Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   253 / 345
(#) ötfelezős válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Igazad van.
(#) kcsilla hozzászólása Feb 9, 2018 /
 
Az összes alkatrész
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
(#) kcsilla hozzászólása Feb 9, 2018 /
 
alkatrész
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
(#) kcsilla hozzászólása Feb 9, 2018 /
 
alkatrész

IMG_0973.JPG
    
(#) Tomi111 válasza kcsilla hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
De mi a gond vele, Miért akarod átszerelni? Gondolom a VGK kapcsoló a főkapcsoló a gép áramtalanítására. A nyomógombokkal oldhatták meg az indítást( oda-vissza) és a leállítást, a kis kapcsoló pedig a két sebességfokozat kapcsolója lehet, nem? Nem működik? Hőkioldó nem ment ki? Lehet az egyik mágneskapcsoló tekercse is szakadt! Az cserélhető.
(#) kcsilla válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Nem működik, a VGK kapcsoló volt főkapcsoló a nyomógombokkal jobb bal forgásirányt meg a kikapcsolást a kis kapcsoló pedig a két sebességfokozat kapcsolta, nem ment ki szerintem kimértem a hőkioldót, a mágneskapcsolókat nem próbáltam még, átláthatóbb egyszerűbb kapcsolást szeretnék.

kapcsoló.png
    
(#) erbe válasza kcsilla hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
De soká tartott.
Feldobtál egy magas labdát, azt hitted, mindenki ugrani fog utána. Aztán kiderült, hogy lufi és elszállt.
Van egy komplett kapcsolásod. Valamikor működött is. Ezen már sokat nem lehet egyszerűsíteni. A pofonegyszerű kézi kapcsolásból kicsit bonyolultabb, de munkavédelmi szempontból biztonságosabb rendszert alkottak. Tornázunk a Dahlander kapcsoláson, miközben nem is Dahlander, csak egyszerűbb kétfordulatú motorod van.
Sokkal hamarabb a végére jutottunk volna, ha egyből bemutatsz mindent.
(#) VIM válasza erbe hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Megelőztél ... Hát számomra is döbbenetes a felismerés, hogy azon agyaltam, hogy mitől van négy mágneskapcsoló egy irányváltós Dahlandernél? Hát így már minden világos, hogy nem is az. Én nem emlékeztem, hogy lett volna Dalander motoros eszterga ebben a méretben.
(#) VIM válasza kcsilla hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Inkább abban segítenék, hogy ezt a meglévő kapcsolást megjavítsuk, mint egy újat építsek. A képeken jól látszik minden, hogy a vezetékek be is vannak számozva. Nem olyan nagy problémája lehet ennek a vezérlésnek. Az az érdekes, hogy a hőkioldó max 3A-t tud pedig a motor 1500W-os. Az lehet, hogy a fázisonkénti áramfelvétele e körül mozog de kissé kevésnek tartom. Ha nem működik a kapcsolás azt mindenképpen próbalámpázással kell majd megkeresni, hogy hol hibádzik, akad el az áram útja. Szerintem ez a hőkioldó teljesen ki lehet melegedve, talán nem is lehet visszaállítani, nem akad be a visszaállító gomb működtető mechanikája, így nem kap áramot a vezérlés. Ezt az oldal érintkező párt ami soros kört alkot a vezérlésben át lehet kötni a próba idejére ha valóban ez miatt nem menne a működtetés.
(#) erbe válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Akár jó is lehet az a hőkioldó, hiszen a motor névleges árama 2,8 A a nagyobb fordulaton (1,3 kW). Ettől függetlenül nem árt, ha inkább valahol középállásban tudja azt a 3 A-t.

Ezt valóban át kellett szerelni: Bár kis drótkefézés és olajozás után biztos működtek volna.

muzeum1.jpg
    
(#) VIM válasza erbe hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Persze, ahogy mondod de ahogy a szakikat ismerjük és a gépkezelés sajátosságait a munkafolyamatokhoz .... ennyi év után olyan görbék lehetnek már az ikerfémek, hogy ihaj.
Szép, "megkímélt" állapotban vannak ezek a kontaktorok. Vigyázni kell az ívoltókra nehogy eltörjenek, mert ilyet pótolni .... no és a kötések ... csak szemeset, mert ha az meg is lazul de akkor is a helyén marad. Kár, hogy át kell építeni.
A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2018
(#) erbe válasza VIM hozzászólására (») Feb 9, 2018 /
 
Minden kötés gyönyörűen hajlított szemes volt. Nem őrizgetem, akármilyen szép, bár még megvan. Érdekes módon az érintkezőkhöz vezető hajlékony szálak gumiszigetelése még "gumi", nem mint a kínai gatyagumi 1 év után. A trafón '62-es dátum.
Éppen ennek az átszerelésekor dobtam ki olyan hőkioldót, amiben 2-2 szál laposhuzal volt a bimetálon (nem ebből). Volt már törött szál is, mozdításra meg mindenhol töredeztek.
Hőkioldó: 3 db volt belőlük, fázisonként 1-1.

muzeum2.jpg
    
(#) Tomi111 válasza erbe hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
Szerintem Dahlander lesz az! Az előző oldalon kcsilla feltette az eredeti rajzot, az azt írja és a kapcsolón is látszik az áthidalás, gondolom a gyors fokozat egyik csillagpontja az. Hogy miért tett négy mágneskapcsolót, nem tudom. Az egyik lehet csak az öntartásé, a másik a lassú fokozat , a harmadik a gyors, a negyedik a csillagpont talán? Én így gondolom.
(#) Tomi111 válasza kcsilla hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
Már szétszedted vagy még eredeti állapotban van? Inkább segítünk a hibakeresésben, mert ennél egyszerűbben nem nagyon lehet megcsinálni, ahogy a többiek is írták. Csak hogy újrakösd a meglévő kapcsolókkal, annak nem sok értelmét látom. Mit nem csinál? Egyik sebesség sem jó? Irányok? Trafón 24V megvan? A nyomógombokat ki lehet mérni, nyitó és záró érintkezők vannak, de ezek szinte örök gombok. A hőkioldó segédérintkezője zár? esetleg átkötheted a próba idejére( oldalt a két kis csatlakozó) A motort kösd le( a vezetékeket megjelölve) és úgy próbáld, melyik kapcsoló húz meg!
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2018
(#) VIM válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
Szia! .... de itt fentebb az összes alkatrész között mutass rá a Dalander kapcsolóra. Az a VGK16-os a főkapcsoló ... a többi pedig nyomógomb és törpefeszültségű Kbk kapcsoló. Az eredeti E1N-ben pedig Dahlander motor volt, nem tudtam. Amiről most szó van az valami modernizált változat lehet de, hogy melyik?
(#) tjoni hozzászólása Feb 10, 2018 /
 
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, már sokat olvasgattam ebben a témában, de nem teljesen tiszta az én esetem.
Van egy régi körfűrészem, ami időszakosan volt használva az évek során.
230V-ról üzemelhető, segéd kondenzátoros indítással amit nyomógomb segítségével működtethető és üzemi kondik melyek a működés során is rajta vannak.
Egyszer csak indult el, nem tudta felpörgetni a segéd kondi a motort, aztán egyszer csak megint működött, végül teljesen megadta magát.
Ezután szétszedtem és látszott hogy két vezeték is elégé elszenesedett állapotban volt, sőt a kondiból jövő egyik vezeték le is vált.
Feltöltök néhány képet.
A kérdésem a következő:
1. Esetleg volt valaki hasonló helyzettel, azt megoszthatná a tapasztalatait.
2. Lehet csak a vezetékeket kéne kicserélnem és működne?
3. A motor felől miért csak 5 vezeték jön? és 5-ből 2 miért van összetekerve és félre hajtva, azaz nincs sehova bekötve, a képen remélem látszik és akkor érthető mire gondolok.
Előre is köszönöm a megértést és a segítséget.

Sajnos nem tudtam többet feltölteni, remélem így is megtudjátok nyitni.
http://kepkezelo.com/images/6y3rp678kkjfj9r36fue.jpg
http://kepkezelo.com/images/08le08lyprlrlgejbh7r.jpg
http://kepkezelo.com/images/i417c6zh0aty3boxle1u.jpg
http://kepkezelo.com/images/ds85p672clhrtj9izn2s.jpg
(#) elektroncso válasza tjoni hozzászólására (») Feb 10, 2018 / 1
 
A képeket elnézve a csavar laza volt, leforgott az anya, ami miatt megnőtt az átmeneti ellenállás, forrósodott a kötés, egészen addig amúgy el nem égett. Elképzelhető, hogy elég lesz az elégett kötést megjavítani.
(#) VIM válasza tjoni hozzászólására (») Feb 10, 2018 / 1
 
Szia! ITT a doksija a körfűrésznek. A kötéseket újítsd fel, javítsd ki, (a szabadon lévő szálak kontaktusát is) a kondenzátorok értékét mérd meg és ha szükséges cseréld ki a megfelelő értékűre. A melegedés előadódhatott abból is, hogy a kondenzátorok értéke már nem a legmegfelelőbb értéken vannak ezért az áramfelvétel és a munkafolyamat látszatossá tette az átmeneti ellenállás hiányosságait. Az állandó üzemi kondenzátor értéke 10µF/250V az indítóé pedig 25µF/450V (de megfelel 400V-os is).
(#) Tomi111 válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
Az nincs, de a mágneskapcsolókkal megoldhatták. Miért ez a kcsilla által fotózott gyári bekötés? Azt írta, hogy a 80-as években átalakították. Azt hittem ez egy maszek gyártmányú kapcsolószekrény az eredeti kézi kapcsolók kiváltására.
(#) kcsilla válasza VIM hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
Még nem szedtem szét, akitől vettem ő mondta nekem hogy Dahlander motor van rajta pár éve még használták, itthon kipróbáltam elfordítottam a főkapcsolót azonnal leverte a fi relét, a hőkioldót is kimértem jó, a föld meg a nulla egybe van kötve szerintem az sem jó megoldás.
Ez kis kapcsoló kapcsolta a villanymotort, ezt nem szerettem volna vissza szerelni, e hellyet akartam a dahlander kapcsolót.

14.JPG
    
(#) kcsilla hozzászólása Feb 10, 2018 /
 
Arra gondoltam hogy egy dahlander motorhoz dahlander kapcsoló kell , nem túl drága de ha egyszerűsíti a kapcsolást akkor megéri.
(#) kcsilla hozzászólása Feb 10, 2018 /
 
Találtam egy hasonló gép kapcsolását.
(#) uniman válasza kcsilla hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
(#) kcsilla válasza uniman hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
Működik ezzel a kapcsolással a gép ?
(#) elektroton válasza kcsilla hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
A "pres1" rajzon lévő vezérlés csak a mágneskapcsolók közötti keresztretesz ábrázolják, így nem is működőképes a vezérlés.
A másik, főáramköri rajz az egy kettős tekercselésű, két sebességes motor rajza,NEM Dahlander. Mindkét sebességre irányváltással.
Tehát ezek a rajzok most nem jók.
(#) tjoni válasza elektroncso hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
A csavaros megoldás helyett nem lehetne mást használni? pl sorkapocs
(#) erbe válasza Tomi111 hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
Nézd meg a motor adattábláját és kötődobozát!
(#) uniman válasza kcsilla hozzászólására (») Feb 10, 2018 /
 
Naná, hogy működik...de végül is egy gyári, ipari 3 fázisú kapuvezérlő egység lett felhasználva, amely ki lett egészítve egy egyszerű 2-pólusú váltókapcsolóval a lassú/gyors fordulatokhoz.
Valószínűleg a te motorod is ilyen "kettős tekercselésű, két fordulatszámos, 3 fázisú motor+ lehet.
Próbáld ki külön-külön a 3 sorkapocsra bekötni a 400V-ot. Az egyik hármassal lassú a fordulat, a másik 3-assal meg gyors. Az én motoromnak külön-külön delta bekötésű 400V-os tekercsei vannak a két fordulatszámra...ezek egymástól függetlenek.
A hozzászólás módosítva: Feb 10, 2018
(#) gumibaba hozzászólása Feb 12, 2018 /
 
Tisztelt mindenki!

Ismételten szeretnék pár ködfelhő eloszlatásában segítséget kérni. Mellékelten feltöltök 1 képet. A kérdés abban merül ki, hogy mire kell az a fehér izé ami a motorvédőn van. Elvileg egy NO és egy NC kapcsoló de nem vagyok benne biztos és azt nem tudom mire használjam. Mivel ez a motorvédő más mint amit eddig használtam. Szóval az elképzeléseim szerint ez csak egy kiegészítő kapcsoló egy bontó és egy záró érintkezővel. Amennyiben ez ahhoz kell, hogy a mágneskapcsolót működtessük, akkor tudom mit kell vele csinálnom és mit hova kössek vele, rajta. És ilyen egység használatához kell még 1 mágneskapcsoló külön? De bizonytalan vagyok. Előre is köszönöm a segítséget!
(#) pjg válasza gumibaba hozzászólására (») Feb 12, 2018 /
 
Az csak egy segédérintkező.
Következő: »»   253 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem