Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok,
A következő problémám lenne: Reggel beindítottam az autómat, kicsi "amper" szagot éreztem, leállítottam, kulcs ki és az önindító szabadon forgó része folyamatosan forgott, mint amikor a gyújtáskapcsolót indítási állapotba teszem, csak annyi különbséggel, hogy nem húzott be, tehát csak az forgott. Közben az autórádió nem kapcsolt ki, pedig úgy lett bekötve régen, hogy mikor a kulcs alap állásban van nem működik, csak amikor ráadom a gyújtást. A rádió test, állandó pozitív meg a gyújtást onnan kapja, ahova becsatlakozik az önindító kábele a műszerfal alatt lévő csatlakozónál. Olyan mint ha állandóan kapna +12 voltot a rádió miután kivettem a kulcsot. Elképzelhető, hogy a gyújtáskapcsoló romlott el? 30 éves 3-as BMW-ről van szó. Bármi ötletet meghallgatok. Köszi a segítséget!
Szia.
Ha az önindító forog akkor is amikor a gyújtáskulcs nincs benne akkor a mágneskapcsolóban a híd be van égve. A motort azért nem forgatja mert a mágneskapcsoló nem tolja ki a fogaskerekek (bendix). A rádió részét nem teljesen értem.
Köszönöm a segítséget! Közben kicseréltem az önindítót és jó lett, ahogy írtad az volt a baja.
Leginkább sárgát szeretnék, na de honnan?
Sziasztok, kezembe akadt egy régi toyota ablakmoso szivattyu, ezt szeretném hobbi célokra felhasználni, egyetlen db cserepes növény locsolására. Több kérdésem is lenne. Elöször is tudom, illetve erösen sejtem, hogy folytonosan nem üzemeltethetö. Mennyi szokott a max idö lenni? Másik pedig, hogy mindegy, hogy a szivo csö, és a nyomo csö milyen hosszu? Ergo melyik a hosszabb és melyik a rövidebb? A végén természetesen ott van a düzni. Aztán az van még, hogy rámértem ohmmérövel és meglepödtem kissé, amikor 5.5 ohmot mutatott... Ez cca. 2.2 amper 12 volton alsohangon. Normális ez? Ilyen paraméterekkel szoktak ezek rendelkezni? Elsö használatkor fel kell tölteni a szivocsövét, jol tudom?
Minden segitséget nagyon szépen köszönöm!
Ezek nagyteljesitményü szivattyuk, vizzel talán 5A is kell és több méterre képes fecskendezni a vizet. Szoval virágöntözésre nem igen jo. Pribáld meg kisebb feszültségen lehet, hogy be lehet állitani kisebb teljesitményre is.
Két fajta van, az egyik képes felszivni a vizet - azaz a tartály fölött is lehet, a másik meg nem, annak a tartály alatt kell lennie és a viz magától folyik a szivattyuba.
Köszönöm. És külsöleg hogyan lehet eldönteni hogy betöltös vagy felszivos? De nem lehet ugye folytonosan üzemeltetni.. 10 sec ig csak lehet... Egyébként ha kiprobálásra egy 12v 5a es kapcsüzemü tápra kötöm az megfelel neki?
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
Egyszerüen rádugsz a bemenö csönkre egy csövet és elinditod, ha felszivja a vizet akkor szivos. Ha üresen forog akkor meg nem.
Néha a kivitel is árulkodik ami a tartály alatt van arra nem igen szoktak beszivo csonkot szerelni mert abba a viz nem csövön folyik. ( a tartályra szokott szerelve lenni). Lehet folyamatosan üzemeltetni csak nem 12 V-rol. Nekem van néhány egy hajomodellben ott 6-7 Voltra megy és eddig semmi gond nem volt velük. A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2017
Jo akkor egy szabályozhato kapcs.üzemü tápra mindjárt rákötöm))
Hello mindenkinek! Tudnátok javasolni olyan megoldást amivel biztosan lehetne érzékelni hogy a motor beindult és jár. Gondolkoztam olyanon, hogy a feszültség figyelést végzek és 13,5 V felett úgy veszem, hogy beindult, de ez nem egy biztos módszer (mi van ha töltőn van).
Nincs olyan jel ami könnyen hozzáférhető és biztos módszer lenne? Renault Modus 1.5 dci-ről van szó és az utólagosan beépített elektromos pótfűtést akarom bekapcsolni. Köszönöm!
Hello! Olajnyomás jelzés csak van benne?
Egy bizonyos fordulat felett jaronak lehet tekinteni a motort (alapjarat 90%-a, pl). Ha van benne fordulatszammero, onnan leveheted az impulzusokat.
Sziasztok,hogyan lehetne azt a funkciót kikapcsolni egy autónál,hogy amikor a gyújtást ráadom,a helyzetjelző,vagy a tompított egyből ne kapcsolódjon föl.Nappali menetfényt szeretnék beszerelni.
Hali, Trükközzél a kézifék visszajelző kapcsolóval. Valószínűleg az kikapcsolja.
Szia! A lámpakapcsoló ha le van kapcsolva akkor hiába adod rá a gyújtást nem fog világítani se a helyzetjelző se a tompított. Nehogy már úgy indítsuk az autót hogy egyből világít a lámpa...
A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2017
Én sem tudom, mit értek alatta, az a kapcsoló vezérli (vezérelheti, nem tudom, milyen autó) a nappali menetfényt, ha hozzáférsz a kapcsoló lábaihoz, van esély, hogy ki tudod kapcsolni.
A menetfényt úgy kell megcsinálni hogy ha beindítod a kocsit annak világítania kell kapcsolgatás nélkül. Ha felkapcsolod a tompítottat akkor meg le kell kapcsolnia (de olyat is hallottam hogy elég ha visszavesz a led fényerejéből.)
Ahogy írtam,az autó úgy indul,hogy egyből világít a tompított,vagy a helyzetjelző.Gondolom azért van,hogy el ne felejtsük fölkapcsolni a világítást.
Két változat van. Egyik, ha a helyzetjelzők megmaradnak, akkor a menetfénynek le kell kapcsolódnia. Második, ha a helyzetjelzőket kiveszik, akkor csak lecsökkenti a ledek fényerejét.
Eredeti megoldás:Elindítom a motort,világítanak a menetfények,fölkapcsolom a tompítottat,elalszanak a menetfények.De nálam már indításkor világít a tompított.Valószínű,hogy ki kell "üttetni" számítógéppel ezt a funkciót.De még várok,hátha tud valaki egyszerűbb megoldást is.
Micsoda baromság.....Egy kamionon meg hány lámpa van???? Mindig azt hiszem, hogy egy karácsonyfa jön velem szemben Kit zavar az a pár led, a tompítotthoz képest?
Hi!
Tud valaki valami normális diagot Roverre? Amivel olvasni és törölni is lehet a hibakódokat?
És menet közben a tompítottat le tudod kapcsolni? Csak arra gondolok, hogy nincs esetleg a reléje beégve?, és gyújtás ráadásakor azért világít egyből?
2-es Octavián (2008) is így működik, gyújtásra világít a tompított a kapcsoló "0" állásánál. Helyzetjelzőnél csak helyzetjelző, tompított állásban kissé más képet vetít, mint "0" állásban, valószínűleg ilyenkor a helyzetjelző is világít mellette. Gyújtáslevételkor tompított állásban is csak a helyzetjelző világít. Szerintem nagyon egyszerű megoldás nincs a problémára, mert ha a kapcsolót kikötjük az ECU-ról, akkor meg lehet oldani relékkel, de akkor izzóhibát fog dobni mindig, ECU-t átírni meg célszerszám kell.
A hozzászólás módosítva: Dec 5, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |