Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Ki mit épített?
 
Témaindító: Dióda, idő: Jan 26, 2006
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma. Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Lapozás: OK   1456 / 1685
(#) nagym6 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Autóban vagy más gépben bent tartósan 14.4V töltőfeszültségen van, ha megy az autó vagy gép. Pld.: helyi cégnél targoncák 24 órás üzemben vannak. Azt nem tudom ez mennyire jó vagy nem jó.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
A zsigulik utáni idők óta nem. Nem nagyon ismerek olyan generátort autóban ami 13,8V-nál többel töltene, illetve a szabályozója többre lenne állítva. Ha tartósan töltőn van az akku (1-2 napnál tovább) akkor már ezen a feszültségen is megindul a gázképződés. Erről szívesen csináltam is volna videót bizonyításul, csak a kamera mikrofonja gyenge ahhoz hogy hallhatóvá tegye a pezsgést ami egyébként füllel jól hallatszik. Nem a véletlen műve az, hogy a néhány éves gondozásmentes akkut kinyitva a tulajt meglepetésként éri a lemezek tetejének látványa, az elektrolit hiánya. Aggregátorok akkuit telente csepptöltőn szoktuk hagyni mert muszáj, akár folyamatosan 5-6 napon keresztül is. De a feszültséget csökkenteni szoktuk, és még így is van folyamatos áramfelvételük napok múlva is.
(#) gerleimarci válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 5, 2017 / 1
 
Még a '95-ös BMW-ben 14,4-el tölt. Igaz, az akksik 1-2 évnél nembírják tovább. A mai kocsik meg motorfékezéskor töltik az akksit, emiatt nem is mindig van 100%-osan feltöltve és álláskor hamarabb lemerülnek
(#) mek-elek hozzászólása Dec 5, 2017 / 1
 
[off]Tisztelt Urak!
Utóbbi időben nem nagyon volt dolgom saját autóval.
Néha azonban ismerősöknél hallani, és baráti körben felmerülnek múltbéli kalandok(tapasztalatok), mint a katona időre való emlékezés, és, ha nem is Indiana Jones, de legalább Tenkes kapitánya vagy Rózsa Sándor szerű balladák.
Az egyik ilyen virtus, akár több epizóddal az akkumulátor és az autó.
Ebből az itt említett esetekhez adalékként, ha tudtátok, ne olvassátok, a töltés, csepptöltés, üzemi töltés, túltöltés.
A jelenlegi lényeg, amiről épp beszéltek, ahhoz mondanám a nem egyszer szó szerint hallott esetet, amely néha hangjelzést is ad,- a rossz dióda a generátorban. Sokszor nem foglalkoznak a sípoló hanggal, vagy csak az ékszíjat piszkálják, pedig ez lehet egy rossz dióda ami okozza a fékező hatást, meg az akkumulátor töltetlenségét, és a bizonytalan téli indítást.
Ha segíthettem valakinek, akkor nem hiába írtam, az erő legyen veletek,
Elek[off]
A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2017
Moderátor által szerkesztve
(#) Mybuster válasza nandika76 hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Szép munka! Precíz
(#) Toth Attila válasza mek-elek hozzászólására (») Dec 5, 2017 /
 
Szia kereshetlek privátban erről a sípoló hanggal kapcsolatban?
(#) nagym6 válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 8, 2017 / 1
 
A dolog érdekessége, hogy akkor a zsigulik orosz akkuja 5 évig ment mindennapi használattal, ma a precíz szabályozással 3 év az átlag akku élettartam..
(#) BEMcorp válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
Sajnos biztos vagyok benne, hogy ez nem a zsiguliknak volt köszönhető, hanem az akkori akkugyártási technológiának, illetve a gyártó hozzáállásának (minőség)...
(#) killbill válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
Tapasztalat, hogy az uj (japan) autok gyari akkumulatora 7-10 evig jo, a boltban vasarolt akku meg jo esetben 4-5 evet bir, de inkebb 2-3.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2017
Moderátor által szerkesztve
(#) pjg válasza killbill hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
A Citroenem gyári akkuja 12 évig bírta. A cser már 5 éves. Még jó, de már gyűjtök az újra. Szerintem a következő télnek már nem megyek neki ezzel.
(#) Ge Lee válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
Az autómban most cseréltem ki a Freedom nevű akkut, 8 éves. Úgy 3 éves kora után minden akku belső ellenállását célszerű évente egyszer megmérni, és ha szükséges szulfátoldózni kell. A téli hidegben pedig ügyelni kell arra hogy állásában ne nagyon menjen az akku feszültsége 12,45V alá.
(#) mek-elek válasza Toth Attila hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
Persze,
bocsi a kései válaszért
Elek
(#) kissi válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
Szia!
Ez a "szulfátoldózás" hogyan történik ?!
(#) Ge Lee válasza kissi hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
Van erre külön topik, oda már leírtam hogy én hogy csinálom.
(#) Lucifer hozzászólása Dec 8, 2017 / 6
 
Még "ezer" éve került hozzám egy ilyen kétmotoros játék habgép távirányító nélkül. A gyári RX2 alapú vevőjét sikerült elfüstölnöm, illetve a gyári akkuja is veszélyeshulladéknak minősült inkább. Aztán mikor pár éve ment a kickstarteren a powerup eldöntöttem, hogy valami ilyet (telefonos gadgetet) faragok belőle. Aztán mikor szembejöttek az 1K HUF-os kis ebayes nRF51822 modulok és kezdett összeállni a kép: két cella kis LiPo akku sorban, egy nRF modul, némi izmos SOT23 FET. FW nagyjából "szerkezetkész": powerup kompatibilis az UUID-okat leszámítva, van benne LVC, tudja az akkuállapotot feladni. Egyelőre csak PC-s programmal volt tesztelve repülő nélkül légszereléssel.
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2017
(#) don_peter válasza Lucifer hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
Most ezt nem igen értem.. Mit csináltál itt?
Csak a programot vagy a nyákokat is? Nem egészen világos a dolog..
(#) Lucifer válasza don_peter hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
A fekete nyák saját, a kék bluetooth modul az bolti. Az nRF51822-ben van egy M0-s mag amire lehet saját firmwaret írni. Ebbe írtam FW-t ami intézi a motoroknak a PWM generálást a BT-n érkező adatok alapján, méri az akkufeszt és küldi fel Bluetoothon, illetve sleepbe teszi magát ha az akkufesz alacsony.
(#) don_peter válasza Lucifer hozzászólására (») Dec 8, 2017 /
 
Távolságba van tapasztalatod?
Mert egy repülővel több 100méter is lehet a vevő és adó közti táv, zavarokkal megspékelve.. Nem rossz kis projekt, ügyes vagy.. Gratulálok..
(#) Lucifer válasza don_peter hozzászólására (») Dec 9, 2017 /
 
Lakásban ilyen 20 m-t vitt simán két téglafallal egy ilyen kis körömnyi USB-s BT dongle-val (habár a legfontosabbat: latencyt nem mértem). A BLE-vel hatótáv szempontjából jó tapasztalataim vannak, mondjuk kíváncsi leszek mit tud a kis PCB MIFA antenna a modulon.

Amúgy kis übergagyi játék habgépről van szó amire mindenki azt mondja, hogy beltéren oké, de kint viszi a szél. Szóval van egy olyan érzésem, hogy sok hűhó a nagy semmiért lesz a munka eredménye
(#) nagym6 válasza Lucifer hozzászólására (») Dec 9, 2017 /
 
Idézet:
„Szóval van egy olyan érzésem, hogy sok hűhó a nagy semmiért lesz a munka eredménye”
Van egy ilyen kategóriás, de másik típus, lényegében kb. ugyanaz. Repül, de irányítása szinte nincs. A propeller fordulatszámmal van irányítva, együtt a kettő gyorsabb akkor felfelé, lassabb lefelé, fordulatszám különbséggel van kanyarodás. Sokára és csak nagyon kis mértékben reagál az irányításra. Gyakorlatilag csak a vezérsík mozgatással irányítás ami hatékony.
(#) bbatka hozzászólása Dec 10, 2017 / 3
 
Készülget a kapcsolóüzemű tápegységem. Lehetne kicsit stabilabb a kimeneti feszültség tartása, de most már így marad. Üresjáraton 17,5V . 3,8A terhelésen (40W halogén) 14,5V. Két darab 55W-os fényszóró izzóval még megbirkózik, de a fényerő kisebb. Feszültséget nem mértem. Igaz terheléssel indítottam. Üresjáraton kellett volna. Van bemeneti szűrője is csak a képen már nincs rajta. Egy 8cm-es ventilátor gondoskodik a hűtésről. A doboz saját tervezés és saját 3D-s nyomtatás.
(#) gerleimarci válasza bbatka hozzászólására (») Dec 10, 2017 /
 
Attól az izzótól akár el is durranhattak volna a FET-ek, mert bekapcsoláskor nagyon nagy az áramfelvételük.
A dobozt ugye nem PLA-ból nyomtattad? Az nem igazán szereti a meleget. Ha a ventilátor bekrepál, annak csúnya vége lehet.
Még azt megírhatnád, hogy mire fogod használni.

Ezeket nem kötekedésből írom. Grat hozzá
(#) zenetom válasza gerleimarci hozzászólására (») Dec 10, 2017 /
 
Idézet:
„Attól az izzótól akár el is durranhattak volna a FET-ek”

Gondolom van benne visszacsatolás..
(#) gerleimarci válasza zenetom hozzászólására (») Dec 10, 2017 /
 
Most látom az áramváltó tekercset...
(#) jani1987 hozzászólása Dec 10, 2017 / 6
 
A több kilométer vezeték és dzsungel eltüntetésére új módszert alkottam.
(#) bbatka válasza gerleimarci hozzászólására (») Dec 10, 2017 /
 
Köszönöm a gratulációt.
Autós kompresszor működtetéséhez lesz használva, ami max.12A vesz fel.
PLA -ból készült , de szerintem nem lesz gond. Annyi hőt nem termel hogy megolvadjon.
Rezonáns tápegység, visszacsatolás nélkül.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2017
(#) még1MbR válasza Ge Lee hozzászólására (») Dec 11, 2017 /
 
Toyota Hiace, 14,3V... és 8 éves akkut vettem ki belőle. A mostani meg már 7 éves. Mondjuk egyik sem Banner Exide excell akkuk.
(#) kalmi.kalmi válasza jani1987 hozzászólására (») Dec 12, 2017 / 1
 
Az ötvenes években te lettél volna az ÁSZ !
(#) manolo hozzászólása Dec 12, 2017 / 35
 
Üdv. Mindenkinek, sziasztok!
89 éves apám ápolása miatt elköltöztem otthonról, és hogy nála is tudjak kütyüzni, építettem egy kis retró tápot. Még Luca napja előtt elkészült.
Következő: »»   1456 / 1685
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem