most a hétvégén nem akart beindulni, csak hörgött. Kétszer lecsapta a kismegszakítót (20Amper-es). Utólag kiderült, hogy az indító kondi átment zárlatba. Rendeltem hozzá egyet, de sajna így sem jó. Jelenleg széthúzott állapotban van, de égés nyomot nem látok. Rámértem a tekercsekre és a főfázis 1.26 Ohm a segég pedig 7.62 Ohm. Jók az értékek, vagy halott a főfázis? Egyébként faterom tekertette mint az őrült, de mire kimentem ez lett belőle...
Szia! Ha nyomógombosra lett átalakítva a motor indítása akkor a segédfázis nem terhelődhetett túl, viszont a főfázis az igen. A relé az mindenkor igyekezett volna az áramok kialakulásának megfelelően a segédfázisra kapcsolni a kondenzátort amit kézzel, munka közben nem lehet megtenni. A két tekercs között (fő és segédfázis) ugye nem mérhető ellenállás érték? Ha nem akkor a fő fázis tekercs, tekercsfejben elkötött részeit kell megbontani és ott kell keresni a kimelegedésből adódott tekercszárlatot. Csak valószínűsíthető, hogy a főfázis tekercsben kimelegedett, összemelegedett menetek vannak. A kondenzátornak legalább 160µF értékűnek kell lennie. Még az jutott eszembe, hogy a csapágyazás a lehajtási oldalon ugye nem kopott ki oly mértékben, hogy a forgórész induláskor lenullázza a légrést?
Hello
MIHÁ-C 100/285 beszerzési forrást tud valaki?? Vagy lehet helyettesíteni?
Szia! Amíg nem szerezhető be a relé, addig nyomógombosra is beköthető a motor. Bővebben: Link Ha a relé érintkezője égett össze azt átmenetileg más hasonló érintkező pogácsájú relé érintkezőjének a felhasználásával, azt átlapolva a lemez felületét odaforrasztva lehet pótolni. Ha visszatérítő rugó kilágyult, ami az áram vezetésében is részt vesz, az már kicsit nagyobb odafigyelést igénylő feladat (anyag kiválasztás, mechanikai kialakítás, teszt-beállítás) ha szeretnéd megoldani.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |