Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Köszönöm.
Megpróbáltam a B.re menő kondenzátorét az A.ra tenni, de úgy meg nem indul. Illetve segítséggel indul, de jobbra és balra is indítható.
Szia! Ez a kialakítás csak akkor variálható ha azonos értékű a tekercsek kivetései közötti ellenállás érték.
![]()
Dahlander motor van a rajzon kapcsolóval együtt. Ez fordulatszámot is tud váltani.
Milyen feszültségű tekercsek vannak a mágneskapcsolókban? Célszerű oda is 24 V-osat tenni, mert esztergákban a váltó kapcsolók elég kényes helyeken szoktak lenni. Szerintem keress hozzá szakembert, mert hiába készítünk neked rajzot, azt be is kell kötni. Porcelán biztosítékot jóformán már csak ott használnak, ahova 30 évvel ezelőtt beépítették. ![]()
Szia! Ez a motor belül van elkötve, fixre, a kapocstáblán nem tudod megváltoztatni a forgásirányt. Nem reménytelen, meg kell próbálni szétszedni és átfordítani a forgórészt, általában lehetséges és megfordul a forgásirány! Sok sikert!
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2018
Szia! Az a dahlander elnevezésű kapcsoló az nem véletlenül az egyik sebesség csillagpont elkötője volna? A forgásirány váltáshoz kell kettő mágneskapcsoló (fő és irányváltó, fázisfordító), a két sebességnek meg a másik kettő amiből az egyikhez kell a csillagpont elkötő, így jön ki az öt mágneskapcsoló. Ha érdekel egy kapcsolási rajz azt tudok mutatni róla, esetleg be is cimkézhetem, hogy mi micsoda rajta de ebbe a rajzodba nem lehet belerajzolni, mert a rajzon nem lehet tudni a kapcsolók érintkezőinek az állapotát és hovatartozását.
![]()
Ez azt jelenti, hogy ott lóggjon ki a tengely ahol most a ventilátor van ugye?
Igen, úgy is fel lehet fogni, hogy az állórészt fordítod el, az eredmény ugyan az. Ha a tekercsfejek egyformák (általában egyformák), akkor megoldható. Én több motornál is megfordítottam így.
![]()
Én ezt így tudtam kivitelezni.
A vezetékeknek ki kellett fúrnom a motor alját. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2018
Szevasztok!
A két végpajzsot meg kell fordítani a képen láthatótól eltérően, (vagy mindent úgy hagysz, csak a középső tekercselt állórészt fordítod). A kivezetés jó helyen fog kijönni. A motor forgásírányát a tekercsvég cserével kell megoldani. Üdv. M.
A két végpajzsot fordítottam a forgórésszel együtt.
Az állórész maradt egy helyben, ezért jönnek most ki a vezetékek a talpán, nem a tetején. A tetején van a hely ahol eredetileg kijöttek a vezetékek.
A pajzsok maradhattak volna az eredeti helyükön, csak a forgórész kellett volna megfordítani.
Van ilyen, hogy Dahlander kézikapcsoló, pont nyolc érintkezős...
A tengely két vége és a csapágyak mérete eltérő.
...és működik?
A rossz tanács is tanács!
Működik, de zajosabb és lassabban forog.
Visszakötötted a vezetékeket eredetire?
Szia
A dahlander kapcsoló http://www.mixvill.hu/hu/energiaelosztas/ipari-kezikapcsolok/beepit...pcsolo két sebesség fokozat van a villanymotornak 750 meg 1425 ezért kell a dahlander kapcsoló. DIL 00L-44 mágneskapcsolóból van 4db. Nagyon hálás lennék egy kapcsolási rajért. Köszönöm A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2018
Igen.
Dahlander kapcsolások: Bővebben: Link
Nem is próbálok meg tanácsot adni. A kézi Dahlander kapcsolót a motorral összehozni majdnem reménytelen távoktatás stílusban. Irányváltóra tucatszám találni példákat, az előbb idézett linken is. Legegyszerűbb lenne a gép típusa alapján előhalászni a gépkönyvét. Ennél sokkal bonyolultabbak is fenn vannak a neten.
Ha kézi fordulatszámváltó kapcsoló van, értelmetlen a 4 db mágneskapcsoló. Nem a kapcsolási rajz a gond, pár perc összevonalazni a jelöletlen kötéspontokat. Abból működő gépet alkotni, oda már szakember kell. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2018
Meg van a gyári kapcsolási rajza, de valamikor a 80 as években modernizálták
![]()
A Dahlander motor kipróbáltam hogy jó e, rákötöttem a kapocslécen a W2-U2-V2 ekkor lassan forgott utána átkötöttem a U1-V1-W1 ebben az esetben meg gyorsabban, a Dahlander kapcsoló nem csak ezt a kapcsolást oldja meg?
Egy Dahlander kapcsolóba 9 szál vezetéket kell bekötni, három a bemenet, három az egyik, három a másik sebességhez tartozó kivezetések. Az egy másik dolog, hogy ezt négy kamrában lehet megoldani a kapcsolónál.
![]()
Az nem világos, hogy akkor a régi kézi Dahlander kapcsolót váltották ki mágneskapcsolósra vagy az a kapcsoló milyen szerepet tölt most be? Azon a kapcsolón rajta van a teljes fordulathoz tartozó párhuzamos kapcsoláshoz a tekercsvégeket összekötő "áthidalás" is (amit mágneskapcsolós megoldásnál plusz m.kapcsoló), tehát három kapcsoló kellene a fordulat váltáshoz, kettő pedig a fogásirány váltáshoz (összesen öt kellene). Ha bekötötted a motort az elmondásod szerint:
Idézet: és más nem volt az áramkörben (elkötés) akkor viszont elképzelhető, hogy a négy mágneskapcsolóval megoldható, kézi dahlander kapcsoló nélkül is. „W2-U2-V2 ekkor lassan forgott utána átkötöttem a U1-V1-W1 ebben az esetben meg gyorsabban” ![]()
Nagyon köszönöm mindenkinek aki segített.
Főleg aki az átfordítós tanácsot adta, így sikerült összehozni a forgásirányt. Annyi, hogy a ventilátor takaró most nem passzol rá, de azt majd orvosolom. A 300Wattos motor helyett kapott a gépem egy ismeretlen teljesítményű, fordulatú motort, de az biztos, hogy így már nem gyenge. Még ha kissé farnehéz is ![]()
Akkor nem okozott teljesítmény omlást a forgórész fordítás? Mert azt írtad, hogy hangosabb lett. A forgórész fedésben van az állórész gerjesztette mezőben, mert ha "kilóg" belőle akkor hallani ilyen hangokat, vagy a pajzs nem központosan tartja így fordított helyzetben.
![]()
A Dahlander kapcsoló az egyik( gyors) állásban a szabadon maradt tekercsvégeket is összeköti. Ahogy te próbáltad is ment, de gyors állásban fele teljesítményen, ugyanis az összekötés hiányában csak fele tekercs működött. ( a 6-ból 3)
Jó lenne egy kép a motor adattáblájáról!
Semmit nem kötöttem az áramkörbe, kapocsléc felső sorára kötöttem rá utána az alsóra a villanymotor biztosan jó.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |