Fórum témák
» Több friss téma |
Az MMG egy ellenállásfűtéssel kompenzált szelencés termosztát. Neki a 230V, kell az ellenállásokhoz. A Computerm, az csak egy érintkezőt kapcsol. Az MMG bekötése szerint, a fekete és a szigszalaggal jelölt kék vezeték az amit ha összezársz, elindul a fűtésed. A Computermen ez a Com, és az NC. pontok. A másik, jelöletlen kék vezetéket nem kell sehová bekötni.
Igen, igazad van. Mostanában már ritkán találkozom vele.
Ha még ki is emeled, akkor legyen a nevén nevezve, Computherm.
Köszönöm uram, átkötöm így!
#Inhouse: természetesen csak egy karakternyi elütés volt, elnézésedet kérem.
Sziasztok,
Siemens raa20 termosztát van bekötve a következő képpen: https://drive.google.com/file/d/1HMs5UchfjutU0Zzj6U9W0C4PEMKAjnly/v...ivesdk Két kábel lóg még ki, a sárgazöld meg mögötte van még egy barna. Computherm q3 termosztáton hogyan kéne bekötni megfelelően?
Szia! Azt a két szálat ami a Siemensbe volt bekötve (fekete és kék vezetékek), kösd a Q3 1. és 2. pontjára, mert az azokon a pontokon kapcsolja a reléjével a fűtéshez szükséges kontaktust.
Hello! A Q3-nál hol van Led? Vagy félre vezetted a kollégát, és Q3 RF termosztátod van, ahol a vevő L és N pontjára 230V feszültség is szükséges.
Igen Q3 RF készülék van elnézést. Maradék vezetéket megnézem csinál e valamit de nem
Ha három vezetékkel szeretnéd bekötni, akkor kettőn a hálózati feszültségnek ott kell lenni a kazántól. a harmadikra pedig a fázist kell kapcsolnia a termosztátnak. Nézd át a Q7 RF bekötéseket, mert azzal azonosan kell eljárni. De ha mindig ez a termosztát volt felszerelve, egyáltalán nem biztos hogy a kazántól a nulla is a termosztáthoz érkezik. Akkor azt a kazán bekötési tervének tanulmányozásával lehet bekötni.
Hello! Igen jó lesz! Arra ügyelj, hogy ha a termosztát más eszközről (hálózatról) van táplálva, akkor egy kis cetlin/feliraton (vagy valamin) tüntesd ezt fel a sorkapocs bekötésnél. Mert pld. a 230V-ot lekapcsolva a kazántól (vagy a másik betáptól) még feszültség fog érkezni a termosztáthoz, ami baleset veszélyes, ha valaki ennek nincs tudatában.
A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2017
Idézet: „Mert pld. a 230V-ot lekapcsolva a kazántól (vagy a másik betáptól) még feszültség fog érkezni a termosztáthoz, ami baleset veszélyes, ha valaki ennek nincs tudatában.” Ebben neked tökéletesen igazad van Annó Laci barátomnál volt az, hogy az új építésű társasházban klasszikus módon fekete/kék/zöld-sárga volt a termosztátnál. Csak átvitték a főelosztó alatt. Villanyszerelő meg szépen bekötött minden feketét a fázisra, minden zöld-sárgát a földre, a kék átmenőt meg nem bántotta, mert hogy az a "termosztát"... Működött is minden ahogyan kell, ameddig a szerelőt nem hívtak a cirkóhoz. Gondosan kihúzta a konnektorból, mielőtt nekiállt szerelni. Állítólag nagyon cifrát mondott, amikor a konnektorból kihúzott kazán megrázta A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2017
Szép jó estét, és üdvözletem. Abban a reményben regisztráltam frissen s üdén, hogy segítséget tudtok nyújtani nekem. Az alábbi a gondom:
- kinéztem egy wifi-s termosztátot, mert sokszor jó volna, ha módosíthatnám távolról a hőmérsékletet, például ha előbb érek haza és már jó meleget szeretnék - a termék nem hazai gyártmány (hanem kínai, habár már a „hazai” is az szinte - kétféle típus van belőle: az egyiket elektromos padlófűtéshez, a másikat meleg vizes padlófűtéshez ajánlja a gyártó (Beok Controls) - na már most nekem otthon egy kézi, programozható, digitális szobai termosztátom van (Computherm Q7-es) - ez úgy van bekötve, hogy az 1 és 2-es csatlakozáshoz van egy kék és egy barna drót kötve (sorrendre most nem emlékszem), egy zöld-sárga pedig be van tuszkolva (visszahajtva) a szerelőcsőbe, amiben a vezetékek futnak - jelenleg a fali gázkazán (Radiant RBC-24) ezzel működik, és pedig hibátlanul (Tudom, ne nyúljak hozzá… A kérdés, hogy jó-e a kettő közül valamelyik a gázkombi kazánhoz. Annyit már kisütöttem, hogy mindkét termosztátnál biztosítani kell az áramforrást, amit egy alig 10 cm-re lévő kapcsolótól tudnék átvinni hozzá. Csak azt nem tudom, hogy a másik két csatlakozáshoz (1,2) melyik kábel menne? Nekem valahogy úgy tűnik amúgy, hogy a WP verzió lenne talán jó…az Open és a Close kifejezések miatt. A Computherm Q7-esem hátoldalán is láttam hasonlót: NC, NO (Normally Open, Normally Closed). Ezért gondolnám… Arra gondolom rájöttetek, hogy nem vagyok a témában túl elmélyült. Ezért kérem a segítségetek, köszönettel.
Szia!
Én is ezt vettem nekem már meg is jött. A beszerelésével én is gondban vagyok nekem Junkersem van gázos kombi cirkó és a youtu-bon úgy láttam hogy az 1-2-es lábon 220v fog kijönni a termosztátból de ezt még ki kell mérnem. Ha beigazolódik a gyanúm akkor egy relével gondoltam megoldani a helyzetet, de nem bánnám ha valaki nálunk okosabb felhomályositana minket nekem ilyen termosztátom van: és ilyen 3-as bekötése:
Szia!
Én is ilyen termosztátot vettem bár nekem 3 ér jön ki a junkers kazánomból,és ebből kettőn 1,3 v-ot mértem a régi termosztátom is junkers tudnál nekem javasolni relét és bekötést (a gondolom 2 lábas relét a 3 vezetékre)? itt a bekötési rajza,van hozzá külső hőmérő is az az 5-6-os ja és szerintem on/of a rendszer itt egy rövid orosz video:https://www.youtube.com/watch?v=wwS1rfYexUI Köszönöm
Szia !
Bekötése a következő.... 230V~ Fázis 4-es számú csatlakozó Nulla 3-as számú csatlakozó 1-2 számú csatlakozó független a hálózattól és csak a relé kontaktus van fűtéshez. Kazánokhoz, fali fűtőkhöz, keringetőkhöz a "GC" bekötést kell alkalmazni (rajz). Az "NTC"-hez csak,akkor kell bekötni érzékelőt, ha külső hőmérséklet is akarunk érzékelni.
Ez nem lehet bekötés, inkább verzió a GC. Egyébként még lennie kellene legalább egy-két mozgatható átkötésnek, hogy kapcsolhasson fázist és nullát, vagy nullát, vagy független érintkező legyen az az 1-2...
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
Ez gyárilag így van, csak kívülről lehet átkötéseket készíteni, belülről nem lehetséges a hozzáférés.
3-4 pont a hálózati 230V~ feszültség, 1-2 pedig a független, alaphelyzetben "nyitva" fűtésnél zárva" bekötési pont. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
A GC verzióban igen, a GA-nál váltva nullát ad egyikre, vagy a másikra, a GB-nél pedig fázist és nullát. A kérdező a GA és GB verziót EP és WP néven látja, GC-ről nem tud.
A kép szerint neked a GC verzió van, annak, de csak annak valóban az a bekötése. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2017
Most próbáltam meg és a GA verzióban helyes bekötés esetén (L-N) az 1-2 pontokon, vagy-vagy fázist ad ki, a nulla vezető állandó (pl. szivattyú-nál, váltószelepnél). A GB-nél 1 a fázis 2 a nulla kimenő.
Vagy az 1-es a fázis vagy a 2-es, vagy hogy állandó a nulla? Neked van mindhárom verzióból? Jelölve van a dobozán is ez, hogy GA, GB, GC?
A nulla vezetéket direkt rá lehet kötni a termosztát betápjától, vagy bárhonnan. A fázis vezeték pedig vagy az 1-es, vagy a 2-es bekötésen a termosztát állásától függően megy a fogyasztó felé (zóna mágnesszelep, radiátor-padlófűtés átkapcsoló szelep stb.)
Igen nekem van mindegyik tip. termosztátból még eladó is. (hirdetés ) A dobozán is jelölve van (x), és a termosztát hátulján is.
Kedves hozzászólók, köszönöm a válaszokat. Akkor ha jól értem, nekem a GC típusú termosztát jó. A másik kettő (GA, GB vagy amit én tettem be képként EP, WP) nem szerelhető be? Vagy ez a mondat ad valami reményt a mégisre?
"Ez gyárilag így van, csak kívülről lehet átkötéseket készíteni, belülről nem lehetséges a hozzáférés." Úgy hangzik, mintha kis (?) barkácsolással megoldható lenne mégis. Őszintén szólva csak azért erőltetem a kérdést, mert a kinézett termosztát design-ja nagyon tetszik, de a gyártó GC bekötésűt nem gyárt. Így néz ki egyébként a panelje:
Igazándiból át lehet alakítani (garancia elvesztés "ha van"?!) kis elektronikai hozzáértéssel.
Szét lehet pattintani (persze áramtalanítás után). Meg kell nézni, (műszeres mérés) hogy az 1-2 kimenő pontokra (relé-nyitó-záró érintkező) még honnan kaphat akár 0 akár fázis értéket. Ezt akár az áramkőri panel nyák átvágásával is megoldhatjuk. Az átalakítás után tökéletesen működik a termosztát. Nekem ilyen fajták vannak. (képek)
Ha neked már GA, vagy GB van véve, akkor kell egy kis 230VAC relé, amit kapcsol a termosztát és azzal már mehet bármi, független kontakt.
Erre gondoltam. Tehát ezek a készülék verziói (GA, GB, GC), tehát egy GA-val sosem lesz a helyes bekötés egy GC-jé, mivel belül másképpen van kötve. Jót kell venni elsőre, vagy hozzá kell igazítani kívülről utólag.
Teljes mértékben igazad van, én csak segíteni szerettem volna a megoldásban, ha már ilyen termosztát lett hozatva külhonból.
Üdv, ez a termosztát: MMG 5013-0-005 jó lesz a Saunier Duval SD 40 KLO gázkazánhoz?
Elég régi, de jól működik, eddig egy ÉTI-20 ES gázkazánt vezérelt. (A termosztátban most így van bekötve: 1-kék, 2-fekete, 3-fekete ezek a falban csatlakoznak a hálózathoz és egy konnektort vezérelnek, ami kapcsolja a kazánt és a keringtető szivattyút egyszerre.) A gépkönyv ilyen termosztátot ír elő: amelynek feszültségmentes kontaktusa van. Potenciálmentes kapcsolási pontú szabályozót alkalmazzunk. |
Bejelentkezés
Hirdetés |