Fórum témák
» Több friss téma |
Oké! Köszönöm szépen a tanácsot! Megfogadom és akkor mégis veszek (és faragok) bele új szénkeféket! Na bumm, szedhetem szét megint a cuccost! Akkor csak ennyi lesz a veszteni valóm, hála nektek, Mesterek! Köszönöm szépen! Üdv. Laurox
Hát nem így lesz, mert hála Égnek itt vagytok ti! De azért néhány percig boldog voltam, hogy szépen muzsikál újra a szeretett készülék, ami a nagylányommal egyidős! Mindent megteszek, hogy ezt az elektronikai hulladéknak szánt cuccot még életben tartsam életünk végéig! Köszönöm nektek az igazán pontos és szakszerű tanácsokat!!! Üdv.
Köszönöm Fiúk! A porszívót simán megoldom, hála nektek! Viszont akkor a porszívóhoz kapcsolódó egyetlen kérdésem még lenne: Egy Polar (Whirlpool) mosógépben is ilyen a szénkefe? Mert már fülre eléggé "ciripel" főleg centrifugálás közben, de lehet, hogy csak én vagyok "vájtfülű" a témában? Tehát akkor abban sem fog tönkre menni a kommunikátor? Az új barinőm gépe és az sem mai darab már. Köszönettel: Laurox
Szerintem abban nem, de az időben megáll többnyire. Amikor az eredetileg 50mm körüli kefe 10mm környékére kopik.
Ha nem áll meg időben akkor max évente kell cserélni.Persze ha egy szelet szétég akkor kuka az egész.
Hűha! Évente cserélni? Ez megy már legalább 10 éve és nem volt még javítva.
Akkor van csak ilyen amikor már dróton fut a motor.
Sziasztok!
Szét kellene szednem egy porszívó motort,mert úgy néz ki hogy csapágyas. Viszont a szélkereket fogó anyát nem bírom lecsavarni,mert forog a forgórésszel együtt,hiába fogom a szélkereket. A tengely másik vége, ami a szénkefék felől van,nincs bevágva,így csavarhúzóval sem tudok ellen tartani neki. Hogy szokták ezt ilyenkor letekerni? Vagy hogy lehet a tengelyt megfogni?
Nálam volt már olyan porszívó motor csapágy cserén melynek a hűtő ventilátora ellentétes menettel rögzült a forgórészre. Meg olyan is amely bordázott préselve.
Sikerült leszednem. Kulcsal nem ment, csavarhúzóval, kalapáccsal ütögetve az anyát sikerült nagy nehezen letekerni.
Sziasztok!
Van egy Progress 2000W-os (uniós szabályzás előtti) porszívóm, amelynek a teljesítmény szabályzója meghibásodott és nem kapcsolt be egyik napról a másikra. Találtam benne két alkatrészt, amelyekről meg is tudtam állapítani, hogy rosszak. Az egyik egy BTA16 600B Triak a másik egy 10K értékű (cement borítású) teljesítmény ellenállás, amely 10K helyett 1M ohm-ot mutatott. Gondoltam nagy hévvel kicserélem a Triakot, meg a két darab 10K ellenállást is. A gond csak annyi volt, hogy a 10K ellenállásból a boltban 5W-osat kaptam és én ezt be is építettem (lehet nem kellet volna...). A porszívó el is indult de nem sokra rá, füst szállott ki a gépből. T1, D1, R4, R5, R6 az örök vadászmezőkre távoztak. A többiről nem tudok biztosat mondani. A nyolclábú 501B-8P IC-ről nem tudtam kideríteni semmit, kerestem hozzá adatlapot de nem találtam. Készítettem képeket előtte és utána is. https://drive.google.com/open?id=15IKSaIv23TqAGYgrykR7uia-9jbPh4fa https://drive.google.com/open?id=17NbhvBJNT8J-QONQwtzYqIGmkoFa8Fcu
Alighanem akkor most csak 1 fokozata lesz...
Valószínűleg az lesz egyenlőre. Azonban lenne egy kérdésem. Az 5W-os ellenállásokkal nyírtam ki a panelt, vagy a 8 lábú IC (feltételezett hibájából) fakadóan történhetett ez a tűzijáték?
Csak azért kérdem, mert eredetileg az egyik gyári ellenállás "döglött volt" és addig, amíg ki nem cseréltem meg se moccant a porszívó (a triakot cseréltem ki legelőször, azt követő teszteléskor még nem indult el a porszívó). A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2018
Valami egyéb nyűgje volt, már azért ment tönkre a gyári ellenállás is. Csak az kisebb teljesítményű volt így nem volt tűzijáték, mert hamar megszakadt.
Szia! Komplett leírás található róla és az okfejtésről, hogy miért is mehetett tönkre a motor, ami ezután magával vitte az elektronikát. Az IC valószínű, hogy feszültség szabályzó szerepet tölt be a lágy indító áramkörben. A motor áramfelvétele meghaladta az elektronika tudását, mert vagy kopottak a szénkefék vagy a kommutátorral vannak problémák stb. és tönkre tette a fő szabályzó BTA16-ot. Az eredmény látványosra sikeredett.
Üdv, az uraknak!
Philips Triathlon porszívó (vizes) Ma szakaszos meg-megállás után leállt, és volt egy kis enyhe égett szaga is, amennyire tudtam, szétszedtem, és a motort megforgatva csavarhúzóval újra elindult. Ezek alapján én szénkefére tippelek, de: 1, annak nincs szaga., 2. , sehol nem találok a tipushoz szénkefét a neten. Létezik olyan porszívó motor, ami nem kefés? Ha motorcsere, vagy tekercselés lenne, akkor kuka, mert elég öreg már a masina. De egy pár szénkefét még esetleg rááldoznék.
Üdv! Van egy Samsung fordulatszám szabályzós porzsák nélküli gépem, aminél nagyjából a poti 50%-nál le-le állítja a motort. ( Alapjáraton nem áll le, viszont nagyon enyhén amper szaga van egy idő után, és a motor hangja is kicsit másabb mint amikor jó volt. ) Ilyenkor amikor újra indul nagy áramot vehet fel, mert a villany is belibben kicsit. Maximális poti állásban pedig kikapcsol, illetve prüszköl mint egy túlszívatott Trabant
Szétszedve a gépet, a panelon nem látszik se égés, se semmi. A kummutátort felcsiszoltam ahogy kézzel betudtam férni és kézi forgatással simára csiszoltam, a szénkeféket is, de a hiba megmaradt. Mi lehet vajon a baja? Ha kézzel forgatom akkor mintha nyikorgó hang jönne a csapágy felől, de egyébként szorulást nem érzékelek. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2018
Nem szikráznak nagyon a szénkefék? Leírásod alapján forgórész zárlatosnak gondolnám.
Szétkapva nem helyeztem áram alá, de melóhelyen holnap megnézem
Ha forgórész zárlatos, akkor mehet a kukába gondolom A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2018
Nagy jövője akkor nincs. Nem javíthatatlan, csak gazdasági totálkáros.
Na majd kiderül, ha mégis az lenne, a tmk-nak majd átadom javításra
Na, szétszedtem a Triathlont. Szénkefés a motor, és az is a baja, hogy elkoptak.
11x6,3 mm-es kefék kellenének, hol van Pesten jó szénkefebolt, ahol olcsón sokféle méret van? És méretre adják, nem tipushoz. a vezeték a kefetartóhoz nem forrasztással van rögzítve, nem tudom házilagosan megoldani. az nagyon csúnya barmolás lenne, ha csak eléraknám az új keféket a használtaknak a kefetartóban, oszt jónapot? A rugó nekinyomja a kommutátornak, és működik. Mi baj lehet ebből? (tudom, kiesik, ha elkopik, de ezen kívül?
Nyugodtan tehetsz új kefét a régi tartóba. Itt kapsz méret alapján.
Szia! Azt ahogyan megoldani szeretnéd ezt a kefe dolgot az felejtős. Nem akarok a kefe sztoriba belemenni, hogy keménység, összetétel, áramvezető és nyomóerő stb. Nagyon nem mindegy. Boltot azt találsz Bővebben: Link. A kefe mérete és az áramvezető lenne a fontos szempont a választáshoz. Ha az áramvezető csak rugóval van megoldva akkor olyat kell keresni a keresztmetszet szerint stb.
Köszönöm a válaszokat. Igen, olvastam, hogy sokféle anyagú kefe van, de nekem csak a méret áll rendelkezésemre (abból is csak a keresztmetszet, az eredeti hosszt nem tudom)
Sajnos a gépre keresve nem találok kefét (Philips Triathlon), lehet azért nincs, mert 25-30 év körüli masina. (De jó!) Az áram vezető nem csak rugó, van rajta egy réz huzal is. Az a gond, hogy ez a kefetartóra nem forrasztva van. Ha házilag forrasztom, tartok tőle, hogy a hőtől leolvad, bár nem illik ott annyinak lennie.
Nyugodtan forraszthatod csak arra kell vigyáznod, hogy túl hosszan ne tudjon az áramvezető sodrat felónozódni, mert akkor merev lesz, elveszti a flexibilis jellegég és kitöredeznek az elemi szálak. A közelítő keresztmetszetek is jók ha az áramvezető és rugója egyezik, mert méretre lehet csiszolni a kefe lapjait.
Az a bolt amit ajánlottam sok tíz éve van már és megfelelő szakértelemmel rendelkeznek. Ha viszi mintának a kopott eredetit jót fog kapni helyette.
Köszönöm, az lesz, viszem majd az eredetit.
Gondolom, elvileg a kefetartóval együtt kellene cserélni, mert rá van forrasztva (hegesztve) a vezeték arra a "zártszelvényre", nem olyan mint pl. a flexek keféje. Együtt viszont gondolom aranyárban adják, de mint írtam, nem is találtam hozzá.
A kefetartó maradhat, az új kefe vezetékét beforrasztod a régi helyére és kész.
Kapott 2 új fag csapágyat, a hiba megmaradt ugyanúgy De legalább kiderült hogy nem a csapágy volt a bűnös Igaz attól még nem volt a helyzet magaslatán.
Valószínű az lesz amit mondtál, a forgórész valahol zárlatos lehet.... A hozzászólás módosítva: Márc 23, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |