Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 3 fázisú motor üzemeltetése 1 fázisról
Témaindító: Papp Ferike, idő: Jún 5, 2008
Témakörök:
Sziasztok a segítségetekre lenne szükségem szert tettem egy csiszológépre amiben egy 380/220v
as motor van szeretném 230v ról Üzemeltetni. Azt szeretném kérdezni hogy mi kellene hozzá elég egy indítókondi, vagy kell e hozzá más is, és mekkora kellene belőle?
Szia!
Egy indítókondi, egy állandó kondi és egy nyomógomb kell, valamint deltába kell kötni.
Sziasztok! Adott egy szivattyú sokáig 3 fázisról üzelmelt, de ez jelenleg kivitelezhetetlen. 55µF-os üzemi kondenzátorral használom. Kérdésem pedig az ,hogy hozzávetőlegesen jó ez az érték és egy ilyen kaliberű motornál mi a legmagasabb elfogadható üzemi hőmérséklet kb.: 25 fokon? Előre is köszönöm a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2017
Hali!
Ha jól látom az adattáblát, a motor 1,1 Kw-os.? Kw-on ként 60-70 µF ot számolunk, tehát szerintem kevés.
Az a kondi talán még sok is.. 1 fázisú motorokhoz, 1.1 kW-hoz 2x20 µF az előírás.
Nálad elvileg sokkal kisebb teljesítményű lesz a motor, tehát kisebb is elegendő lenne, pl. 2x16 uF.. Azonkívül meg is mérhetnéd, mekkora a főfázis árama és mennyi a segédfázisé ( jóval kevesebb legyen ), már csak a kíváncsiság miatt is. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2017
Ez egy háromfázisú tekercseléssel ellátott motor, tehát nagy kondenzátor kell hozzá, talán még indító is kell, ha terheléssel akarja indítani.
Azt én is látom, hogy 3F eredetileg.. viszont nem üzemelhet nagyobb áramokkal, mint eredetileg- ebből adódik, hogy vagy bírja ekkora kondikkal is, vagy le fog égni esetleg, ha túl lesz terhelve.
Igen 1,1kW-os motor deltába kötve. A mérések terheletlenül: 55µF/ fő fázis: ~3,00A
segéd: ~4,20A. Kíváncsiság képpen: 16µF fő: ~3,20A segéd: ~ 1,60A. Terhelve nem tudom jelenleg kipróbálni.
Ebből is látod, ha jól mértél, hogy az 55 µF egyáltalán nem jó. A segédfázis áramnak jóval kevesebbnek kell lenni a főfázisénál, tehát a 16 µF vagy elég lesz terhelve, vagy 20...32-ig felmehetsz esetleg.
Köszönöm a segítséget. Nincs erre egy jól bevált képlet esetleg?
Ilyenről nem tudok..- a lényeg az, hogy számolj vissza a 3F motor teljesítményéből ( P= gyök(3)*Uv*Iv*cos fi ), hány amper mehet, aztán ahhoz képest mennyi most 230-on és meglátod, meddig mehetsz el, hogy a huzal ne károsodjon
A segédfázis árama pedig kisebb legyen, egyértelmű. Van még más téma is a kondival, pl. káros soros rezonancia a tekerccsel, de ez meredek.
Köszönöm mégegyszer megmentettél egy motort!
Üdv emberek!
Lenne egy kérdésem. Van egy 3 fazisú motorom ami deltában fog menni 1 fázisról. Teszek rá indító és üzemi kondit is. Az inditó nyomógombbal fog működni addig ameddig kell. S most jön a kérdés. Be lehet e kötni ezt a kombót egy csillag-delta kapcsolóval? Csillag állásban menne az indító kondi, aztán átkapcsolnám deltába. Így kihagynám a nyomógombot. Jelzem nem ismerem a csd kapcsoló bekötését. Remélem nem írtam nagy baromságot.
Forgórész bevizsgáló vázlat.
Miért kellene ilyen kis motorhoz csillag-delta átkapcsolás?
Kérlek olvasd el még egyszer, hogy mit írtam!
A Cs/D kapcsolót akarja felhasználni, hogy indítás után csak az üzemi maradjon rajta. (szerintem)
Egyszerűbb, ha csak nyomógombot használsz. Üzemi mindig rajt, indító, amíg nyomod.
Pontosan így van. Így egy kapcsolóval megúsznám a dolgot.
Igen, a nyomógombos történet így alakulna.
Egy rettentő bonyolult és drága kapcsoló helyett megspórolsz egy filléres nyomógombot. A kívánt funkció pedig nincs benne a csillag-delta kapcsolóban.
Régi darálókban volt olyan kapcsoló, ami kicsit továbbfordítva indított, majd rugó nyomta vissza stabil helyzetbe, ahol csak a főfázis kapott áramot. Az indító kondit erre a stabil helyzetre lehetne kötni.
Hello! Ha nem szeretnél nyomógombos indítást, akkor nemlenen célszerű egy MIHA relét alkalmazni az indításhoz?
A bonyolultsága miatt kérdeztem, hogy meg lehet e így csinálni. Kapcsolóm az lenne itthon a nem olcsóbb kategóriából, ez a legkisebb probléma. A bekötés lenne a nagyobb gond.
Olyan kapcsolóm is akadna itthon valószínű amit írtál, de a stabil helyzetre nem az üzemit akartad írni? Az indítót pedig a tovább fordítottra. Nekem így lenne ésszerű. proli007 utánanézek annak a relének.
Például.. Érdemes elolvasni alul a tájékoztatót!
Épp ezeket nézegetem. Ez jó is lenne nekem amit linkeltél?
Ezek nem égnek be?
A motor teljesítménye alapján kb. ez lenen az. De én nem foglalkozom ilyenekkel, viszont a kollégák majd megmondják gyakorlat alapján, hogy mi a megfelelő. Csak azért szóltam bele, mert egy 1,5kW-os motornál nem kell ilyen faksznikat művelni.
Ez tulajdonképpen egy áram értékre érzékeny speciális relé, ami az indulási túláramra meghúz, és amikor elindult a motor és normalizálódott az áramfelvétele elenged. Ekkor még lejjebb esik az áram értéke. Hogy beragad vagy sem? Én nem tudok jótállást vállalni más dolgairt, de ezt a relét erre az üzemmódra tervezték, megfelelő méretű pogácsákkal. Egy motor védelmét a hőkioldó is szolgálja. Ha tartósan fennáll a túláram, akkor az leold. Vagy motorvédő kapcsoló, vagy mágneskapcsoló kiegészítéssel. Tehát ha félted a motort, akkor tisztes védelmet kell kialakítani számára..
Tisztelt mindenki.
Kis segítségre lenne szükségem. Hozzájutottam egy dinamo 380/220v, 1,3kW, 925-ös fordulatú szörnyhöz. Van vagy 30 kg. Az lenne a kérdésem, hogy hogyan kell bekötni 1 fázisra, mekkora üzemi kondi, mekkora indító kondi, és milyen indító relé kellene hozzá? Melléketem képet. Köszönöm mesterek. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |