Fórum témák
» Több friss téma |
Opel Astra ClassicII (Z14XE) gépkocsi utastér világításának Szofita izzója (12V 10W ) cserére szorult.
Lehetőség volt számomra, és úgy gondoltam, hogy próbaképp az izzót LED-es cseréljem (12V 1.3 W). Fényereje jobb volt, mint az izzószálasé. Az ajtó bezárása után a késleltetett kikapcsolás után azt vettem észre, hogy a LED-ek nagyon gyengén, alig lehet őket észrevenni, de világítanak. Rámértem, kb. 7 V körüli feszültség alatt voltak. Kicseréltem izzószálasra, természetesen az nem világított, és a feszültség is nulla volt. Csak megjegyzem, égő nélkül, kikapcsolt állapotban 12 V feletti értékek mérhetőek a foglalatban, belehelyezve az izzószálas égőt a feszültség nulla, viszont a LED-es esetén a korábbi 7 volt mérhető. Ezek a mérési eredmények és megállapítások helyesek ebben az esetben, vagy valami hiba lehet az elektronikában, esetleg a LED zavarhat be?
A késleltető elektronika "figyeli" az izzó ellenállását (az is bele van tervezve az áramkörbe) A ledes lámpa hidegen sokkal nagyobb ellenállást képvisel ezért látszik ez az UFO tevékenység
A LED-ekkel párhuzamosba kell kötni egy ellenállás műterhelést. Akkor majd nem fog világítani.
De azzal viszont az a baj, hogy akkortól már nem igazán sokat spórolsz az árammal. Lesz 10W helyett 8W a fogyasztásod? (lepkefing kategória) Azok valójában egy autóban a csaknem legkisebbik belső elektromos fogyasztók (a kesztyűtartó és a csomagtér világítás) mellett.
Sziasztok!
Leírom mi a nyűgöm, hátha valaki tud segíteni. Opel Astra G, Z14XEP motor. A nyár közepén, egy pár hetes időszakban indítás után közvetlenül többször égve maradt a motorelektronika hibát jelző ikon. Teljesítmény probléma nem volt érezhető. A motor újraindításával megszűnt a hibajelzés. Nem tudtam hogyan lehet hibakódot olvasni és törlődött. Azóta, több hetes különbséggel kétszer is előfordult ugyanez (mindkétszer ugyanaz a hibakód): P1526 Throttle Position Adaption Error C-09 P1526 Throttle Position no Adaption C-09 P1526 Limp Home Adaption Error C-09 P1526 Lower Limit Adaption Error C-09 Nekem ezek nem sokat mondanak. Mitől lehet ilyen hiba? Házilag orvosolható lehet? Kisebb keresés után, ha jól sejtem, ezzel az alkatrésszel kapcsolatos. A felülről rá csatlakozó vastag cső alatt/körül az öntvényen és mélyedésekben minimális (évek alatt felgyűlő) olaj szokott lenni (új korától). 4-5 évvel ezelőtt márkaszerviz letisztította, a pánton húztak (de nem tudom minek), szerintük normális a jelenség. Lehetséges, hogy belül olajsár rakódott le, ami mechanikai problémát okoz és nem tud visszaállni alaphelyzetbe? Esetleg a potméterek (ha így néz ki belül) kaptak az olajpárából vagy szennyeződhettek? Vagy máshol kellene keresni a hibát?
Próbáld ki a következőt, sokat nem veszítesz vele: vedd le a légszűrőtől jövő csövet illetve az elektromos csatlakozót a fojtószelepről. Ezután csavard ki a 4 torx csavart, vedd le a szelepet a szívócsonkról. Vedd le a műanyag fedelet az oldaláról a fém kapcsok lepattintásával. Egyrészt nézd meg belül a műanyag fogaskerekek állapotát, lehet, hogy el van kopva valamelyik (az enyémnek az volt a baja). Nézd meg a csatlakozókat, azt a 4 "potméter" vezetősávot illetve az azon mozgó érintkezőket, itt inkább a kopás lehet a gond, az olajos szennyeződés nem annyira valószínű. Ha minden rendben van, rakd vissza az oldalsó burkolatot, majd esetleg féktisztítóval kitisztíthatod magát a pillangószelepet és a csőcsonkot belülről, ami hasznos és fontos, de önmagában szerintem nem okoz ennyi hibakódot az olajos kosz (hacsak nem valami extrém mennyiségű szennyeződés telepedett rá).
Köszönöm! Komplett egységet cseréltél a fogaskerék kopás miatt vagy részegységenként is be lehet szerezni? Ha nem vészesen drága, akkor inkább vakon cserélném az egészet.
Szia!
Nekem is ez a hibakód jött elő az elmúlt időszakban, csak nem világított a hibalámpa (H Astra Z14XEP - teljesítmény probléma nálam sem volt tapasztalható). Olvastam egy oldalon, hogy gyakran előfordul a fojtószelep csatlakozójának kilazulása vagy az abban lévő érintkezők kontakthibája. Esetleg ellenőrizd, hogy jól rá van-e pattintva a csatlakozó, esetleg nincs-e kilazulva. Nekem az egyik patent nem volt rendesen rajta, amióta visszanyomtam rendesen és töröltem a hibakódot, azóta nem jött vissza a hibakód. Egyébként volt mostanában levéve az akksisaru?
Ennek anno nem jártam utána, egy bontott fojtószelepre cseréltem (10 000Ft volt akkor), azóta jó. De nem tartom valószínűnek, hogy bármelyik alkatrészét külön is be lehessen szerezni.
Köszönöm a válaszokat!
Tavaly lett cserélve akku, nem valószínű, hogy bármi köze lenne hozzá. Hónapokkal a hiba jelentkezése előtt volt ékszíjcsere (a cső le lett véve, a csatlakozó levételére nem emlékszem). Lemostam brigéciollal a motort, főleg ezt az alkatrészt. Gyanús, megnézem a csatlakozót. 107 ezer km van az autóban és 10.5 éves. Nem tudom, hogy ennyi, kíméletes használattól indkolt lenne-e a kopás. Nálam sem villogott a lámpa, csak égve maradt indítás után. A következő indításnál megszűnt. A hibakód törléséhez kell egy készülék vagy van rá a kivollogtatáshoz hasonló módszer?
Sziasztok,
Opel Vectra b 2,0 Dti. Az autó egyszecsak nem indult el. Hibakód: P1612 P1613 (immobiliser no or wrong signal - present) , motorhiba lámpa villog. OP COM-mal próbáltam új transponder keyt hozzáadni de nem megy. Ami fura, h a Transponder key és a Transponder status is Invalid értéket ad! Az az érzésem h nem a transponder chippel, hanem magával az immobiliser-rel van a baj / meghallt? Igaz lehet? Köszönöm szépen!
Véletlenül előtte nem opcom-oztad a gépet, esetleg kapcsolat is megszakadt a kocsi és gép között?A legrosszabb verzióról beszélek, találkoztam ilyennel ott immo csere segített, sajnos ennél a típusnál a kínai opcom képes gallyra vágni az immot.
Sziasztok!
Opel Astra G; Z18XE20 motorral szerelt autó a következő hibát produkálja.Rövid(éppen hogy bemelegedett) út után még melegen indításkor rettenet nehezen indul.Az indító teker,de nem kapja el. Gyújtás le---fel,ilyenkor általában már elindul,de nem mindig.Hibakód kivillogtatva a következő kettőt írja: 1613: Immo ; 0335: főtengely jeladó. A csekkendzsin lámpa nem világít,az izzó jó benne. Az autó benzin-gáz üzemű,de mindig benzinnel indul,kivéve ha kényszerítem a gázzal indulásra. Próbáljak egy jeladót cserélni? István
Pedig gázzal egyszerűbb lenne.
A gázreduktor fűtéséből viszont kissé vissza kellene venni (pl. az odavezető melegvizes csövek valamiféle fojtásával - pl. Hoffman szorító, vagy Mohr szorító.)
Ezt kifejted kicsit bővebben? Elvileg mikor benzinnel indul,a gázos rész nem.megy. A gázrendszer egy Zavioli gyártmány,6éve van benne,kifogástalanul üzemel.
Köszönöm! István
Nem, mert extra ezert szereztem be a cuccot. Megjegyzem a keszulek egy masik vectran jol mikodott.
Koszi
Nekem 2 Skodámon üzemelt sokáig egy Lovato L. Renzo elnevezésű és gyártású olasz cucc. Annak a gázadagolónak az üzemmód választóján külön elektromos szívatója volt, tehát simán be lehetett indítani bő gázzal.
"mikor benzinnel indul,a gázos rész nem.megy" - hát persze hogy nem megy! Annyira "túl lenne lőve" üzemanyaggal, hogy be se tudna indulni! No meg - én akkoriban még teljes mértékében illegálisan és csakis palackos PB gázzal járattam az autóimat. Abban a korszakban országosan tilos volt a gázüzem. Ha elkaptak, elég hamar megbüntettek. Nekem simán bejött vagy 2x. Aztán volt persze olyan esetem, hogy pont rendőrtől vettem teli gázpalackot, mert a gázcseretelepen éppen hiánycikk volt ... (disznóvágásos időszak) Akkoriban a rendőrök a tiltás ellenére mind mind gázzal jártak, ámde másokat bezzeg - a közúton - simán megbüntettek! Neked/nálad a kocsiban nem kézzel lehet kapcsolni az üzemmódokat? A hozzászólás módosítva: Okt 19, 2017
Alapból automatikus a rendszer. Benzinnel indít,majd ha elérte a motor a kb 30-40 Celsiust,akkor gázadásra átkapcsol LPG-re. A szintjelző műszeren van egy üzemmódváltó gomb,azzal kézzel tudok váltani. Ha azt nyomva tartva indítózok,akkor egyből gázzal indít.
Persze tegnap direkt figyeltem,hogy indul-e rendesen,hát indult. Alkalomadtán rákötjük laptopra,mé szkóppal megnézem a jeladókat is. István
Azt azért jótanácsnak mondom, a gázadagoló fűtését egy kissé vissza kellene fogatni.
Egyrészt akkor jobban megy, ha nem oly forró a gáz, másrészt nem lesz olyan rohadt büdös gázszag sem az autó körül. ... Az adagoló trutyiját - én mindig alkohollal mostam ki. Az oldotta legjobban a szagosító adalékot (valami büdös metil-merkaptános takony)
Sziasztok!
Van nekem egy Astra G, Z16XE 2001-ből, a hűtőventillátor vezérlője ment el, azt mondják. Nem kapcsol be csak 1-es fokozatra illetve melegben kijelzi a müszerfalon, de nem a check engine hanem a hűtés jelzője. Drága mulatság lenne cserélni a dobozt, elég lenne nekem nyárra ha kézzel kapcsolgathatnám ki/be a ventit valami magas fokozaton (mint anno a Golf I-esemen 20 éve Tudnátok segíteni, hogy lehetne megvalósítani?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Opel ASTRA G 2001 1.7DTI 16V Isuzu motoros (Y17DT) beindítás után 1300-on pörög és nem reagál a gázpedál lenyomására. A hibát kiolvastuk, 1120 és1122 volt, Gázpedál jeladó hiba. Tudnátok-e segíteni nekem Haynesből vagy Autodatából vagy hasonlóból , hogy a gázpedál modulon milyen feszültségeket/ellenállásokat lehet mérni? Addig nem akarnék tovább menni, komputerhibára gyanakodni, míg ezt ki nem zártam. Addig nem is vennék másik gázpedál modult, mivel nem olcsó. Kösz Z. Kérem, mivel sürgős, aki tud segíteni, dobjon egy e-mailt a radiotechnic@gmail.com -ra!
Az Opel - bár a régi reklámszöveg általában arról szólt, hogy "Opel, sose kop el" - de mégis mindig akad valami baja. Az alkatrész viszont kimondottan nem olcsó, a szerviz pedig egyenesen NEM AZ!
Nekem például cserélni kellett egyszer a nagyventit, és akkor elkértem a régit. Így most persze van egy venti-motorom. Ráadásul megtaláltam a réginek a hibáját - a fordulatszám szabályozó mindenféle ellenállásos osztóhídban - le volt törve az egyik huzalellenállás lába. Megtoltam egy kicsi cínnel, és azóta minden okés .... Én csak csodálkozom a "fejlett német technológián", hogy mennyire - DE mennyire "trabantosan" oldották meg a fordulatszám variálós kérdést. A mai tirisztoros, diak-os és MOS-FET-ekkel teljes félvezetős nagyvilágban, amikor az autós-elektronika szinte már igazi csodákra lenne képes. Miközben egy porszívóban a szívóerő változtatható (megjegyzem - teljesen feleslegesen), addig az Opel autóban még ellenállásos osztó van! Húúúú!
Ezzel a hozzászólással rengeteget segítettél a kérdezőnek.Gratulálok!
Írom ezt úgy,hogy lassan 20 éve OPELt vezetek.
Ha ég nem késő!
Hááát - jó pár éve már én is.
Meg előtte 2 Skodát és egy Suzukit. Azokkal együtt nálam mindez több mint 40 éves vezetési autós multat jelent. Túlélve persze 2 kamionos karambolomat. (amely mind a másik autósfél hibájából volt) Köszönöm a gratulációt - számomra inkább úgy tűnik, hogy - írtál, hogy írhass valamit.
Kicsit visszaolvasol,nem kell sokat,nkem is van egy kérdésem a témában. De az ilyen "hitvány az Opel,mert..." bejegyzést fölösleges leírni. Egyéni vélemény. Ráadásul amit te tapasztaltál,az egy bosszantó apróság,amit símán meg lehet oldani egy parkolóban.
(A sajátomon klímakompresszort cseréltem...persze ne parkolóban,hanem garázsban)
Ha jól nézem csak annyi történt, elnézte kinek válaszol. A megválaszolt kérdés előttire pont hasznos lehet a válasza, igaz némi körítéssel.
Valójában amikor azt tapasztaltam, még "nem voltam annyira otthon az Opelban" Így aztán persze néztem mint a moziban, majd elvittem egy szakszervizbe.
Ma már lehetséges, hogy az utcán nagyon simán megoldanám. Bááár? A mai autók, így az Opel se - már nem a Dacia-Trabant- Moszkvics autókategória, hogy bőven elég hozzá egy csavarhúzó, egy harapófogó - no meg - egy kisebbfajta kalapács ...
Ismertek-e olyan kódolvasót, ami ezt a motorvezérlőt: Opel ASTRA G 2001 1.7DIT 16V Isuzu motoros (Y17DT) tudja olvasni-törölni? Az ELM327 amiből kilószámra van a neten, vaterán is, meg kínai oldalakon is, úgy tűnik, hogy nem tudja.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |