Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Helló!
Elsősorban debreceniektől kérdeznék: Hol lehet itt a városban alumínium L profilt venni? (kellene egy kb 20-30 cm es darab) Előre is köszi!
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat! Szerintem négy évszakos lesz.
![]()
Azzal nem tudok szolgálni de a raktár lomolásból akkora bordát tudok nézni hogy arra szinte bármit ráköthettek. Kb 40cm és ...
Majd holnap lemérem mert elakarom hozni.
Érdekes kérdés, hogy télen +16 fokban (mint ma) baleset esetén hátrányba kerülne a téli gumi miatt az autós?
Hát tudod, amikor reggel (hat óra előtt) vizes úton mínusz pár fokos időben autókázok befele és hazafele meg ott a nagyjából száraz tizenpár fok, olyankor én is nehezen viselem a hőmérséklet ingadozását. Cserébe inkább ne csússzak meg reggel a nyári miatt, minthogy a téli kopása miatt aggódjak délután. Igen, nekem két garnitúra van, nyári (alufelnin) és téli (lemezfelnin). Igen, szoktam szerelgetni, de nem a hülye hét foknál (amit egyébként a Skoda Fabia 2 bizony nem 7, hanem 4 foknál jelez, hogy figyelj oda!), hanem amikor egyre nyálkásabb reggelente az idő (meg amikor már folyamatosan mínusz háromban megyek, akkor indokoltnak érzem).
De mint azt korábban írtam, nálam a választást befolyásolja sok minden és nem feltétlen veszem ugyan attól a gyártótól a két garnitúrát (sőt! a gyártó talán az egyik utolsó szempont). Én tapasztaltam gumi és gumi közt a különbséget - ég és föld volt a gyárilag szerelt és már két éves akármi, illetve a helyette vett gumi közti különbség. Előbbivel bizony volt, hogy gondot okozott megállni ABS ide, ABS oda, míg az utóbbival élmény volt autókázni.
Azt sosem felejtem el, amikor vezetésben kistudású de nagyokos jóismerősöm téli gumit szereltetett autójára, dicsekedett, téli utak problémája megoldva. Mondtam neki, hogy azért ezzel is ugyanúgy vigyázni, de ő: ááá ez szuper téli gumi, ilyen-olyan paraméterek papírján, a Himalájára felmegy, meg van ABS, kipörgésgátló, csúszásjelző hangosasszony, egyéb csecsebecsék. Egy óra múlva telefonált, hogy menjek segíteni árokból kitolni kocsiját, öten még nem bírják. Önálló saját bravúr volt, nem más lökte bele. Szerencsére sértetlen maradt kocsi is.
Én is utaltam rá picit feljebb hogy azért nem egészen kerek a teszt sem. Tesztelik 1 gyártó 3 abroncsát, amit az elején még bekoptatni is elfelejtenek. Alapvetően az abroncs legtöbbet nem 4 hónapos korában fut hanem 1-2 esetleg 5 évre elosztva, amikor már jelentősen más paraméterekkel bír.
Mindezt teszik 1 méretben, amikor más tesztek kimutatták, hogy teljesen más eredményeket hoz más méretben ugyan az a minta és összetétel. Itt a teszt lényege a téli-nyári-négyévszakos közti különbség kimutatása lenne, ezt próbálják elérni ezzel az egyszerűsítéssel (azonos gyártó, azonos méret), de ez karcsú teszt ahhoz, hogy szentírásnak vegye bárki.
Baleset esetén nem vizsgálják a gumi fajtáját, esetleg a bordázat mélységét. Tudtommal kis hazánkban csak a taxisoknak van előírva dátum szerint a téli gumi. De a nyári az náluk is szabadon választott. Tapasztalatom szerint a téli gumi egész évben ajánlott, mivel sokkal jobban tapad. De nem értek hozzá, hisz' alig vezettem többet egymillió kilométernél...
![]()
Jól írod, nem értesz hozzá. Egy normális téli gumi ami valóban jól tapad a téli körülmények között, nyáron életveszélyes (nem egy barum polaris mert az inkább nyárra való)! Ezt nem csak a szakértők állítják, saját tapasztalatom is. Szárazon 10-15 fokban úgy kellett közlekednem vele mintha tojásokon mennék, mert olyan puha volt a gumi hogy az autó érezhetően úszott kifelé a kanyarokban, még nagy tempó sem kellett hozzá. Ha ellátogatsz néhány ezzel foglalkozó oldalra, ott le is írják hogy nem csak a télen nyári gumival történő autózás balesetveszélyes hanem a fordítottja is.
Az hogy egy gumi mennyire "balesetveszélyes" csak a vezetőn múlik. Ez minden gumira és minden útviszonyra igaz.
Régen nem volt téli - nyári. Volt a gumi. Meg a vezető tapasztalata.
Erre próbáltam már régebben is utalni.
![]() ![]()
Kedves Zolika, meg Többiek,
mindannyiunk egészsége érdekében. Amit írtál Zolika, azzal egyet értek egy bizonyos határig, de a többit az adott körülmények fogják meghatározni. Azaz milyen műszaki állapotban van a futómű, ahogy írtam, milyen fajta a maghajtás, és milyen széles a futófelület. A hátsó hajtásnál a motorblokk fix leszorító erőt jelent a hátsó kerekeknél, a szélesebb futófelület csökkenti a négyzetcentiméterre jutó leszorító erőt, a keskenyebbhez képest. Ezen lehet gondolkodni például hegymenetben fel és lehajtás esetén, fékezés alkalmával. Koty-koty. Én úgy gondolom, hogy az erősítő építésnél a zenehallgatás a motiváció, az autózásnál pedig az egészségben megérkezés, és nem az, hogy kinek van igaza. Inkább többet, mit kevesebbet. Mindenkit üdvözlök, Elek A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
Az adott körülményeket meg a vezető határozza meg. Ha egy jármű baleset veszélyes nem megyünk vele. Ha mégis úgy dönt valaki hogy igen, akkor csak magára számíthat.
Ennyire azért nem egyszerű a dolog. A 80-as években én is mászkáltam virsli nyári gumival mert nem volt más. És voltak is olyan kalandjaim ami egy rendes téli gumival elképzelhetetlen, hogy megálltam az út szélén a 10 centis hóba, és nem tudtam elindulni, csak úgy, hogy ráhúztam egy picit a szivatót (mai autóban ugye nincs) és toltam kívül az autót, amikor elindult akkor pedig beugrottam. Meg olyan is volt hogy megálltam a kereszteződésben a lámpánál, és szintén nem tudtam elindulni mert volt egy icipici emelkedő, az út meg jegesre fagyva. A járdán álló tömegből jöttek hárman és toltak meg, hogy el tudjak indulni.
Szóval ne biztasd a hülyeségre a népet, pláne a mai fiatalokat meg a női sofőröket, akik még a téli gumival sem tudnak télen rendesen közlekedni. ![]()
Üdv!
Hajdanában, tök mindegy volt, hogy tél van, vagy nyár, olyan gumit használtam, amilyen éppen volt. Attól függően mikor volt a csere. Nem éreztem nagy különbséget. Egy-két alkalommal rácsúsztam másra, de egyszer sem volt hó. Jégen meg teljesen mindegy milyen a gumi, ha nem szöges. Egy alkalommal vettem négy évszakost, véletlenül. Azt csinálta, amit írtál. Jó tapadt nyáron, de kopott is jobban. Télen meg jobb volt, mnt a nyári. Valamivel. A hosszabb élettartamot azzal értem el, hogy 10%-15%-kal nagyobb nyomással használtam elől, (motor súlya miatt). Hátúl 10%-kal alacsonyabb nyomással, a rázás miatt. Egyenletesebbenn kopott, nem csak a széle. A szélkopást egyébbként az alacsony guminyomás is okozza, nem csak a rossz futómű. Bármilyen időszakban fontosabb a vezető hozzáállása, tapasztalataés következetessége, mint a gumi márkája, fajtája. Ugyanis más is közlekedik, aki bénáskodok, sokszor hibás a kocsija, meg egyébbként is ő Schumi reinkarnációja. A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
Üdv!
Melyik topikban lehetne olyan felől érdeklődni hogy egy egérsokkoló vezérlést hogy lehetne megoldani Az a lényeg miután megrázta az egeret kapcsoljon le a mini trafó Nyugalmi állapotban 1.2 ampert vesz fel ha szikrázik 2 ampert, elég lenne 20 másodperces sokkolás is Kerestem mindenféle szavakkal de nem lett meg az igazi Köszi! A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2017
Üdv! Rákerestem én is. Nem volt még téma, ha csak nem érintőlegesen. Nyiss egy új témát, pléldául Elektromos sokkoló címen. nem tudom hogyan indíton a szerkezetet, de időzített kikapcsolás megoldás lehet.
Idézet: Ha ilyet tapasztaltál akkor nem volt még normális téli gumid. A téli-nyári között ég és föld a különbség, még a jégen is, és még úgy is, hogy tervezettebben avul el mint régen (tudom, ilyen nem is létezik). „Nem éreztem nagy különbséget. Egy-két alkalommal rácsúsztam másra, de egyszer sem volt hó. Jégen meg teljesen mindegy milyen a gumi, ha nem szöges.”
Nem inkább villanypásztor lenne a megoldás? Arra van szaktopik.
Amikor én tanultam vezetni, minössze új meg futózott gumi között lehetett választani. Esetleg a radiál/diagonál lehetett még opció. Az S100 Skoda bejárta Morvaországot, télen, térdig érő hóban. Nem akadt el, nem csúszott az árokba. Viszont minden éjszaka ki kellett szerelni az akkut a hideg miatt, meg az ablaktörlő elromlott. Igaz, az oktató elmesélte, mi a különbség az aszfalt, meg a porhó között.
Nem is az a baj, hogy tíz-húsz féle abroncsot gyártanak, hanem az, hogy mindenáron meg akarják duplázni a forgalmat - tisztelet a kivételnek. Félek, aMichelin is meg fogja kapni a magáét a többiektől.
Na erre varjatok gombot! Bővebben: Link
Nem biztattam senkit semmire. Csak leírtam a saját tapasztalataimat. Ha elolvastad volna és meg is érted, akkor nem írnál ilyeneket. Amit írtam csak arról szólt mindenkinek magának kell ismernie az autó és a saját képességeit és e szerint kell (vagy nem) közlekedni.
Megint jössz a tervezett elavulásoddal.
Hasonlíts már össze egy 30 éves gumit egy mostanival. A 30 éve készült gumikat még a mai "kiöregedett" gumik is elkalapálják, hát még újkorukban. Sajnos ehhez új anyagok kellettek, amik ezzel a kompromisszummal járnak, hogy nem lehet 4-8 évnél tovább használni őket, mert kipárolog belőlük az oldószer. Ez pedig egyáltalán nem nagy kompromisszum tekintve, hogy a vásárolt gumik 80%-át 2 éven belül elhasználják. A sokat futó cégautók gyakran szezononként igényelnek új gumit, míg ha valaki aktívan használja, az is ritkán bírja 5 évig. Akik pedig évi 10.000 km-t járnak mint én, kis autóval, azoknak meg nem fejlesztenek külön garnitúrát, tekintve, hogy nagyon kis piac, illetve a legtöbben akkor sem vennék meg a hosszú élettartamú gumit.
Üdv. Van egy orosz szoftver, amit ha futtatok, csak kérdőjelek jönnek ki a betűk helyett. Természetesen egy orosznak, orosz operációs rendszeren jól mutatja az orosz betűket.
Lehet ezzel valamit kezdeni magyar windowson?
Megtanulsz oroszul.
![]()
Van a könyvtárában egy ini fájl? Telepített, vagy egyből futtatható?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |