Fórum témák
» Több friss téma |
Van esetleg arra otletetek, hogyan lehetne egy ilyen szokasos ledes kinai fenysort vilogas mentesse tenni ?
Tehat ha bekapcsolom, akkor csak siman vilagitson, es ne keljen vegig menni 7 gombnyomassal mire az allando feny programhoz er. Talan mikrovezerlovel megkene nyomni 7-szer, de ezt azert tulzasnak erzem egy ezer forintos egosorhoz. Volna valami egyszeru modszer ?
Szia!
Olyan, amibe csak a 230V megy be, vagy dugasztápos?
Ha az ezer forintos, 230V-osról van szó, akkor úgy kell csinálni, ahogy itt le lett írva az előző oldalon is, azonban arra figyelni kell, hogy a 0,25W ellenállások 0,375W-ot fűtenek el, vagyis fix világító módban ki fogja égetni a zsugorcsövet, és élet és tűzveszélyes lesz. A linkelt cikk szerint ez egész jó, a 0,125W-oson 1,12W elfűtéséhez képest.
Ha tisztában vagy a veszélyeivel, és mégis át akarod alakítani, akkor keresd meg azt a szálat, amit elvágva semelyik sem fog világítani, majd a többit kösd össze. (Természetesen a kimeneti szálakat nézd csak, a bemenetiket elvágva nyilván nem világít) Ezt a két pontot kell egy diódahídon át, a hálózatra kötni, esetleg tehetsz rá egy kis kondit is, de úgyis 100Hz-en fog vibrálni a fénye. (ha nem világít, cseréld meg a két kábelt) De nagyon nem ajánlom ezt megcsinálni! Ezek élet és tűzveszélyes szemetek, nem megfelelő alkatrészekkel. Mint a képen is látszik, nagyon fel tud melegedni így a sor. Természetesen ez akkor is így van, ha a gombbal állítod be a fix funkciót, ezért mondom, hogy ezeknek a hulladékudvaron a helyük. Bigclive írt erről egy cikket, és egy videót is csinált: cikk Mindenképpen olvasd el, mielőtt nekiállsz. De ha van a lakásban gyerek vagy állat, vagy egy percre is őrizetlenül akarod hagyni, akkor tilos ilyesmit akár eredeti, akár átalakított formában üzemeltetni. Tudom, hogy a bolti drága, de azok megfelelő minőségű alapanyagokból készülnek, és be vannak vizsgálva. Nem ezért drágák, de akkor is megfelelőek, és ez számít. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2017
Igen a 230 voltos valtozatrol van szo.
Ha jol ertem, akkor ez a tranzisztor atkotes nem jo megoldas, mert tul sok a feszultseg, tobb led kene az egyes agakba. Csak azt nem ertem, hogy amikor normalisan mukodik, akkor hogy hogy nem melegszik tul ? Mert a tranzisztorok is ugyan azt csinaljak, mint az atkotesnel, rakapcsoljak az agakra a kb 300 voltos tapot. Vagy amikor meg megy a vezerlo, akkor talan alacsony kitoltesu impulzus uzembe vezerli a ledeket ? Szoval ezeket inkabb kihagyom. A masik megoldas ha jol ertem, akkor siman sorba koti az osszes ledet, az meg elege fugg a ledek szamatol szinetol, hogy eleg, vagy tul sok, esetleg keves lesz a 300-310 volt. Remeltem, hogy van valamilyen egyszeru megoldas. Peldaul valaki atirta a mikrovezerlo programjat, amit usb-rol 5 perc alatt ralehet tolteni
De persze a legnagyobb *** az, hogy a sok ev alatt amiota gyartjak nem voltak kepesek egy memorias megoldast csinalni, ami megjegyzi a beallitast, hogy ne keljen allandoan ujra beallitani bekapcsolas utan.
Nem kéne! A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2017
Moderátor által szerkesztve
Azért már vannak olyan vezérlők, amelyek megjegyzik az utolsó beállítást is.
A 230V-os változatban a 100 LED-et 2, 50 LED-es ágra bontják (ez akkor igaz, ha 3 vezeték jön ki, ha 5, akkor 4 csoporban osztják el.)
Egy ilyen sorban van valahány LED, mondjuk a 3 vezetékes, 100 LED-esben 50. A LED-ek nyitófeszültsége így összeadódik. Ez pl. fehér LED-nél olyan. 50*3,4V, míg pirosnál kb. 50*2,1V. A tápfeszültségből visszamaradó feszültséget a soros ellenállásokon fűtik el. Azért van több, mert egy darab azonnal elégne, így megoszlik a terhelés. 230V (sima diódahíd, szinte nulla kondi) táp esetén ebből levonódik a LED-ek nyitófeszültsége (pl. fehér esetén 170V, pirosnál 105V), a maradékot (60V, 125V) pedig ellenállásokon fűtik el. Ez egy 18mA-es áramnál már 1,1W-2,25W lesz nagyságrendileg. (Tehát a piros sokkal jobban melegszik, mint a fehér) Ezt 3-4 db 0,125W/0,25W-os ellenálláson fűtik el. Természetesen villogó üzemmódnál kisebb lesz az elfűtött energia egy idő alatt, hiszen nem mindig van "bekapcsolva". Ha valaki fix üzemmódban, vagy átalakítva akarja használni, akkor javasolt, hogy a 3 kis ellenállást cserélje ki 4-5 db, normális, 0,5W-os darabra (ugye a három kiszedett ellenállást kell pótolni, tehát az összegüknek kell megegyeznie az újak összegével, és az újak egyformák legyenek, hogy a feszültségesés/ elfűtött energia egyenletesen osztódjon el rajtuk). Szóval ha a kínaiak nem spóroltak volna 10 forintos ellenállásokon (ami nekik 0,1Ft-ba kerülne), akkor az érintésvédelmi problémákat leszámítva viszonylag használható lenne a füzér, így viszont egy pár óra alatt elolvadó, kigyulladó, kilógó vezetős, életveszélyes hulladék lesz belőle. Egy fém vázas műfenyőn egy ellenállás miatt kiégő zsugorcső azt is eredményezheti, hogy 1 óra üzemeltetés után az egész fa fázisra kerül... Ami eredetileg nem villog, és kínai, ott legalább kapacitív táp van, így legalább nem melegszik. Viszont a szigetelése annak is silány. Amúgy tényleg van memóriás, az OBI-ban kapni, én vettem olyat tavaly, elég jók, két vezetéken vezérlős típus, sokkal kevesebb kábel, rendesen össze van fonva, vastag kábellel szerelve, a 400 LED-es a végén sem halványabb, biztonságos, 32V-os tápfeszültséggel.
Kozben rajottem a nyilvanvalo, magatol ertetodo megoldasra. A tovabbi felesleges benazas es veszelyes kiserletezgetes helyett, magam megcsinalom az egosort. Fogok annnyi ledet, ami az egyeniranyitott halozati feszultseghez szukseges. Vekony zold vezetekkel, szintol fuggoen sorbakotok 100-150 ledet, es annyi. Nem villog nem, nincs ***, es valoszinuleg kijon 1000 forintbol.
Ejnye! A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2017
Moderátor által szerkesztve
Ez így nem jó ötlet... Mindjárt kifejtem.
Az egyenirányított hálózat feszültség csúcsértéke kb. 325V, vagyis a vékony zöld kábel nagyon rossz ötlet. Egyrészt megfelelő szigetelésű kábel kell, másrészt annak a szigetelésnek mechanikailag is ellenállónak kell lennie, nem szakadhat el. Szintúgy, a LED 20mA-éhez hajszál vastagságú kábel is elég lenne, és akkor az ellenállásként is viselkedne (a pötty LED-es, 12V-os, tekercselőhuzalos változatok pont így készülnek). Azonban ki kell bírnia a rángatást is.
Következő dolog a LED-ek szerelése. A zsugorcsőben van egy kis műanyag I idom, ami a két kivezetést elválasztja, és meggátolja a lábak tőből való letörését is. Nélküle az egyik lábat külön kell zsugorcsövezned, aztán a másikat egy nagyobbal, úgy, hogy a vége rajta legyen a LED műanyag részén. Ha nem vagy elég figyelmes, a sok zsugorcső közül lesz olyan, ami leesik, és olyan is, amit megégetsz. Szigszalag nem megoldás. A 100-150 LED előtét ellenállás nélkül, kb. nyitófeszültségen hajtva érdekes dolgokat fog művelni. Előtét ellenállás vagy áramgenerátor nélkül nem lehet LED-et normálisan meghajtani (elemesnél sokszor az elem belső ellenállása az ellenállás) És a biztonsági, technikai érvek után a fő érv: DE, villogni fog, egész pontosan 100Hz-en. Egyetlen felvételt nem fogsz tudni csinálni mellette, és fejfájáts fogsz kapni tőle. Szemmel nem látszik, de nagyon fárasztja azt. Nem létezik, hogy megfelelő alkatrészekkel kihozd 1000Ft-ból. Amit te leírtál, az pont ugyanannyira veszélyes, mint a kínai. Gyakorlatilag ugyanaz az elv, csak nem 3, hanem egy körben, áramkorlátozás és vezérlés nélkül. Azonban nem csak azt mondom, mit ne, hanem hogy mit lehet. Pl. a meglévő LED-est át lehet alakítani, kisfeszültségű üzemre. Van bármi trafó, táp, ami szóba jöhet? Pár wattos is elég. Minél nagyobb feszültségű, annál jobb (olyan 24V váltó, 33V egyen körül a legjobb, de bármi mással is megoldható) Multiméter, forrasztópáka, zsugorcső (kisfeszültségű változatnál akár szigszalag is jó) van? Idő van rá? Nem kevés idő 100 LED-et forrasztgatni, méregetni stb. Fix áramnál használható kapacitív táp is, azonban ez nem választ el a hálózattól, így ugyanolyan veszélyes, mint az eredeti megoldás. Azonban kétségkívül ez a második legegyszerűbb megoldás, és nem fűt. Ha szeretnéd kisfeszültségűvé alakítani, akkor szükség van arra, hogy milyen színű, mennyi LED van a füzérben, illetve a vezérlőből kijövő vezetékek számára. Egy kép sem lenne rossz a vezérlőről, vagy a vezérlő típusa. Az lenne a legegyszerűbb, ha vennél egy füzért boltban (Auchan, OBI, TESCO, ami tetszik, csak ne a kínai vagy eurós bolt legyen), és annak a kábelét megtoldanád, hogy a füzér ne kör alakú legyen, hanem teljes hosszában fel tudd rakni (ha nem fára kell). Illetve a létező legegyszerűbb megoldás: keresel olyat, ami elemről megy, és azt egyetlen ellenállással tudod USB-ről járatni. ----- Egy másik, nem biztonságos megoldás (nem azért nem biztonságos, mert béna, vagy mert nem megfelelő a kapcsolás, hanem mert nincs elválasztva a hálózattól): -Megkeresni azt a kimenő kábelt, amit elvágva semelyik sem világít. -A többit közösíteni. -Csinálni egy diódahidas egyenirányítót egy kondival (ami van, a nagyobbal kevésbé vibrál, viszont többet fűt el) Feszültségtűrésre figyelj, 400-450V-ost rakj bele. Egy kisütő ellenállás sem árt. Az eredeti vezérlő dobozt is felhasználhatod, ha a szükségtelen dolgokat kiszeded belőle. -Ezután ennek a kimenetére próbaként rá kell kötni a közösített, és különálló vezetéket. Egyik irányban fog világítani, úgy forraszd rá. -Szépen szigetelni a tápot,ezt már nem kell piszkálni. Most van egy működő égősorod, ami nincs elválasztva a hálózattól, de nem villog, és nem vibrál. Azonban az említett ellenállások túlmelegednek. -Keress meg minden ellenállást, és olvasd le egyről a színkódot, illetve mondd meg, hány darab van egy sorban. (pl. egy ellenállásról leforrasztod a vezetéket, utána bekapcsolod és megmondod, hány ellenállásos LED nem világít.) Ha ez megvan, ki lehet számolni, mekkora ellenállások kellenek a helyükre. Mindenesetre nem javaslom, mivel ezeknek a füzéreknek nem megfelelő a szigetelése. Elég hosszúra sikerült, mivel igyekeztem mindenre kitérni. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2017
Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
A következő lenne a problémám: Van egy 10m-es 600 ledes kültéri jégcsapfüzérem (Bővebben: Link). 8 funkciós, a programkapcsolója viszont szinte elérhetetlen helyre került. Hogyan lehetne nagyon egyszerűen megoldani, hogy minden este ne kelljen végignyomogatni? Én azt szeretném, hogy állandóan világítson, viszont nincs memóriája. Az megoldás ha a programkapcsolónál a bemenő és kimenő vezetéket elvágom és összekötöm? Köszi a válaszokat! A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2017
Moderátor által szerkesztve
Szia !
Ha esténként lusta vagy bekapcsolni a giccsparádét, akkor ne kapcsold ki !
Sziasztok!
Nekem is lenne egy kérdésem, annyira nem veszélyes, de hátha. A lényeg, van egy elemes fényfüzérem, amit ha bekapcsolok, 6órán át világít, majd kikapcsol. Ezt a funkciót kilehet valahogy kapcsolni? Előre is köszi!
Azért némileg egyszerűbb a pici triakokat rövidre zárni, a közös ágba ( akár a 230V részbe, ha nincs kedve az embernek keresgélni), meg betenni egy kissebb pl 15-40W 230V hagyományos égőt, ha zavar a melegedés. Én régen simán átkötöttem, nem volt vele baj, de lehet azóta már "fejlődött" a gyártástechnológia. Esetleg azt is meg lehet csinálni, a meglévőhöz áganként még plusszba néhány ledet tenni. Érintésvédelmileg helyes tényleg csak akkor lesz, ha szétdarabolja az ember kisebb egységekre, de még úgyis jobban jár, mint nulláról újra építeni.
Konkrétan nem tudni, milyen szerkezetről van szó de nagy valószínűséggel az elektronikát kell kiszedni belőle, a fényfüzér pedig mehet direkt az elemekről.
Nofene, csípős paprika volt a fa alatt?
A képek alapján nem lehet megcsinálni azt, amit szeretnél.
Kár..
Nem is értem, hogy ilyen drága világításról miért maradt le a memória.
Mérések nélkül nem merek semmi konkrétat mondani. Valószínűleg működne vezérlő nélkül is de könnyen lehet, hogy a tápegységet túlterhelné a direkt bekötés. Ha van olyan üzemmód, amikor minden LED egyszerre világít folyamatosan, akkor lehetséges, hogy ki lehet hagyni a vezérlőt, de nem 100 %.
Igen, van olyan és az lenne a jó Mindegy, még garanciás, így biztosan nem nyúlok hozzá az idei szezonban.
Idézet: Nem mindig jó megoldás, különösen akkor ha tirisztorról és nem triakról van szó. Egy diódával (1N4007) átkötni inkább ajánlott. „Azért némileg egyszerűbb a pici triakokat rövidre zárni...”
A plusz LED jó ötlet, az izzó is működhet, de minden ilyen megoldásnál eszembe jut, hogy nem szabad hálózatról üzemeltetni ilyet. A kapacitív előtét is egy teljesen jó megoldás lenne, ha a füzér minősége megfelelő lenne.
Szerintem is át kell aprítani kisfeszültségűre. Kis szerencsével, 32V-os nyomtatótápról, az ellenállások kiszedésével, egy új belerakásával megoldható. Ráadásul így nem is villog, és egy 500mA-es tápról több száz LED is elmegy.
Az, hogy átkötöd, nem fog működni, mivel a táp szerintem szimpla, 31V-os feszültségforrás, a vezérlőből is csak két kábel jön ki, tehát a LED-eket a polaritás váltásával vezérli. Vagyis egyik irányban az egyik, másik irányban a másik LED fog világítani. Egy lehetséges megoldás a vezérlődoboz után elvágni az egyik kábelt, és rárakni egy kapcsolót. Ide be is toldhatsz egy hosszabb kábelt hogy leérjen elérhető magasságba, csak ne legyen túl nagy az ellenállása. Akár UTP, vagy bármi egyéb is jó, mivel itt nem hálózati feszültségről van szó. Van még más megoldás is, de az sokkal bonyolultabb. (31V-os négyszögjellel kellene hajtani.)
Gondoltam rá, de csak 2vezeték jön ki belőle, és 8 programos. Bár ilyen egyszerű lenne. Illetve szeretném a villogtatót is meghagyni. Majd kicsit később csinálok egy képet is a belső részéről.
"A 100-150 LED előtét ellenállás nélkül, kb. nyitófeszültségen hajtva érdekes dolgokat fog művelni. Előtét ellenállás vagy áramgenerátor nélkül nem lehet LED-et normálisan meghajtani (elemesnél sokszor az elem belső ellenállása az ellenállás)"
Igazabol csinaltam mar ilyet, a szobakban tobb helyen 100-105 nyakraultetett feher smd ledbol osszeallitott lampa van, kb 8-10 mA -re beallitva a ledek szamaval . Ketsegtelen nem tokeletes megoldas, mert a halozati feszultseg valtozasaval, lathatoan valtozik a fenyero mar 2-3 volt is erzekelheto. Ezert is bosszant, hogy evek ota a kinai vackokkal benazok, es kapcsolgatassal probalom elharitani villogast. Az persze igaz, hogy a plafonra rogzitett, fixen beultetett, 100 smd led biztonsagi kockazata nagysagrendileg kisebb, mint a tuzveszelyes fara tekert 6-8 meter, eveken at hajlitgatott, vezetek biztonsagi kockazata. Eloszor csak a szigetelesssel egyutt 0.5 mm atmeroju vezetekre gondoltam, de hosszutavon inkabb valami jo minosegu kelloen hajlekony 1.5 mm-es volna biztonsagos. Amugy persze puffer kondit hasznalnek, hogy ne vibraljon, tapasztalatom szerint ilyen kis aramoknal 50-100 mikrofarat tokeletessen eleg. Es hat valoban meg a kisfeszultsegu valtozat is megfontolando, a szoba vilagitasnal, a 100 % hatasfok elerese volt a cel, hogy egyeniranyiton kivul semmi se okozon veszteseget.
Javaslom elolvasni Skori írását, hasznos: LED-ek meghajtása 230V-ról
A LED-ek számával beállítani az áramot dolog már hallásra is rossz. Itt 228 és 240V között ingadozik a hálózati feszültség, így még lehetséges sem lenne. Valahol a nyitófeszültség alján hajtod őket, de plusz 2-3 V, és megfutnak a LED-ek, amint elérik a teljes nyitófeszüket. A kapacitív előtét lenne a neked megfelelő hajtási mód, mivel olcsó és egyszerű megcsinálni (főleg a link megnézése után) A hatásfokkal nem kell törődni, amúgy sem fogyaszt sokat, mondjuk a kínai a felvett teljesítmény több mint felét elfűti... A 450V 100µF kondi már elég izmos darab, szerintem kihúzás után még sok percig világítana kisütő ellenállás nélkül. De ha pontos akarsz lenni, van itt az oldalon kondi számoló a segédprogramok menü alatt (nem program). Házilag nulláról ne álj neki, a bolti olcsóbb és biztonságosabb, ezt már kiszámoltam. Vagy rakj a mostanira szimpla tápot, nagyobb ellenállásokkal, vagy aprítsd fel kisfeszültségűvé. Miről tudnád üzemeltetni a kisfeszültségűt?
Hali!
Ha már csinálod, csináld kisfeszültségűre. Ebayon vegyél "rgb slow flash led"-et (vagy fast-gyors villogás), ez kb 3V-os, sorba minden leddel 1K ellenállást, ezeket párhuzamosan, és mehet egy olcsó usb 5V adapterre
pipi, kitaláltad, amit kérdezni akartam
Van 100 ilyen RDB LEd-em, ami két lábú, beépített vezérlővel. Azért akarok ilyet csinálni, mert boltban csak gyors van, az meg idegesít. Ha lehetne kapni, nem állnék neki. Szóval van minden, kábel, 32V táp, zsugorcső, matt LED, de nem tudom, hogy kössem össze. Van egy gyors Osramom, ott a 24V egyenirányítva rá van kötve valahány LED-re, most meg nem mondom mennyire, 80 LED-es, úgyhogy én azt mondanám, 10 inkább mint 8. De a lényeg, hogy ezeknek a LED-eknek feszültség kell, nem áram. Szerinted milyen ötlet sorba kötni több darabot? Mármint elég egyenletesen fog rajtuk esni a feszültség? Az Osram így csinálta, de lehet az ő LED-eiknek kisebb a gyártási szórása. Amik nekem vannak, azok kb. 3 és 3,6V között működnek. Szerinted ha sorba kötök 10db-ot, akkor a 33V egyenletesen fog eloszlani, vagy az egyik meg fog sülni?
Vagy megsül, vagy halványan világít
Kevesebbet kell sorbakötni(pl 8-9), és egy korlátozó ellenállást betenni, vagy áramgenerátoros hajtást csinálni. 8*3=24V, 33V-24V=9V, 9V/10mA~ 910 Ohm-1KOhm. Szerintem.... De én vettem az ebayon 2 lábú rgb lassú villogósat(100db kb 600Ft), ez kb 3V-os, sorba minden leddel 1K ellenállást és mehet USB 5V adapterre, évek óta jól muzsikál. Illetve gyorsat is, az a fenyőn van, a lassú meg a lépcső korláton. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2017
Bocs hagy korrigáljak, amit írtam sorbakötést, számolást az sima ledre vonatkozik.
Ha belső vezérlős, akkor nem kötheted sorba, mert a világítástól függően más más áramot igényelnek a ledek, pl amikor sötét lenne valamelyik, akkor majdnem szakadás, vagyis a lánc többi tagja nem kapna áramot(ez meg elfüstölne). A feszültség is változik a villogós ledeken, attól függően melyik szín világít, először az összes ledet párhuzamosan kötöttem 3,3V tápra, időnként nagy lett az áramfelvétel és fényerőváltozással egymásra is hatottak a ledek. Szóval ledenként korlátozó ellenállás kell, és mehet 5V-ra, így jó. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |