Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Valóban elveszti az állomásokat is - köszi
Köszönöm a jó szakmai tanácsot , valóban az akkumulátorom gyengélkedett - egy új teleppel már nincs hasoló gondom .
Véleményeket szeretnék kapni arról, hogy az autó szivargyújtójába csatlakoztatható telefontöltők USB kimenetén lévő 5V-os feszültség az
1. Valóban annyi-e? 2. Kiváltható-e mondjuk 7805-el, vagy egyéb stabilizátorral? 3. Kb. mekkora áramfelvételre lehet itt számítani. Felmerülhet miért nem mérem meg magam, de sajnos ezt csak úgy tudnám megtenni ha elvágnám a vezetéket, amit nem szeretnék megtenni. Konkrétan egy navigációt szeretnék úgy bekötni, hogy ne kelljen egy hosszú vezetékkel csatlakoznia a szivargyújtóhoz, hanem közvetlenül egy rövid vezetékkel, kapcsolható módon fixen bekötném mondjuk az autórádió csatlakozójában lévő 12V-ra. Van erre más bevált módszer? Esetleg lehet buktatója a gondolatomnak? Csak részben tartozik ide, de a töltők nem mindegyike 5V-os, hanem van ettől nagyobb feszültségű is. Pl. a Samsungom a saját töltőjével nem "töltést" hanem "gyorstöltést" ír ki. Lefotóztam a töltő oldalán a feliratokat, ami szintén arra utal, hogy nagyobb is lehet a feszültség.
Kérdés miért nem szedtél szét egy ilyen szivargyújtóba tehető töltőt .Vagy ha nincs , akkor Miért éppen az érdekel pont.
A másik miért ne lehetne 7805 el kiváltani.És az áramfelvétel pedig a rá csatlakoztatott készülékektől függ.Ha pedig a szivargyújtó aljzatára gondolsz , hogy az bírná e , hát nem hiszem , hogy bármi is jobban be tudná terhelni mint maga a szivargyújtó betétje.Tehát biztos , hogy bírná. Egyébként egy szétszedett ilyen töltőben ez az ic van . LT34063 A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2017
Elnézésed kérem, ha ennyire félre érthető vagyok.
A szivargyújtót azt ne is említsük ezután, mert nem tervezem sehol a használatát. A kihívás ez: egy navigációnak szeretnék feszültséget előállítani az autóban, kapcsolható módon, 7805-ös stabkockát használva és az autórádió csatlakozójában lévő 12V-ról táplálva. Van erre más bevált módszer? Esetleg lehet buktatója a gondolatomnak?
A 7805- ös tökéletesen megfelel. Nekem személy szerint ezzel van a Navigáció tápellátása megoldva, úgy, hogy az AC pumpa relévezérlésről kapja a tápot.
Ha kapcsolhatóra szeretnéd , akkor a gyújtáskapcsolóról le tudsz venni biztos vagyok benne , hogy van olyan pontja ami kapcsolt +12v ad. , de ha külön kapcsolót építesz mondjuk egy rejtett kapcsolót , azt is egy szempont.De ahogy írtad a legelső kérdésedben , az autórádió csatlakozójáról is.Oda biztos megy kapcsolt +12v.A 7805 1A terhelésig jó hűtés nélkül , ha nagyobb lenne az áramfelvétel , akkor hűteni kell , illetve akkor már lehet , hogy más megoldásra van szükség.
Eyess, Maszek0005!
Köszönöm a véleményeket. A 7805-öt azért 1 A-nél már hűteni kell. (13,4 V - 5 V ) x 1 A = 8,4 W hőmennyiség.
Hali!
A navigáció 5-700mA áramot is felvehet, bár a 7805 elvileg tudja ezt az áramot, de ha számolsz akkor a 7805-nek el kell fűtenie kb 7V*0,7A kb 5W-ot, ez nem kevés hő, valahová tenni kell. Arról nem beszélve hogy pocsékolás nagyobb teljesítményt kidobni az ablakon, mint amit a gps elhasznál. Vegyél valahol kapcsi táp modulkát, nem melegszik és takarékos, az ebay tele van vele. De vehetsz (vagy van is a fiókod mélyén) szivargyújtó töltőt is, és meghámozod, bedobozolod, béke van. Csak találomra rákerestem itt van 500 ft bedobozolva: Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2017
Szia! A problémát ilyesmivel szokták orvosolni.
Ráadásul navigáció függő a céges Navonomnak például egy 1A-es terhelhetőségű tápja van, vidáman viszi melegedés nélkül a régebbi navigációmnak 2A-es tápja volt, és erősen kézmeleg volt mindig.... (Habár az igaz, hogy sosem mértem áramot egyiken sem....)
Köszönöm a tanácsot (Pipi-nek is)!
Megrendeltem az Ebay-es ajánlást, mert ennyiért nem érdemes semmi mást tenni. Kivárom az érkezést, és utána kipróbálom. De ha ez ennyire nyilvánvaló és kézenfekvő a megoldás, akkor miért néztek rám ma bamba értetlenséggel a Skoda márkaszervízben, és a Láng autóalkatrész kereskedésben is. A szervízben egyáltalán nem is akartak segíteni, szinte sértésnek vették hogy bementem hozzájuk. A Láng-nál egészen más volt a helyzet, ott akartak volna, de csak kimondottan alváz szám alapján tudnak meglévő alkatrészt adni, és semmi egyéb ötletük nem volt, mégis eljátszottak a problémámmal vagy 10 percig.
Pedig itthon is kapható, igaz némi felárral Bővebben: Link.
Azért , mert a márkaszervizek valószínű ilyennel nem foglalkoznak. Persze , ha széria tartozék lett volna , akkor az más lett volna .De máskülönben meg nem nagyon építenek ilyeneket .Szervizelni igen , de mást nem nagyon.
Vagy ugy kellett volna kérni, mert biztosan van ilyen széria tartozék is, csakhát..... annak nem az a neve, az eladonak meg fogalma sincs mi rejt a tartozék.
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám, hogy erősítőt szereltem a golfomba mindent úgy ahogy kell, akkutól biztosítékkal ellátott tápkábel be erősítőre rá remote szál a fejegységhez, testkábel a kasztnira. Eddig nem is volt gond, magnó bekapcs, erősítő megkapta a jelet, bekapcsolt, szólt is szépen aztán olyan 10 perc zenehallgatás után beindítottam az autót ráadtam a tompitott világítást és felkapcsolt az utastérlvilágítás, ha lekapcsoltam a tompított fény akkor lekapcsolt az utastérlvilágítás is, aztán egy kis szikra a belső világításból kis füst minimális a biztosítéktábla felől, azóta se központi zár se belső világítás a kiégett biztosíték meg van egy 20 A-os de ha visszateszem azonnal kivágja! Mi lehet a baj?
Egy biztos, a biztosíték táblából nem szabad lett volna füstnek jönnie. Vagy a vezeték nem volt jól a helyére illesztve, vagy pedig nagyobb áramerősségű biztosíték volt a helyén.
Gépkönyv szerint meg kell nézni, hogy abba a foglalatba milyen biztosíték való. Plusz a belső világításra sem ártana ránézni, úgy ahogy a kábelkorbácsra sem, mert valahol elég szép zárlat van. Az autót üzemen kívül, leszerelt saruval állítanám le, de igazából a hiba kijavításáig nem ajánlatos használni.
Gépkönyvem az nincs hozzá, tudna esetleg valaki küldeni egy képet vagy egy linket? Köszönöm!
Ha nincs benne a biztosíték úgy megy gond nélkül az autó kivéve a kp zárat és a belső világítást
Nyilván megy, de ököl szabály hogy a zárlati hibás autót áramtalanítjuk amíg a hibát nem szüntettük meg. Ha tudunk egy biztos pontot ami miatt kimegy a biztosíték pl zárlatos az ablaktörlő, ilyenkor még elodázhatjuk a javítást. De itt a konkrét hibajelenség ismeretlen.
Szia! Melyik golfról lenne szó és melyik 20A-s biztosíték olvadt ki? Ilyen áramerősségű biztosítéka a kürtnek, utastéri fűtésnek, rádió és telefon és a motorvezérlőnek szokott lenni. A rádió és telefon biztosítéka az alsó sor középső biztije.
Az utastérlvilágítás és a központizár biztosítéka volt, de közben megoldódott az utastérlvilágításhoz vezető kábel volt szarráégve vizsont azt a villamossági szerelő is mondta, hogy oda elég lett volna egy jóval kisebb biztosíték. Valószínűleg a középső utastér világítás kapcsolóból beleesett a rugó és az okozta a zárlatot mert mikor kiszedtem az bele volt esve
Amúgy egy 4 es golfról van szó. Le kell szedni a tetőkárpitot és át kell vezetékelni
Szia!
Megcsináltuk a DRL-vezérlő áramkörödet, de nem az igazi. Az irányjelzővel való összehangolódás nem működik, magyarán amikor bekapcsolom az irányjelzőt, a DRL sárga fénye nem villog, égve marad továbbra is a fehér fénye. A fő probléma azonban nem ez, hanem a DRL villogtatása. Ha bekapcsolom a gyújtást, akkor szépen bekapcsol a DRL, és rendesen világít. Mihelyst bekapcsolom a motort is, a DRL elkezd villódzni. Épp tűrhető, mert kb. 15 Hz frekvenciával villog, de ez akkor sem szabályos. Íme a szemléltető videó! (alul van a lejátszható videó) A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
Egészítsd ki a kapcsolást C1 és D2-vel. A C1 3300 uF, 25 V-os, ebből a legalább 25 V feszültségtűrés ami igazán fontos, a kapacitás kisebb és nagyobb is lehet.
Sziasztok!
Lenne egy kezdő autovillamossági kérdésem! Szóval van egy traktor amin újjá kéne építenem a világítást meg kéne neki egy másik erősebb generátor is. Erre a célra egy Ifa generátort néztem ki. Olcsó és van benne feszültségszabályzó rész is. Na itt kérném a segítségeteket a lenti kapcsolási rajz átírásához. Mit hova kéne átkötnöm. https://www.kephost.com/image/Ejfz Az Ifa generátoron csak két kivezetés van a és b. Ezek közül melyik menjen az 1, 2, 3 vezetékekre? Vagy kellene-e valamit még közé beépítéenem? A 6.-os alkatrész (szabályzó kapcsoló (feszültségszabályzó relé) gondolom kiesik, mivel a generátorba van ilyen rész. Vagy inkább maradjon? Lehet, hogy a válasz triviális, de inkább rákérdezek mintsem leégessek valamit.
Hagyom ezt, nem foglalkozom vele, főleg azért mert nem vagyok elektronikus.
3000 Ft-ért rendeltem meg (postával együtt), nem is bontható. Megy a kukába. |
Bejelentkezés
Hirdetés |