Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Tudok a DC allergiáról. Tervben van az átalakítás.
Hopp, én meg félreolvastam, és azt hittem, a fűtőszál 51 ohm.
Na a főnök nállam is a feleségemet jelenti!
Pedig mivel kidob egy tizedesvesszőt ezért gondoltam hogy az 51. 20 percig izott a főzőlap! Eddig fürdött a nejem... tovább nem tudtam várni
Ilyen alapon jobb ha ki sem mész az utcára, mert a fejedre esik a tégla, ami még csak nem is kinai.
( ha veszélyes dolgot vettél, akkor a hazai hatosághoz is fordulhatsz, nem kell mindjárt pereskedni )
Ird, meg ha sikerült nem kinait venni.....
Szerintem ez csak definíció kérdése. Én azt nevezem kínainak, amit kínai cég tervez direkt a lehető legolcsóbbra, pl. egy aliexpressen rendelhető, noname 24 V / 4 A tápot, igénytelen forrasztásokkal (ritkán az életveszélyesség határát súroló szétfröccsent óncseppekkel a nyák-on), minimális követelményeket éppen hogy teljesítő alkatrészekkel. Nekem ez a kínai.
A MacBook Pro töltője, bár szintén Kínában szerelik össze, de nekem nem kínai. Ahogy az itthon, a Suzuki és a Mercedes gyáraiban összeszerelt autók sem magyar autók.
Nem tudom mit és honnan vesztek, hogy ilyen tapasztalataitok vannak és még kürtölitek is a világba. Lassan 20 éve vásárolok Kinábol, korábban a cégnek, ahol dolgoztam mostanában már csak magamnak meg barátaimnak, de eddig semmilyen ilyen forrasztásos gondom nem volt. Volt olyasmi ami összetörött a szállitáskor ( mert sz@r anyagbol volt egy csavar feje) meg itt-ott nem müködött az elektronika. Azokat szo nélkül jováirták vagy ujat küldtek. (Söt az is lehet, hogy igy kényszeritik magukat a jobb minöségre. Volt olyan dolog, amit reklamáltam ami utánna azonnal eltünt a kinálatbol, egy honap mulva megjelent egy uj, immár hibátlan verzio. Ilyen tapasztalataim más beszállitokkal soha nem volt. Máshol napokig veszekedni kellett a jováirásért honapokig, évekig a jobb minöségért).
De nagyszájjal kijelenteni, hogy valami sz@r mert kinai egyáltalán nem felel meg a valoságnak. Szerintem a selejt mennyisége a kinai termékek között ugyanannyi, mint bárhol máshol a világban, csak az a különbség, hogy sokkal több kinai termék fordul meg a kezeken, mint nem kinai. (Mikor láttál egy magyar, olasz, amerikai vagy német tápot, elektronikát, kütyüt stb)? Azt, hogy pl egy Philips mini hifi tornyot még szét sem lehet szedni javitás céljára (illetve, ha szétszeded akkor nem lehet javitani, mert be sem tudod kapcsolni), teljesen normális ( nem kinai), egy drága német kis sorozatu berendezésbe (alig 10 éves, egy Szuzuki ára) nem lehet kapcsolot szerezni mert azt ma már nem gyártja senki, igy a gyárto is csak széttárja a karját, hogy nem segithet, még kapcsolási rajzzal sem. (Most rajzolgatom és lehet, hogy uj kezelö panelt kell hozzá csinálni uj kapcsolokkal). Mégsem kiabál senki sem az odavágo forumokon, hogy sz@r német vagy holland vacak. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
Amugy ma már ez sem igaz:
Idézet: „A MacBook Pro töltője, bár szintén Kínában szerelik össze” Ma már az a helyzet, hogy a Kinában megtervezett és legyártott terméket veszi meg az Apple a Dell meg a többiek, és ráiratják, hogy sajátjuk.
Egyébként ennek a 907 klónnak van egy másik klón változata is a TME-nél, legalábbis a kép alapján pont ugyanúgy néz ki. Vannak hozzá hegyek is, de hogy ezek jók lennének-e a 907 klónhoz is az csak akkor derül ki ha vesz az ember belőle, mert méretadatok nincsenek melléírva. Hogy azok a hegyek milyen minőségűek az megint csak a használatkor derülne ki.
Megkérdezhetem, hogy ezt miért ebben a topikban kell előadnod? Nem igazán ennek a topiknak a témája a kinai és egyéb országbeli gyártmányok összehasonlítása. (Amit már régebben úgyis máshol kiveséztél.)
Köszönöm, hogy többes szám második személyben beszélsz, de látsz tőlem itt ilyesfajta hozzászólást? Kétlem.
Egy picit visszakanyarodva a pákákhoz... ha megengeditek!
Azt már tudjuk hogy termisztoros... és azt is hogy műveleti erősítő kell neki! Nem teljesen ismerem ezeknek az erősítőknek a lelkivilágát most kezdem Googlizni. De valahogy ugy gondoltam hogy 100% járatásnál mérek egy hőfokot , és ott a potival beallitom az AD ref feszültségét az erősítön csucsértéknek.. Utanna hőmérséglet csökkentése mellett mérek még 5-6 ponton hőfokot, és nézem az AD kitöltöttséget! Azt tudni fogom hogy max hőfok melett ( amit a hőmérő megfog mondani mennyi lesz) az AD kitöltése 1024 utánna azon az 5-6 hőfokon feljegyzem az AD értéket, Az alapján már fogok tudni fügvényt irni hogy a hőmérségletet irja a PIC! Ez igy működhet?
Ismét a pontos fogalmazás. Már nem csak a szakmai oldalon, hanem a hétköznapi beszédben is
Hogy a témájál maradjunk
Müködhet. De szerintem nem árt felvenni a legalsó használt hőfok értéket, és a köztes tartományt felbontani, (de elvileg az is közel lineáris). Amúgy meg szerény véleményként, a hőfokot érzésre használom, nem igazán érdekes, hogy 10 fokkal többet vagy kevesebbet mutat a hőfokkijelző.
Sziasztok! Adott egy EHEZ nagyon hasonló forrasztóállomás, csak Voltcraft felirattal.
Ismeri esetleg valaki? Mennyire használható? Ezek közül a pákahegyek közül jó lehet hozzá valamelyik? (és melyik?) A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2017
Szia Ge Lee
Egy korábbi hozzászólásban írtad, hogy a Solomon pákába betehető a Weller hegy. Megadnád a Weller hegy típusát ami beleillik?
Elvileg az a páka csak ránézésre hasonlít a solomonhoz, de más fajta fűtőbetét van benne és más fajta hegyek is kellenek hozzá. Hogy milyen minőségűek azok a hegyek azt meg nem mondom, mintha ez a fajta hegy kellene hozzá de nem biztos. A hegy ára alapján nagy reményeket nem fűznék hozzá.
Azért ajánlott inkább a solomont vagy hasonlót választani, mert annak a hegyei (SR sorozat) alapból is a még éppen használható kategóriában vannak, de belemennek a pákába a weller hegyek is, ami meg az egyik legjobb minőség (leszámítva hogy állítólag már azt is hamisítják). A solomont több néven is árulják, elvileg a Pensol és a ZD 929 is tök ugyanaz. Hegyeket itt vagy itt kapsz hozzá, ezekből a 623-ast (SMD-hez), 624-est (általános célokra), 625-öst (nagy dolgokhoz, vastag kábel, lemez, stb.) és a 628-ast (póklábúakhoz pl. SOIC) érdemes megvenni, vagy eleve weller hegyeket kell venni.
Ezt már nagyon sokszor leírtam, ahogy azt is, hogy a kattogósé (TCP) megy bele (állítólag valamelyik másik is, talán az ET vagy az XNT de ezt nem tudom).
Mellékelem a solomon és a weller hegyek képét méretekkel. A solomonhoz régen a hosszabb hegyet gyártották, ma már a rövidebbet, ami teljesen ugyanaz csak 1 centivel rövidebb a szára, talán azért mert így sikerült a gyártónak megspórolni rajta 3 fillért... A ma kapható weller hegyek árairól és minőségéről nem tudok nyilatkozni mert a képen látható az kb. 30 éves, de amikor 1000-1500Ft körül árulnak egy weller hegyet akkor én erősen gyanakodnék.
Most, hogy beraktad ezt a képet, úgy látom, hogy a voltcraft pákában jelenleg egy "solomon régi" méretnek megfelelő hegy van. Ha befelé oldalán rövidebb hegy kerül bele az nem okozhat problémát? Ebbe melyik weller hegy passzolhat? Ilyen 27mm hosszú szárú létezik még, avagy senki sem gyárt ilyet?
A wellerhez van egy kiegészitö darab, mert ugy látszik azok is átálltak a rövidebb hegyekre, de még a legujabb páka is a hosszabbat igényli, ezért azokhoz kapsz automatikusan egy kis közdarabot, amit ki kell venni, ha hosszu a hegy, és benne hagyni ha rövid.
Sajnos, hogy ránézésre úgy néz ki az még semmit nem jelent, mert lehet teljesen eltérő a szár átmérője is, illetve lehet tömör és üreges belsejű is. Utóbbi attól függ hogy egy cső a fűtőbetét amibe csak belemegy a hegy, vagy pedig egy tüske, amire ráül az üreges belsejű hegy. És hála a gyártóknak ezek sem egyformák.
Van egy klón hakko pákám ami egy nagyon jó kis páka lenne, mert olcsó, rövidebb az eleje (kezemtől a hegy végéig) mint a wellernek vagy a solomonnak, és a súlya is vagy a fele. A baj csak annyi, hogy olyan minőségű hegyet adnak hozzá amin nem folyik meg az ón, egyszerűen legördül róla, itt-ott rátapad, de gyakorlatilag használhatatlan. Egyszer egy egész délutánt töltöttem azzal hogy itthon hegyet keressek hozzá, átnéztem a TME, a Lapanthera és a Hestore teljes hegy kínálatát és semmire sem jutottam, mert nincsenek melléjük méretadatok írva, amelyik mellé meg volt, az meg vastagabb volt mint amilyen kellett volna, tehát bele sem menne. Amire jutottam az az, hogy a TME-nél kapható ránézésre ugyanolyan páka ETC néven, amihez vannak hegyek is, de nem tudom hogy jó lenne-e a hakko klónhoz vagy sem. Most ott tartok hogy ha már itt a páka nem akarom eldobni, írok nekik mailt, elküldöm a hegy méretadatait, hogy írják meg hogy az ETC mérete stimmel-e vagy sem. Ha rövidebb a hegy szára az annyiban gond, hogy kisebb felületen tudja melegíteni a fűtőbetét (mivel kevésbé lóg bele), így lassabban fűt fel, meg a hatásfoka is rosszabb, mert a fűtőbetét ahol még melegíthetné a hegyet is, ott csak a levegőt fűti. Hogy a szabályozásban (a hegy adott hőmérsékleten tartásában) az a hiányzó 1 centi jelent-e valamit vagy sem azt meg nem mondom. Szoktak olyat csinálni hogy közdarabot tesznek be, de ugye annak az égvilágon semmi értelme sincs ha nincs fémesen erős kapcsolatban a kettő, mert akkor nem fogja tudni a közdarab a hőt átadni a hegynek.
Írtam a TME-nek a klón hakko kontra náluk kapható ETC hegy házasításával kapcsolatban, de sok értelme nem volt. Pesten semmilyen áru nincs, minden árucikk egy lengyel raktárban van, de ott sem fér hozzá a dolgozó egészen addig, amíg nem történik rendelés.
Ez a 3210-es tetszik, lehet ez lesz a befutó. Tekerős, kerámia fűtőbetét, 70W, digit kijelző. A hegyek is elég olcsók. Solomon 20-as és 30-as verziókat nézegetem még, kerámia fűtőbetétes, ESD-s, árban ugyanitt van.
Kíváncsi lennék, hogy ezek szétszedve is ugyanazok? Vajon miért lehet árban ennyi különbség közöttük? Solomonból 30.000, a ZD meg feleannyi.
Idézet: „Ez a 3210-es tetszik, lehet ez lesz a befutó. Tekerős, kerámia fűtőbetét, 70W, digit kijelző. A hegyek is elég olcsók.” Akkor venném ezt, ha nem szempont az SMD (hegy közel legyen a fogantyúhoz) és a fűtőbetéttel-szenzorral egybeépített hegy típus. Ha az eredeti hegyek nem válnak be, jó hozzá a Hakko T18 hegykészlete (a magyar forgalmazónál is kapható). Ha a fenti kettő szempont, akkor a 2930 jobb, ez szerintem csak a saját hegyével megy. Le vannak árazva most is, de nem annyira mint a múltkor. Ha megveszed, kérlek írj róla egy rövid véleményt. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2017
Nem tudom, de amiket láttam szétszedve azoknak a fűtőbetétje ugyanúgy nézett ki. De ha talál az ember a hegyéről valami rajzot akkor kiderül, hogy tömör a hegy vagy üreges. A pákák árában nagy különbség nem lehet, mert ezek szinte mindegyike ilyen 2-3000Ft-os páka.
Nézegettem korábban a JBC T245-öt is, mert SMD-re gyakorlatilag az az egyik legjobb, minőségben is. Hegy is van néha hozzá itt ott félárban, használt meg még olcsóbban. De csak a csupasz műanyag nyél is 24 ezerbe kerül hozzá. Már azon is gondolkodtam hogy veszek egy hegyet olcsón, és ekecselek rá bakelitből valami nyelet. Csak ahhoz a szabályozómat is át kellene alakítani, mert 3 kivezetése van a hegynek, gondolom a hőelem negatívja belül össze van kötve a fűtőszál egyik végével.
A Weller-nek van olyan pákahegye, ami 3,5 mm-es Jack dugóban végződik, ahhoz könnyű szárat fabrikálni. Igaz, ilyen téren nálam tapasztaltabbak szerint a JBC jobb választás.
Nekem annyira nem szempont az SMD, egyelőre még sima nyákot sem forrasztottam. A kézremegésre meg van itthon finom, házi almapálinka. Nekem teljesen kezdőként kellene egy, amivel tudok bontani, meg egyszerűbb kapcsolásokat összerakni. Mondjuk van egy csomó SMD-s panel, amit szét tudnék kapni.
Mikor már elhatároznám magam, akkor mindig valaki bedob valamit, amitől elbizonytalanodok. Hakko FX-888D is tetszik nagyon, igaz az nem tekerős, de kb. az a teteje, amit rászánok. Annak viszont csak örülök, ha olcsóbban kijövök. Akkor tudok venni még pár kiegészítőt, vagy egyszerűbb KIT-et, amivel el tudok kezdeni gyakorlatozni. Vagy a Solomon SL-20CMC, igaz ennek nincs digit kijelzője, de ez a ledsávos is tetszik. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |