Fórum témák
» Több friss téma |
Inditasi teljesitmenyt egonyomast vedd le es ugy probald ki
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2017
Szia!
A robbanást a begyújtáskor idézi elő?
Szia, fűtés közben nem vettem észre, hogy leállna-illetve ha nincs folyó melegvíz :O nem tudom ez vagy éjjel volt mikor aludtunk, vagy nappal, mikor nem voltunk itthon és arra jöttem haza, hogy áll a kazán, vagy amikor itthon voltunk és használat közben állt le, újraindítottuk ugye- pénteken jön egy Úr, aki olvasta a kiírásom és remélem megoldódik a probléma
jelzem majd itt mik a fejlemények köszönöm! Csilla
Aki legutóbb kint volt a hiba miatt szerelő megmérte a min/max gáznyomást és beállította, de szerintem ehhez nem nyúlt...
Köszönöm kipróbálom.
Szia,
igen, csak begyújtáskor, de akkor is kizárólag akkor, ha meleg a rendszer. Pl a fűtésre dolgozik, majd lekapcsol és használati melegvízre újra begyújt. Vagy ha a termosztát kapcsolja, de eléri az előremenő a kívánt hőfokot, a kazán kikapcsol, kicsit hűl a víz, majd a termosztát miatt hamar újra begyújt. Hosszabb pihenő után (hidegen) egyáltalán nem robban..
Így leírva, első gondolat hogy szerintem valami bemelegszik a panelen, a gázszelep nyit- de később jön a gyujtás (szikra) mint kellene.
Vagy lecsökkenhetett valamelyik kondi kapacitása. A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2017
Azt írta Jarod_d, hogy a vezérlőpanel beázás miatt meghalt. Gondolom új lett beletéve így a kondi kapacitáscsökkenés kevésbé valószínű. Szerintem is az induló gázmennyiséggel lesz valami. Igaz azt is írja, hogy a ventilátor nagyon melegszik, lehet, hogy cserélni kell azt is. Bár ehez a hibához egyenlőre sok köze nem lehet, mert ha annyira kevés lenne a szállított "levegő" akkor a presszosztát nem is váltana át és be sem gyújtana a kazán.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2017
Sziasztok! Abban kérném a segítségeteket, hogy van egy betegeskedő Baxi eco 240fi márkájú kombi gázkazánom, amelynek nem indult el a ,, turbója,, csak akkor ha kicsit megkopogtattam az alábbi relét amelyről csatoltam egy fotót. Az a gond, hogy már hiába kopogtatom, nem indul el csak kicsit mozdul meg rá, de nem veszi fel a megfelelő fordulatot. Az lenne a kérdésem, hogy ez a relé magában cserélhető-e, vagy az egész panelt kell hozzá cserélni? Illetve kapható-e még hozzá bármelyik is?
Ez is kondenzátor hibára vall! A kapacitása egyre csökken és a relére egyre kisebb áram jut, most már annyira kicsi, hogy meg sem tud húzni! Ha meg tudod mérni akkor mérd meg, hogy hány volt jut rá a meghúzási időpillanatban. Ha nem tudsz mérni akkor keress egy 220-470nF/250-275V os kondit (tipikusan 0,33u az értéke) azt cseréld ki!Vagy ha Te nem tudod keress embert aki kicseréli!
Bár ez 12V-os így nem biztos a kondi hiba. A relé ugyanilyen tipusra simán cserélhető! A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2017
Sziasztok !!
Van egy Beretta Smart 24 CSI kombi turbós kazánunk. A víz melegítéssel nincs probléma. A fűtéssel viszont az a baj hogy felmelegíti 60 fokig majd megáll, és keringeti a vizet, viszont amikor 50-55fokra visszahűl akkor újra indul, megy a fűtés egy pár másodpercig, majd kivillan a piros lámpa, megáll a tüzelés, visszavált zöldre és újra indítja a tüzelést, és ezt megcsinálja 5× is egymás után. De van hogy rendesen visszanyomja 60 fokra, majd ismét megáll és keringet. Ha valaki tudna segíteni nagyon megköszönném. Üdv.: Tamás
Valószínűsíthetően az ionizációs elektróda elkoszolódása okozza ezt a hibát. Azért áll meg mert a fűtésnél alacsonyabb teljesítményen ég a kazán és ott már nem elég az elektródán átfolyó ellenőrző áram. Meg kellene egy kisebb drótkefével tisztítani az elektródát.
A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2017
Az ionizációs elektróda az a gyújtója ami szikrát ad? Mert azt tegnap megcsiszoltam egy 200as papirral, mert egy nagyon minimális fekete rész volt rajta.esetleg valami mas okozhat még ilyen jelenséget?
Vagy esetleg csereérett vagy megvan hogy milyen távolságra kell lennie a gáz befúvóktól?
Nem, illetve valószínűleg nem az, van olyan kazán amibe csak egy elektróda van és az a gyújtó és lángőr is egyben. Keress egy másik hasonló elektródát. Erről egy drót közvetlenül a panelre megy egy külön vezetéken. De ez is csak általában, lesz egy kis időm megnézem, ezt a tipust, ugyanis ezzel elég keveset foglalkoztam eddig. Ha nem elektróda akkor nagy valószínűséggel panel hiba lehet, de az elég drága mulatság.
Sajnos ebben a gyújtó a lángőr is egyben . Más nincs a gáz fefúvóknál.
Még azt szeretném megkérdezni; hogy a füstgáz elvezetés fele nem lehet olyan reteszfeltétel ami leállítja? A ventillátor indul és megy de nem lehet hogy gyenge például?
Ha a régi panel lett megmentve, bármi elő fordulhat-ha "uj" panel lett beletéve, lehet nincs bekalibrálva.
De talány hogy miért csak melegen produkálja ezt a hibát? A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2017
Nekem Ferroli domina F24E kazánom van. Az itt leírtakhoz hasonló, változatos hibák tömkelegét produkálta nagyon hosszú időn keresztül. Kiszámíthatatlannak tűnt, hogy mitől függően működött helyesen vagy helytelenül. Egy darabig reszeteléssel, ütlegeléssel, "masszírozással" értem el átmeneti javulást, végül kivettem a gyújtó panelt és nagyítóval hosszasan vizsgálgattam, hogy nincsen-e valahol repedés a forrasztásokon. Ilyenkor különösen a relé kivezetésekre kell koncentrálni, mert ezek az idők folyamán hajlamosak lassan kikopogtatni magukat a panelből (vagy a láb és a forraszanyag között, de inkább a forrasztáson keletkezik egy nagyon nehezen észrevehető hajszálrepedés ami miatt nagyon változatos átmeneti ellenállások nagyon változatos hibákat képesek okozni).
Még egy ötlet.
A gyujtó elektróda ha meg van repedve, nem ott húz ívet ahol kellene. A melegtől kitágul a repedés, és máshol szikráztat. (?)
Ha a pressostát szelepben a membrán kijukad, elfárad, nem kapcsol időben.
De lehet rossz a benne lévő kapcsoló is.
Be van kalibrálva a megfelelő értékre.
HMV termelésnél jól működik a kazán a leírás szerint! Honnan tudná a presszosztát, hogy éppen fűt, vagy csak melegvizet csinál?
Vagy esetleg magas nyomasra nem állhat le? Mondjuk az 1.8 bar nem magas nem? Hidegen a kazán 1.2 barra van állítva; a tágulásiba 1 bar van, 60 fokos víznél 1.8 barig megy fel óra szerint. Lehet hogy nem jót muttat az óra és magasabb? A biztonsági szelepen nem nyomott még ki vizet.
Szia!
Én csak bizo3120 legutolsó kérdésére válaszoltam, nem az egészre problémára. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2017
Bocs, ez nagyon triviális kérdés lehet, de amikor azt mérjük, hogy a meghúzás pillanatában mekkora feszültség jut a kondira, akkor ahhoz olyan multiméter kell, amely képes mérni (és raktározni) csúcsfeszültség-értéket, ugye?
Köszi. Elkezdjük a savazással, utána folytatjuk. Még ami nagyon érdekes, hogy a konyhába van forróviz, de a fűrdőszobába csak 35 fok. a távolság a kazántól egyenlő. Csap a tusolóba cserélve ezzel se jobb.
Idézet: „Még ami nagyon érdekes, hogy a konyhába van forróviz, de a fűrdőszobába csak 35 fok. a távolság a kazántól egyenlő.” És akkor nekiállsz télen szétszedni, meg "savazni" szerencsétlen készüléket? Kondenzátorokat sem elfelejteni! |
Bejelentkezés
Hirdetés |