Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Tudod, hányan örülnének egy ilyen haldokló akkumulátornak a keringető szivattyú szünetmentese mellé?
A szervíztöltők hasonlóan működnek, mint a Li-ion töltők. Az Ah kapacitás 100%-val képes tölteni a gázképződés határáig. Onnan folyamatosan csökken. Még '80 körül készítettem ilyen töltőt, ami indítósegélynek is jó volt. Nagy szolgálatokat tudott tenni, (a trabit berántotta üres akksi mellett is,) főleg télen. Az akkunak nem használ, de mint írtad, a generátor is gyűrheti, napi szinten. Csak az áramot becsülted alá.
Sziasztok!
Hoztak hozzám egy ilyen akkutöltőt javításra.A hiba,hogy a műszer melletti 2 darab biztosíték foglalat elolvadt és nem kellően szorítja meg a biztosítékokat.A biztosítékok belül párhuzamosan vannak kötve.Milyen megoldást javasolnátok eme kellemetlen hiba orvoslására?Ilyen foglalatot beszerezni,hát nem tudom honnan lehetne.Szóba került,hogy tegyek helyette egy 240V/32A kismegszakítót,igaz ez nem a legszebb megoldás lenne,de a cél szentesítené az eszközt.Járható út lenne ez?
A párhuzamosan kötött biztosítók a hőterhelés, illetve a kioltási áram (ív) megszakítása miatt voltak. A hálózati megszakítók nem alkalmasak az egyenáramú ív kioltására. Létezik olyan, amire ráírták, hogy mennyi egyenáramot képes megszakítani (beégés nélkül).
Javaslom (ha kivitelezhető) a tokok javítását (mi az egy jó lakatosnak ), illetve a szorító erők növelését rúgóval. Tudom: műanyag a tok. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2017
Szia Kálmán!
Ezeket javítani nem lehet,szénné olvadtak,porrá hullik szét sajnos.Valami más megoldást kell keresnem.
Szia Gabi!
Most legfeljebb az interneten nézhetsz hozzá valamit. Sajnos nem vagyok Györökön (csak ~1 múlva), adnék 10-mm-es bakelitet hozzá. Még tán érintkezőnek való is lenne, bár az rúgóacélból is jó. Ha van valami anyagod, csinálj hozzá, aztán rögzítsd a homloklapjához, az ép(nek látszik). Egyáltalán, milyen betét való bele? Lehet, hogy a 16 A-os Wichmann is jó lenne (a hosszú)?
Nem tudom mennyire sürgős a dolog. Ha nem sürgős, akkor nézd csak, miket dob ki a barátunk olyan kifejezésekre hogy mondjuk "késes biztosíték tartó", esetleg megspékelve azzal hogy "autó", vagy "beépíthető":
- Link - Link - Link De ha sürgős (márpedig kinek nem az, így ünnepek között), akkor én különösebb lelkiismeret furdalás nélkül esztétikusan ledugóznám a helyét, és fixen bekötném (lágyforrasztás) a biztosítékot belül. Csavarokat meg egy-egy csepp festékkel, ahogy szoktuk... Rendeltetés szerint használva, nem olvadhat ki. Ha meg mégis, akkor jobb ha visszahozzák, és megnézed De ez "gányolás", meg nem értek hozzá...
Szia!
Az a 2 db kék színű 15 A-es biztosíték szerintem az autókban is használt késes biztosíték.. Ott ugye nem jelent problémát az egyenáram. Jelen esetben inkább a foglalat gyenge szorítóereje okozhatta a beégést. Ha nincs valami speciális rögzítése, akkor autósboltban kapható helyette, nem kell semmit átalakítani.
Sziasztok, Én ilyet raktam bele, mikor már meguntam cserélgetni a biztiket. Sima hőrelé, s resetelhető. Létezik többféle A-ben is. Egyébként biztos, hogy a rossz kontakt miatt égett be, az inverteremben 1 db 40A-es van, még eddig nem égett be...
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2017
Igen,a rossz kontaktus miatt melegszik és idővel elég,gyengék azok a foglalatok.Biztosan a gyártó is tudatában van eme jelenségnek,nem a semmiért tett 2db. 15A késes biztosítékot párhuzamosan kötve.Az egyenirányítóról jön egy vezeték az egyik foglalatra (a műszer felőlire),ott van párhuzamosítva a két ajzat és az "elsődleges" ég el,a második szinte sértetlen.Gondolom,a "másodlagos biztosítékra a plusz két vezeték révén kevesebb áram jut,ezért áll elő az elsődleges pusztulása.Tudom,hogy van 30A késes biztosíték,de mit sem érek vele,ha nincs hozzá megbízható foglalat.
Én azt javaslom,hogy tegyél bele valami normális késes ajzatot,betéttel / nem NKI.-re gondolok, mert azért az durva megoldás,hanem van kifejezetten erre a célra készített eszközök/.Ilyen ajzatok vannak a nagyobb teljesítményű töltőkben pl. targonca töltők.
Másik aggályom ezzel a gépjármű ajzatokkal szemben az,hogy az a gj.sarunak mekkora az érintkezőfelülete? Nevetségesen kicsi.És azon küld át 15A.-t? Én azt mondom,hogy megfelelő keresztmetszetű vezeték,normálisan felsaruzva,késes betéttel,és a hiba megoldva.Tudom ez azzal jár ha valamiért kimegy akkor burkolat le! Ez csak az én véleményem. Nem kioktatás akart lenni!
Akkor mellékelem a képet, hogy miről beszélek, igaz AC 230V -ra írja, de szedtem már szét, sima hőelem van benne ami az áram hatására meghajlik, s oldja a reszetelést, az áramkör megszakad. Próbáltam DC-in is, simán működik, ilyen van a petrol generátorokon is, elég sokáig bírják beégés nélkül.
Mindenben igazad van,én is ezen a véleményen vagyok,köszönöm!
Köszönöm a képet!Találtam egy oldalon,csak sajnos tegnapra kellene a tulajnak.Mondtam neki,hozzon valamit aztán én beépítem. . Néhányan azt hiszik,mindenható az ember.
És ugye ok nélkül nem megy ki
Annó, amikor még csináltam ilyeneket, akkor kiderült végül a "szuper" tirisztoros csodatöltőm rákfenéje: Mesterek a műhelyben úgy "ellenőrizték", hogy "össze csattintották" a két drótot. Akkor működik, ha szikrázik. Minél nagyobbat, annál jobb a cucc Na, ezért kell egy nagy elkó az akkutöltő kimenetére
Akkor még szó sem volt CAN buszról, meg ODB-ről. Tirisztoros, meg tranzisztoros gyújtást is messziről megsüvegelték
Szia Gábor!
Ha ráér még egy hetet,(08.-án kezdek dolgozni) akkor küldök neked olyan aljzatot ami kibírja a 30A-t. Igaz, az nem olyan kicsi mint az eredeti, de szerintem megfelelő lesz, és 1db is elég lesz belőle a 2db helyett.
Szia !
De rég beszéltünk,örülök néked! Köszönöm szívességed,de ma este beszéltem a tulajjal,meg kell "erőszakolnom" a gépét holnap reggel bármi áron,mert,(Ő szerinte) égbekiáltóan kell.Na most mit tegyek?Nyomok rá neki két sarut,bele a biztosíték és vigye,de ide többet nem fogja hozni az biztos.Utálom az ilyen még kókány munkának sem mondható megoldásokat.Hiába magyarázok,nem mindig jár az ész és a pénz közös utakon.
Elfeledtem.Van olyan ipari ajzatom amibe a 10x37mm kerámia biztosíték megy bele,de csak 10A betétem van,kellene venni bele nagyobbat,elbírná a 30A betétet is,de nem hajlandó egy betétre áldozni.Ilyesmire gondolok.
Én ilyenekkel dolgozok, ezt bizti nem veri ki!
Sziasztok !
Egyenáramú kismegszakítókat 6-63 Amperes tartományban gyártanak, 1100-1600 Ft áron. Az miért nem jó ?
Erdgab írta:"de nem hajlandó egy betétre áldozni" a tulaj!
Gyári töltő, 2 db 25A a panelon beforrasztott saruba dudva.
Idézet: „beforrasztott saruba dudva” Dudva? Erről csak az a klasszikus jut az eszembe, hogy: Idézet: „Sosem voltam hozzád durva, mégis itt hagytál Te engem...” Ha gányolást kér, akkor azt kap. Tudod, van az a pénz... Szerintem úgyis visszajön a gép, hiszen a biztosíték nem viccből áldozza fel magát. De nem értek hozzá
A képen lévő "gyári" töltő-nek elárulnád a típusát ? Igazából a kapcsolása érdekelne, de nem szeretnék túl nagyot kérni.
LES CHE20001463 24V/30A beépített pallet truck töltő. Igazából az a legnagyobb bajom nekem is, hogy rajzot találni hozzájuk lehetetlen. Így megpróbálok a saját kútfejem után menni, az alkatrészek beazonosítása után. Ez még az egyszerűbbek közül való, 1PIC, 1 opamp, 1PWM, 1 FEt driver ic van rajta.
Szia!
Ez a 110V-os kivitel?
A töltő 230V -os.
Hozzám is hoztak, amiből kiolvadt, aztán kiderült, hogy a trafó is menetzárlatos....Autómata töltő volt a végén 3 db, IRFZ44, paralel azokból 2 kiadta a füstöt, a 3. is füstölgött, nehezen húzta az igát, hiába volt a zászló a nyakába..
|
Bejelentkezés
Hirdetés |