Fórum témák
» Több friss téma |
Egy átkötés a különbség.
Nem a "bonyolult" módosításra gondoltam.
Ebay-en 1 dolláros egy funkciós IC-set kerestem volna. Persze ha nincs más, jó lesz ez is nekem.
Homályosítsatok fel légy szíves!
Hogyan lehetnek egyforma méretű akkumulátorok, ennyire különböző kapacitásúak? (Idézet a Vateráról!) 18650, 4200mAh 3.7V Li-ion akkumulátor 18650, 7800mAh 3.7V Li-ion akkumulátor 4DB!!! 1500Ft ez reális? Mi itt a csel? És ezek, hogyan forraszthatóak?
Szia!
Lehetnek klf. Kapacitásúak, mert mondjuk nagyobb kisütő áramot tud az egyik, mint a másik. De ez irreálisan nagy kapacitás egy 18650-es cellától. Azok egytől egyig kamu értékek.
Sejtettem.
Azért köszi! Van 1 egy sztorim, mekkora átverések lehetnek akkumulátor téren. Vettem az 1-ik egyik 4 betűs net áruházból. Névtelen kínai, Aakciós, 22_000_mAh povwer bankot, 1600_Ft-ért. Gondoltam, hogy a tok+elektronika megér annyit. Megjött a termék, kibontom, töltőre rakom. Kb. 1.,5 óra alatt feltöltődik (8_h töltés idő volt ajánlva a doksiban!)! Töltöm vele a kis telómat, 1 töltést kibírt. Szét szedem. (márt mért Már miért ne?) Mit látok? Névtelen, 5_db. 18650-es cellát. Ebből 2 db. párhuzamosan bekötve, Eezek még használhatók. 3 db. pedig bekötetlenül, csak úgy, nehezéknek belerakva, feszültségük = 0_V! Mi a véleményetek, ez általánosan bevett ***átverés, ezen a piacon??? A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2017
Moderátor által szerkesztve
Köszönöm a moderálást, és hogy nem törölted!
Bár ebből a hirtelen, dühös reagálásból levont következtetésem, hogy nagyon bele trafáltam a kereskedő iparosok lelki világába!
A moderálásnak semmi köze a gyártókhoz, kereskedőkhöz, csupán kizárólag jelen fórum szakmaiságához és szellemiségéhez.
Én onnan nem rendelek semmi ilyesmit. Sőt mivelhogy egy normál laptopból kiszedett aksinak a súlya (sanyo) 40g+ 1-5g ezt megkérdezem az eladót hogy egy darab aksi súlya mennyi. 20-30 g mond már tiltom törlöm is az illetőt. Kamut ad el.
Li-Ion akkukat sem vateráról sem ebay-ról nem érdemes vagy ha igen akkor csak nagyon alapos megfontolással csakis márkásat (sanyo panasonic, samsung) és valóban a tömeg sok mindent elmond 18650-es az 45g +-3g kell legyen.
TME nél vannak megbízható akkumlátorok teljesen jó árban.
3Ah korul szoktak lenni a jobbak. A tobbi valoszinuleg szamhaboru.
Én már osztottam szoroztam korábban fajlagosan melyik a legolcsóbb ez jött ki:
Bővebben: Link 50db-nál nettó 328Ft/Ah Ennél olcsóbban nem fogsz találni. Ha hosszú élettartamot szeretnél akkor nem érdemes 4,2V ig tölteni hanem alacsonyabban tartani. A hozzászólás módosítva: Nov 7, 2017
4,00-4,05-4,1V?
3,00V ig sutes megfelelo? A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2017
Bővebben: Link
Table 4. A maximális kahasználtság/életciklus (magyarul hogy marad a legtöbb pénz a zsebedben hosszútávon hogy ne kelljen új akkut venni) optimum valahol 3,85V körül van. Így az életciklus 5000-6000 körül adódik a kapacitás pedig kb 50%-a az eredetinek. Tehát pl 2200mAh-ból csak 1100mAh-ra töltöd mindig és telepítesz inkább 2x annyi akkumlátort a rendszerbe. Tesla power wall meg a többiek így hoznak ki 10 éves garival akkupakkot. Mobiltelefonokban meg tipikusan az ellenkezője van. Inkább egy picivel túltöltik 4,2v fölé hogy mégnagyobb kapacitás legyen kivehető cserébe hamar amortizálódik is a mobilok akkumlátora. A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2017
Sziasztok!
Parkside akkumulátoros géphez tartozó JLH231262600G típusú töltő (12.6V, 1.600mA) egyik napról a másikra nem tölti az akkumulátort. Ugyanilyen másik töltővel az akkumulátor tölthető. Kettő státusz led van a töltőn (zöld, piros színnel), ezek közül csak a piros világít. A nyákon LM385G ic. Tudnátok segíteni a hibakeresésben? Idézet: „Tesla power wall meg a többiek így hoznak ki 10 éves garival akkupakkot.” Ez nem egészen van igy, mert az e-autonál kritikus az energia sürüség - azaz kb milyen nehéz 1kWh-t tárolo akku. A másik meg az amugy is siralmas hatásfok 80 kWh alig 400 km-re elengendö. Ha azt csökkentenék vagy az akkut növelnék (kisebb kapacitás miatt) még rosszabb eredményeket kapnának. Ráadásul az akku az auto legdrágább része, igy ott sporolni kell. Inkább abbol indulnak ki, hogy mennyi km-t futhat az auto egy akkupakkal. Ha ezt mondjuk 100000km-re veszik amit 250 töltéssel lehet kb megtenni, az még böven benne van abban a sávban amit az akkuk 100% töltésével is el lehet érni. Még ennek a duplája is beleférne a gariba. Az már egy másik lapra tartozik hogy melyik auto hány év alatt fut 100000 km-t.
Sziasztok! Aki már készített ilyet,és jól működik,lefotozná a belsejét? ,én most vettem vezetéket,30A-t elbíró vezetéket,de ezt képtelenség oda begyürni
Visszaolvasva a b+ kivezetésre kell rátenni. Oda meg forrasztással esetleg?
Az a vezeték 100A is el bír.Elég oda a 2,5mm2 vezeték is.
Mi akar ez lenni? Akkus fúró? Mert annak nincs folyamatos 30A -es terhelése, nem is értem miért erre méretezted... Hány mm² az a vezeték egyébként? Mert nekem nagyon soknak tűnik...
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2017
Hát az jó vastag bikakábel ,visszaolvasva én azt értelmeztem hogy olyan drótot vegyek ami 30A-t bír." 30 ampert elbíró vezetéket jelölnek" na ilyet adtak leblankolva 6 mm ,szigetelve 8 mm
Egy hosszabbító kábelt szétvágva ezekbe milyen vezeték van?vagyis mekkora? Jó lessz erre a célra?
Megcsináltam,még nem a fúróba raktam hanem a töltőre. Mennyit hagyjam ott?
Ez 4S akar lenni 4 cellával? Vigyázni kell, ha átlagos 18650 celláról van szó, a cellánkénti 7A-től már melegednek és ejtik a feszültséget! A spéci cellák se tudnak sokkal több áramot leadni, 15A-t talán. Hova vettél 30A-re vezetéket, ha a cellád nem is tud annyit leadni? A behajtóhoz szerintem kevés lesz az egy párhuzamos cella, főleg ha tényleg 30A-t akarsz szegényből kivenni. Ha csak számolok, akkor 16A-t 7percig tud leadni, egy 2.2Ah-s cella, és valószínűleg forró is lesz, tehát károsodik.
Igen 4S 4 Cellás. Nem is férne több bele a gyári tartójába. Még nem láttam képet senkitől hogy aki csinált ilyet az hogy oldotta meg.
Nekem tervbe van, ha lesz időm rá és megjönnek az alkatrészek is, fent lesz a videocsatornámon...
A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2017
Beraktam a behajtóba,egész jol megy,majd meglátjuk ha használom is. (Igaz ezek még mindig nem a jó akksik-ezek laptopból vannak,a jókra még várnom kell csak 2 jött meg eddig). Ilyenre sikeredett,csináltam neki egy helyet ahova be tudom dugni a tesztert.
Nyugtass meg, az akku elé kötött PCB a feszültségmérővel az ugye nem csak egy sima feszültséggenerátor?
Ez: Bővebben: Link
Ez jó, de a maximális áramot se felejtsd el beállítani a cellához tartozó C értékhez igazítva, pl 1C ha nincs róla pontos információd...
Bemérésre kértem párat volt munkahelyemen kollégáktól. Mind hamis volt, max 500mA terhelést viseltek el, de merültek mint a Titanic. Egy pesti cégtől rendeltem saját részre cellákat. LG HG2 18650 3.7V 3000mAh 2690Ft/db áron. Simán bírta a 4A terhelést (nagyobbal nem próbáltam de ezt folyamatosan tudta). Kapacitása 2980mAh mérés szerint. Gagyi társa 0.4 körül tudott...
3S2P-vel jobban járnál. Nagyobb összakapacitás (6cella vs. 4cella), fele akkora áramterhelés, tehát nagyobb élettartam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |