Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Forrasztópákák - melyik miért jó
Gee-Lee linkelt képe alapján feltételezem kellene lennie, vagy két fajta 80w fűtő patronnak kellene lennie a műanyagos és a fém kivitelűnek.
A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2018
Itt árulják 80 és 60W-os változatban is, de szerintem teljesen ugyanaz a kettő, talán csak az állomás feszültségében van különbség. Viszont nem írja hogy milyen fűtőbetét van bennük, de szerintem a Pico-é kell hogy benne legyen, mert 80W-osban csak ez a műanyag van, másikat nem láttam.
Ha tudnám hogy lenne értelme szívesen írnék a gyártónál a főnöknek, hogy tegye már tisztába ezt az egészet, meg gyártsanak a Pico fűtőbetétjéhez csupasz nyelet elektronika nélkül olcsón, és akkor nem kellene vagdosni meg nyelet fabrikálni hozzá annak aki nem akarja megvenni a komplett állomást.
Csupasz nyelet nekik nem érné meg gyártani gondolom nem véletlen csinálják ilyen egyedivé, mert akkor nem venne senki állomást, meg az állomást is ahhoz tervezték. Mondjuk van olyan aki akkor is megvenné, viszont nyélből lehet többet adnának el. A Weller WXP is olyan, amint látható ebből is kijön a négy vezeték, így gondolom ez is ugyanolyan termisztoros, mint a WSP-WP, ezt is ki lehet venni, csak nem kell szétvágni a nyelet. Persze nagyon drága a páka, így felejtős. Marad az Ersa darabolás.
Ez milyen logikátlan tervezés, mert akkor ezekhez az állomásból vissza kell vezetni nyilván tápfeszt az elektronikának. Elég értelmetlenség. Valamint ezért legalább gondolom 6 eres kábel kell hozzá, hol logikus, vagy gazdaságos ez? A hozzászólás módosítva: Jan 12, 2018
A wellereknek olyan áruk van hogy az ember hanyatt esik ha meglátja. Nézegettem a WP80-at is de a csupasz páka is 50 felett van, a fűtőbetétje meg 32+áfa, ezért döntöttem az Ersa mellett. Épp délután gondolkodtam rajta hogy ezt amolyan 3 ujjas minipákának is lehetne használni, tulajdonképpen nyél nélkül. Esetleg kellene egy műanyag csődarabot húzni a fűtőbetét műanyag részére ha nagyon meleg.
Azt viszont nem tudom hogy ha nem vettem volna meg a pákát ebben a formában akkor honnan vettem volna hozzá kábelt, mert ilyet ami ezen van szerintem sehol nem kapok. A külső átmérője 4mm, benne van az 5 ér, hajlékony, a külső köpeny pedig hőálló, akár a meleg páka hegyére is rátekerhetem. Annyi hibája van csak hogy sérülékeny, elég ha megkarcolom a kés élével és megy is szét.
Sziasztok! Lenne egy kérdésem, ha valaki tud segíteni. A képen látható forrasztó állomáshoz nem tudnám használni a másik képen lévő pákát, ha a pákának csak a fűtőszálát kötöm be?
Nem!
Ok: Az egyik direkt 230as fűtésű egy kis szabályzóval, a másik 24Vos fűtésű, és hőérzékelős. Kell szabályzás hozzá.
Sziasztok!
Fahrenheit 28001 állomáshoz keresek új pákát, de mindenhol csak az újabb 28003 típust találom. Esetleg ennek a pákája kompatibilis lehet a régebbi trafóval? Átalakítani nem szeretném. A hozzászólás módosítva: Jan 19, 2018
Szia!
Nem, mert a 28003 fűtőbetétjében nincs termisztor vagy hőelem. Tudomásom szerint a 28001-ében pedig van. Fahrenheit 28003-hoz itt egy rajz hozzá, hogy össze tudd hasonlítani a tiéddel.
A Hakko klón pákákhoz kapható vezérlőket össze lehet hozni a Solomon pákával?
Biztos, de nem írtad hogy melyik vezérlőt. Nekem volt ilyen klón 907 vackom, összehoztam a solomon vezérlőmmel, persze a páka semmire sem volt jó.
Ha nincs szükséged csicsás kijelzőkre akkor a szabályozót inkább építsd mint vedd. Kell egy LM358, néhány passzív elem meg a FET vagy a Triak-Optotriak páros, attól függően hogy DC-ről vagy AC-ról akarod fűteni. Így néznek ki amiket az Ersa-hoz csináltam, felül a DC alul az AC. A DC csak azért kellett hogy az autó akkujáról is tudjam használni, mert többször adódott már hogy parkolóban kellett forrasztani ahol nem volt hálózat a közelben, és a gázpákákkal mindig csak szívtam.
Ehhez hasonló vezérlőm van most. Weller hegyet tettem most a Solomonba, jól használhatónak tűnik.
Sokat dilemmázom, hogy mi legyen. Maradjon így, és használjam még egy darabig , aztán vegyek egy valami komolyabbat (ha egyáltalán szükségem lesz komolyabbra)? Vagy, vegyek most, ezt meg tegyem el tartaléknak.
Nem tudom hogy mit szeretnél mert nem ismerem a vágyaidat. Én is vagy 2 évig agyaltam páka ügyben, vettem ilyet olyat amolyat, általában olcsókat hogy hátha találok köztük valami használhatót. Nem találtam. A solomon normál munkákra jó, pláne a weller hegyével, de nekem már nagyon kényelmetlen volt SMD-t forrasztani, és az IC lábaknál is hogy egy durungot kell tartanom, ráadásul jó messzire a forrasztás helyétől.
Rendeltettem a haverommal még novemberben egy Hakko klónt T12-es heggyel, hogy ha az jó lesz akkor majd használom. A mai napig nem jött meg. Nézegettem azt is hogy hogy lehetne a jó minőséget olcsón megúszni, mi mennyibe kerül, hozzá lehet-e férni máshonnan, mennyire "univerzális" stb. Úgy indultam el hogy kompromisszum lesz, mert olyan hogy univerzális páka nem létezik. Aztán minden szempontot figyelembe véve az összes páka kihullott a rostán, csak a JBC és az Ersa pico maradt benne, ezek mindegyike kis ellenállású fűtőszállal rendelkezik, emiatt gyorsan felfűt, illetve használhatóak alacsony feszültségről, pl. akkuról is. JBC-t lehetett kapni a hirdetési oldalakon néha félárban, de erre nem lehet tervezni, a bolti árát kell nézni a későbbi betétek, hegyek, stb. beszerezhetősége miatt. Nagyjából egy árban volt a kettő, azért lett mégis az Ersa mert az 50W helyett 80W-os, és külön van a hegy a fűtőbetéttől nem úgy mint a JBC-ben, így hegycsere esetén nem kell folyton kihúzgálni az egészet hanem csak a hegyet kell cserélni. A különféle hegyek így jóval olcsóbbak is mint a JBC-hez amihez ugye fűtőbetétestől kell megvenni mert hogy az is benne van. A JBC teljes kínálatát nem ismerem, de az Ersa-hoz van akár 1cm széles véső alakú hegy is, azzal már nagyon nagy dolgokat is meg lehet forrasztani, sőt IC lábhoz való hegye is van, amivel két mozdulattal kiforrasztható egy IC a nyákból, persze ezek elég drágák. Használom egy ideje az Ersa-t, nem bántam meg a vételt, sőt azt bánom hogy nem vettem meg már 10-15 évvel ezelőtt ha egyáltalán létezett.
Vettél egy Ersa pákát, és csináltál hozzá vezérlőt?
Sziasztok, WMRP hegyhez építek állomást, de sajnos nem találok olyan szerelhető jack csatlakozót ami kibírna névlegesen 4 ampert. A legjobb az lenne, ha menetesen tudnám a nyélbe rögzíteni, és hátul jönne ki a három csatlakozási pont. Esetleg valaki talált ilyet? Az eredeti nyél elég húzós...
És persze az már maga a megváltás lenne, ha belemenne egy 11mm es furatba.
Sima jack csatlakozónak is ki kell bírnia. Teljes áram csak a felfűtés idejéig megy át rajta, az meg kb 2-3 mp.
Szia! Azért nem találsz gondolom, mert azt nem arra találták ki. Ahogy néztem a projekteket sima mezei csatlakozónak tűnik. Hamar felfűt aztán rövid időkre kapcsolgat, nem tudom így nem bírná ki? Mondjuk belegondolva nem is lehetnek vastagabb kialakítású csatlakozók a bekötésnél fizikai méretei miatt. Megelőzött vzoole.
A hozzászólás módosítva: Jan 23, 2018
Az a bajom, hogy a sima csatlakozó melegszik. Találtam olyat amire 3 ampert mondanak, ott minden gyűrűre 3 lemezt szorít, az nem is melegszik így, de a teste egy 9x14mm es hasáb, és nem is a végén van kivezetve, hanem oldalt /nyákra forrasztható/. Ilyenből keresnék lengő kivitelt.
A vezérlő már kész volt, ez a solomon vezérlője, csak az ellenállásosztót kellett átméretezni rajta. Az Ersában más típusú hőelem van, ugyanolyan beállítás mellett 100 fokkal melegebb lesz a páka mint a solomon. Tehát ugyanazon szabályozó beállítás mellett ahol a solomon 250 fokra melegszik ott az Ersa 350 fokra. Csak azért csináltam belőle másikat hogy legyen pluszban még egy állomásom ha valamelyiket el kellene vinni valahova.
Minden létező pákámat 5 pólusú tuchellal szereltem és jó volt, pedig némelyiken 5-6A is folyt. De ha ez nem tetszik ott vannak a mikrofon csatlakozók azok bőven bírják, a legtöbb páka is ilyennel vagy hasonlóval van szerelve gyárilag. Nekem ezekben csak a csavaros rögzítés nem tetszik, sokáig tart kivenni és rögzíteni egy másikat, de ha nem akarod csereberélni akkor tény hogy stabilabb.
Mikrofon csati nem jó, mert a WMRP hegyek vége kis jack dugó. Érdekes Azt írja D hőelem, nem is találtam olyan táblázatot.
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2018
Értem, azt hittem hogy a szabályozóhoz kellene a csatlakozó. Ha 2,1 ohm a fűtőszál akkor ott tényleg nagy áramok folynak, a JBC is csak 2,8 ohm. Van D típusú hőelem is, csatolom a táblázatot, de a karakterisztikájáról nem találtam semmit, a képen csak az általánosan használtak vannak. Azt meg ebből a videóból ollóztam ki. Nemrég találtam meg, ez legalább pontot tett a kérdésre hogy hogy is néz ki belülről a JBC fűtőbetétje. Így aztán arra is rájöttem hogy azzal is ekecselnem kellett volna ha a szabályozómhoz szerettem volna illeszteni, nem véletlenül használják ezeket olyan szabályozóval ami csak 2 szálon köti össze a pákával. Lehetne 3 szállal használni mezei vezérlővel, azzal csak az a baj, hogy a föld szálon (ami egyben az ESD is) menne a hőelem feszültsége is, amin viszont (mivel vékony a drót) feszültséget ejt a fűtés is, ami hozzáadódna a hőelem feszültségéhez. Ezért a JBC-be is be kellett volna húznom egy plusz szálat a hőelem negatívjának, és a végét a hegynél odakötni az ESD szálhoz. Szóval duplán nem bántam meg hogy nem a JBC-t hanem az Ersa-t választottam. A wmrp dettó, ehhez is vagy kétszálas szabályozó kell ahol sorba van kötve a fűtőszál a hőelemmel, vagy be kell húzni egy plusz szálat a hőelem negatívjának. És gondolom hogy a T12 is ilyen lehet, de az nem volt még a kezemben.
Lásd itt: Bővebben: Link.
Pontosan melyik típusú weller jó bele, mert amit vettem ET-H, az csak képen hasonlított (méret meg nem volt megadva) de nem jó hozzá.
ET-S -t tettem be, úgy hogy a hegy alá tettem egy 4 mm vastag 5 mm átmérőjű aluhengert, ezzel megszorul, és alulról is átvezeti a hőt.
A hozzászólás módosítva: Jan 25, 2018
Ebben az esetben jó lesz enyém is ezzel a hézagos megoldással. Azt hittem gond nélkül passzol bele.
Kerestem egy alu szegecset, abból levágtam egy korongot, nem variáltam túl.
A kattogós weller hegye passzol bele, semmit nem kell ekecselni rajta de erről is írtam nemrég.
Az ET-S hegyeket barteroztam, ezért kellett az alu korong.
Az ET sorozatnak keskenyebb a pereme vagy miért nem áll meg benne?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |